Keresés

Részletes keresés

BringasLevy Creative Commons License 2011.10.02 0 0 20347

Köszönöm, magam is tudom és ismerem az "utaló jeleket". De azt is tudom, hogy ezek a jelek nem megbízhatóak. Pont e-miatt igyekszem nem alkalmazni őket. Tudom, ha egy bizonytalan rendszerre rászoktatom magam, akkor pont áldozatáúl esek a bizonytalanság hibaszázalékának.

 

Én nem vagyok olyan szerencsés, hogy megendedhessek magamnak ennyi rizikót. Biztosra kell mennem. 

Előzmény: Macika (20345)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.02 0 0 20346

A parkolási zóna most hogyan jön ide?

Előzmény: Macika (20345)
Macika Creative Commons License 2011.10.02 0 0 20345

Ha elteknitnünk azon ritka helyzetektől, hogy főutat keresztező mellékút tábláját ellopták, kidöntötték, stb. Akkor honnan tudod, hogy ott neked nem kell a jobbról érkező számára előnyt adnod???

 

Ha nekem van egy egyenes/jobbra köthalír táblám, és balra nézve (csak egy kicsit) vírít a behajtani tilos tábla, akkor jó eséllyel jobbról nem kell számítsak szabályosan érkező járműre, mert feltételezhető, hog ybefelé egyirányú az utca. nem 100%, de jó eséllyel igen. Ráadásul ha kétirányú, akkor a kereszteződés előtt kellene is legyen valamilyen tábla felém is a kereszteződésben, ha más nem, egy parkolási zóna vége, vagy hasonló, ha az elsőbbség nincs szabályozva.

Előzmény: BringasLevy (20339)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.02 0 0 20344

A tankönyvben valami olyan van írva, hogy az egyirányú utcából általában nem kell számítani onnan érkező járműre. De bármilyen munkát végző jármű is mehet forgalommal szemben, ha a feladatát másképpen ellátni nem tudja. Azon most nem töröm a fejem, hogy példát hozzak rá. Persze a bringással össze nem vethető, ha tudja a bringás, ha nem, hogy tilosban jár.

Előzmény: _Nyuszi (20336)
Macika Creative Commons License 2011.10.02 0 0 20343

Igen, és mások képesek voltak úgy is venni...

Előzmény: Törölt nick (20337)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.02 0 0 20342

Lenne egy értelmezős kérdés, kíváncsi vagyok itt mi lesz a konkluzió.

 

Létezik ugye olyan, hogy kezdő vezetői engedély:

 

Kezdő vezetői engedély

5. § (1) A vezetési jogosultság első alkalommal történő megszerzésének napjától számított két évig a vezetői engedély kezdő vezetői engedélynek minősül.

(2) A kezdő vezetői engedéllyel az „A” az „A” korlátozott kategóriára és az „A1” alkategóriára érvényesített bejegyzéssel utas nem szállítható, a „B”, „C”, „D” kategóriára és a „C1”, „D1” alkategóriára érvényesített bejegyzéssel - a Magyar Honvédség kezelésében lévő járművek kivételével - pótkocsi nem vontatható.

6. § (1) A „kezdő vezetői engedély” minősítés kétéves időtartama az 5. § (1) bekezdésében meghatározott időtartamon belül elkövetett közlekedési szabálysértés vagy bűncselekmény miatt jogerősen kiszabott járművezetéstől, járműfajtától vagy kategóriától eltiltás, illetve a vezetői engedély külön jogszabályban meghatározott visszavonásának leteltét követően újra kezdődik.

(2) Az (1) bekezdés rendelkezései szerint meghosszabbított „kezdő vezetői engedély” minősítést és annak lejárata határidejét a nyilvántartásba be kell jegyezni, és ezt a tényt a vezetői engedélyben kódszámmal jelölni kell.

7. § Ha a gépjárművezető külföldi vezetői engedélyét két évnél nem régebben szerezte, a kezdő vezetői engedélyre vonatkozó rendelkezéseket - nemzetközi szerződés eltérő rendelkezése hiányában - a külföldi vezetői engedély helyett a magyar hatóság által kiadott vezetői engedélyre is alkalmazni kell.

8. § A kezdő vezetői engedélyre vonatkozó rendelkezések nem alkalmazhatóak nemzeti kategória esetén.

 

 

 

Kérdés, ha mondjuk valakinek van 10éve B kategóriája, tehát semmiféle "kezdő vezetői engedély" szóba nem jöhet, megszerzi az A-t, szállíthat utast vagy nem?

Többek szerint nem, mert arra a kategóriára kezdőnek számít...vagyis a "vezetési jogosultságot" kategóriánként kell és lehet csak értelmezni, hisz addig nem volt jogosult mondjuk motorkerékpárt vezetni, mások szerint ez ökörség, a vezetői engedély az egyetlen kártya, ami jogosít amire jogosít, ha bármi régebbi benne mint 2 év, akkor az illető nem kezdő, és pont.

