Mielőtt kérdezel valami alapvetőt, ezekre az oldalakra érdemes elnézned:
http://lokoszt.blog.hu/ illetve http://fapadosinfo.hu/
Bankkártyázzunk! - avagy bankkártyák és bankszámlák fapados utazásokhoz:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9198150
offolni itt szoktunk: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9213519
én meg azt gondolom, hogy tankolni sem kell, mivel egy b737-500-as üa. kapacitása, nem teszi indokolttá egy pozsinyi tankolást, kivéve, ha pesten jelentősen drágább a kero mint ott. Egy bud párizs szakasz üzemanyaga, egy átlagos 2 órás blokkal számolva 5600 -6000 kg. Ebben benne van minden, szemben a 737500 üzemanyagkapcitásával ami 16400 kg. Ez alaphelyzetben csak egy (légi)jogi dolog és szerintem jegycserére kell 20 perc, mivel a pozsonyból induló gépen nem ülhet BUD ORLY jegyű utas.Erre a franciák ugranának. Vagy már pesten kapnak az utasok BTS ORY beszállókártyát. Szerintem minden rendben lesz, nem kell pánikolni, sajnos a konkurencia dolgozik illetve lassít.
nem fog touch and go-zni.
Leszáll, és a hírek szerint 20 percet áll.
Ez az én olvasatomban egy "utasokkal a fedélzeten tankolást" jelent.
Aztán vagy igazam van, vagy sem.
:-)
De logikusnak és racionálisnak is tűnik.
Hopp, ezt bele se kalkuláltam! :)
Ahogy közben a cikkből látszik, lesz 20 perc pihi. Ez pont elég egy tankoláshoz. Kár, pedig pont a meredeksége miatt lett volna izgi az a tng:)
Amúgy aki +fél órát számol az adjon hozzá még ennyit, szvsz.
Marioo: azért majd írd a tapasztalatokat erről a BUD-BTS útról!:)
Dave
Na igen. Úgy vélem, ha a Stansteden (békében?:)megfér annyi cég egymás mellet, akkor a lényegesen kisebb piacot figyelembe véve is meg kell hogy férjen nálunk egy desztináción két low-cost cég. Ryan aggreszivitását ismerve... Naja, majd elválik... :) Persze a Malévnek elég "gond" a SkyEurope is, gondolom 2 kézzel fog kapálozdni a Ryan ellen, amíg(május?) megteheti.
Frankfurt-Hahn nem került szóba? Célállomásnak és ráhordó funkcióra is OK sztem, ott a kapacitással sincs gond, a távolság is jópár fordulót lehetővé tesz.
Dave
Én is azért kérdeztem, mert tökre örülnék egy pozsonyi touch&go-nak:-))) Egyébként meg az meglesz, mivel szerdáig kizárt dolog, hogy sikerül mindent elintézniük. Már csak azért sem, mert a járatnyitás előtt a Külügyminisztérium Nemz. Jogi Osztályának szóbeli jegyzékben kell a célországgal közölnie a kijelölt utat stb, és ez minimum két-három napig tart.
Attól tartok, hogy ha megy a Sky Europa londoni járata, akkor a Ryana nem fog ilyet indítani. Marad a brüsszeli, ha addig annak sem lesz konkurenciája. De ki lát a Ryana fejébe. Mert az is szempont, hogy a román-ukrán-szerb szomszédságnak Debrecen közelebb van, mint Budapest.
Köszönjük az infókat! Tényleg bizonytalannak tűnik a helyzet. Remélem, hogy az írek legrosszabb esetben jövő május után előszedik a fiókból a dolgot...
Debrecenben a helyzet pillanatnyilag talányos. A Ryanair valamikor augusztusban aláírt egy szándkényilakozatot, hogy decembertől Brüsszelbe, januártól Londonba (vagy forditva?) indit heti egy járatot. Ez azért érdekes, mert az ILS és az új fénysor átadása januárra határidős. (Jelenleg késében van a kivitelező, de igéri, hogy behozza.)
Na most a szándéknyilatkozat alapján a debreceni önkormányzat elküldte a tényleges ajánlatát a Ryannairnak, akik erre azóta sem válaszoltak.
Hát ekkora baromságot rég hallottam.
Ez a kedvenc részem: "Az üzembentartási engedély arra jogosítja fel a légitársaságot, hogy egy vagy több repülőgépet üzemeltethet az adott országban, de ez még nem jelenti, hogy fel is szállhat vele, és utasokat is szállíthat."
Akkor végül is mire jó ez az üzembetartási engedély ??
Bosszant a dolog, mert én speciel a holnapi párizsi járat kapcsán érintett vagyok és nem örülök a + félórás kitérőnek....
