Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2014.11.06 0 0 60481

Ha már egységes szín, akkor inkább lenne megint mindegyik Volán-sárga...

Előzmény: Dante001 (60473)
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.06 0 0 60480
Előzmény: kristoof (60479)
kristoof Creative Commons License 2014.11.06 0 0 60479

Sajnos igen. Két hónapja jött az ukáz minden felújítóhoz, hogy mostantól minden busz fehér. Nincs appeláta... :-(

Előzmény: Racilaci (60475)
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.06 0 0 60478

És ha már KMKK: a Nógrádnál is megvan az első hófehérke :(

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=132363984&t=9130990

Előzmény: dundalk (60476)
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.06 0 0 60477

Csak kísérleti nyúl, még nem biztos, hogy a feliratozás is ilyen lesz.

Előzmény: dundalk (60476)
dundalk Creative Commons License 2014.11.06 0 0 60476

Pedig de.. a KMKK-sok így fognak kinézni (várhatóan):
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=132142369&t=9137167

Előzmény: Racilaci (60470)
Racilaci Creative Commons License 2014.11.06 0 0 60475

Igen, majd az alapján lehet megkülönböztetni üzemegységenként a kocsikat, hogy hol van / működik autómosó, hol gondos / trehány a garázsmester, hol spórolnak a vízzel.

Előzmény: paca664 (60474)
paca664 Creative Commons License 2014.11.06 0 0 60474

Meg díszíti majd az időjárás is...

Előzmény: Racilaci (60472)
Dante001 Creative Commons License 2014.11.05 0 0 60473

Helyes, ideje volt.

Előzmény: Törölt nick (60471)
Racilaci Creative Commons License 2014.11.05 0 0 60472

Majd elkezdik a sofőrök díszíteni a maguk módján. Gyönyörű lesz.

Előzmény: Törölt nick (60471)
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.05 0 0 60471

Pedig mind tiszta fehér lesz. Az egész országban így fognak kinézni a helyközi és távolsági buszok idővel :(

Előzmény: Racilaci (60470)
Racilaci Creative Commons License 2014.11.05 0 0 60470

Szép autó ez, de ne legyen már mind tiszta fehér! Egy lila csík, vagy egy ezüstszürke pipa az oldalára, vagy bármi - ez igazán nem lehet akkora költség, mint az a vizuális szennyezés, amit a jellegtelen egyenfehér nyújt.

Előzmény: Törölt nick (60469)
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.05 0 0 60469

Így van, a bérléses tender 20 db kocsija már megérkezett új otthonába (a képen a Tisza Volán egyik bérelt gépe látható). Cinkotán már gyűlik a másik tender 32 kocsija is, a háromtengelyesekből már mind itt van.

Előzmény: kristoof (60468)
kristoof Creative Commons License 2014.11.05 0 0 60468
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.04 0 0 60467
Szerintem meg fölösleges. Egy Marcali-Balatonakármi vonatmegálló viszonylatban a buszon sem szokott annyi utas lenni, hogy dudorodjon a busz oldala. Kell még Gomba, Kéthely, Újlak közönsége is. Marcali így járt: egy tízennéhányezres város ottmaradt vonat nélkül.
Előzmény: MCA-001 (60464)
trizs77 Creative Commons License 2014.11.03 0 0 60466

Kb. Netto 120-180 között.

 

Nyilván a 180-t az kapja aki már 30 éve nyomja.

 

Ha nagyon-nagyon kezdő (zöldfülű) és ráadásul még fregoli is, akkor még a 120 sincs meg havonta.

 

 

 

 

Előzmény: Pysty3030 (60465)
Pysty3030 Creative Commons License 2014.11.03 0 0 60465

Sziasztok! Kérdésem lenne. Biztos sok mindentől függ amit kérdezek de jelenleg egy bakony volános soför helyi járat/helyközi járat mennyit keres kb havonta ill. hány órát dolgozik kb havonta? Köszi a válaszokat.

