Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

hamvasat Creative Commons License 2010.10.20 0 0 4591
DeményZs!

Én most karmolom magamat, hogy nem régi adagolós Transitot vettem... Történet a következő:

Kb két hónapja vettem egy tök jó állapotúnak tűnő Transitot, 2002-es 260-as, 3 üléses kisteher. 140ekm, egygazdás, ismerős kereskedő srác számította be és nagyon baráti áron adta el. Nagyon patent volt a gép, abszolút nem volt leharcolva, néhány típushelyen volt rajta rozsda, amit kijavítottunk, zárbetétfelújítás, meg elvileg egy Bendix és váltó támasztó csere várt rá, meg egy kötelező szervíz (szíjak, olaj, szűrők, stb). Ettől eltekintve nagyon szépen és jól, füstmentesen ment a kocsi. Miután nem tudtam beállni vele a garázsomba és hamar sötétedett vagy épp esett, meg időm sem volt, segítséget kértem a topicon, ajánlott is Trafo2000 topictárs egy jó szerelőt Mohácson (én paksi vagyok), lebeszéltem vele, lementem, igényesen dolgozott a srác, tetszett a munkája. Végig ott voltam és néztem mit csinálnak. Nem történt semmi más, mint főtengely szíjtárcsa, generátor szíjtárcsa, szervo szíj, váltótámasztó és bendix csere. A szervo szíj cseréhez le kellett szedni a szívászajcsökkentőt, meg az EGR szelepet, meg kb 5 centit félre húzni az adagolóhoz menő kábelköteget. Észrevették a fiúk, hogy az adagolóra menő kábelalagút egy helyen kidörzsölődött, megnézték, hogy vezeték sérült-e, majd mivel épek voltak vezetékek, körbetekerték szigszalaggal. Az EGR szelep is kormos volt, kipucolták, majd összeszereltek mindent. Szóval semmi komoly beavatkozás nem volt, majd a Bendix csere eredményességéről meggyőződendő beindítottuk a kocsit, ami kb. pár másodpercet járt, majd leállt és kész, többet el sem akart indulni. Nem kapott anyagot a gép, nem volt adagoló nyomás. Ott kellett hagynom, mert nem bírtak rájönni, hogy mi a baja. Végül a teljes elektromos rendszert, kábelezést átnézték, átméricskélték, de minden jónak tűnt, sokáig elszívtak vele, míg végül az adagolót (bosh vp30) kezdték el "gyanúsítani". Le lett szedve, elvitték adagolóshoz és mint kiderült, a menyyiségszabályzó mágnesszelep beszart és tönkrevágta az adagoló vezérlő ECU-ját. Bontott alkatrészből is 100eFt lesz a javítás, a fülem kettéállt... remélem, hogy ez volt a hiba és nem lesz több, de fogalmam sincs, hogy mi a frásztól szállt el pont a szervízelés után a cucc. Szegény szerelő srác is letargiában volt rendesen, amit meg is értek, mert ugye odavittem egy jó autót, le lett szervízelve, aztán megáll. Ha nem vagyok ott végig és nem látom, hogy semmi extrát nem csináltak, ráadásul elektronikát nem is basztattak, akkor bizony én sem hittem volna el, hogy csak úgy megállt az adagoló. Remélem, hogy tényleg csak véletlen egybeesés és nem valami egyéb rejtett elektonikus hiba okozta, ami mondjuk a kébelköteg megmozgatásánál lépett fel, mert akkor félő, hogy megint hazavághat valamit. Bár azt mondja a szerelő srác, hogy kimértek mindent és tuti jó minden.

Szóval ennyit az elektonikus adagolóról...beszívtam.
Előzmény: DeményZs (4590)
DeményZs Creative Commons License 2010.10.20 0 0 4590
A 2000 utáni tranzitnak is jó a fordulékonysága,csupán a méretére értettem a parkolási dolgokat.Eddig még nem vettem alkatrészt csak az árakat nézegettem,remélem nem kell sokmindent vennem,a géphez.egyébként énis mindenhez a tranzitot használom mert ez van,nem tartok mellete ünnepi garázsautót amit a következő tulajnak kímélek meg.Eddig meg vagyok elégedve vele,jó vezetni kényelmes mindenre használható.Azt meg ,hogy melyik tranzitot veszi az a pénztárcájától függ.Azzal meg nem értek egyet,hogy csak a régi adagolós tranzitok jók.Álltalában azért fejlesztenek autókat,hogy jobbak legyenek az elődöknél.Ja,én 1,55m-ért vettem a vasat.
nagykunsági Creative Commons License 2010.10.20 0 0 4589

Arról volt szó, intercoolerrel lehet e teljesítményt növelni.