 

Szerintetek ez a jogszabály mit akar mondani erről, ugy mégis?

BringasLevy Creative Commons License 2011.10.02 0 0 20341

Taníts mester!

 

"megőrülök, hogy állandóan fékez valami hülye mert nem tudja hogy elsőbbsége van..." 

 

Mivel nem ismerem azt a környéket, valószínüleg én is így tennék. Amíg nem látom a másik utca elsőbség adásra felszólító tábláját, addig nem tudom, hogy ott mi az elsőbbségi rend. Azt meg csak akkor látom, ha már oda be is nézek. Ehhez, meg le kell lassítanom. 

 

Hogy kellene tennem ott, teljesen ismeretlenűl????

 

 

Előzmény: Törölt nick (20340)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.02 0 0 20340

Én sem tudom, de ez így szar. Kb. napi szinten megyek a Wesselényin, azon a környéken az egyetlen utca, amin szinte mindenhol macisajt van a keresztforgalomnak, megőrülök, hogy állandóan fékez valami hülye mert nem tudja hogy elsőbbsége van... Minden kereszteződésben.

Előzmény: BringasLevy (20339)
BringasLevy Creative Commons License 2011.10.02 0 0 20339

Ha elteknitnünk azon ritka helyzetektől, hogy főutat keresztező mellékút tábláját ellopták, kidöntötték, stb. Akkor honnan tudod, hogy ott neked nem kell a jobbról érkező számára előnyt adnod???

 

Én onnan, hogy benézek jobbra. Ha ott látok STOP vagy macisajt táblát hátulrol, akkor mehetek. Ha csak onnan nem jön egy mentő visító szirénákkal. Eztán kiegyészülne a dolog annyivel, hogy mindez áll az egyirányú utcára mutató kék tábla esetén is.

 

Nem hiszem, hogy ezzel nagyon borulna a megszokás, hogy benézek és tudom, hogy nem kellett volna lassítanom...

 

Vagy az én vezetés technkai gyakorlatom hibás?

Lehet. De ötletem sincsen arra, hogym iként tudnám megitélni, hogy a követkető sarok jobbkezes, vagy vagy elárendelt, ha nem így tennék.

Ha jól csinálom, akkor a kifogásod nem helytálló. Hiszen így is, úgy is le kell lassítan és így is úgy be kell nézni az említett utcába.

 

 

Előzmény: _Nyuszi (20336)
Pitrinkó Creative Commons License 2011.10.02 0 0 20338

A mkj nem probléma. Ha villog és szirénázik, elsőbbsége van, akárhonnan is jön, punktum. (ha csak villog, akkor meg nem mkj, hanem karácsonyfa)

 

A kérdés az, hogy valaki  jön egyirányuban szembeforgalommal neked keresztbe jobbrol, legyen akár bicaj akár kocsi, jobbrol, neked nincs főutvonal tábla meg kereszt alárendelt uttal se, akkor mi van. Józan eszem azt mondaná, kármegosztás. Gyakorlatot nem tudom.

Előzmény: _Nyuszi (20336)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.02 0 0 20337

Ok, tehát komolyan gondoltad. Sejtettem:)

Előzmény: Macika (20333)
_Nyuszi Creative Commons License 2011.10.02 0 0 20336

Ez fából vaskarika. :(

A buszsávot figyelmen kívül tudod hagyni a jobbratartási kötelezettség esetén, mert meglátod, hogy ott a buszsáv, és nem mész be; a felismerés a cselekvés előfutára.

A jobbkezes megoldásnál le kéne lassítani, meggyőződni arról, hogy jobbról jön-e tűzoltóautó, majd behaladni a kereszteződésbe. Tehát a cselekvésnek (fékezésnek) meg kell előznie a felismerést, ergó ott vagyunk, ahol a part szakad. Azt hiszem, erre mondják, hogy életszerűtlen. :(

Persze, lehetne még cincálni, hogy a mk-s autó majd úgyis szirénázik, meg neki is elő van írva, hogy meg kell győződnie arról, hogy... Jogos is lenne. De az úrvezető szempontjából mégis azt érzem, hogy valahogy nem fékezne le, mert minek, és kész a baj (a mk. jelzéses nem vagy későn fog elsőbbséget kapni) -> nem jó a szabály. Meg talán valami elv is sérülne, de nem vagyok benne biztos.

Előzmény: BringasLevy (20335)
BringasLevy Creative Commons License 2011.10.02 0 0 20335

Igazad van. mentségemül szoljon, hogy nem is jogalkotó vagyok, d még csak jogsáz sem. Bár az általam vizoinált kiegyészítéshez lehet tenni kivételeket.

