Sziasztok! Kérdésem lenne. Biztos sok mindentől függ amit kérdezek de jelenleg egy bakony volános soför helyi járat/helyközi járat mennyit keres kb havonta ill. hány órát dolgozik kb havonta? Köszi a válaszokat.
Normális csatlakozásokkal Marcali-Balatonszentgyörgy között életképes lenne a vonal.
Kéthely, felesleges, a falutól messze van a megálló.
Balatonújlak, falutól messze van a megálló, de horgászok használták a megállót.
Balatonkeresztúr, jó helyen van a megálló, Balatonmáriafürdő vasútállomás kb.200 méter. Aki nem akar IC-vel utazni, azoknak jó átszálló hely.
Somogyot érintő két példa: 29-es vonal, Lepsény-Veszprém. Pótló járat Siófokig/-tól. A vonal élt 1,5 évet talán. 37-es vonal (asszem), Somogyszob-Balatonszentgyörgy. Elég rendesen variálnak időnként a járatokkal, a déli szakaszon kikapáltak belőle egy pár járatot (Segesd-S.szob), míg Marcalitól északra több új járatot tettek be (Balatonberény járt a legjobban vele). Illetve vannak járatok, amiken édeskettesben utaztam sofőrbával a vonal teljes hosszán szinte, míg van olyan járat, ami tanulószállítói szerepet is betölt: Gadány ès Hosszúvíz addig alig napi 1-2 busszal volt kiszolgálva, a vonat nem is érintette őket. Illetve nem olyan régóta Nemeskisfaludra is bemennek a buszok (kb. 40 év után újra), a napi néhány járat közül egyik egy vonatos betérése. Láttam statisztikát, erősen mínuszos a vonal, mivel mindig valami más járat s*ggében lohol. Jobban szét lehetne húzgálni a járatokat a 68-as úton, hogy ne többóránként menjen egy-egy csapat busz. A vonat abszolút halálra volt ítélve. Egyedül Marcaliban volt elfogadható helyen a vonatmegálló. Az összes többi a faluszéle és a faluszéle+5 km között mozgott. Lassú is volt, a vasutasok is busszal jártak dolgozni.
Hát nem tudom, az ohati vonal mely végén volt 5-nél több utas, Polgár környékén szerintem van 20 éve, hogy 20 utas összeverődött egy szerelvényen. (Én 1987-től követtem az eseményeket, mindig azon szórakoztunk akkor még a szüleimmel, hogy a kalauz megint félhet ott nagy magányában.)
A VÉEK topicban merült fel a vita, de ott off, úgyhogy itt részletezném.
A probléma: valaki nekiment a 2007-es szárnyvasúti bezárásoknak, mondván, hogy az milliárdos veszteséget terhelt a volánokra. Erre válaszoltam, hogy ha a volánoknak az milliárdos veszteség volt, akkor a MÁV szintjén ez tízmilliárdos veszteséget jelenthetett, s ráadásul a pótlások révén az ott élők színvonalasabb szolgáltatáshoz juthattak. Erre kérdezett egy topiktárs példát.
Akkor álljon itt a példa. Volt egy Ohat-Pusztakócs-Tiszalök méltán világhíres vasúti járat, amely rendre 2-3 utassal szaladgált. Ez is megszüntetésre került. Akkor ezt automatikusan pótolták busszal, eleinte egy az egyben, majd pedig kettévágva - Egyek-Polgár, illetve Polgár-Tiszalök járatokkal. Az azonnali pótlás nagyjából illeszkedett a vasúti menetrendhez, aminek nyomán az volt, hogy a Tiszagyulaháza-Polgár-Tuv. járatokat követte 10-20 percekkel a Tiszalök-Tiszagyulaháza-Polgár járat (mindkét irányban), illetve ugyanez volt az Egyek-Tiszacsege-Polgár-Tuv. vonalon is. Ezzel kb. hozta is a vonatpótló a vonatok egykori utasszámát.
Ehhez képest az idő eltelt szépen, s beállt egy elég korrekt renddé a dolog. Most úgy van, hogy napi 5 járatpár megy Polgárról Tiszalökre, s ebből 4-szer durva völgyidőbe sűrít be (7:35-11:49 között 10:30-kor, 11:49-14:49 között 13:40-kor, 16:05-17:50 között 17:00-kor, 18:49-22:55 között 20:30-kor). Egyedül egy járat szed el utast már meglévő, hagyományos járattól, de az a reggeli időszakban nem lehet túl drámai.
Ezen a vonalon tehát Újtikos jól járt, mert bár ott a falu közepén állt meg a vonat, de kb. akkor, amikor a busz is arra járt. Most meg egyenletesebb az ellátása. Tiszagyulaháza és Tiszadob sokkal jobban járt, mint korábban, mert előbbit nem is érintette a vonat, az utóbbit pedig kilométerekkel elkerülte. És minden egyéb utas jól járt, mert Polgáron nem a városka kies határában kell leszállniuk, hanem a központban, és Tiszalökön dettó ugyanígy van.