Igen lehet.

Trafó2000 leírta, igen kell még hozzá kis plussz üzemanyag.

Igen elfogadtam igaza van.

 

Te bontakoztál nagyon tudományos fejtekezésbe aminek az lett a vége, nem lehet coolerrel teljesítményt növelni.

 

Ami a kényelmet illeti, nem tudom, hogy jön ide, mi mennyibe kerül, én csak annyit írtam, hogy teherautóhoz teherautós kényelem jár, ami nem összehasonlítható a személyautós kényelemmel.

Ennyi és semmi más.

 

Az, hogy az újabb autók hamarabb elromlanak, és költségesebb a javítása, melyik típusnak mi a típushibája, ilyen mélységekbe nem merültem.

 

Az sem fordult meg a fejemben, hogy valakit lebeszéljek a transitról, más egyébb teherautó típust ajánljak.

 

Én csak a két autótípust közti különbséget próbáltam ecsetelni, mi a különbség kényelem szempontjából a teherautó és a személyautó között.

 

Van akinek nem számít, feláldozza a pakolás, kihasználhatóság szempontjából, van aki nem.

 

Nekem számít a kényelem, ezért is tartok két autót, egy családi személyautót, és egy munka teherautót.

 

Megjegyzem anyagilag is sokkal jobban jövök ki 2 autóval, mint egy öszvér megoldással.

Előzmény: rsescort (4588)
rsescort Creative Commons License 2010.10.20 0 1 4588
Logikailag nem követted le a dolgot, pedig ugyanazt mondtuk ketten is és nem beszéltünk össze...
Ha már úgy van minden beállítva, hogy van benne kúler, már több anyagot kap, több levegőt, nagyobb nyomást, stb, akkor ha kiveszel a képletből, persze, hogy romlik.
De ugye azt nem kell remélnem, ha beteszek most egyet, akkor a száz lovam 120 lesz, vagy hat literre esik a fogyasztásom?

És igen, a Silver Seraph-hoz képest a transit egy rakás szar, sokkal hangosabb annál, kényelmi szempontból mint Makó Jeruzsálemtől, és a menetteljesítménye is siralmas, egy tonnával nehezebben 3x gyorsabb...és rendelhető golyóálló kivitelben, stb...
Mellékes körülmény, hogy 3x többet is eszik, és uszkve 50-100tranyó kijön az árából..
Szerintem valami fogalomzavar azért akad.Tisztázni kellene előbb, mi is a szempont, mi alapján és milyen kategóriákat hasonlítasz össze...mert az említett "szuperautónál" a las vegas-i Hilton kényelmesebb, több extrával kecsegtet, és egy sugárhajtású magán repülőgép gyorsabb, menőbb, még kiváltságosabb pozíciót demonstrál...

De csak szólnék, egy teherautóról beszélünk...

