Biztos vagy benne, hogy neked ezen a topikon kell kivont karddal rohangálnod az igazadért? Itt még nem nagyon volt nemi ellentét, sem a női kerékpárosok lenézése (sok esetben nem is tudjuk, melyik nick takar nőt, melyik férfit). Ráadásul még egyesület sem vagyunk, szerintem az ide írogatók túlnyomó többsége még csak nem is tag semmilyen MKSZ-tagegyesületben, semmi ráhatásunk sincs az MKSZ-ben történtekre.
> Egyetértek az elvekkel... csak váltsák is valóra a vázolt elképzeléseket, elvhűen, okosan és professzionálisan.
"Szétnéz merengve és okos fejével biccent, nem remél. Én is így próbálok csalás nélkül szétnézni könnyedén" írja a költő - avagy az Infó Rádióban pénteken volt hír, hogy a kormány döntött az autózás terheinek csökkentéséről.
A biciklizés az autózás egyik legsúlyosabb tehertétele, amelynek csökkentése az autósok jelentős részének óhaja. Nyolc kiló alu és tonna acél ütközéséből ki fog győztesen kikerülni? Ha belegondoltok, egy autós megebédel annyi kalóriát, mint egy futár (drive-through rulez) és még ugyanannyit tankol is, duplán fizet, duplán pörgeti a gazdaságot, nem a dupla tányért.
> biztos vagy abban, hogy volt egyáltalán női jelölt?
A nők kevésbé konfrontatív természetűek, ezért ha gondolkodnak is az induláson, könnyen eltántoríthatók azzal, ha éreztetik velük, hogy már a jelöltség is hátrányos lenne a sport pályafutásukra vagy a korábban elért sikereik kétségbe vonásához vezetne. Nem fognak harcolni. (Ha az elvtársnő nem fogja be a száját, hamarosan valaki más lesz Lenin özvegye - figyelmeztette Nagyezsda Krupszkáját Joszif Sztálin.)
A változásnak ezért felülről oda kell hatni, a hatalomban lévő férfiak kell engedjenek. A holland tudományos akadémia februárban csak női tag választást tart, pedig már van bent van 15% hölgy. Az MKSZ aránya 0%, bár bizonyára több nő ül biciklin, mint atomreaktoron. Lehet, hogy itthon nem annyi, mint a híresen kétkerekű Hollandiában, de sokan. Ráadásul a női kerékpárban perspektíva van, mert ők általában nem rajonganak az autó/repülő/vonat/gépszörnyekért, ami annyi srácot elvonz a nyeregből.
Biztos, hogy egy nyári hétvégén sokan kirándulnak kocsival a Dunakanyarba, és ha ehhez hozzávesszük, hogy a kerékpársáv/út kialakításának a végső célja az lenne, hogy az Eurovelo 11(?) Bécsből végre legalább Budapestig elérjen egy olyan nyomvonalon, ami folyamatos, és ahol nem kell kacsázni a Duna két partja között, akkor feltételezhetjük, hogy ennek elkészülte után a kerékpárforgalom is megélénkülne rajta*, éppen ezért lehet cél a minél biztonságosabb kialakítás, amibe szerintem nem fér bele a jelenlegi útról sárga festékkel "leválasztott" megoldás.
*A statisztikák szerint Passau felől Bécsig évente kb. 400 ezer kerékpáros turista ér el a Duna-menti kerékpárúton. Ha ennek csak a 10% továbbjönne Budapestig, az a bringás turistaszezonban (mondjuk áprilistól szeptemberig) hetente több ezer biciklist jelentene pluszban, akiknek egy része még talán visszafelé is elindulna.
Az új ár fele-hatvan százaléka. Extra méret, meg tél van. Az hogy keveset futott nem érdekli a vevőket mert ez alap. Hogy megveszed a bringát, és becsomagolva várod hogy valaki évek múlva elvigye töredék áron.