MCA-001 Creative Commons License 2014.11.03 0 0 60464
Normális csatlakozásokkal Marcali-Balatonszentgyörgy között életképes lenne a vonal.
Kéthely, felesleges, a falutól messze van a megálló.
Balatonújlak, falutól messze van a megálló, de horgászok használták a megállót.
Balatonkeresztúr, jó helyen van a megálló, Balatonmáriafürdő vasútállomás kb.200 méter. Aki nem akar IC-vel utazni, azoknak jó átszálló hely.
Előzmény: Törölt nick (60463)
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.03 0 0 60463
Somogyot érintő két példa: 29-es vonal, Lepsény-Veszprém. Pótló járat Siófokig/-tól. A vonal élt 1,5 évet talán. 37-es vonal (asszem), Somogyszob-Balatonszentgyörgy. Elég rendesen variálnak időnként a járatokkal, a déli szakaszon kikapáltak belőle egy pár járatot (Segesd-S.szob), míg Marcalitól északra több új járatot tettek be (Balatonberény járt a legjobban vele). Illetve vannak járatok, amiken édeskettesben utaztam sofőrbával a vonal teljes hosszán szinte, míg van olyan járat, ami tanulószállítói szerepet is betölt: Gadány ès Hosszúvíz addig alig napi 1-2 busszal volt kiszolgálva, a vonat nem is érintette őket. Illetve nem olyan régóta Nemeskisfaludra is bemennek a buszok (kb. 40 év után újra), a napi néhány járat közül egyik egy vonatos betérése. Láttam statisztikát, erősen mínuszos a vonal, mivel mindig valami más járat s*ggében lohol. Jobban szét lehetne húzgálni a járatokat a 68-as úton, hogy ne többóránként menjen egy-egy csapat busz. A vonat abszolút halálra volt ítélve. Egyedül Marcaliban volt elfogadható helyen a vonatmegálló. Az összes többi a faluszéle és a faluszéle+5 km között mozgott. Lassú is volt, a vasutasok is busszal jártak dolgozni.
Előzmény: Racilaci (60456)
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.03 0 0 60462

Lehet, hogy ez annyira képtelenség az átlag embereknek, hogy meg kéne éljék, hogy megértsék. Persze attól, hogy nem értik nagyon is létező dolog.

Előzmény: trizs77 (60451)
Racilaci Creative Commons License 2014.11.02 0 0 60460

Nyilván nem kaptak a volánok sem "milliárdos" veszteségpótlást, illetve ekkora veszteséget sem jelent nekik.

Előzmény: Törölt nick (60457)
Racilaci Creative Commons License 2014.11.02 0 0 60459

Hát nem tudom, az ohati vonal mely végén volt 5-nél több utas, Polgár környékén szerintem van 20 éve, hogy 20 utas összeverődött egy szerelvényen. (Én 1987-től követtem az eseményeket, mindig azon szórakoztunk akkor még a szüleimmel, hogy a kalauz megint félhet ott nagy magányában.)

Előzmény: Törölt nick (60458)
Racilaci Creative Commons License 2014.11.02 0 0 60456

A VÉEK topicban merült fel a vita, de ott off, úgyhogy itt részletezném.

 

A probléma: valaki nekiment a 2007-es szárnyvasúti bezárásoknak, mondván, hogy az milliárdos veszteséget terhelt a volánokra. Erre válaszoltam, hogy ha a volánoknak az milliárdos veszteség volt, akkor a MÁV szintjén ez tízmilliárdos veszteséget jelenthetett, s ráadásul a pótlások révén az ott élők színvonalasabb szolgáltatáshoz juthattak. Erre kérdezett egy topiktárs példát.

 

Akkor álljon itt a példa. Volt egy Ohat-Pusztakócs-Tiszalök méltán világhíres vasúti járat, amely rendre 2-3 utassal szaladgált. Ez is megszüntetésre került. Akkor ezt automatikusan pótolták busszal, eleinte egy az egyben, majd pedig kettévágva - Egyek-Polgár, illetve Polgár-Tiszalök járatokkal. Az azonnali pótlás nagyjából illeszkedett a vasúti menetrendhez, aminek nyomán az volt, hogy a Tiszagyulaháza-Polgár-Tuv. járatokat követte 10-20 percekkel a Tiszalök-Tiszagyulaháza-Polgár járat (mindkét irányban), illetve ugyanez volt az Egyek-Tiszacsege-Polgár-Tuv. vonalon is. Ezzel kb. hozta is a vonatpótló a vonatok egykori utasszámát.

 

Ehhez képest az idő eltelt szépen, s beállt egy elég korrekt renddé a dolog. Most úgy van, hogy napi  5 járatpár megy Polgárról Tiszalökre, s ebből 4-szer durva völgyidőbe sűrít be (7:35-11:49 között 10:30-kor, 11:49-14:49 között 13:40-kor, 16:05-17:50 között 17:00-kor, 18:49-22:55 között 20:30-kor). Egyedül egy járat szed el utast már meglévő, hagyományos járattól, de az a reggeli időszakban nem lehet túl drámai.

 

Ezen a vonalon tehát Újtikos jól járt, mert bár ott a falu közepén állt meg a vonat, de kb. akkor, amikor a busz is arra járt. Most meg egyenletesebb az ellátása. Tiszagyulaháza és Tiszadob sokkal jobban járt, mint korábban, mert előbbit nem is érintette a vonat, az utóbbit pedig kilométerekkel elkerülte. És minden egyéb utas jól járt, mert Polgáron nem a városka kies határában kell leszállniuk, hanem a központban, és Tiszalökön dettó ugyanígy van.