Aminek a szervótlan szívódiesel verziójával szlalompályán 10 szgk-t magam mögé utasítottam...
Ami megbízhatóbb, mint az összes mai tdpdcdi, egyetlen elektromos porlasztócsúcs árából az összes kijön adagló beáűllítással együtt...
A víto flancosabb, meg elmondható, MERCEDES, csak épp meg kell hallgatni a tulajok tapasztalatait, hogy esnek ki a féltengelyek pár évesen...
Ugyanez a korosztály beli fiat ducato akkora buborék, hogy az üveges állandóan tart raktáron minden színű üveget hozzá, mert ha erősebben felmegy a járdára parkoláskor, már csavarodik annyit, hogy az üvegház méretű szélvédő máris elreped...'97-es 1,9td-m volt, hét évesen örökké valami baja volt és a papíron 9,5 helyett jó esetben ha a 10 megvolt fogyinak (néha 12), örökké csak szerelték-akkor kerültem közelebbi ismeretségbe a szerelőkkel...szerencsétlen motort kihegyezték 83 lóra, a mostani 97-es td tranyóm megy 2,5-el volt 86 ló.És nem utolsó sorban nyolc alatt eszik.Fiat-peugeot-citroen-ben ugyanaz az ülés, ami kb 150 kilóra van méretezve, szemre olyan, mintha volna oldaltámasza, de beleülve az én 80kg pehelysúlyommal vagy 10 centi játékkal nem érem el őket...és inkább a parkban egy fapadon...:-( utána egy 10 évvel öregebb tranyóba ültem be, ami nagyon szakadt, lepusztított volt, épelméjű ember meg nem veszi- de menekültem a ducato-ból....-, de amint beleülte, belecuppantam az üléséba, ami 20 évesen is anyai öleléssel fogott körül, éreztem, hazaértem...nejem nem vezeti a tgk-at, mert nagy-felkiáltással, de ült mindegyik volánjánál, és ő is igazolta, nem szubjektív a véleményem.
A ducato helyett már tudatosan kerestem tranyót, azzal, hogy ha a kétszer annyi idős autóra fele annyit kell majd költeni, akkor az árokba lököm...és vettem a képen láthatót, céges flottából, ahol nincs gazdája...de azt is kibírja, még így is inkább.És majd négy év alatt valóban a felét költöttem rá, és kiszámoltam, a 450eft árát a fogyasztás különbséggel megkereste ezalatt...ez így elég konkrét tény- már ha valakinek számít a fogyasztás...
Az olyan autókról meg ne is beszéljünk, amikben a keréken ül az ember, kész halálfélelem...a transzporternél még 90-ben is a farmotorral bohóckodtak, aztán az összes cég elkezdte puskázni ezt a formát, amit 85-ben hoztak ki...toyota meg úgy lekoppintotta, hogy a lámpa meg a hűtőrács részen próbálták megkülönböztetni...

Előzmény: nagykunsági (4587)
nagykunsági Creative Commons License 2010.10.19 0 0 4587

Arra készülj fel, hogy a teherautó teherautó. Teherautós a kényelem, köszönőviszonyban sincs a személykocsi kényelmével.

 

Anno én is gondolkodtam rajta, de kipróbálva inkább tartok két autót egy személyt a családnak és egy tehert a munkára.

 

Ami szégyene a teherautó gyártásnak, hopgy a mai napig is képesek eladni utasoldali légzsák nélkül, és fapados ülésekkel.

 

Kevés extra rendelhető bele.

Speciel a fordba a mai napig nem rendelhető extraként a tempomat.

 

 

Előzmény: hastetheday (4579)
nagykunsági Creative Commons License 2010.10.19 0 0 4586

Én elhiszem. Olyan tudományos.

 

Csak azt nem értem, akkor ha kiveszem az autóból az intercooler hűtőt, mi a fenének esik a teljesítménye és nő a fogyasztása??

 

Miért is van az, hogy ugyanaz a motor  cooler hűtővel kb 20%-al nagyobb teljesítmény leadására képes??

