Írtad hogy "lehet"nem ez a probléma, de valami szól-e még a MOBIL 1 NEW LIFE 0W-40 mellett?
Általában az alacsony hidegoldali viszkozitású motorolajok mellett két érv szól:
- hidegindítás után gyorsabban felépül a kenés - ez még a nyári 30 fokra is igaz, mert még itt is jelentős lehet egy 0W-s olaj előnye
- minél alacsonyabb a hidegoldali viszkozitása egyy olajnak, annál komolyabb alapolajra épül. Ezeknek az adalékolása egyrészt sokoldalúbb, másrészt precízebb lehet, de a kenőanyag sok alapvető tulajdonsáságért is a bázisolaj felel. Nagy általánosságban elmondható, hogy a 0W-s olajok"jobbak" mint a gyengébb (de legalábbis kevésbé korszerű) bázisolajokra építő 5W-40-es olajok.
Ugyanakkor, ha az említett konkrét autónak nincs gyári jóváhagyása az autódhoz, akkor mégsem ajánlott használni.
Jelenleg a G 5W30-as változata van a kocsimban, különösebb negatív hatását eddig még nem tapasztaltam.
A kenőanyagok "negatív hatásai" (ha vannak), nem a betöltés utáni hetekben jelentkeznek, hanem több olajcsere-ciklus után - viszont akkor nagyon tudnak fájni.
A Mazda azon gyártók közé tartozik, akik elég lazák a kenőanyagkövetelmény-meghatározásánál, ezért - szerintem - neked mindenképp egy olyan márkát kellett volna választanod, amiben megbízol.
A kérdésed a már betöltött olaj minőségéről semmiképp nem sugallja azt, hogy minden bizalmad a gyártóé. De akkor miért épp ezt választottad? Ez a kérdés különösen annak alapján merül fel, hogy korábban heteken át kérdezgettél a topikban, és nem nagyon emlékszem, hogy bárki határozottan ezt a márkát ajánlotta volna....
Nincs sorrend. Fogalma sincs mantec-nek a minőségi sorrendről. Önkényes alapon nem is lehet minőségi sorrendet felállítani. Ha konkrét adatokkal alá tudja támasztani a listáját, akkor elfogadom.
Látom a felsorolásban a Gulf olajok egyik típusát. Van már esetleg véleményed, tapasztalatod a márkával? Jelenleg a G 5W30-as változata van a kocsimban, különösebb negatív hatását eddig még nem tapasztaltam.
Kíváncsi lennék egy hozzáértő véleményére is, magáról a márkáról.
Valóban a logika ezt mondja,de az is igaz hogy könnyebben vissza engedi az olajat.Sok helyen olvasta pro-kontra hogy ennél a motornál nincs a szűrőházban visszafolyás gátló szelep,és ezért van a késői lámpa kialvás.
Írtad hogy "lehet"nem ez a probléma, de valami szól-e még a MOBIL 1 NEW LIFE 0W-40 mellett?
" ... A másik pedig hogy az Opel 1,7 diesel-je indításkor sok esetben 6-8 mp-ig nem alszik ki a olajnyomás lámpája. Ezzel a vékonyabb olajjal nem hosszabbodna meg ez a néhány mp.?... "
Lehet hogy épp rövidülne.... Egy kisebb viszkozitási értékű olaj indításkor gyorsabban képes átolajozni a motort, vagyis elérni a kenési helyekre.
Leírnád néhány szóval hogy mivel lenne jobb ez az olaj? Annyit még leírnék hogy nekem 3-3,5 havonta kell olajat cserélnem /15ezer/ sokat megyek naponta. A másik pedig hogy az Opel 1,7 diesel-je indításkor sok esetben 6-8 mp-ig nem alszik ki a olajnyomás lámpája. Ezzel a vékonyabb olajjal nem hosszabbodna meg ez a néhány mp.? Ebben az esetben is ezt használnád? Nem sajnálom a pénzt rá de nem akarok pénzt kidobni ha nem jobb annyival amennyivel drágább.