Keresés

Részletes keresés

archlinux Creative Commons License 2014.11.12 0 0 60505

Én a következőt tippelem:

 

Az országos járatokat elvesztik (szerintem azért osztották fel a járatokat országosra és regionálisra, hogy a piacnyitás után külön tudják megpályáztatni ezeket), de a régiósakat szeretnék megtartani. Így azért kicsit nagyobb lenne a piacvesztés, mint néhány darab pesti járat, de nyilván meghatározó maradna a piaci részesedés.

Előzmény: kbn (60494)
kbn Creative Commons License 2014.11.11 0 0 60504

De a klasszikus, problémás feladatokat kiadom alvállalkozásba módszer itt már nem jöhet szóba, mivel mindent meg kell pályáztatni.

 

Ha meg a KK a kiíró, saját maga nyilván nem is pályázhat... egy járműüzemeltetésre lecsupaszított megyei Volán már igen, ezeket viszont éppen most kebelezik be.

Előzmény: Racilaci (60503)
Racilaci Creative Commons License 2014.11.11 0 0 60503

Ha én egy új, s nem is teljesen ostoba KK-vezér vagyok, akkor egyfelől van egy elkötelezettségem a saját volánommal szemben, másrészt felmérem, hogy az egész régiós KK színvonalas üzemeltetése vlsz. túl nagy falat (szinte minden KK-ban van egy térség, amelyik elég nagy mélyütés - csomó buszt kéne cserélni, tele van helyijárati kötelezettségekkel, ilyesmi), s vlsz. még félnék is attól, hogy a másik két megye amikor csak tud, ki fog golyózni.

 

Ezért aztán egységes üzemeltetés ide, egységes irányítás oda, én bizony a legnehezebb és távoli megye kiszervezéséért kezdenék el dolgozni. Aztán kínlódjon vele az alvállalkozó / privatizációban győztes cég.

Előzmény: kbn (60502)
kbn Creative Commons License 2014.11.11 0 0 60502

...de leginkább akkor, ha meghagyták volna a járműüzemeltetést a Volánok szintjén, mint a 2012-es átalakításkor Budapesten.

Előzmény: Racilaci (60501)
Racilaci Creative Commons License 2014.11.11 0 0 60501

Csak épp bármilyen megfontolásból a KK-k épphogy meg tudnának ágyazni egy ilyesfajta kiszervezésnek. Még most is, illetve most jobban, mint bármikor.

Előzmény: kbn (60500)
kbn Creative Commons License 2014.11.11 0 0 60500

Ez egy teljesen ésszerű megoldás lett volna - csak a KK-k épp most készülnek magukba olvasztani a megyei Volánokat garázsokkal, buszokkal, sofőrökkel és minden operatív szinttel együtt, ami nem ebbe az irányba mutat.

Előzmény: Racilaci (60499)
Racilaci Creative Commons License 2014.11.11 0 0 60499

Jogos. 

 

Hallani olyat, hogy adott esetben egy-egy megyényi területet adna alvállalkozásba egy-egy ilyen régiós volán. (Ez kb. az a logika, miszerint lesz egy "régiós volán BKK", a szolgáltatás viszont a megyei volánok szintjén maradna többségében.)  Talán ebben az összefüggésben érthető: megkapja Tolnát az Arriva, de Baranya, meg Somogy marad DKK-s kézben.

Előzmény: kbn (60498)
kbn Creative Commons License 2014.11.11 0 0 60498

Egyelőre nem hallottam még pletykaszinten sem, milyen típusú piacnyitást terveznek (pedig egy éven belül már a pályázatokat is illene kiírni...), de ez a mondat egyik forgatókönyvhöz sem passzol igazán:

 

- Egészben pályáztatják meg a régiókat. Dél-Dunántúlt megnyeri mondjuk a Transdev, ekkor a DDKK feltehetően végelszámolással megszűnik. Ha a DDKK nyer, akkor a piaci részesedése a maihoz képest nem változik semmit.