Előzmény: rsescort (4578)
rsescort Creative Commons License 2010.10.19 0 0 4585
Akkor neked már újabb van...
Az kissé más tészta.Ha elsőkerekes, alapvetés, nem fordul úgy....anno még a csőrössel játszottam azt, hogy belvárosi kisutcás parkoláskor megvártam, míg szőke manci feladja a jarisszal, és két mozdulattal bevertem arra a helyre a szervótlan tranyót...:-P
Az alkatrész árak meg szintén 2000-től mások kissé...
A régebbiek cuccai nem sokkal térnek el az szgk áraktól, és eleve a ford nem drága alktarészileg...
'93-as tranyón négy új csúcs, adagoló beállítás volt egy százas.Teljes fékrendszert lecserétem hatvan körül.Teljes kuplungszett gyáriba negyven.
A teherautós vezetés meg szubjektív, szgk-hoz képest nyílvánvalóan az.Szgk-ban kb 80 fokban áll a kormány, tranyóban meg vagy 70 fok.De a kategóriában lévő kisteherekben még laposabb, ami igazán teherautóssa teszi.Na persze más a hosszított, ami +70-vel nagyobb fart ingat...
Előzmény: DeményZs (4582)
trafo2000 Creative Commons License 2010.10.19 0 0 4584
Az én családi autóm a 98 as turbos transit,aránylag jól felszerelt,elektromos ablakok,utastérben is nyitható ablakok,dönthető karfás utasülések,metálfény,szervo kormány,fordulatszámmérős műszerfal,teli kárpitos raktér stb.Egyedül a klíma hiányzik,de egy szgk hoz képest lényegesen kevésbé melegszik fel a doboz forma miatt a napon,szóval még a klíma hiánya sem zavaró.(bár szereztem komplett klímát,végül nem építettem be)
Transit után nem tudom elképzelni hogy kisautóval oldjam meg a mindennapokat.
Külföldre is ezzel megyek,autóversenyre,bulikra,ebben lakom.
Nevetséges fogyasztás,jó menetteljesítmény,kényelem,praktikum,megbízhatóság,olcsó alkatrész ár.(persze csak kétezer előtt,az utáni széria más történet)
transitba befér kényelmesen a babakocsi,hátsó sorban két gyerekülés mellett is óriási hely,hátul lehet játszani,lehet enni,aludni,öltözni,minden elfér.A komfort végtelenségig fokozható.Lehet wc-t meg fürdőszobát építeni.
Ehhez képest egy kisautóba beülsz,mész,vagy kiszállsz nyújtózkodni.
Előzmény: hastetheday (4579)
rsescort Creative Commons License 2010.10.19 0 0 4583
Volt is a Top Gear-ben megemlékezés, mikor 40 éves volt a Transit.
Angliában akkoriban "szaladtak meg" az autópályák, és a lassú régivágású tgk-k helyett kellett valami, amivel lehet haladni is.Félredobtak minden konvenciót és a kályhától indultak el.Olyan kisárúszállítót akartak, amivel úgy lehet haladni, mint egy szgk-val.
Beraktak egy filmet, amin az MKI tranyó együtt veret egy földes rally pályán morrisokkal, és bizony megszorítja őket...;-)
Nekünk van egy td kombi escort-unk, ami elég családinak mondható, van egy játszós escort rs turbóm, amivel lehet veretni, meg van egy "dolgozós" tranyó...amivel végül ha tehetem, inkább mindenhova megyek.
Aki nem próbálta, az nem tudja.Megbízhatóság, hosszútávú kényelem szempontjából mondhatnám, mikor kitaláltuk, asszony robogóval menne melózni.Amit környékben árultak silány volt, neten leltünk szépet, délben kitaláltuk, irány Pápa...és csak bepattantunk, és oda vissza levertünk 440km-et.Mert nem kell rá felkészíteni, mert bírni fogja, mert mi kibírtuk...gond nélkül.A mostani '97-es td-ben meg olyan elöl-hátul emelgethető, támlapumpálós fotel van, hogy még egy középkategóriás szgk-ban se volt eddig...
Jól megy, a méretet jobban respektálják a forgalom ragadozói ( a tirgris is tart és félretér az elefánt elől ), szgk fogyasztással, ha batyuzni kell, nem kell számolni a bőröndöt, csak pakolni serényen...
Mi pl idén az escortos találkozóra a tranyóval mentünk, és a kempingben benne aludtunk.A legkisebb bodéssal, több táska mellett a két matrac bőven elfért.

Egy biztos, ha valaki beül egy tranyóba és ráérez, valamit mindig hiányolni fog más autóban...
Előzmény: hastetheday (4579)
DeményZs Creative Commons License 2010.10.19 0 0 4582
Ugyanebbe a cipőben járok most.Eladtam az Ignist és 9szem,hosszú magas kisbuszt vettem.Néhány adat:éves bisztosítási díj:B10 :13200.-.fogyasztás 7.4l nagy csomagtér ,Szállithatsz 9 főt.Hátránya 9éves alul kicsit rozsdafoltos,csinágatni kell,teherautós a vezetése(nem mindíg rossz)az enyém 100-110-et szereti,parkolás nehézkes lehet.De ha rövöd alacsonyt választasz az lehet,hogy kevésbé problémás.Ja szervizelés és alkatrészárak kicsit magasak.(személyhez képest).3 Hete használom de én megszerettem.
Előzmény: hastetheday (4579)
hastetheday Creative Commons License 2010.10.19 0 0 4579
Családdal gondolkozunk, hogy lecseréljük az 1-es Golfunkat (:D), valami újabbra és legalább ugyanolyan megbízhatóra mint a kis Golf. :)
Feleségemnek anyagot szállítani, meg magamnak arra tökéletes, de a fontosabb az, hogy a Transit-ot mennyire lehet családi autónak használni? Arra gondoltam, hogy akár nyaralni is lehetne vele menni, mert ugye kényelmesen be tudnánk pakolni, meg alapból az egész kocsi tágas, így nem hiszem hogy egy hosszabb úton kényelmetlen lenne. Ti mit gondoltok?
rsescort Creative Commons License 2010.10.18 0 0 4578
Na ezért pofáztam ennyit, hogy beelőzz :-P

