Koszonom a valaszokat mindegyikotoknek. Csak azert gondoltam a "kitolasra", mert az ujabb autoknal mar akar 30e km is lehet a csereperiodus ugyanilyen olajjal. Akkor az miert nem art annak a motornak? :-) mind1, meggyoztetek a csere aktualitasarol.
Azt nem vitatom hogy ilyen nem fordulhat elő,de te ezt írtad szó szerint
"De ha jót akarsz magadnak???ismerve a vw 1,4 16v motorokat amik ugye nem egy minőség??!!(mert a legtöbben elkopik az olajpumpa és kuka lessz a motor,sajnos)"
Na hát ez így ebben a formában nem igaz!
Persze én is meg tudok ölni egy motort 5 perc alatt ha arról van szó.
Nekem végülis skodában van ez az 1.4 16v motor de akkor ezentúl várom hogy mikor fog megállni:)
Ebben még csak 160ezer van de csinálok egy olajnyomáspróbát és garantálom neked hogy egy új értékével fog megfelelni.
Na jaa!!!Akkor te biztosan jobban tudod????De ne legyél biztos benne,hogy jók azok a motorok.Akkor vajon miért állnak meg a motorok olajnyomás problémával????csapágyasan,vagy bemaródva a vezérműtengelyek????
" ... gyárilag meghatározott max. 15e km-es olajcsere intervallumtól el lehet térni, mondjuk 20e km-ig ... "
Persze hogy el lehet térni, amint a vasig kopott fékbetéttel és a tükörradiál gumival is autózhatsz még egy kicsit de egyik sem tesz jót az autónak (sem).
A 15000 km futásnak,és az 1 éves időszaknak nem igen van köze egymáshoz!!!!EZ FONTOS!!!
De ha jót akarsz magadnak???ismerve a vw 1,4 16v motorokat amik ugye nem egy minőség??!!(mert a legtöbben elkopik az olajpumpa és kuka lessz a motor,sajnos) inkább cseréld 15000km ént az olajat.Ne kockáztass a 20000.-km-el???De ez csak 1 jó tanács.Te döntöd el,hogy mikor cserélsz olajat!!!??
Adott egy 2000-es évjáratú VW Golf 1.4 16V (AHW motorkód). Általában napi 2-3x van beindítva, 180 km-t megy naponta (2x90km) jellemzően 2500-as fordulaton, kis terheléssel. Ilyen esetben az ideális, gyárilag meghatározott max. 15e km-es olajcsere intervallumtól el lehet térni, mondjuk 20e km-ig ki lehet tolni? (így is 1 éven belül marad, nem is az összeg, hanem inkább a környezet megterhelése (fáradt olaj) miatt kérdezem.)
Total Quartz 9000 5W-40 van benne, 10e km alatt kb 6 deci fogy belőle. (Természetesen havonta utántöltöm a max jelzésig)
Persze hogy az esetek túlnyomó többségében a fullszint (PAO bázisú) motorolaj a legjobb de ennél a motornál (15 ezres cserecklussal) szvsz bármelyik HC olaj is hibátlan megoldást jelent.
A D16-os SOHC VTEC moci nem mai konstrukció. Van ahol 5W-30-at javasolnak bele (USA piac), van ahol az 5W-40-et, de itthon a szervizek 10W-40-nel töltötték föl.
Én a kollégámnak a Q8 5W-40-et javasoltam, tett is bele, nagyon dicsérte.
Ennek a modellnek a difijéhez (elvileg) BMW OSP jóváhagyású hajtóműolaj használatát írták elő de szvsz bármelyik API GL-5-ös SAE 75W-90-es hajtóműolaj megfelel.
200ekm körül érdemes lehet a diffiben az "élettartam" olajat cserélni? A váltóban ráfért.
Az olajajánlók 75w-90-et mondanak, de többféle ilyen olaj létezik ugyanattól a gyárótól is, kell valami jelölést figyelni (pl. mint motorolajnál az LL-04)?
T. OLayos, köszönöm a válaszod. Tulajdonképp sok fura, olykor negativ "legendát" hallottam és olvastam erről az olajról. Azért döntöttem mégis mellette, mert kedvező az ára és biztos forrásból szereztem be. (hologram, vonalkód, egyedi gyártási szám/idő, hátoldali (HU) leírás, "feel me" matrica) Minden szabályszerű volt, a leellenőrzés során. Akik szeretnék tudni miért soroltam fel a zárójelben a jelöléseket, ajánlom az oldalon levő infót: http://filterabc.hu/shop_news.php?news=15753
" ... most jobb lett az üzemanyagfogyasztás és szélesebb fordulatszám-tartományban jobban reagál az autó. 1 dolog viszont zavar: picit "élénkebb" lett a hangja, a korábbi mélyebb "brummogó"-hoz képest ... "
Ezek a tünetek inkább a levegőszűrő csere esetleges pozitívumai. A régi nem biztos, hogy már a helyzet magaslatán állt.
Olajról: használd nyugodtan, mantec csupán a jelenleg aktuális vw olajszabványt jelezte és az annak megfelelő Castrol termékekből ajánlott. Itt nem tért ki viszkozitásra:" ... javaslom a VW 502 00-t teljesítő motorolajok használatát ... "
... sőt más márkáról sem szólt. Aktuális megállapítást tett.
A SAE 10W-40 nem az ördögtől való, nagyon sokan használják megelégedéssel és ezek között (is) találni VW 502 00 előírásnak megfelelőt.
Autódba a jelenleg töltött anyag is tenni fogja a dolgát.
3-as Golf Gti 2.0 (1992-es, benzines,8v, motorkód:2E) Nemrég cseréltem olajat, Castrol Magnatec 10w40 A3/B4 került bele. A régi olajról nincs információm, de most jobb lett az üzemanyagfogyasztás és szélesebb fordulatszám-tartományban jobban reagál az autó. 1 dolog viszont zavar: picit "élénkebb" lett a hangja, a korábbi mélyebb "brummogó"-hoz képest. Ez normális jelenség ? (olajszűrő/légszűrő/üzemanyagszűrő cseréje is megtörtént.) Válaszotokat előre is köszönöm !
Ha jobb a fogyasztás és élénkebb az autó, akkor a motor hangszínének megváltozása aligha lehet veszélyre utaló jel, de ha biztosra akarsz menni, mutasd meg szerelőnek. Egy olyan hangról, amit nem hallunk, nem tudunk véleményt nyilvánítani....
(Amúgy az olajcserének nem túl sok köze van a pozitív változásokhoz, amiket leírtál, így első olvasásra talán inkább a lecserélt szűrők voltak már nagyon szutykosak.)
Tisztelt Olajszakértő fórumozók ! 3-as Golf Gti 2.0 (1992-es, benzines,8v, motorkód:2E) Nemrég cseréltem olajat, Castrol Magnatec 10w40 A3/B4 került bele. A régi olajról nincs információm, de most jobb lett az üzemanyagfogyasztás és szélesebb fordulatszám-tartományban jobban reagál az autó. 1 dolog viszont zavar: picit "élénkebb" lett a hangja, a korábbi mélyebb "brummogó"-hoz képest. Ez normális jelenség ? (olajszűrő/légszűrő/üzemanyagszűrő cseréje is megtörtént.) Válaszotokat előre is köszönöm !