 

- Régiónál kisebb egységeket pályáztatnak. Ehhez egy erős jogosítványokkal felruházott közlekedésszervező dukál, aki üzemelteti a pályaudcarokat, megállókat, felel az forgalomirányításért, utastájékoztatásért stb... ennek célszerűen a DDKK alapjain kellene megalakulnia, ha már megkapta az infrasturktúrát. Ez esetben piaci részesedés nem értelmezhető.

 

- A nyertes pályázók nem kapnak kizárólagos jogot, német mintára bárki bárhova indíthat járatot. Itt legfeljebb a napi 1 db Kaposvár-Budapest, és néhány Szekszárd-Budapest DDKK-s járat léte kerülhet veszélybe, de ez is inkább csak elméleti, és a három megye teljes buszos személyszállítási piacához képest szinte elhanyagolható.

 

A "régió meghatározó piaci szereplője maradjon" azt sugallja, hogy a liberalizáció miatt elkerülhetetlen lesz némi piacvesztés, és a vezetőség célja, hogy ez minél kisebb legyen. De nem látom, hogy egy "kicsi, de elfogadható mértékű piacvesztés" hogyan állhat elő.

Előzmény: Racilaci (60496)
htibor Creative Commons License 2014.11.11 0 0 60497

Magyarország-Zalaegerszeg: Buszok és távolsági buszok
2014/S 217-384468
Ajánlati/részvételi felhívás – Egyes ágazatokban

Név, cím és kapcsolattartási pont(ok)
Zala Volán Zrt.

A szerződés vagy a beszerzés(ek) rövid meghatározása:
Lízing szerződés – 6 db használt, azonos gyártmányú, CNG üzemű helyközi autóbusz beszerzése lízingszerződés keretében.

Bírálati szempontok

Az összességében legelőnyösebb ajánlat az alábbiak szerint az alábbiakban megadott részszempontok
1. Ajánlati ár (HUF). Súlyszám 60
2. Szállítási határidő (naptári nap szerződéskötéstől számítottan). Súlyszám 25
3. Flottába illeszkedés mértéke (%). Súlyszám 15

Ajánlattételi vagy részvételi határidő
30.12.2014 - 14:00

TED: http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:384468-2014:TEXT:HU:HTML

Racilaci Creative Commons License 2014.11.10 0 0 60496

Mit nem értesz rajta?

Előzmény: kbn (60494)
kbn Creative Commons License 2014.11.10 0 0 60495

Nem, ez a bevétel megoszlása.

Előzmény: Törölt nick (60493)
kbn Creative Commons License 2014.11.10 0 0 60494

Kicsit félve nyitottam meg az anyagot, de pozitívan csalódtam... az utolsó dián ezt a mondatot viszont nem értem:

 

"A DDKK Zrt. A 2017. ÉVI PIACNYITÁST KÖVETŐEN A RÉGIÓ MEGHATÁROZÓ PIACI SZEREPLŐJE MARADJON"

Előzmény: trizs77 (60492)
trizs77 Creative Commons License 2014.11.10 0 0 60492

Bebics János: A Dél-dunántúli Közlekedési Központ Zrt. bemutatása, helye a régió autóbusz-közlekedésben

 

Többi regionális Volánnál is hasonlóak lehetnek az arányok.

 

Nem a számok abszolút értéke az érdekes hanem inkább a százalékok.

 

Anyagköltség vagy bérköltség %-a.

Esetleg a különböző kedvezményeket igénybe vevők %-a.

 

Ezért érdemes eltenni.

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2014.11.08 0 0 60491
A b.) fölösleges lenne, mivel a kövi megállomás pont a metró.

Mikor még csak épült a mostani új BKV-buszvégállomás, akkor távolságis sofőröktől azt hallottam, hogy a megmaradt K-E. megyei járatok a Délitől oda kerülnek át idővel, ill. talán még a dunaújiak, a többi marad a Ligetben.
Előzmény: kbn (60487)
sosiforda Creative Commons License 2014.11.07 0 0 60490

Előzmény: Takszi55 (60484)
kbn Creative Commons License 2014.11.07 0 0 60489

Kifelé a piros nyíl nem járható, az a sáv ugyanúgy a régi 1-es/7-es úti Y-elágazáshoz visz, mint a szélső... jobbra kanyarodásnak a Beregszász utcai behajtást jelöli. Tehát két sávot is kell váltani még az első zebra előtt. A hátsó megállóból ez mondjuk nem lehetetlen, de csúcsforgalomban nem lesz kellemes.