A "villanygázos" epic nem is ad többet, abba nincs hol belenyúlni...
de azért a jó öreg mekanikás lukasba belematattam.Padon beállították az összes értéket, aztán mikor berakta az adagolós, kérdeztem, ezen nics olyan "füstcsavar"-szerűség?Mint a boschnál, ráteszek, aztán az alapon meg visszaveszek...azon nem volt, más rendszer.De volt egy nagy böszme csavar az oldalán, lekontrázva, azt mondta, az arányban mindenre rátesz...nosza.Jó kompresszió mellett nem füstölt, kultúrált szintig tettem rá, hogy dieselnél elfogadható füstje legyen- és lőn, se turbó, se cooler, csak plusz anyaggal megtáltosodott.Erősebb, gyorsabb lett, fogyi meg ugyanaz maradt.Hamarabb érte el az utazót, amennyivel az többe került, azt azzal spórolta meg- és mivel nem arányt állít, int a benzinesnél, az utazón ugyanazt ette, csak más pedálállásnál...
A cooler maga nem fokoz teljesítményt, a turbó meg ha nem kap plussz szaftot, és kapja el az embert a gépszíj, hogy száguldozzon, akkor fogyasztást csökkent...már azzal, hogy nem kell szívnia a motornak, hanem eleve "kapja" a levegőt.
A szívódieselnek, ha nincs fojtás a kipufogó oldalon, elszáll az ereje.Eltört a tűzkarikánál a csövem, és alig bírtam hazavánszorogni, úgy elgyengült...így pont nem vesz el tőle semmit a turbó ellenállása, viszont dolgozik...
Előzmény: trafo2000 (4576)
rsescort Creative Commons License 2010.10.18 0 0 4577
Azt megteheted...;-)
De azért induljunk el az alapoktól, hogy a diesel engine full-levegős, tehát beszívhat, amit csak tud, adott esetben mind a 2,5 liter levegőt 2 fordulatonként (mivel 4 ütemű).A fordulatszámot meg a bevitt szafttal befolyásolom-határozom meg, de távolról sem olyan szűk határ közt működik, mint a benzin motor.Az azért inkább "büntet", ha szegény, vagy dús a keverék, de a diesel mindig több levegőt kap.Sokszorosan, és ha beindul a turbó feltöltés, még szorzódik 3-al...
Tehát kap annyi ájert, hogy el se bírja használni, nem ezen múlik a boldogság, és példa az én gépem, ugyanolyan jól működik +20% teljesítménnyel cooler nélkül.
Előbb kezdtek turbót használni, a coolert később rakták be, csak úgy, mint ahogy idővel a compúterek leszabályozzák a motort, hogy ne lehessen széthajtani...
Egy benzines turbós motor (olyanom is van) a levegővel arányban keveri a szaftot, amennyi levegőt csak beengedek a pillangón, dieselnél meg teljesen más.Nyomok egy padlót, erre beküldi a sokszorosát az addigi, akár alapjárati mennyiségnek, a motor még nem vette észre, ugyanaz a fordulata, ugyanannyi levegőhöz adtam hozzá, mint amit előtte szívott...amikor majd elpukkan, az majd okoz fordulatszám növekedést, ami annyival több levegőt arányosan...mégis kapott elég levegőt a nagyobb gáz.
A benzinesnél meg ha kihűtöm, összeesik, térfogatcsökken, könnyebben betolható utána ugyanolyan nyomáson több levegő- ami több bevitt szaftot is jelent, mivel a szívott mennyiséget és annak adott hőmérsékletét veszi fegyelembe a rendszer.
Dieselnél csak tartósság, meg hőterhelés csökkentést szolgálja, eleve a turbóban kap elég hőt a kipuffogógáztól, a sűrítés meg rátesz egy lapáttal, egy báron dupla lesz alapon a hőmérséklete...és melegebb levegőt beszívva a hengerfej hője is nő, az égés után emelkedik a kipu hője is, és így tovább az ördögi kör...kíméletesebb hűtve.
Előzmény: nagykunsági (4574)
trafo2000 Creative Commons License 2010.10.18 0 0 4576
A turbo által felmelegített levegőt ha visszahűtjük kíméljük a motort,a kilépő kipufogó gázok is hidegebbek lesznek,kisebb termikus terhelést kap a motor.
Valóban lehet teljesítményt növelni visszahűtővel,ehhez azonban plusz üzemanyag szükséges.A lukács nem fog többet nyomni,ezért nem lesz több teljesítmény.
Előzmény: nagykunsági (4574)
DeményZs Creative Commons License 2010.10.18 0 0 4575
Úgy gondoltam 9-10 litert megkajálnak ezek,de az Ignisem amit lecseréltem erre ,az evett ennyit és benzinből.Ez meg jó nagy darab "vas".
Előzmény: pajaci (4568)
nagykunsági Creative Commons License 2010.10.18 0 0 4574

