Valaki tudja,hogy lehet megnézni a kilométerfutást a 407sw-n?Persze az órán kívül!
Van egy verda amibe 129ezer van,de kiderült az alvázszám alapján,hogy három év alatt mentek vele 109ezret(eddig tudtam leinformálni a franciáknál) az utóbbi két évbe meg 20ezret.Szóval tekergette a kedves eladó,de érdekelne,hogy mennyire.
Ha valakit érdekel a hírdetési link erről van szó:
Diagnosztikai programmal tudod megnézni a FAP telítettségét. Lehet a hibajenséged ilyen eredetű is, nekem ez volt. Levettük, kitakarítottuk, azóta nem jelentkezett a hibaüzenet (DEPOLLUTION SYSTEM FAULTY).
Ezt kb 2 éve Moó kolléga tette közzé, ha jól emlékszem:
Leszereled a részecskeszűrőt, nem túl bonyolult, de nekem oxigénnel meg kellet melegíteni, mert jól össze voltak gyógyulva a csavarok.Beleöntöd a flaska felét abból az irányból a szűrőbe, ahonnan jön a kipufogó gáz. Elkezd baromira habozni a cucc, és szépen a másik oldalon kifolyik a dzsúva. Vársz fél-1 órát. Aztán elkezded melegvízzel mosni, nem túl nagy nyomáson. Amikor már nem jön fekete cucc belőle akkor lecsorgatod, majd a másik oldalról kipuff gázzal szemben beleöntöd a maradék mosószert. Vársz megint, és kimosod mindkét oldalról a a szűrőt. Utánna ha van kedv és lehetőség kompresszorral lehet szárítani, de amikor már nem csepeg belőle a víz akkor fel lehet tenni. Utánna javaslok egy 50-100km-es autós túrát, hogy kiszáradjon a cucc teljesen. Amikor beindítod fehér füstöt fog nyomni a kipuff elég iparian, ez a víz ami távozik. 5-10km-en belül már csak fura szaga lesz az autónak ameddig nem szárad ki teljesen. Nekem 180.000nél volt tisztítva anno brigéciollal, mert akkor még nem volt ez a szer, de akkor olyan durván el volt tömődve, hogy 2 üveggel öntöttem bele, és nem folyt át a szűrőn. Aztán 230.000nál volt már ezzel a cuccal, de utánna olyan volt a szűrő mintha új lenne, mert ez habzik és mindenhova eljut a szűrőbe. Javasolt védőruházat a doboz szerint szemüveg, maszk és kesztyű, elég toxikus anyag. Mondjuk én csak kesztyűt viseltem."
Tudomásom szerint csak a garanciális hibáknak tudnak utánanézni ha külföldi, legalábbis nekem csak az volt. Legjobb ha valahogy felveszed a kapcsolatot a szervizkönyvben szereplő külföldi szervízzel aki az utolsó pecsétet ütötte. Ha ott minden ok akkor nem lehet gond. Olvass vissza hogy jártam egy C4 picassoval.
Peugeot 5008 2,0 Hdi-vel szemezgetek, mely külföldről származó autó. Mivel eddig nagyrészt német autóm volt és semmi tapasztalat nincs a franciákkal érdeklődnék, hogy a Peugeot szalonokban alvázszám alapján látni lehet-e a külföldi szervíztörténetet, és valahogy ellenőrizhető-e, hogy volt-e tekerve az óra?
Hála az égnek az autóval a felvillanó jeltől függetlenül mint írtam semmiféle hiba nincs. Tökéletesen teszi a dolgát a kocsi és tudom, hogy komoly baj nem is lesz vele.. egyszerűen a sok város meg krúzolás meghozta az "eredményt".. csak legyek már túl rajta.
Depollution-nel még 2.0 HDi pegó 307-nél találkoztam. Kannáztak bele és mocsok szűrő ide szűrő oda megette a nagynyomású szivattyút. De az korlátozott és erőtlen volt a motor is. Sőt leállítás után még 10-15 másodpercig járt a motor, mert a nyomásszelepben a szűrő tele volt fémrészecskvel és nem tudta elejteni a nyomást. Kivettük a tankból a pumpát, belevilágítottunk és mint sok ezer drágakő, úgy csillogott a fémreszelék a tank alján.
