Mielőtt kérdezel valami alapvetőt, ezekre az oldalakra érdemes elnézned:
http://lokoszt.blog.hu/ illetve http://fapadosinfo.hu/
Bankkártyázzunk! - avagy bankkártyák és bankszámlák fapados utazásokhoz:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9198150
offolni itt szoktunk: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9213519
No igen, kb. 147 illetve 150-es a székezés. Viszont a kérdésnek kicsit utánnaolvastam és low-cost fronton tényleg nem szokás. Azt azonban nem tudom hogy ha igen, akkor az adott policy kérdése vagy ahogy BlindMan is írta, valami egyéb oka van...
cj: Elképzelhető, hogy átírás, stb. esetén valahol bennmarad az utas az adott járatra, viszont a foglalási rendszer árul jegyet?
Dave
No igen, kb. 147 illetve 150-es a székezés. Viszont a kérdésnek kicsit utánnaolvastam és low-cost fronton tényleg nem szokás. Azt azonban nem tudom hogy ha igen, akkor az adott policy kérdése vagy ahogy BlindMan is írta, valami egyéb oka van...
cj: Elképzelhető, hogy átírás, stb. esetén a valahol bennmarad az utas az adott járatra, viszont a foglalási rendszer árul jegyet?
Germanwings esetén az (is) lehet e túlkönyvelés oka, hogy változó hogy A319-cel vagy A320-szal jönnek, a helyfoglalási rendszert pedig valószínűleg a 320-as ülésszámára méretezték. Ettől persze lehet hogy van túlkönyvelés low-costoknál is, de a Ryanair pl. azt állítja hogy ő nem alkalmaz ilyesmit.
Ejha, mindig tanul újat az ember:) Köszi. Én úgy véltem hogy alap törvényszerűség hogy nincs túlkönyvelés. De mégsem... Mondjuk kiváncsi lennék hogy általánosságban ez hogy működik low-cost fronton.
A SkyEurope Airlines alkalmazottai nagy erőfeszítéseket tettek annak érdekében, hogy előkészítsék a budapesti járatok beindítását. A cégen belül mindenki,- a repülő személyzettől kezdve a telefonos helyfoglalási iroda dolgozóin át- a nap 24 órájában lelkesen dolgozott, hogy megteremtse az alacsony árú járatok indulásának lehetőségét Budapestről, olyan európai célállomásokra, mint London, Párizs, Milánó és Zürich. Tudjuk, hogy nincs másik olyan légitársaság, amely ilyen kedvező áron kínál repülést ezek a célállomások és Magyarország között. Éppen ezért megjelenésünket az utazó közönség örömmel fogadta, nem úgy, mint azok a csoportok, akiknek érdeke a magas repülőárak monopóliumának megtartása.
A SkyEurope nem fogja utasait cserben hagyni, és harcolni fog azért, hogy továbbra is élvezhető legyen az alacsony árakon való utazás lehetősége. Egyszerűbb lett volna számunkra elhalasztani indulásunk dátumát, törölni a járatokat és visszafizetni a foglalások árát. De számunkra ez nem elfogadható megoldás. Már mindössze 5,990Ft-ért utazhat velünk Budapest és London, Párizs, Milánó vagy Zürich között. Nem fogjuk terveinket megváltoztatni a versenykorlátozás és fogyasztóellenesség szelleme miatt. Terveinek megfelelően eljuttatjuk Önt a választott célállomásra.
Sajnos jogi szabályzási okok miatt 20 perces megállást kell tennünk a pozsonyi repülőtéren. Amint ezek a szabályzási kérdések rendeződnek, járataink közvetlenül fognak üzemelni Budapestről Londonba, Párizsba, Milánóba és Zürichbe.
Kérjük helyezze magát kényelembe és élvezze a repülést. Vessen egy pillantást a SkyBlue magazinra, fedélzeti újságunkra.
Üdvözöljük a fedélzeten és köszönjük, hogy utazásához a SkyEurope légitársaságot választotta.
