Mintegy 15 milliárd forinttal 254 milliárd forint közelébe nő a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumhoz (NFM) tartozó területek támogatása a 2015. évi költségvetési törvényjavaslatban a 2014. évi büdzséhez képest.
"A helyközi közösségi közlekedés fenntarthatósága érdekében mind a vasúti pályahálózat üzemeltetésére 73 milliárd forint, a vasúti és autóbuszos helyközi személyszállítási szolgáltatások végzésére 187,9 milliárd forint költségtérítési finanszírozást tartalmaz a törvényjavaslat. A helyközi személyszállítási közszolgáltatók korábbi költségtérítéseinek elszámolására 16,6 milliárd forint szolgál.
A költségvetési törvény tervezete a MÁV Zrt. 3,6 millió euró és 22,3 milliárd forint hitel- és kötvényadósságának, valamint azok járulékainak ellenérték nélküli, állam általi átvállalását tartalmazza. A javaslat szerint 56,7 milliárd forint forrás jut az országos közúthálózat megfelelő színvonalú fenntartására és működtetésére, ami 10 milliárd forinttal több, mint 2014-ben."
Egy élelmes beíró keze nyomát láttam egyszer egy ilyen könyvben. A visszatérő/javítatlan hibát miután több oldalon is beírta, az oldalszámokat (szigorú számadású számozás?) írta be dátumokkal, hogy mikor, melyik oldalszámon jelezte már a problémát. A Volán megoldotta az ügyet: áttették más üe-hez a buszt javítás nélkül... Hogy az embernek mi lett a sorsa, nem tudom, mert az új helyén lapozgattam a könyvet, milyen is volt az előélete a busznak.
Pont a héten beszélgettem egy volános sofőrrel és szinte pontosan ezeket panaszolta nekem(pl javításokról:mindig beírja a könyvbe elmondása szerint,hogy beázik a busza és itt-ott lyukas,elrohadt valami és a hibák megszűntetése sajnos elmarad vagy pár nap múlva újra előjönnek). :(
Elég sokat vezettem, úgy tapasztaltam, ez nem így működik. Autópályán, kis forgalom mellett nem koncentrál az ember a vezetésre. Hiszen csak két dolgod van, a sávban maradni és a gázzal a sebességet tartani (Tempomat mellett még ez sem). Ilyenkor elkalandoznak az ember gondolatai, némi gyakorlat után tudat alatt vezet - tehát úgy tartja az irányt és a sebességet, hogy nem figyel rá. Ez megtörténik olyan úton is, ahol sokat mentél. A vicc az, hogy ilyenkos is az ember agya azért valahol ott van és bármi rendellenes történik - pl. autópályán felvillan egy féklámpa - abban a pillanatban a figyelmet visszatereli a vezetésre. Országúton minden keresztezés, körforgalom. Én azt hiszem, az adott esetben az történt, hogy a vezető már annyira rutinból ment, hogy a villogó lámpa sem zökkentette ki.
Aztán a jelenség fokozott kivitele, amikor az ember annyira elmerül a gondolataiban, hogy el-elalszik. Van, hogy csak másodpercekre. Ez ellen egy dolog segít, a folyamatos evés.
Néhány hete volt a kötelező éves oktatásunk.KRESZ oktatónk kiemeltem eleveníttette fel ismereteinket a vasúti átjáróban történő közlekedés szabályaival kapcsolatban.Épp a nemrég történt Albás baleset miatt.Sajnos ismét egy újabb eset.
Grimbusz olv.társam említette az egyre inkább terjedő gyakorlatot:minél kevesebb sofőrrel legyenek megoldva a fordák.Bizony manapság jóval több napot kell dolgoznia a járművezetőnek mint 5-10évvel ezelőtt.És jóval kevesebb a pihenőidő a regenerálódásra.Ezen kívül lehet idegeskedni a keservesen zajló javításokkal,a folyton visszatérő hibákkal a silány alkatrészek miatt.Vagy épp megint kapok egy ellenőri jelentést mert valakinek nincs rendben a diákja stb...Megint megjegyzést tesz valaki mert ráírok az utazási utalványára,vagy segélyosztáskor kivonuló a felső tízezer duhajkodik a buszon.Szóval nem könnyű mesterség a miénk.A balesetmentes vezetéshez jó adag szerencse is kell!
Nekem motorral a székesfehérvári lámparengetegen és az érdi körforgalomtengeren sikerült valahogy úgy átmenni, hogy semmire nem emlékszem belőle. Ha lett volna ilyen vasúti átjáró, azon is így mentem volna át. Nekem valószínűleg egy lappangó tüdőgyuszi vagy a nyári nagy meleg okozhatta ezt. Vagy együtt a kettő. Vagy nem tudom.