"Pénteken Pozsony érintésével repül a SkyEurope fapados légitársaság első két járata Londonba és Párizsba - jelentette be csütörtökön Christian Mandl, a légitársaság sajtótájékoztatóján. A társaság vezérigazgatója szerint cége azért nem kapta meg a közvetlen járathoz szükséges engedélyeket, mert az sértené a "monopolhelyzetben lévő magyar társaság" érdekeit.
Pozsonyban 20 percig várakoznak majd a SkyEurope járatai - jelentette be a vezérigazgató, aki nem tudta megmondani, meddig közlekednek pozsonyi kitérővel a Budapestről induló járatok. A pozsonyi bejegyzésű cég rendelkezik a budapesti, a londoni és a párizsi szükséges engedélyekkel, ezért a járatok üzemeltetésére csak a pozsonyi megálló közbeiktatásával van lehetőség.
Az [origo] kérdésére Christian Mandl elmondta: a pénteki járatokat nem a már Magyarországon lévő, de még az engedélyeztetésre váró géppel üzemeltetik majd, hanem pénteken reggel Pozsonyból érkezik egy repülő, és ez viszi az utasokat a célállomásokra.
A kitérő oka az, hogy a társaság a szükséges három engedély helyett csak egyet szerzett be a magyar hatóságoktól. Az engedélyeztetési eljárások azért folynak ilyen lassan, mert ez "a monopolhelyzetben lévő állami légitársaság" érdekeit szolgálja - mondta Christian Mandl.
Bajkó Erika, a Polgári Légiközlekedési Hatóság kommunikációs vezetője az [origo]-nak elmondta, hogy más-más előírások vonatkoznak egy külföldi bejegyzésű légitársaság, - ilyen a Sky Europe Airlines - és egy hazai légitársaság - az előbbi leánycége: a Sky Europe Airlines Hungary - engedélyeztetésére.
A magyarországi bejegyzésű légitársaságoknak három fontos engedélyre van szükségük a működés megkezdéséhez: az üzembentartási engedélyre (AOC), a tevékenységi engedélyre és az úgynevezett kétoldalú légi egyezményeken alapuló kijelölésre, röviden desztinációs kijelölésre.
Az üzembentartási engedély arra jogosítja fel a légitársaságot, hogy egy vagy több repülőgépet üzemeltethet az adott országban, de ez még nem jelenti, hogy fel is szállhat vele, és utasokat is szállíthat. Ehhez az engedélyhez gazdasági, műszaki, kereskedelmi feltételeket kell teljesítenie a cégnek. A Sky Europe esetében az engedélyhez szükséges feltételek adottak, így azt 2003. november 3-án már aláírta a légügyi hatóság.
A tevékenységi engedély pontosan leírja, hogy milyen légügyi tevékenységet - személyszállítás, cargo - végezhet a cég. Az engedély elengedhetetlen feltétele, hogy a társaságnak rendelkeznie kell legalább egy, a bejegyzés helyszínén lajstromba vett légi járművel. Amennyiben az engedély megvan, akkor a légitársaság elméletben már elkezdheti a tevékenységét.
A menetrendszerint járatok elindításához azonban előbb szükség van az induló és a célállomás hatóságainak megfelelő engedélyére - a desztinációs kijelölésre - is azért, hogy a felszálló repülőgépet a célállomás fogadni tudja. A desztinációs kijelölés a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Légi Közlekedési Főosztályának hatáskörébe tartozik, amelyet a Külügyminisztérium segítségével végez. A főosztályon az [origo] megkeresésére elmondták, hogy a desztinációs kijelölés folyamatban van, a procedúra időtartamáról, annak várható befejezéséről azonban nem tudtak nyilatkozni. Bajkó Erika elmondta, hogy a Polgári Légiközlekedési Hatóság részéről az engedélyeztetési folyamat még szintén nem zárult le, a szükséges három engedélyből tehát jelenleg csak eggyel rendelkezik a társaság.
Christian Mandl az engedélyeztetéssel kapcsolatban elmondta: egészen november 10-ig cége úgy tudta, hogy a működéshez szükséges összes feltételt teljesítette, és minden engedéllyel rendelkezik. Állítása szerint hétfőn kaptak információt arról, hogy egy újabb, működési engedélyre is szükség van, majd hozzátette: tudomásuk szerint a monopolhelyzetben lévő légitársaságnak sincs ilyen típusú engedélye. Mandl szerint, ha a többi légitársaságra is hasonló szabályozások vonatkoznának, akkor a legtöbb fel sem szálhatna. A vezérigazgató szerint érthetetlen a magyar hatóságok késlekedése, mert ez utóbbi működési enegedély tulajdonképpen formalitás, és a társaság minden, ehhez szükséges feltételnek eleget tesz."
