30 percenként értékeli a hömérsékletet, és eldönti be kell e kapcsolnia. Ha 6-ra állitod, 10 percenként történik ez. (csak tipp, nincs ilyen termosztátom.)
volt a gázszerelő a multkorában és szétszedte , kitakarította. azóta ritkábban csinálja van mikor napokig nem. tehát vagy valami beállításom határértéken van és az hogy a legtöbbször sikeres a gyújtás az csak a véletlen lenne..
a másik nekem 3 elektródám van . 1-es az ionizációs érzékelő , a 2-es és 3-as a szikraelektróda melyet tudok állítani az ábrán szereplő 4 irányba .
Segítség fázok! Mit jelent a thermosztáton: óránként 2 ciklus? Pedig 2,3,4,5,6-ot is ír? Mit piszkáltam el? Honeywell CM507A Pedig csak elemet cseréltem.
Szerintem az a probléma, hogy a gázfúvókára rárakodott valami apró szöszmösz, vagy finom por.Ettől aztán megváltozott a gáz kiáramlása a lukon, nem a pontosan vele szemben levő csőbe fúvódik be, _miközben_ felszedi a környezetéből az elsődleges égési levegőt.
Mivel nincs elsődleges levegője, nem akar begyulladni, belefújsz, ezzel viszel neki levegőt, ettől begyullad.
Pontosan ezt csinálta az én cirkóm is pár éve ősszel, mikor nyári szünet után beindítottam.Le kellett pucolni a láthatóan tiszta, valójában mégis poros fúvókát, és láss csodát, ment jól!
végül is begyullad aztán fűt , aztán lekapcsol majd a következő gyujtás második szikrára kb 1 másodperc alatt begyulad mintha semmi nem lett volna az előtte levő gyujtásnál. viszont amikor ott vagyok mellette és próbálgatom előhozni belőle hogy ne gyulladjon csak szikrázzon akkor 5-6 mp szikra után belefújok a kémlelőlyukon és egyből begyullad..... na erre varjatok gombot :)
sziasztok adott egy demad solaris kéményes cirko . a jelenség az hogy begyújt a kazán normálisan kb 20 x 30 szor de van amikor csak szikráztat jön a gáz belőle és nagy lobbanással gyullad be. mi lehet a hiba , mit kellene vele tenni? adott lenne a lehetőségem hogy kicseréltessem , egy immergas nike star 23-ra gondoltam de máshol olvastam hogy annak is van ilyen hibája....
Ehh, szigeteltben megy. Viszont mértem a padlóhőmérsékletet, és az bizony a főfal felé közeledve rohamosan csökken. 2 fokkal kisebb, mint mondjuk 1m-re a főfaltól, ahonnan viszont állandó, mint annak lennie is kell. :-(
A vízórás tipp jó volt, azt már valaki ajánlotta, talán épp Te, de ahhoz bontani kéne. Ezt egyelőre nem szeretném. Akkor úgyis visszahívom már a szerelőket, és velük csináltatok kiállást, amire tudok órát rakni. Magam nem szerelném az 5rétegű csöveket... Szóval töröm a fejem, és ugyanazt a problémát éreztem mint a padlófűtésesnél, csak azért kérdeztem rá, meg kérdezek rá időnként, hogy hátha valakinek megvilágosodása lesz.
Homályos hát! De igazából én az üzemeletetési költség minimalizálására törekedtem a komfort megtartása mellett. Tehát van (mert kell egy 15m-es ágra mindenképpen) cirkuláció, és a födregiszter mellett van klíma is. Most pl. ősszel azzal fűtöttünk, mert 30Ft/óra áron 3kW fűtőteljesítmény állt rendelkezésre. Szobánként számolva persze. Még most is, minthogy szerencsétlenkedem az egyik szobával, sokszor bekapcsolom, hogy gyorsabban elérje a szoba a kívánt hőmérsékletet, utána tartani már tartja a lassan melegedő radiátor is. Eddig még nem volt olyan hideg, hogy ne kapcsolhattam volna be fűtésre (-15ig megy)
Visszatárve napkollektor és cirkuláció, szóval az egyik legdrágább dolog valóban a cirkuláció. Ezért is akartam napkollektort, többek között. De valóban, nem is fűti fel annyira a rendszer a melegvizet, hiszen a cirkuláció lehűti azt. Node már bocs, akkor nincs is értelme a napkollektornak, mert hát ugye az pénzbe kerül, ha jól méretezett is, nem is kevésbe, és hát akkor az nincs ingyen. Persze, hogy nincs, csak nálam a cirkulációval kalkulált veszteségre van méretezve, a családi vízfelhasználási "veszteségen" felül. (Illetve teljesen erre sem, de ez egy más történet, máskor - mondjuk a házépítés költségei topicban :-)))
Továbbá ott sem hoztam áldozatot, ahol pl. r0226 igen, ahogy látom a terveken, hogy ne raktam volna nagy üvegportált a nappalira. De hát nem az a cél, hogy megnyerjem a "ki fogyaszt kevesebbet" versenyt, hanem hogy a számomra élhető kész ház üzemeltetési költségei ne verdessék a csillagos eget, miközben nem akarom azt érezni, hogy mindenen "spórolok". Tehát normál életritmus mellett kell normálisan fenntarthatónak lennie.