Ezzel azért nem értek egyet.

 

Az intercoolert arra találták ki, hogy a turbó által összesűrített levegőt lehűtse, mivel hideg levegőben több az oxigén.

 

Ezzel a megoldással elég jelentős teljesítmény növekedést lehet elérni.

Ha nő a teljesítmény akkor jobban fog gyorsulni, jobban fog menni.

Előzmény: trafo2000 (4569)
rsescort Creative Commons License 2010.10.18 0 0 4573
Egyébként, nekem Trafo cserélte ki az EPIC lukasom (szó szerint az volt :-D).
A 86 lovas verzió volt, most bocs turbós adagolóval 100+-os.
Jobban megérte, a csak 112 javítás helyett kaptam egy turbós adagolót felszerelve, ha már benne voltunk, vezérlés csere, vízpumpa csere, a szettemből a műanyag görgő helyett kaptam egy fémet, új gázbowden, a törött vezérlés burkolat helyett egy épet, a két behomályosodott - már műanyag- első lámpa helyett két tisztát(motoros állításút), egy hátsó búrát, négy erősített felnit, és még hirtelen kicseréltük a talpasgömbcsuklóm, kissé életveszélyes volt már, érjek már haza vele...150-ért.

Ráadásul tuninggal felér az is, hogy mondjuk 40-helyett 50-ig elmegy a kettesem- a legerősebbre vett difi, az ötödikem 30-32 alatt kezd rángatni...- és az érezhetően erősebb, de mellé úgy, hogy elég sportosan járok vele, és nem vidéken, városban, 7,5-el is elmegy.
rsescort Creative Commons License 2010.10.18 0 0 4572
A tranyó diesel motorja annyira utálja a meleg levegőt, hogy már csak azért megéri...nekem a szívó 2,5D mivel fenn van a szűrő beszívása, és a ferde tető alá beszorul a meleg, nyáron dugóban az ezer fokos aszfalton induláskor konkrétan dögledezett a légszomjtól, amíg el nem szívta...ezzel szemben a júniusi hideg esős időben virgoncan tolta, és majdnem átfordult a számlálóm...890-nél mentem tankolni, és 7,3 volt az átlag, a 8-8,5 helyett.
Turbós valamivel kevésbé ilyen szemmel láthatóan érzékeny, de nem is onnan szív...mindenesetre, ahogy Trafo mondja, jobban nem repül tőle, de hasznos, én is befabrikálok, amint ráérek.
Előzmény: Ata samurai (4567)
rsescort Creative Commons License 2010.10.18 0 0 4571
Nekem "csak" csepegett belőle a lé, az összeillesztésnél egy kb száz forintos tömítés elfáradt.Csak a szétszedésekor valami szétugrik, újra kell beállítani, és egy cégnek van két spec padja az egész országban, aki meg tudja csinálni...Filep néven rákereshetsz, de konkrétan nekem 112-őt ajánlottak meg rá, mert valahol be kell hozni a kompúteres pad 40millás árát...de csak ha beállíttatod, az is vagy hatvan.És tökéletes adagoló amúgy, most pl ha valakinek elkopik a fej benne- ennyi idő alatt minden pancsolt létől simán meg is esik- , annak alkatrésznek még tutti lehet, de akkor is plusszban ennyi jön rá...
Előzmény: Ata samurai (4570)
Ata samurai Creative Commons License 2010.10.17 0 0 4570
Ahogy itt olvasom előbb-utóbb kénytelen leszek cserélni, mert elájul magától. Tempomat projektet is azért halasztottam el, mert bowdenes adagolóhoz másik kellene. Most van benne 96 ezer km, feleslegesen nem dobnám el a lukácsot, kivéve ha lenne rá vevő.
Előzmény: trafo2000 (4569)
trafo2000 Creative Commons License 2010.10.17 0 0 4569
A motornak jót tesz de nem fog jobban menni.Tuning az ha elhajítod a lukács adagolót és felteszel egy boscht.
Előzmény: Ata samurai (4567)
pajaci Creative Commons License 2010.10.17 0 0 4568
Sokallod, vagy keveselled?
Előzmény: DeményZs (4566)
Ata samurai Creative Commons License 2010.10.17 0 0 4567
96-os 2,5L-es transit motoron (101LE Lucas adagoló) mennyit javít egy intercooler? Érdemes rátenni? Egyéb "tuning" ötletek?
DeményZs Creative Commons License 2010.10.17 0 0 4566