Nekem biciklivel elég szélesnek tűnt, de lehet, hogy csak az elenyésző forgalom miatt (itt úgy néz ki, hogy a széles furgon mellett szűk méter van a sávon belül: https://goo.gl/maps/4t94j9jHw3w). Nekem ilyen megoldás tetszik a legjobban (https://goo.gl/maps/ZcA7u4yztWu), ahol nincs elég hely két autónak a megmaradt részen - ha jönnek szembe, akkor szabályosan(!) behúzódnak a kerékpársávba (a StreetView autója elől is lehúzódnak). Viszont ez országúton 90-es engedélyezett sebesség mellett nem lenne biztonságos...
Ahogy a Balaton mellett is úgy oldották meg a domborzati problémát, hogy föl-le viszik rajta a bringautat, itt is fel lehetne vinni a hegyoldalba. Legfeljebb kicsit magasabbra kell mászni, cserébe gyönyörű kilátás nyílna a szigetcsúcsra:-).
felfestett kerékpársáv? arra nem lehet eltapsolni sok-sok milliót, meg nehéz szalagot átvágva diadalittasan átadni, majd hagyni lerohadni 5 év alatt. szóval nyilvánvalóan nem ez lesz a megoldás, hanem led világításos alagút. :)
Én viszonylag sokat járok arra kocsival, főleg télen, de szerintem az elég messze van az elég szélestől mindkét sávban, akár autós, akár bringás szemmel nézem, ráadásul Visegrád-Várkert megállóhelytől a Visegrád tábláig valóban egy nagy, hosszan nem belátható kanyar az egész. Ha mindkét oldalra festenének szabályszerű bringasávot, az állandó jelleggel nagy mértékben leszűkítené az autók sávját. (Így, hogy nincs felfestve, csak kikerülni kell a bringásokat, aztán lehet jobbra húzódva tovább menni, nem kell folyamatosana felezővonalra tapadni.)
Ez ott egy régi probléma, mindig is az volt az álomterv, hogy a külső íven, a Duna ártere fölé lógatott külön kerékpárutat kapna az EuroVelo azon szakasza, csak állandóan az volt a válasz, hogy drága. Nyilván az, de ha akkor elkezdtek volna spórolni rá az illetékesek, amikor először felmerült, szerintem már meg lehetne építeni. :-)
Szerintem eléggé széles ott a 11-es út ahhoz, hogy felfessenek egy-egy kerékpársávot. Mondjuk az is igaz, hogy egyáltalán nem biztos, hogy ezt a logikus és jó megoldást választanák...
Nem csak a bringautaknál... Az ELTE lágymányosi campusán a téglákkal kirakott sétálórészen a csatornafedelek jórésze kb 10 centivel kiemelkedik a szintből, pompás kis ugratódombokat képezve, feltehetően a bébijeiket arra tologató virgoncabb kedvű mamácskák számára (mert gördeszkázásra azért nem alkalmas). Kis nekifutással dupla-szaltó a leszart Ritzbergerek számára :-)
Amatőr munka :-), keresztben van a rács. Nálunk a profi kerékpársáv építők hosszában építik be a rácsokat, így bele is tud szorulni a bringa kereke, nem csak rázza.
Az Avid tárcsái nagyon jók, nyugodtan használhatod a kiszemelt új fékkel. A sima - egy anyagból készült - acéltárcsákkal nem szokott gond lenni a tárcsaátmérőt illetően. Az alubakos úszóágyazású tárcsák viszont okozhatnak meglepetést. Ezek nem minden féknyereggel kompatibilisek. Egy adott szabványon belül - a hibás Avid, illet az említett Shimano is IS szabvány - kompatibilisek a féknyergek. Az Avid esetében különféle alátétek vannak az adapter és a féktest között, míg a Shimánónál ez hiányzik. Tehát az Avid adaptere nem biztos, hogy megfelelő lesz.
Ki fogom próbálni, persze :-) Épp pénteken ültem vissza a montimra két hónap trekking után, és azóta csak a montikára gondolok, meg arra, hogy talán egy napot kihagyok az irodában, és akkor kicsit csavargok vele kettesben.
Nézd csak meg a dunántúli oldalt! Nem igazán rossz, ma is koptattam. Talán Kattka tud neked segíteni:-))). A városias montival mentem, de így is bele-beleütöttek a hupplik a kezeimbe.