De ma már sajnálom, hogy pl. az aljzatbeton szélső fél- egy méterére nem tettem dupla vastag szigetelést. Mindenhol csak a 7cm. Középen elég is - szerintem, ahogy mértem a hőmérsékleteket-, de a főfalak mentén kevés.
Bocs ,igazad van, csak az zavart meg ,hogy egy padlókörös válaszra kérdeztél rá.:-)) Vízórával lehetne megnézni a szállított mennyiséget de ahoz meg kéne bontani a rendszert.:-) Ha a padlóba vezetik vagy a falban akkor szigetelt csőben illik vezetni a radiátorok előremenő csőveit, szerintem ott megy el sok.
Arra gondolsz, hogy jobban meghajtani a rendszert? No erre én is gondoltam már, a baj csak az, hogy a kazánban lévő szivattyú keringet. Az pl. jó kérdés, hogy azt kicserélhetem-e egy nagyobbra, vagy akkor meg annak a szabáélyozása nem fog rendesen működni. (bár bypassos rendszer a kazán, egyetlen fokozatú szivattyú, szóval nem okozhatna gondot, nem a szivattyún keresztül történik a vezérlés...) Csak erre nehezen szánom rá magam. (garancia meg ilyesmi) Pedig a nagyobb áramlási sebesség segíthetne a legtávolabbi ponton, hogy ne hüljön odaérve a víz annyira. Ja, a kazánban egy 1000literes szivatyú van gyárilag, annál bármelyik erősebb.... Van egy másik szivattyú is a körben, amit a vegyes tűzhely irányít, no, azt lehetne nagyobbra cserélni, mert a gázkazán úgyis le van választva minden ágon visszacsapó szeleppel. Szóval azzal lehetne esetleg kisérletezni...
Igaz, most nézem, hogy a másik szivattyú eleve vagy 3000 literes... és azzal sem sokkal gyorsabban melegszik... bár egy célzatos mérést megér a dolog...
"ha túl hosszú csinálhatsz bármit, a nagy ellenállás miatt nem fordul meg a víz." Nem mondod komolyan, hogy a két cső vége között a szivattyúval nem forditja meg? Hát mit csinál egyhelyben kering?
És r0226 is "A padlókör max 100m lehet és max 20m2. Ha túl nagy a kör és nem akarsz bontani, nagyobb telj. hőcserélő, nagyobb szivattyú telj., és az osztó-gyűjtőn vannak szelepek és a kisebb köröket félig elzárjuk a nagyobbat teljesen kinyitjuk."
Nomost NEM nálam van padlófűtés. Nálam egyetlen olyan radiátor van, amit teljesen felesleges lett volna nagyobbra méretezni (18 tag 500-as alu) mert a szoba, amit fűt az "csak" 15m2. (Igaz, van benne egy dupla teraszajtó és egy normál ablak.) De! Ettől még, ha minden radiátort szép lassan lezár a rajtuk lévő termosztatikus szelep, akkor ez is felmelegszik, de addig csak a teteje meleg, és szép lassan fűt fel. Ráadásul a kazántól induló 50 fokos víz, kb 40 lesz, mire odaér.
Egy hibát már felfedeztem, ami bosszant, de már késő, - hogy ennek az ágnak a csövei ahelyett, hogy a lakás közepén (akár a falakon keresztül) menne, a folyosón közlekedik, aminek az utolsó 5 métere egy külső fal mellett vezet, így a cső attól kb. 40-50cm-re megy. Ugye a határoló falak mellett a föld hőmérséklete kb 1m-ig még nem ideális, tehát hideg. Így ez jobban hűti az odamenő két csövet, mint pl. a többi radiátornál, amelyek csövei a jó meleg középső részen mennek el. És ez a kör abból a szempontból is hátrányos helyzetű, hogy egy irányban is 20m körüli.
A gond az, hogy szép lassan már a többi kört szinte teljesen lezártam (nem félig, hanem a körök hosszával arányosan, van amelyiket 1/6-ig) mégis ez a kör nagyon lassan melegszik fel, a radiátor igen sokáig hideg. Persze jó, mert az RF termosztát most ebben a szobában üdül, de azért nem normális a dolog. Ha kiszámolom, a következő leghosszabb körhöz képest ennek a hossza majdnem másfélszer akkora. Ráadásul egy szép nagy radiátor ül rajta. No ez van. Tehát nem toligáltuk a méreteket, csak így adódott. Még mindig azon aggódom, hogy netán valami törés vagy ilyesmi van, ami növeli a kör ellenállását. Jó lenne tömegáramot mérni, de nem tudok, mert a készüléknek még a bérlete is horribilis összeg. Bontani még nem akarom a csatlakozókat, az az utolsó megoldás lenne. Most minden ok, nem szeretném szétszedni. Légbuborék nem játszik, mert végül felmelegszik a radiátor teljesen, csak sokára. Ahhoz a többinek már majdnem teljesen zárva kell lennie.
Tehát nem a radiátorok nagyok/kicsit, hanem a csőhálózat lett jó nagy.( de ugye ez azért többé kevésbé kiadódó érték)
van egy Computherm 004RF termosztát, és állandóan 2 sípol. nem tudom miért, és keresek, de nem találok erre vonatkozó használati útmutatót. a víznyomás a rendszerben 1,5 bar. az nem lehet gond. ha kell fűt, állítottam hőmérsékleten és egyből be- lekapcsolt. lövésem sincs miért sípol. a kazán rendesen működik...csinálja a melegvizet, fűt, nincs semmi látszólag rendellenes dolog...