Bocs semmi gond csak gontoltam megoszom veletek első tankolásom élményét.Mikor megvettem a gépet Győzike városában ,SK-ban teletankoltam a gépet meg lenulláztam a napi számlálót..Hazajöttem vele (Zalakaros),meg jöttem mentem jártam keltem vele,álltalában csak 3 személyel.Megtett 890km-nél gondoltam benézek már a benzinkútra mert közel járt a mutató az E jelzéshez.Nyomom a pisztolyt hát 65,6l nél több nem ment bele még ki is csapott az anyag.Hazajöttem kiszámoltam nem hittem a szememnek,erős 7,4 szerintem hihetetlen de mégis igaz.

A lent említett gépem van.

miki_csavoo Creative Commons License 2010.10.14 0 0 4565
:)
Előzmény: hamvasat (4562)
hamvasat Creative Commons License 2010.10.14 0 0 4564
DeményZs!

Utánaolvastam, elvileg nem kell olajat cserélni a váltóban, nincs is leeresztője. Szintet tudsz ellenőrizni, oldalt van egy nívó dugócsavar, amin vízszintes helyzetben lévő autónál pont a nyílásnál kell legyen a szint. Ha ott kevés van, utána kell tölteni. A szerelő, akinél voltam, ő is ezt mondta.

A váltó kulisszáját is meg lehet kenegetni, hátha akkor könnyebben fog járni. Nekem nagyon szépen vált, igaz, hidegben még nem próbáltam, mert még csak két hónapja van meg a gép.
Előzmény: DeményZs (4563)
DeményZs Creative Commons License 2010.10.14 0 0 4563
Kíváncsian várom a fejleményeket.Mégvalamit kérdeznék.Szoktak ezen a gépen válltóolajat cserélni?Előző autómon 45000-ként kellett.Csak azért mert hidegen csúnya hangja van a válltómnak.Meg nehéz is váltani.
hamvasat Creative Commons License 2010.10.13 0 0 4562
Miki csavoo!

Ez jó :-)

Már hárman vagyunk, akkor béreljünk rá, egy nyomozó-szerelőt :-)

Amúgy nekem most lesz kicserélve a váltó támasztóm, mert az totál halott volt, én nagyon remélem, hogy az okozta... ez kiderül pár napon belül. Ha az, akkor kb 15-20eFt-ból meg lehet úszni a cserét.
Előzmény: miki_csavoo (4561)
miki_csavoo Creative Commons License 2010.10.13 0 0 4561

Csatlakozom, az enyém is :(

DE MIIIII AZ?????

Előzmény: DeményZs (4559)
hamvasat Creative Commons License 2010.10.13 0 0 4560
DeményZs!

Basszus, pont ilyen transitom van és nekem is pontosan ugyanígy csinál, úgyhogy engem is ku**ára érdekel, hogy mi ez, mert eddig nem sikerült rájönnöm, de nagyon zavar...
Előzmény: DeményZs (4559)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!