 

Vázolandó, hogy mire gondolok...

 

A jobbratarás szempontjából figyelmen kívül kell hagyni a buszsávot, biciklisávot, leállósávot, stb.

De ezekben a sávokban közlekedhet busz, bicikli, stb. (mindegyik a megfelelőben értelem szerűen)

Sőt a jobbra kanyarodáshoz igénybe lehet venni a buszsávot. Vagyis vannak kivételek.

 

Miért ne lehetne hasonló elvet alkalmazni az egyirányú utcák elsőbbsége esetén? Elsőbbségi szempontból figyelmen kívűl kell hagyni, kivéve ha onnan 22:00 és 06:00 között kukásautó, vagy bármely időszakban MKJ használó jármű érkezik.

 

Szerintem csak szándék kérdése, hogy megoldható, vagy lehetetlen megoldást találni a dologra. Igaz, ez minden esetében így van... :-)   

Előzmény: _Nyuszi (20330)
_Nyuszi Creative Commons License 2011.10.02 0 0 20334

Elnézést, figyelmetlen voltam. Köszi!

Előzmény: Törölt nick (20332)
Macika Creative Commons License 2011.10.02 0 0 20333

Rajtad kívül mindenki képes volt normális stílusban postolni.

 

Beszédes...

Előzmény: Törölt nick (20328)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.02 0 0 20332

Meg Csengeryt

Előzmény: _Nyuszi (20331)
_Nyuszi Creative Commons License 2011.10.02 0 0 20331

De melyik a Csengery utca? Kertészt látok, meg Királyt...

Előzmény: Macika (20321)
_Nyuszi Creative Commons License 2011.10.02 0 0 20330

"Talán szerencsésebb volna a KRESZ-t kiegészíteni egy ponttal, hogy az egyirányú uckák behajtó ágát figyelmen kívül kell hagyni az elsőbbségi szempontból. Mintha ott nem is lenne utca. Akkor el lennének oszlatva a lehetőségek a félreértések elől."

 

- És a kukásautó 22-06 között? - nem gond, mert majd körülnéz. - jogszerű ez, vagy lehet, hogy elsőbbsége van, pl. pont egy jobbkezes esetnél? :o

- És a mk. jelzéses autó? Ő - a te változtatásod szerint - egy olyan utcából jönne ki, ahol elsőbbségi szempontból nincs is utca, tehát a kérdésnek helye nincs. Hát de mégiscsak egy mentő, akinek minden helyzetben, .... - ismerjük a Kreszt.

Tehát szerintem ez sem jó ötlet. :(

Előzmény: BringasLevy (20322)
BringasLevy Creative Commons License 2011.10.02 0 0 20329

Szándékosen nem ezt írtam, hiszen a sebességtúllépés egy bizonyos mérték felett jól belőhető már csekély rutinnal. Amiket én írtam, ott külső szemlélő alígha tudja megitélni, hogy a másik jármű szabályos, vagy sem. 

 

Persze azt is nehéz megmondani, hogy a másik autó 49-el szabályosan jön, vagy 51-el szabálytalanúl...

De szerintem a lényeg az, hogy vázolt esetben nem látható körülmény döntene az elsőbbségi rendről. 

Előzmény: Törölt nick (20326)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.02 0 0 20328

Ezt az óvodás szintet ugye nem gondolod komolyan?

Előzmény: Macika (20323)
Pitrinkó Creative Commons License 2011.10.02 0 0 20327

Ezzel az a gond van, hogy sem te sem én sem senki innen a forumon nem biróság, hogy eldöntse, ki szabályos és ki nem.

Előzmény: Macika (20323)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.02 0 0 20326

Nem is kell ennyire extrém dolgokat kitalálni. Elsőbbség lakott helyen (50-es limit). Rutinos vezetőként felismered, mi az a távolság, amelyről fel sem merül az elsőbbség kérdése, milyen messze van a másik, amikor még veszélytelenül kimehetsz elé, s mi az a pont, ami már kifejezetten veszélyes. Ha a KRESZ megfogalmaz ilyen szabályt, akkor az első verziót véve mi a helyzet akkor, ha 60-al, 80-al, 90-el, 160-al jön?

Előzmény: BringasLevy (20325)
BringasLevy Creative Commons License 2011.10.02 0 0 20325

tudom, kötekedésnek tűnik, pedig nem anak szánom. De ha csak ez az egy szó kerülne be a KRESZ-be, amit Te javasolsz, akkor annak sem elsőbbsége, amely autó túllépi a környezetszennyezési határértéket, vagy a vezetője/utasa nem kapcsolta be az övet, esetleg lejárt a forgamija, stb. Bármilyen szabályt is sért -aminek semmi köze az elsőbbségi, vagy a behajtási rendhez- már nincsen elsőbbsége, hiszen nem szabályosan érkezik jobbról. 

