Sziasztok. Lehet hülye kérdés,de azt szertném kérdezni hogy motor felujitáson vagyok és cccp hüvelyt és dugót rakok bele csak 2 dugatyum 5 gyürüs,2 meg 4 gyürüs egyébként ezen kivül minden egyforma szerintetek ösze lehet igy rakni. Köszönöm a válaszokat elöre is.
Valamikor már leirtam,de elmondom mégegyszer.A két csapágy közé bekell egy távtartó perselyt esztergáltatni (mint a komolyabb gépeknél)hogy ne a menet tartson.1óra alatt egy rendes esztergályos betizedeli.Amugy a prés pick-ap rugói 5.5mm s.
Az enyémet még egy öreg szaki csinálta 2000-ben nagygenerálkor, 3m-es csővel húzták le faterék. Hegesztve nem tudom, van-e. Ősszel kezdett halványan mászkálni...kb 3-3500 óra van a váltóban, hiba nélkül(motorolaj kenéssel). A hó végén generál megint... Még van egy kb 5 üzemórás váltóm még eredeti orosz cuccokkal(egy lepukkant 50-es vigyáz rá a hasában), valószínű új csapágyakkal az lesz beépítve...
Viszi a fúró, már próbáltam. A rendsodrófogat is el lehet hajtani szépen, vagy meg kell próbálkozni valamilyen rendfelszedő rugóval. De ha rendesen le van rögzítve az anya, akkor a sasszegnek is elégnek kell lennie.
Rendsodrófog az örök! Nekem leette a menetet, lötyögött az anya, de a rendsodrófog kitartott, nem esett le az anya.
A csőstift az olyan rideg, hogy törik. Más gépben ilyennel volt biztosítva egy lánckerék a tengelyen, se retesz, se csavar, csak egy 8-as csőstift, és amikor nagyot fogott, akkor összeroppantotta és morzsalék lett belőle.
Kétszer cseréltem, harmadszorra nyolcas fúrót ütöttem bele, az bírja azóta is. :D
Szia. Nekem vastagperemes van ,de a kérdésedre nem tudok válaszolni. Más,, váltó kimenőtengely koronás anya biztosítás, nem akarok heftelni, sasszegnél meg biztosabbat akarnék, bár lehet ez utóbbi marad)) Betyár írta múltkorába duplán csőstift, tetszik az ötlet , de a luk 5,5 ös. Fölfúrni 6-ra, viszi egyáltalán a fúró? Rendsodrófog megint nem nagyon tetszik, bár nem lehet rossz az sem.
Jobban jársz, ha együtt cseréled a két akkut. Nekem így maradt egy tartalék, az hajtja a központi fűtés keringető szivattyút áramszünetkor.
A fogyasztók csak akkor tudják lehúzni, ha rajta marad az áram, de akkor sem szabadna semminek, max a generátornak. A fülke alatti testkábelt is nézted?
Jelen állás: vezeték átnézve, összes saru fellazítva, megmozgatva, visszahúzva. Csavarok az önindítól fellazítva, mozgatva a kábelek, csavarok visszahúzva, de keleten a helyzet változatlan. :) Önindító magában lassan forog, bendix beugrik, a motort nem bírja forgatni. Most egyenként töltöm a két akksit, nem párhuzamban és háta így kiderül, hogy mondjuk melyik a rossz, vagy mindkettőből horgászólom lesz... Biztosítékokat is átnéztem. Már arra is gondoltam, hogy nem-e valamelyik fogyasztó lehúzza.
a 2014-es borsfai veterán találkozó óta van benn nekem a boltba azt mondták rögzítés nélkül ne tekergessem meg nyomjam befelé kapcsolás közbe de ha ez tönkre mégy marad a ZST tuning 12-es csavar+ szárnyas anya
az aksi ki van téve az alváz nyúlványra így a vezeték nem sokkal hosszabb mint a bukócsövesbe de ez 50-es motor gyári önindítóval 150Ah-s akuval nagyon keservesen indult reggelenként 210Ah akut tettem bele na az már jó gyárilag az mtz-ék 2 6V-os aksival jöttek aminek a teljesítménye 390Ah
de az is tény,hogy a szalag fűrészes gépen első generációs magneton önindító van 80Ah-s akuval és tökéletesen működik
Vetőgépnél azért mert nem lesz annyira kesze-kusza a csatlakozó sor. :) Meg nem is fog elkószálni, mert a csoroszja egyenesbe tartja. Igy legalább nem kell annyira koncentrálni az egyenesre, meg ha egy fa be hajlik akkor ivesen de kilehet vetőgéppel is kerülni.
Többinél pedig nem feszűl a munkagép. Viszont ha nem akarom, hogy elengedje, akkor elég csak a leghosszabbra engedni a láncot, vagy a rugót kiakasztani és felakasztani a lánc melllé. :)
Meg sok egyéb dologba, nekem személy szerint jobban tetszik mint a lakatos megoldás, csakhát ezen alkatrészeket arany árban mérik.
Nekem melegen mindig beindult már, csak a reggeli első indítás nem ment neki. Csak kicsit bosszantó volt, hogy 25°C-ban el kell zárni a torkát............ Bronzkefék, keferugók és perselyek cseréje és a kommutátor felforrasztása- leszabályzása megoldotta a problémát
Én a "melegen nem akarok tekerni" tünetnél tovább nem szoktam várni önindító problémánál... Így is volt,hogy szántásnál lefulladt este 11.30-kor, aztán Csoppi bácsi üldögélt 5km-re a falutól decemberben a hidegben 40 percet...aztán a Szergej kegyes volt...
Tehát akkor munkahelyzetben kb. 13-15 cm-es oldalirányú mozgása van a munkaeszköznek, ami egy MTZ- nél ha teljesen megfeszítem a lakatokat, akkor elvileg nincs. (Leszámítva a kopásokból származó lógásokat...) Szállítási helyzetben pedig ennél sincs oldalirányú lógás. Na most felvetődik bennem a kérdés, hogy miért jó az nekünk, ha munkahelyzetben van ennyi lógás? :O
Elszórakoztam vele én is. Kábelvégek, csatlakozások, akkusaruk, de nem lett tökéletes. Nyári reggeleken is torokelzárással indult. Aztán vettem a két új akkut, de sokkal jobb nem lett. Önindító felújítás óta (MTZ-hez mérten) tökéletesen indul.