Apríték adagagoló építése .Ide lehet írni tapasztalatokat kérdéseket ebben a témában.Sok embert foglalkoztat a kérdés .hogyan lehet kiváltani a gázfűtést ,hogy a komfort azért megmaradjon.
Ha folyamatos az üzem, akkor nem is fog visszaégni(egy áramszünetig), de hamar meglátod, hogy a folyamatos üzemhez olyan kicsi teljesítmény kell, hogy az komoly gondot fog okozni. Én ezen átmentem, persze lehet, hogy neked egyből jó lesz, majd írd meg mi a tapasztalatod, miután felfűtötted a lakást, hogyan tudod tartani a szoba hőfokot!
Egyébiránt én is csak elismerésemet tudom tolmácsolni, szépen megoldottad a mechanikát!
Az alsó ajtódat én nem látom kicsinek, nekem is ekkora kb. (200*200-as a hasznos nyílás). A kép csalna?
Egész pontosan fűnyíró bovden külső burkolata és majdnem a tárcsa közepén egy hüvelyben az oldalán egy csavarral (könnyen cserélhető) vannak rögzíve. Húztam rá benzin csövet így egy kicsit mér erősebb lett. Nekem a szotyiocsut is könnyen viszi.
"Ha 100W-os ventivel ha 25W-os izzót kötsz sorba, akkor kevesebb, mint 12W fog a ventin maradni. Ha 100W-ost, akkor kb. 50W, de az izzó hidegebb szálja miatt kicsit több. Nagyobb izzó kéne, hogy mondjuk 75W-ra levidd az első próbákhoz, 250W körüli. Az izzó egyébként azért lehet jó, mert hidegen nagyobb indítóáramot fog szolgáltatni."
Murmucbácsi:"
Totya3 számításaihoz némi pontosítás: ha a 100 W-os motoroddal egy 100 W-os izzót kötsz sorba, akkor a motorra nem 50W fog jutni, hanem 25W, mert a teljesítmény az áramerősség négyzetével arányos, itt pedig az izzó beiktatásával kb. megfelezzük az áramot. Az izzóra és a motorra együtt fog 50W jutni. Én a leírt információid alapján úgy saccolom, hogy olyan 1200-1500W-nyi izzót vagy fűtőbetétet kell sorbakötnöd a motorral. "
Az ajánlott 250W és 1200-1500W egy nagyságrendnyi az eltérés. Hmmm, akkor most melyik.
Jó elgondolás! Ezek a spirálrugók mennyire vannak keményre tekerve? Lézzel hajlíthatók könnyen? Meg tudnak hatásosan piszkáni egy tömörödő fűrészport is? Nekem három ágú merev szárú bolygatóm van. Ha nagyon megtölröm a tartályt szotyiocsúval, akkor a tányérkerékről állandóan leugrik a kúpfogaskerék. :/
Elméletileg elégenek kell leni egy ekkora hajtóműves villanymotornak egy csiga meghajtásához. Ha leharmadolod a fordulatát, akkor a nyomatékod háromszorozódik. Azzel az erővel már mindet be tudsz adagolni. Még lehet hogy sok is lesz. A bolygatód szárai mennyire hajlékonyak? Nem görbíti el az apríték súlya? Teljesen feltöltött tarálynáál is jól megy minden? Mennyit forog kb a bolygatód?
at hiszem értem amit írtál, majd holnap ki is próbálom.
ha a kisebb motorok 30W körüliek azok nekem nagyon megfelelnek :D viszont itt azt írják hogy nem kell olyan nagy levegőáram mert kifújja a kazánból a meleget.....
most az elképzelésem azt hogy bekötök egy mondjuk 50W-os égőt a ventilátor elé és ezzel lecsökkentem a levegőáram mennyiségét a végső finomítást pedig egy egyszerű zsalus szabályzással oldom meg.remélem....
Nem allítható a hajtómű. A kereket akkor raktam rá amikor próbálgattam, hogy milyen és mekkora aprítékot tudok vele adagolni és ha megszorult ezzel tekertem vissza. A motor elég kicsi 120W és 90 a fordulata és ami be tud esni a spirálszemek közé azt elviszi. Nem potyog ki porszerű anyag sem majd rakok fel ilyen képet is. A hamuzó ajtóm elég kicsi ott csak nagyon kics fej férne be. Így a kazán oldalát nem nagyon érik alángok de a táskákat szépen körbejárják, kb. 15 perc alatt 20-ról 60 fokosra melegíti a vizet.
Nagyon szépen összerakott gépezet! Jó látom hogy a spirálodat meghajtó hajtóműves motornál kézzel lehet állítani a fordulatot? A spirált próbáltad már apróbb anyagokkal is? A samottos előmelegítő zóna jó ötlet. Én egy kicsit magasnak látom. 1/3 téglával lehetne alacsonyabb, persze csak akkor ha nem zavarja az adagolást. A levegő elosztását is szépen megoldottad. Aprítéknak ennyi elég. A fej mélysége elegendő? Két oldalt nem "folyik" ki anyag? Az égés képe rendben van. A kazánnak viszont jobb lenne, ha a hamuzóajtón tennéd be a fejet...persze csak ha megoldható kis véráldozattal.