Fákat is ültettek a sáv mellé, ami nagyon pozitív annak tükrében, hogy anno' egész fasort irtottak ki a bicikliút miatt. Csakhogy ezek a fácskák cseperedni fognak, és nemcsak fent, hanem alul is. Ott pedig beindul a gyökérnyomás, erről meg mindannyian tudjuk, hogy mivel jár.
A Duna-menti bringaúttal kapcsolatban felmerült bennem egy kérdés. Ma jól meg is néztem az érintett szakaszt. A visegrádi, nagy kanyarban hogyan akarnak bicikliutat építeni? Kivésik a hegyet? Állványra épített bringasávot hoznak létre a Duna felet? Ott, néhány km-en egyszerűen nincs hely még egy pirinyó sávnak sem. Vagycsak kitiltják onnan az autókat:-).
Hülye vagyok az alkatrészekhez, de bicajozni szeretek :)
Mostanában nagyon keveset bicajozom, a 7 éves bicajomon az AVID Juicy 3 fékek már tönkrementek. Újra előszedem a gépet, de csak boltba járósnak.
Vennék rá valami belépő szintű hidraulikus tárcsát (V-fékre sem a teleszkóp, sem a váz nem alkalmas).
A kérdésem az volna felétek, hogy okozhat-e gondot, ha:
- Az AVID hibátlan tárcsáit használom mondjuk egy Shimano BR-M395-höz? A kérdés igazából az, hogy ha adott egy 180-as tárcsa, akkor minden 180-as fék jó hozzá?
- A felfogató füle a féknyergeknek minden típusnál ugyanoda esik-e? Azaz lecsavarozom a régit, fel az újat, beállítom, örül? :)
Nekem is furcsa a megközelítés, de szerintem ez egy sokkal mélyebb és szerteágazóbb téma ahhoz, hogy egy hanyagul bedobott kérdésként háborogjunk rajta. Egy sör / mentatea / jaffaszörp mellett nagyon hosszasan el lehetne filozofálgatni róla (megoldás nélkül), mivel az egész nem csak a bringasportot érinti (amihez nem értek), hanem következményként csapódik le itt is, mint egy csomó más területen. És nem csak itthon, hanem sok helyen a világban.
Persze, nem a jól nevelt robogósokról van szó, hanem a vigécekről meg a nyomulósokról :-) Nyáron tűnt fel nekem a trend, akkor hirtelen mindenki elővette a mociját, de mostanra megritkultak.
Bringások között is van, aki centizik (bár már egyre kevesebben hagynak le :-) ), kedvenceim a valódi sporiknak tűnők, akik cicamezben, halkan lopóznak az ember mellé és fél centivel előznek, de nekik elnézem, mert utána lehet bámulni a vádlijukat :-)
Ez a megcsináljuk és magára hagyjuk úgy fest, nem csak itt igaz. Múltkor olvastam egy olasz cikkben, hogy valahol Toszkánában is hamarosan új, hosszú bringautat terveznek (építeni és kijelölni), és az első reakció ugyanez volt az olvasók részéről, hogy nem elég kitáblázni, azt gondozni sem ártana, tapasztalatokra hivatkozva. Szóval :-( Mondjuk engem ott pont nem érdekelne, hogy milyen az út, ha most ott tekerhetnék, de a helyiekben jogosan forrnak az indulatok.
A Tahi oldalon még nem tekertem, de most már megnézném azt az utat.
szoktál járni a belvárosban? látod az ott kerékpározók nemi arányait? ha a válasz mindkettőre nem, akkor szerintem kár belemenni piaci eladásokba és gyereknevelésbe, mert kb. lövésed sincs róla.
Lehet, csak én érzem úgy, mintha erőszakkal akarnál hölgyeket beültetni valahová.
Semmi kifogásom nem lenne az ellen, hogy nők lássanak el fontos funkciókat, akármilyen posztról lenne is szó. De biztos vagy abban, hogy volt egyáltalán női jelölt?
Látom, átgondoltad az utolsó mondatot, már mindkét szülőről írsz. Igaz, csak feltételezést fogalmazol meg. Sajnos ki kell ábrándítsalak. Nem feltételezésből, hanem tapasztalatból írom: példamutatás és enyhe ráhatás sem elég ahhoz, hogy egy csemete tartósan a bringa mellett kössön ki.