 

Személyes véleményem szerint ez a megoldás pont annyira volna rossz, mint a jelenlegi, ha nem rosszabb.

Előzmény: Macika (20323)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.02 0 0 20324

Levy nem azt írt, hogy a Csengeryben szabálytalan-e, hanem azt, hogy a rajzod szerint nem szabálytalan.

Előzmény: Macika (20320)
Macika Creative Commons License 2011.10.02 0 0 20323

Egyetlen szót kellene beírni a KRESZ-be. Ami akkoriban még természetes volt, mára azonban.......

 

"28. § (1) Az útkereszteződésben - ha a (2) bekezdés rendelkezéseiből más nem következik - a járművel elsőbbséget kell adni

a) a jobbról szabályosan érkező minden jármű és....."

Előzmény: BringasLevy (20322)
BringasLevy Creative Commons License 2011.10.02 0 0 20322

Bocsánat, nem ismerem a környéket (sem).

 

Ha az az egyirányú utca nincsen megnyitva a szemből közlekedő bicikliseknek, akkor a biciklis valóban szabálytalan. 

Ám a KRESZ sjnálatos módon értlemezhető úgy is, hogy ebben az esetben is a biciklisé az elsőbbség. 

 

Talán szerencsésebb volna a KRESZ-t kiegészíteni egy ponttal, hogy az egyirányú uckák behajtó ágát figyelmen kívül kell hagyni az elsőbbségi szempontból. Mintha ott nem is lenne utca. Akkor el lennének oszlatva a lehetőségek a félreértések elől.

 

Jelen megfogalmazás alapján egy baleset esetén ott két felelőst látok. 

Előzmény: Macika (20320)
Macika Creative Commons License 2011.10.02 0 0 20321

Szóval a piros nyíl azért piros, mert szembe halad az egyirányú utca menetirányával...

Előzmény: BringasLevy (20319)
Macika Creative Commons License 2011.10.02 0 0 20320

Bocsánat, azt hittem, más is ismeri a környéket. A Csengery utca ebben a tájolásban balról jobbra egyirányú. Ahogyan a Kertész utca is pont ugyanarra...

 

Miért is nem szabálytalan a kerékpáros???

Előzmény: BringasLevy (20318)
BringasLevy Creative Commons License 2011.10.02 0 0 20319

Ugyan az a szitú, mint amit én is felvettem. 

 

Főútvonalon haladva elvileg, nem kell számítani arra, hogy nincsen elsőbbséged. Ez alapján a zöld nyíl élvez elsőbbséget. A zöld irányában haladva, az ő szemszögéből nézve, fel sem merül egyéb lehetőség.

 

Ha egy kereszteződés elsőbbségét sem rendőr, sem lámpa, vagy tábla nem szabályozza, akkor az a kereszteződés egyenrangú. Vagyis a jobbról jövőnek van előnye. Így a piros nyíl élvez elspbbséget. A piros irányába haladva és az ő szemszögéből nézve, fel merül egyéb lehetőség.

 

Hogy mégis kinek van elsőbbsége a másikkal szemben? Nem lennék helyszinelő egy ilyen koccanásnál. De úgy érzem, hogy egy hangyánival erősebb érv szol a piros nyil elsőbbsége mellett. Hiszen ő nem tudhatja, hogy a másik főúton halad, viszont a zöld láthatja, hogy nincsen elsőbbséget befolyásoló tábla a keresztező utcában. Hogy kell-e látnia, mármint, hogy ebben a szituban elvárható-e, hogy oda benézzen, nem gondolom. De egy hangyánival kezelhetőbbnek gondolom a dolgot az ő helyzetéből. 

Előzmény: Macika (20313)
BringasLevy Creative Commons License 2011.10.02 0 0 20318

Szerintem itt vagy elnézél, vagy elrajzoltál valamit.

 

A rajzod alapján, a piros nyillal jelzett biciklis, még csak nem is szabálytalan. Viszont teljesen egyértelműen elsőbbsége van a zöl nyillal jelzett Macikával szemben. 

Ha a csengery utca sarkán lenne egy egyirányú út behalytó felére rendszeresített tábla, akkor lehetne a biciklis szabálytalan, de ettől még ott -szerintem- a KRESZ elsőbbséget ad neki. Az més kérdés, hogy morálisan elvárható-e olyan szituban, hogy éljan bárki is az elsőbbségével! Szerintem, nem. De mindennak csak akkor volna értelme, ha az, ott, egyirányú utca volna. A rajzon szereplő szitú, nem utal erre.

Előzmény: Macika (20312)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!