A vonal másik felén a vonatpótlás szervesebben beépült a Hajdú Volán által korábban is ellátott Polgár-Egyek viszonylatba, tehát itt valójában nem is került minden vonat pótlásra. Viszont a menetrend itt is kiegyenlítettebb lett, mint korábban volt.
Ez kb. a pozitív példa, amikor a vasúti megszüntetés nemhogy kárt, hanem kifejezett hasznot hoz az ott élőknek.
Érdekes dolgok ezek. Egerből kocsival Miskolcra, Szolnokra, vagy Jászberénybe szoktam viszonylag sűrűn járni.
Miskolcra egy óra oda, ugynannyi vissza az út, közben hegynek fel, hegynek le, stb.. Jönnek az ingerek. Miskolc felé még sosem volt ilyen "kimaradásom". Viszont, ha Szolnokra, vagy Jászberénybe megyek, arrafelé sokszor. Alföld, hosszú, egyenes, lakatlan utakon órákig megyek. Semmi inger nem ér jóformán. Döbbenetes, de tényleg ki szoktak maradni 15-30, néha még 60 perces időszakok is. Holott tudom, hogy 60 percig nem tudok úgy menni, hogy semmi ne történjen. Legalább egy kanyarodás, vagy egy lakott terület benne van az időben, de visszagondolva semmi nincs meg...
Villamosvezető ismerős mesélte: halad a villamossal, megvan ahogy átmegy a hídon majd a híd után következő megállót elhagyva van a következő képkocka. Viszont senki sem ordibál hogy miért nem állt meg, az előző villamost sem érte utol tehát tudat alatt vagy álmában megállt, ajtót nyitott, zárt majd elindult és ebből semmire sem emlékszik.
Akkor nem érted miről van szó, ha kevered, összekevered.
NEM elalvásról, NEM rosszul létről beszélgettünk eddig.
------------------
Jól vagy.
Egészséges.
Dolgozol.
Minden rendben.
S egyszer csak - a szolgálat sokadik órájában - megdöbbensz, rádöbbensz, hogy kiesett 2-3 óra.
Fogalmad sincs hogy jutottál el odáig.
Megvan a szolgálat kezdés.
Megvan az első 2-3 óra munkád emlékképekben.
Hiányzik a következő 2-3 óra.
Ránézel az órádra már 6-8 munkaóránál tartasz és hirtelen hiányzik az előző 2-3 óra.
Megállsz.
Körbenézed a buszod. Nincs rajta sérülés tehát balesetet nem okoztál.
De ha ilyenkor melléd kanyarodna egy rendőr autó, hogy másfél órája visszafelé 100 km-re egy városban elsodortál egy anyukát karján a gyerekével, csak állnál bambán és jobb híján elhinnéd a rendőrnek, mert fogalmad sincs mi történt és hol másfél órával ezelőtt.
--------------------
Nem elalvásról, nem rosszullétről szól a történet.
Ezért veszélyes.
A sokat (20 évnél többet) és alkalmanként is legalább 300 km-t vagy többet naponta vezetők közül még nem beszéltem olyannal, akinek ilyen élménye (szerencsés végkimenetellel) még ne történt volna.
Mintegy 15 milliárd forinttal 254 milliárd forint közelébe nő a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumhoz (NFM) tartozó területek támogatása a 2015. évi költségvetési törvényjavaslatban a 2014. évi büdzséhez képest.
"A helyközi közösségi közlekedés fenntarthatósága érdekében mind a vasúti pályahálózat üzemeltetésére 73 milliárd forint, a vasúti és autóbuszos helyközi személyszállítási szolgáltatások végzésére 187,9 milliárd forint költségtérítési finanszírozást tartalmaz a törvényjavaslat. A helyközi személyszállítási közszolgáltatók korábbi költségtérítéseinek elszámolására 16,6 milliárd forint szolgál.
A költségvetési törvény tervezete a MÁV Zrt. 3,6 millió euró és 22,3 milliárd forint hitel- és kötvényadósságának, valamint azok járulékainak ellenérték nélküli, állam általi átvállalását tartalmazza. A javaslat szerint 56,7 milliárd forint forrás jut az országos közúthálózat megfelelő színvonalú fenntartására és működtetésére, ami 10 milliárd forinttal több, mint 2014-ben."
Egy élelmes beíró keze nyomát láttam egyszer egy ilyen könyvben. A visszatérő/javítatlan hibát miután több oldalon is beírta, az oldalszámokat (szigorú számadású számozás?) írta be dátumokkal, hogy mikor, melyik oldalszámon jelezte már a problémát. A Volán megoldotta az ügyet: áttették más üe-hez a buszt javítás nélkül... Hogy az embernek mi lett a sorsa, nem tudom, mert az új helyén lapozgattam a könyvet, milyen is volt az előélete a busznak.
Pont a héten beszélgettem egy volános sofőrrel és szinte pontosan ezeket panaszolta nekem(pl javításokról:mindig beírja a könyvbe elmondása szerint,hogy beázik a busza és itt-ott lyukas,elrohadt valami és a hibák megszűntetése sajnos elmarad vagy pár nap múlva újra előjönnek). :(