Nekem erről az egészről valahogy a maffia szó jut az eszembe. Méghogy "tevékenységi engedély?" És tényleg: A MALÉVNAK IS VAN ILYENE????
Gratulálok a PLH-hoz. Fantasztikusnak tűnő módon művelik, amit csinálnak az ügyben...IS......
Mondjuk igazuk van. Valóban nagy falat. Nomeg Bécs, Pozsony miatt gazdaságilag se teljesen tuti. Nem úgy mint Debrecen! Tudtok valamit az ottani fejleményekről?
Én tökre örülnék egy pozsonyi touch&go-nak :) De még egy rendes landolásnak is :) Ritkán van olyanhoz szerencséje a mezei utasnak, vagy amikor igen az nem feltétlen jó esemény kapcsán... Itt pediglen az elvesztegetett idő is lényegében csekély mértékben növeli az utazási időt.
Dave
Pénteken Pozsony érintésével repül a SkyEurope fapados légitársaság első két járata Londonba és Párizsba - jelentette be csütörtökön Christian Mandl. A társaság vezérigazgatója szerint cége azért nem kapta meg a közvetlen járathoz szükséges engedélyeket, mert az sértené a "monopolhelyzetbe lévő magyar társaság" érdekeit.
Sziasztok,
Azért azt megkérdőjelezem, hogy ezt a franciák engedni fogják-e , mivel "wetleasbe" csak akkor lehet egy külső gépet venni, ami a magyar légitársasági kód alatt fut, ha van más saját gépe a mgyar cégnek. Ha ez nincs, akkor wet lease sincs. (formélisan ez egy cég, de jogilag semmi köze a szlovák cég engedélyeihez)
Ergo egy lehetséges, hogy csinálnak egy BUD - BTS,BTS ORY járatot, ami formálisan szlovák, de mégis magyar. Pozsonyban egy rövid technikai leszállás, vagy még az sem, csak egy touch and go, és nyomás párizs. Ezt csinálta a Travel is, amikor TLV-be kezdett járni, csak nekik nem esett útba Brno, de nem volt más megoldás, amig az akkori LÜI nem adta ki az AOC-t. Egyébként a francia repterek információs lapján, már szerepel a BUD-ORY SKYEU járat. (http://www.euro-cdm.org/data/france.htm)
Jó repülést mindenkinek, egyébként tutti menni fog, mert ez az évszázad blamázsa lenne és ezt nem fogja senki hagyni.
Fogalmazzunk úgy: biztos, hogy nem a magyar SkyEurope gépe száll majd fel pénteken Ferihegyről (mert ugye SkyEurope-ból már kettő is van: egy magyar és egy szlovák). Az pedig szinte biztos, hogy az utasok mégsem maradnak hoppon, mert ez a társaság halálát jelentené.
A társaság bejelentése szerint pénteken indulna a SkyEurope Hungary londoni és párizsi járata Ferihegyről. A működéssel kapcsolatban azonban a Népszabadság információi szerint még mindig nagy a bizonytalanság, és elképzelhető, hogy a társaság repülőgépe nem fog felszállni a megadott időpontban.
Vissza kéne jönnöm Londonból november 24-én, délben még volt hely a SkyEurope-ra, most meg már nincs, de csak arra a napra. Szerintetek van még esély rá, hogy mégis lesz? Mert már láttam olyat, hogy mégis kidobtak párat:
V, 23-nov.-03 9:50 13:05 2:15 5P141 Nincs szabad hely
H, 24-nov.-03 9:50 13:05 2:15 5P141 Nincs szabad hely
K, 25-nov.-03 9:50 13:05 2:15 5P141 Nincs szabad hely
az ilyenekkel vigyázz. sky europe, kb 1 hónapja foglaltunk decemberre, mindegy. nem emlékszem a pontos hibaüzenetre, de az volt a lényege, hogy valami nem stimmel a kártyánkkal. (Már többször vásároltunk vele amazon, meg egyéb helyeken)
Ügyfélszolgálatot felhívva az újrapróbálkozást javasolták, de nem nagyon hittem benne, ezért maradtunk az OTPs befizetésnél. Pár napra rá vettük észre, hogy a kártyás próbálkozásnál is levonták a számláról a repjegyek árát, hurrá.
Szerencsére a Sky Europe korrekten állt a dologhoz, pár telefon, és az OTPs befizetés igazolásának elfaxolása után visszautalták a pénzt.