Tisztelettel,
Christian Mandl,
SkyEurope Airlines vezérigazgatója"
Sziasztok!
Kiváncsi voltam, hogy péntek délután hogyan jutunk el Orly-ra a SKY EUROPE-pal, illetve majd dec. 3-án vissza. A honlapon az alábbiakat találtam:
Ami nem világos: Miért lesz pénteken 3h 15 perces utazás, amikor előtte (szerda, csütörtök) már közvetlen repülés lesz 2h 15 alatt. Illetve miért áll vissza utána a pozsonyi megállás, és lesz 2h 35 perc (vasárnap, hétfő).
Ugyanúgy visszafelé: A dec. 3,4 közvetlen, 2h 05,utána dec. 5-én 2 h 55 perc, dec. 7-én pedig 3h 35 perc.
A 3h 15 perces menetidő nem csak pozsonyi leszállást, hanem átszállást is jelent?
Mi ez a kavalkád, meg tudjátok magyarázni?
A N D R Á S
Kikerült némi infó a wizz honlapjára, bár sok újdonságot nem tartalmaz. Van egy köszöntő a CEO-tól is:
,,Welcome to WIZZ Air, the new European low-fare airline that is set to take to the skies in May 2004. We are excited about this venture and see great potential in Central and Eastern Europe, especially in light of the pending accession of 10 countries to the European Union next year.''
A ,,join us'' szekcióban pedig kizárólag menedzsereket keresnek. Ki fog akkor dolgozni? :)
Megjártam a SkyEurope-os Londont, itt az igért élménybeszámoló.
Odafele BUD-BTS-STN útvonal. A táblán diplomatikusan London felirat, alatta zárójelben kisebb betűvel via Bratistlava. A check-innél ablak melletti helyet kértem, a kislány nagyon aranyos, kedves és szép volt, szőke és segítőkész. Meglepődtem, hogy kaptunk beszállókártyát, mert a fapadosoknál nem szokás, legalábbis a Germanwings-es tapasztalataim alapján. Szóval az ablak mellettiből 2D lett ( talán mert szőke volt, ez viszont most rosszindulatú, úgyhogy a szőke olvasóktól ezúton is elnézést, és reménykedem hogy cj barna:-). De nem volt gond, mert később bennt a tranzitban kicseréltettem még a buszba szállás előtt. Két beszállókártyát kaptunk, mint egy rendes átszállós útnál. Kb 85 %-os lehetett a telítettség. A BTS szakasz vicces volt, a szlovák 737-es vitt minket ( amin a szőke lány van:-), ami egyébként egy Varig gép lehetett régen, a biztonsági övből és a sok portugál feliratból ítélve. Az ülésen egy lap tájékoztatott minket a gonosz magyar hatóságokról és a nagyon szorgalmasan dolgozó SkyEuropesokról, illetőleg a pozsonyi kényszerpihenőről. A vezető légiutaskísérő egy szlovák hölgyemény, tökéletes angolsággal és viselkedéssel, határozott volt, de kedves, mindent gyorsan a helyére tett ( az akadékoskodóakat is:-). Ellenben négyszer nekifutott annak, hogy bemondja, hogy milyen tipussal repülünk, és a végén egy 757-es lett belőle ( mellesleg ő barna volt:-). Nem elszólás volt, mert a leszállás után mégegyszer elmondta ( a kiszállásnál szóltam neki hogy 737-es, biztos nem szeretett érte. Az út kb 25 percig tartott, tulképpen csak huppantunk egy nagyot. A fedélzeten elmondták, hogy mivel aznap nem tudták máshogy megoldani, sajnos gépet kell cserélnünk. Mint a sztyuvitól megtudtam, ez volt a második ilyen eset. Az átszállás azt jelentette, hogy kiszálltunk a gépből, egy busz átgurított egy másik géphez, és ott beszálltunk. És itt jött az út ( számomra) legnagyobb meglepetése. Az Air Slovakia egy 757-200-a várt minket. Majdnem ugráltam örömömben, mert még sosem repültem 757-el. Na és mert a második sorban ültem, így fapados áron business classon repülhettem:-) A gép kicsit régebbi már, szintén dél-amerikai lehetett régebben szerintem, legalábbis sok spanyol feliratmaradvány volt rajta. Kb olyan érzés volt a nagy fehér bőrülésekben ülni, mintha egy 70-s évekbeli luxus mercedesben utaztam volna. Kaptunk szépen ásványvizet, illetve egy szendvicset, és kiszálláskor egy nagy dupla Bounty csokit, na ilyet még a Swissair upgrade-on sem nyomtak a kezembe!:-) Az út eseménytelen volt, a személyzet Air Slovakia, és nem igazán segítőkész, de hát ezek az ülések után már tényleg mindegy volt.