Értem... kérdésem, hogy valahogy a FAP töltöttségét meg lehet nézni? van egyáltalán jelentősége? mert ugye ha írja h kevés, akkor kell csak foglalkozni vele ... (?)
Tegnap meg ma voltam hosszú úton. Holnap leszedem az akksisarut h elfelejtse a kódot és meglátjuk mi lesz (mert hnap nincs diagos ember már ugye hétvége) ha visszajön a kód, akkor vissza diagoshoz és vhogy egr-t ki fogjuk tisztítani. Mondjuk ebből is van kettő! v6..
Mondta egy volt peugeot szerelő, hogy van egy szervizprogram, ami azt csinálja, mint sokan akik ki akarják "égetni" az egr-ből a szemetet... 10perc járatás 4000-es fordulaton, utána alapjáraton. utána saru le, vagy elfelejti magától.. igaz ez?
Elvan koszolódva az egr, ki kell takaritani , a tankba öntött csodaszerek , semmit nem érnek .
Ki kell szedni és kitakaritani ,ha ez után is írja akkor csere ,ez a menete a dolognak másképpen valószínű nem lesz jó , vagy lefalazni , de én nem tudom ,hogy reagál erre a kompjuter erre nincs tapasztalatom , de szoftveresen is ki lehetne szedni de ennél az nem lesz kevés pénz.
Nagyon szeretném megkérni főleg a tapasztalt és hozzáértő fórumtársaimat, hogy ha tud adjon ötletet (szerviz és szerelői lehúzások és átverések ellen) a következő témában!
DEPOLLUTION SYSTEM FAULTY
Nos a kocsit 1,5 hete vettem és a héten kedden volt az olajcsere (olajat, olajszűrőt, levegőszűrőt és gázolajszűrőt cseréltettem).
Ezt követő második napon egy városi meleg motorral történi indítás során jött a hibaüzenet és a check engine lámpa.
Voltam diagnosztikusnál rögtön (hála az égnek van, aki rögtön tud velem ilyenkor foglalkozni) és kitörölte a "kipufogó gáz visszavezető..." nevezetű hibát, ami 3x vagy 4x is benne volt. Kitörölte a hibákat.
(EGYÉBKÉNT: Tulajdonosi napom második napján vittem átiratni és műszakiztatni a kocsit, ahol a zöldkártya mérés során szintén (akkor még check engine és hibaüzenet nem volt) a mester mondta, hogy két db egr hiba van, amit a mérő műszer ír. Kiszedte a hibát és bemérte a kocsit, minden füstmérési adat hibátlan volt! EKKOR MÉG NEM VOLT SEMIM HIBAkÓD ELŐTTE ÉS UTÁNA SE CSAK AZ OLAJCSERE UTÁN)
Nos az olaj nem fogy, a kocsi teszi a dolgát, hibának semmi nyoma, de már kétszer kitöröltettem a hibát a diagos haverommal (autovillamossági és diagnosztikus szakműhely! CÉG és értenek hozzá) A kocsi megy és nincs semmi leszabályozás..
Mint már korábban írtam két három szerelő ismerősöm is azt javasolta, hogy adjak neki spurit és hajtsam meg. Nos ez megtörtént, de a törlés utáni reggelen mielőtt a hosszú utamra indultam volna megint jelentkezett az üzenet és a check engine és azuóta is ég és IDEGESÍT!
A diagnosztikus arra saccol, hogy egr (amiből ebbe a 2.7 v6 hdi-be 2 is van!) tisztítás javasolt, de azt autószerelőnek kéne leszedni és majd ő pucolná... Eddig ez az egy "javaslatom" van..
A FAP folyadék tuti nincs elfogyva, mert azt konkrétan kiírná az autó hibának..
Fórumokon olvastam még azt, hogy a FAPnak is van valami nyomásszabályozó szelepe, ami koszosodhat (VAGY MITUDOMÉN) és sokszor kontakt sprézés is csodákat tesz (nekem saab esetén már jött be ilyen) ha tudjuk hova kell fújni..
Szval fórumtársaim el vagyok keseredve, aki tud kérem segítsen tudásával, tapasztalatával. (azért annyira nem fosok, mert a kocsi hibátlanul megy, olajat nem eszi, végülis menet hibának semmi nyoma!)