Kívülállóként nem tudhatom, milyen az, amikor kimaradnak szakaszok/pillanatok vezetés közben. De elhiszem, hogy van ilyen. Ilyet eddig én csak úgy hallottam, hogy sofőr hawer mondta "de jó, hogy jössz, legalább van kihez szólni, mert bizony ezen a monoton autópályás hosszú úton néha kimarad pár kilométer".
Na már most ez a szakasz pont nem egy olyan, amikor az embernek nem fokozódik a figyelme. Pontosan, hogy itt kell felébredni. Ennek ellenére meglehet, hogy mégis itt volt valami 'vakfolt' neki.
Azonban a legdurvább az egészben és egyben elképesztő - nem volt sorompó? :O Hogyan létezhet az, hogy az elmúlt jó néhány évben fokozottan ügyeltek (persze ez is balesetek következménye) a vasúti átjárók biztonságosabbá tételére és egy ilyen forgalmasnak mondható átjáró kimaradt!?
Jó magyarországi szokás. Csúnya kioktató baleset kell ahhoz, hogy valami megmozduljon. Nahh, majd eztán lesz ott is sorompó :S
Köszönöm. Már csak azt nem értem, hogy miért nincs. Bár, ez inkább csak költői kérdés. Mert azt megértem, hogy az évi 2-4 traktornak a szántóföldi átjárókba nem raknak sorompót, de ilyen helyre... Miért kell egy ilyen látványos baleset ahhoz, hogy biztonságosabbá tegyék az átjárót?
Nincs csapórúd, pedig elég komoly a buszforgalom. A Tababánya-Környe-... tengely járatainak jó része erre jár, a helyijáratok pedig napközben óránként négyszert átmennek az átjárón túl lévö fordulóba és vissza.
Csak lámpa van abban az átjáróban, jól értelmezem? Eleve: olyan átjáróban, ahol van akkora forgalom, hogy csuklós busz is közlekedik az útvonalon, miért nincs sorompóval védve? Vagy ha van, akkor hogyhogy ennyire későn csukódott le, hogy egy csuklós még átért alatta, de a vonat előtt nem - még ha nem is tudott időben lehajtani a sínekről.
És ezért iszik jópár buszsofőr annyi kávét, hogy az egy átlagembernek halálos dózis lenne. És mégis kiesik egy-egy rövid idő így is. Pláne, ha még otthonról is csak a gondokat cipeli munkába (beteg családtag, válás, stb.).
Ebben viszont az az érdekes, hogy ha ebben a 3 perces idő intervallumban érkezik oda a busz, akkor elég esélyes, hogy naponta ott pirosat kapott.
Ha az elmúlt években a vonat mindíg elment 9.17-kor és a busz 9.18-kor haladt át, akkor lehet, hogy sosem kapott pirosat még az életben, most meg korábban volt az átjáróban 1 perccel a vonat is mondjuk 30 másodpercet késett és ennyi..
Szerintem ez nagyon szélsőséges elmélet. Inkább a pillanatnyi kihagyást/figyelmetlenséget tartom valószínűbbnek.
A minden napi járművezetőkkel és kihangsúlyozom a MINDEN NAPIT, elő fordul velük olyan állapot, amit nem szaknyelven (mert nem tudom mi e neve) úgy írnék le, hogy ébren alszik. A buszvezetők olyan életet élnek, mely teljesen ellentétes egy normális ember biológiai ritmusával. Extrém korán kelnek és extrém későn végeznek. A munkáltató pedig csak hajtja, mint egy állat. Lásd BKV. Ez azt jelenti, hogy hajnalban vagy már késő este, vagy bármikor bizony kerülhetnek olyan állapotba, amikor nyitva van ugyan a szemük, ha kérdeznek válaszol röviden, ha kanyar jön kanyarodnak, de nagyon sok inger ilyenkor bizony kimarad, leggyakrabban a piros lámpa, vagy egy előtte megálló (!!!), ritkábban parkoló autó. Ez az az állapot, amikor mondjuk reggel nyolckor azt mondja magában a buszsofőr, húb+, nem emlékszem semmire mit csináltam, hogy a fenébe kerültem ide? És ilyenkor tényleg abszolút nem emlékszünk semmire, ha agyon ütnék se tudnánk felidézni egyetlen másodpercet sem. Nagyon sok sofőr magára ismer, amikor azt mondom, hogy a végállomáson beszaladtak a tartózkodóba és elfelejtettek elindulni, mert abban a pillanatban, hogy megszűntek az ingerek elaludtak a széken. Ők, valóban jó sofőrök, akkor is, ha adott esetben benéztek egy vasúti átjárót 15 év után. A munkáltatóknak kéne elgondolkodni, de jelenleg a sofőrök terhelése nemhogy csökkenne, hanem növekszik. Ma az a szempont, hogy minél kevesebb kocsival és sofőrrel legyenek megoldva a fordák, fordulók. És ezzel valóban jelentősen növekszik az átlag ember számára az érthetetlen, minden logikát nélkülöző, sokszor nagy közfelháborodást kiváltó balesetek száma.