 

 

A vonal másik felén a vonatpótlás szervesebben beépült a Hajdú Volán által korábban is ellátott Polgár-Egyek viszonylatba, tehát itt valójában nem is került minden vonat pótlásra. Viszont a menetrend itt is kiegyenlítettebb lett, mint korábban volt.

 

Ez kb. a pozitív példa, amikor a vasúti megszüntetés nemhogy kárt, hanem kifejezett hasznot hoz az ott élőknek.

4MOTION: Creative Commons License 2014.11.02 0 0 60455

Valaki nem tudja hogy a HOMM KFT milyen buszokat vásárolt a 2015.Január 21-el Vasi volántol át vett Flextronicsos szerződéses járatokra?

 

Irizar ranger Creative Commons License 2014.11.02 0 0 60454

Érdekes dolgok ezek. Egerből kocsival Miskolcra, Szolnokra, vagy Jászberénybe szoktam viszonylag sűrűn járni.

Miskolcra egy óra oda, ugynannyi vissza az út, közben hegynek fel, hegynek le, stb.. Jönnek az ingerek. Miskolc felé még sosem volt ilyen "kimaradásom". Viszont, ha Szolnokra, vagy Jászberénybe megyek, arrafelé sokszor. Alföld, hosszú, egyenes, lakatlan utakon órákig megyek. Semmi inger nem ér jóformán. Döbbenetes, de tényleg ki szoktak maradni 15-30, néha még 60 perces időszakok is. Holott tudom, hogy 60 percig nem tudok úgy menni, hogy semmi ne történjen. Legalább egy kanyarodás, vagy egy lakott terület benne van az időben, de visszagondolva semmi nincs meg... 

Előzmény: trizs77 (60453)
trizs77 Creative Commons License 2014.11.02 0 0 60453

Azért jó leírni az ilyeneket, hogy a szimpatikus amatörök és legalább sejtsék, mi mindennel is jár a szakma.

 

És a lényeg az is szócskán van.

 

 

Előzmény: EKM-765 (60452)
EKM-765 Creative Commons License 2014.11.02 0 0 60452

Villamosvezető ismerős mesélte: halad a villamossal, megvan ahogy átmegy a hídon majd a híd után következő megállót elhagyva van a következő képkocka. Viszont senki sem ordibál hogy miért nem állt meg, az előző villamost sem érte utol tehát tudat alatt vagy álmában megállt, ajtót nyitott, zárt majd elindult és ebből semmire sem emlékszik.

Előzmény: trizs77 (60451)
trizs77 Creative Commons License 2014.11.02 0 0 60451

Nem.

 

Akkor nem érted miről van szó, ha kevered, összekevered.

 

NEM elalvásról, NEM rosszul létről beszélgettünk eddig.

 

------------------

 

Jól vagy.

Egészséges.

Dolgozol.

Minden rendben.

S egyszer csak - a szolgálat sokadik órájában - megdöbbensz, rádöbbensz, hogy kiesett 2-3 óra.

 

Fogalmad sincs hogy jutottál el odáig.

Megvan a szolgálat kezdés.

Megvan az első 2-3 óra munkád emlékképekben.

Hiányzik a következő 2-3 óra.

Ránézel az órádra már 6-8 munkaóránál tartasz és hirtelen hiányzik az előző 2-3 óra.

 

Megállsz.

Körbenézed a buszod.
Nincs rajta sérülés tehát balesetet nem okoztál.

De ha ilyenkor melléd kanyarodna egy rendőr autó, hogy másfél órája visszafelé 100 km-re egy városban elsodortál egy anyukát karján a gyerekével, csak állnál bambán és jobb híján elhinnéd a rendőrnek, mert fogalmad sincs mi történt és hol másfél órával ezelőtt.

 

--------------------

 

Nem elalvásról, nem rosszullétről szól a történet.

 

Ezért veszélyes.

 

A sokat (20 évnél többet) és alkalmanként is legalább 300 km-t vagy többet naponta vezetők közül még nem beszéltem olyannal, akinek ilyen élménye (szerencsés végkimenetellel) még ne történt volna.

 

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (60450)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.31 0 0 60450

Lehet a tegnapi wrocławi is ilyen volt.

http://nagycsatt.postr.hu/elvesztette-az-eszmeletet-a-sofor/?utm_source=origo-nyito&utm_medium=sec-p&utm_campaign=sec

 

# 7339 szóló Merci volt, ha valakit nagyon érdekel.

Előzmény: trizs77 (60410)
siófoki35 Creative Commons License 2014.10.31 0 0 60449

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!