Visszaút STN-BTS, mert eredetileg is Pozsonyba szólóra vettem. Pontosan indultunk, ugyanazzal a géppel, ami 19-én kivitt minket Pozsonyig. A gép kb 90%-os volt, én a 17A-n, a soromban egyedül szerencsére, mert így végig tudtam aludni. Pontos indulás és érkezés, szendvics, tea, víz, az egész nagyon korrektul megszervezve. A pozsonyi reptér nagyon aranyos volt, nagyon kicsi, de viszonylag új.
Ennyi. Összegzésül korrekt kis légitársaság a SkyEurope, és ha már nem lesz ilyen körülményes az utazás ( még nem olvastam hireket, de ha jól tudom már nem az), akkor tényleg csak ajánlani tudom.
És London... George W. Bush látogatását leszámítva, szívem kalácsának legédesebb mazsolácskája:-)))
Nyáron a Germanwings-en néhányszor bizony előfordult túlkönyvelés, de szerencsére mindig volt annyi NOSHOW utas, hogy mindez cseppet sem okozott problémát.
Kizárt. A point-to-point utazás és a fix jegyek miatt egyaltalán nem alkalmazzák a túlkönyvelést.
Nemrossz, köszi a beszámolót. Amúgy 2x utaztam velük 1-1 félórás úton és ott is ez volt, a csokit leszámítva :) Bár a stuvi mire végig kínálta a vizet addigra landoltunk :)
Dave
Sziasztok!
Lehet, hogy buta a kérdésem, de előfordulhat a fapadosoknál overbooking, vagy az internetes foglalás rendszere miatt nem?
Ismerőssel beszéltem, aki már megjárta a Skyeurope-pal Londont. Minden rendben volt, adtak gépi taát, ásványvizet, és lehetett választani valami csokit. Persze lehet, hogy csak a pozsonyi kényszerpihenő miatt. Staensted elég nagy, de a Sky pultja könnyen megtalálható, a befelé menő vonat tele volt, de reggel kényelmesen utaztak. Reggel 6.30-kor indultak a központ közeli szállásról és kényelmesen kiértek a reptérre.
Sziasztok!
Valiki irt korábban a JAT regionálisáról.Ime:
Serbian carrier JAT Airways is developing its newly-created regional airline Interair Link with the introduction of another ATR 72 turboprop today.
This transfer from the JAT mainline fleet will bring the regional carrier’s capacity to four aircraft - two ATRs and two Boeing 737s.
JAT is setting up the wholly-owned carrier to handle local services in the Balkan and Mediterranean region and to act as a feeder for its international operations from Belgrade, as part of the airline’s plans to establish the Serbian capital as a transit hub for the area.
Interair Link’s route network will include Trieste (Italy), Ljubljana (Slovenia), Sarajevo and Banja Luka (Bosnia), Skopje and Ohrid (Macedonia), Thessaloniki (Greece), Tirana (Albania) and Podgorica (Serbia and Montenegro).
The airline is looking to add Sofia in Bulgaria to its list of destinations.
It plans to extend the fleet with another ATR in spring next year in order to extend the network to Mostar in Bosnia, the Croatian capital Zagreb and the Romanian capital Bucharest.