 

Befelé is elég szűk a hely, de a IMCS-kijáró végéhez tervezett furcsa buszsávos átvágás más miatt viszont nem kerülhetett oda, úgyhogy mégis ez lesz a megfejtés. :)

 

 

Előzmény: MCA-001 (60488)
MCA-001 Creative Commons License 2014.11.07 0 0 60488

Szerintem az elsőnél nincs semmi gond a kihajtással a felfestett jelzések alapján.

A harmadik kicsit érdekes, de megoldható.

Előzmény: kbn (60487)
kbn Creative Commons License 2014.11.07 0 0 60487

Balról jobbra haladva:

 

1. nem lehet visszamenni az autópályára

2. metrótól jön ki

3. kanyarodósáv a metróhoz

 

Nagyjából ez a háromféle eset lehetséges:

 

a.) Beljebb lesz, ami a térképen már nem látszik.

 

b.) Betérítik a távolsági járatokat is a metróhoz. Szerintem ez nagy öngól lenne - ha nincs akkora dugó, hogy visszatorlódjon a buszsáv nélküli Nagyszőlős útig, akkor a Sasadi-Újbuda távot most kb. 4 perc alatt teszi meg a Volán. Éppen ennyi a metró menetideje is Kelenföldtől... amihez ha hozzávesszük, hogy a busznak le kell tekeregni a pályáról az IMCS-ig, már a metróval belvárosba tartók is rosszabbul jártak, nem beszélve a azokról, akiknek nem jó az M4.

 

c.) Nem lesz távolsági megálló a Sasadin, az M7-esen járó buszok az Etelén fognak végállomásozni.

Előzmény: MCA-001 (60486)
MCA-001 Creative Commons License 2014.11.07 0 0 60486

A sárga cikcakkos vonallal felfestett területek nem azok?

Előzmény: kbn (60485)
kbn Creative Commons License 2014.11.07 0 0 60485

Hol lesz vajon az új távolsági megálló?

 

http://www.bkk.hu/wp-content/uploads/2014/11/M1-M7_alaguttal.jpg

Takszi55 Creative Commons License 2014.11.07 0 0 60484
Cpt.Dave Creative Commons License 2014.11.06 0 0 60483

Agriánál mondtak olyat de nem bizonyosodtam meg a saját szememmel pedig dolgoztam és bent voltam, de egy 256.44 befehéredett nálunk.

Előzmény: Törölt nick (60478)
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.06 0 0 60482

Egy kérdés: ez a Volánbuszra is vonatkozik majd?

Előzmény: kristoof (60479)
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.06 0 0 60481

Ha már egységes szín, akkor inkább lenne megint mindegyik Volán-sárga...

Előzmény: Dante001 (60473)
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.06 0 0 60480
Előzmény: kristoof (60479)
kristoof Creative Commons License 2014.11.06 0 0 60479

Sajnos igen. Két hónapja jött az ukáz minden felújítóhoz, hogy mostantól minden busz fehér. Nincs appeláta... :-(

Előzmény: Racilaci (60475)
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.06 0 0 60478

És ha már KMKK: a Nógrádnál is megvan az első hófehérke :(

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=132363984&t=9130990

Előzmény: dundalk (60476)
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.06 0 0 60477

Csak kísérleti nyúl, még nem biztos, hogy a feliratozás is ilyen lesz.

Előzmény: dundalk (60476)
dundalk Creative Commons License 2014.11.06 0 0 60476

Pedig de.. a KMKK-sok így fognak kinézni (várhatóan):
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=132142369&t=9137167

Előzmény: Racilaci (60470)
Racilaci Creative Commons License 2014.11.06 0 0 60475

Igen, majd az alapján lehet megkülönböztetni üzemegységenként a kocsikat, hogy hol van / működik autómosó, hol gondos / trehány a garázsmester, hol spórolnak a vízzel.

Előzmény: paca664 (60474)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!