Source: Air Transport Intelligence news
Csak röviden: a mostani ATR72-el 2 ATR72 ill. 2 B737 lesz az Interair Link flottájában.A JAT Belgrádot szeretnét HUB-á felfejleszteni és ráhordóként alkalmazni az Interair Linket a felsorolt desztinációkból.
Megkapta a repülési engedélyt a Sky Europe
november 20. 19:45
Az Sky Europe Hungary Airlines eleget tett minden olyan jogszabályi követelménynek, amely szükséges ahhoz, hogy a nemzetközi menetrend szerinti légiforgalomban részt vegyen - tájékoztatta közleményben a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) csütörtökön az MTI-t. A minisztérium minderről csütörtökön értesítette hivatalos levélben a légitársaság vezetőségét. A Sky Europe kijelölését a kormányközi légügyi megállapodásoknak megfelelően diplomáciai úton a minisztérium elindította Franciaország, Olaszország, Svájc és Nagy-Britannia felé.
Borsos György, a cég projekt menedzsere szerint a hétvégén már közvetlenül indíthatja londoni járatát a SkyEurope Airlines Budapestről. A légitársaság gépeinek jelenleg 20 percre meg kell állniuk Pozsonyban, mert korábban nem rendelkeztek a Budapest-London, illetve Budapest-Párizs útvonal repüléséhez szükséges összes magyar hatósági engedéllyel. A SkyEurope szlovák érdekeltségének ugyanakkor megvan a Budapest-Pozsony, illetve a Pozsony-London, Pozsony-Párizs útvonal repüléséhez szükséges hatósági engedélye.
Hahó!
A Sky Europe ma először ment Londonba magyar lajstromú géppel és három órán keresztül dekkolt Pozsonyban, mert valami gond volt valamilyen papírral. Ki tud róla, mi történt tulképp?
Mostanában ritkábban irok de azért rendszeresen követem a topicot!
Hamarosan két fapados élményem is lesz.
Most szombaton kipróbálom milyen a Malév fapados áron. Még az okt.20-22-i akción sikerült megcsipnem két jegyet 25.000Ft-ért Madridba. Remélem kipróbálhatom valamelyik új 600-as boeing-et.
A HA-LOE repül már menedrenszerint?
A másik jővő szombaton lesz a Sky Europe. Itt az 1 Ft-os akcióban vettem két jegyet. Bár az 1 Ft-os jegy végül illetékkel együtt 21.500Ft körül volt, azért nagyon várom már az első "igazi fapados" utazásomat.
Szerintetek a pozsonyi leszállás még akkor is lesz?
Most kaptam infot a sky első párizsi járatáról (másodkézből.) Gép újszerű, út OK.
Negatívum. Érkezés előtt a hazai rokonokat nem engedték be a váróba! Gép leszállt, utasok ki a váróba és a csukott üvegajtón keresztül néznek farkasszemet a hideg esőben váró ismerősökkel rokonokkal. 5 perc szünet, majd jön a kulcsok őrzője és kiengedi a népet:))
Az előzetes bejelentésnek megfelelően elindult Budapestről Londonba a SkyEurope első járata reggel 7 órakor pénteken - mondta el az MTI-nek Borsos György, a cég projekt menedzsere. Borsos György hozzátette a Párizsi járat délután 16 óra 40 perckor indul Budapestről. A londoni járat 122 utassal repült el, a gépen összesen 133 személy befogadására van hely. A gépeknek egyelőre 20 percre meg kell állniuk Pozsonyban, mert még nem rendelkeznek a Budapest-London, illetve Budapest-Párizs útvonal repüléséhez szükséges összes magyar hatósági engedéllyel. Ugyanakkor a SkyEurope Szlovák érdekeltségének megvan a Budapest-Pozsony, illetve a Pozsony-London, Pozsony-Párizs útvonal repüléséhez szükséges hatósági engedélye - tette hozzá. Boros György elmondta: bíznak abban, hogy minél előbb a magyar Polgári Légügyi Hatóság is kiadja a szükséges engedélyeket.