Nem fa hanem fenyő kéreg és nem nem ilyen nagy darabos az egész csak a végére ezek összegyűlnek de szépen bepotyognak ezek is. A bolygató a csigával ellentétesen forog és így könnyen beviszi a csiga.
Köszönöm szépen a jó ötletet. Hamarosan napirendre fogom tűzni. Még nem tudom hogy az izzós változat, illetve a fűtőszálas közül melyiket fogom megcsinálni. Mennyire fog melegedni ez a három fűtőszál? Mekkora hűtés kellhet neki? A venti légcsatornájába mindet nem tudom beteni ez szinte biztos. Annyira nem fog melegedni hogy vizet érdemes legyen vele melegíteni, max teának valót. :) Az izzós változatnál is megcsinálhatom az egyenkénti kapcsolást? Még egyszer nagyon köszönöm! Tudnál nekem egy egyszerű kapcsolási rajzot készíteni mindkét bekötésre? Régen foglalkoztam már ilyennel (még fizikaórán :) ). Kapcsolási rajzot egyszerűbbet még tudok olvasni. :)
Ezek valóban relék, vezérléshez tudod majd ezeket használni, foglalatot kell szerezni hozzájuk. Ha vásárolni kell a foglalatot, akkor vidd magaddal mintának a relét is, mert többféle lábkiosztással létezik.
A kicsi ventilátorok közül a kéttekercses ha magyar IMI gyártmány, akkor 34 W-os, a három kivezetéses egytekercses ha EVIG gyártmányú (szintén magyar), akkor az 28 W-os. Később több cég csinálta ezeket itt Magyarországon is meg Európában is, azokról nem tudok sokat. Az IMI gyártmányú egyébként megbízhatóbb és erősebb volt, legalábbis az automata mosógépek szivattyúinál ez volt a tapasztalat. Azokat is gyártották mind a két féle motorral.
Ezeket a ventilátorokat nem tudod az izzólámpákhoz kifejlesztett fényerőszabályozóval szabályozni. Egy nagyon szűk tartományban elnyenyerészik vele, de nem tesz jót sem a szabályozónak, sem a motornak. Ha néhány fokozat elég, akkor olvass vissza pár előző hozzászólásomban találsz infót a dologról.
szia üdvözöllek nagyon szépen meg csináltad a masinát,gratulálok az lenne a kérdésem a csiga amit bele tettél be viszi -e az anyagot ,pl fürészpor ,forgács ,apriték??????????? mert ha igen akkor nagyobb darabos apritékot is be lehet vele adagolni
A kételyeidre két szóval tudok válaszolni: bírni fogja. De ezt első kézből is megtapasztalhatod, ha egy olyan időszakban, amikor ott tudsz lenni körülötte, negyedóránként megtapogatod.
Totya3 számításaihoz némi pontosítás: ha a 100 W-os motoroddal egy 100 W-os izzót kötsz sorba, akkor a motorra nem 50W fog jutni, hanem 25W, mert a teljesítmény az áramerősség négyzetével arányos, itt pedig az izzó beiktatásával kb. megfelezzük az áramot. Az izzóra és a motorra együtt fog 50W jutni.
Én a leírt információid alapján úgy saccolom, hogy olyan 1200-1500W-nyi izzót vagy fűtőbetétet kell sorbakötnöd a motorral. Esetleg azt is megcsinálhatod, hogy egy kisebb, mondjuk 800 W-os fűtőbetétet teszel a motor elé, ezzel párhuzamosan egy kapcsolót, amivel vissza tudod állítani az eredeti teljesítményt. Majd veszel még 2 db 600 W-os fűtőbetétet és úgy csinálod, hogy egy-egy kapcsolóval külön-külön rá tudd kapcsolni őket a 800-as betétre párhuzamosan. Így lett egy négysebességes ventilátorod. A kézi kapcsolókat természetesen lehet helyettesíteni mágneskapcsolókkal vagy relékkel, amiket pedig megvezérelhetsz valamilyen érzékelővel, ami pl. a füstgázhőmérséklet lecsökkenése esetén magasabb fordulatra kapcsolja a ventilátorod. Ezzel máris van egy egyszerű fapados szabályozód, a többinek meg csak a fantázia szab határt. (No meg a pénztárca.) De hát a kísérletezgetés sohasem tartozott az olcsó mulatságok közé.
Ha ennyi fokozat elég, akkor máris kiváltottál egy bonyolult és drága frekiváltót, ami nem biztos, hogy az értékének megfelelő arányban járulna hozzá az égetőd jobbításához. A szerelgetés és kísérletezés közben pedig olyan tapasztalatokat szerzel, amit később fel tudsz használni máshol. Például a később jövőknek meg tudog mutatni itt a fórumon, hogy: nézd öreg ez nálam iksz éve müködik, itt a fénykép róla, ezt te is meg tudod csinálni. :-)
3.vezeték földelés valószínű ha csak a fém burkolatra van szerelve. A kis ventik hőtárolós elektromos kályhából vannak, és érdemes a bronzcsapágyakat jol megtisztítani mert tuti már rágnak.
A fórumot végig olvasva én is kedvet kaptam egy kis barkácsoláshoz. Sok ötletet az itt leírtakból merítettem de vannak saját megoldásaim is. A csiga helyett egy spirált gyártottam és a bolygatóhoz is spirálrugókat használtam. Egyenlőre csag nyelves vezérlést csináltam, de gondolkodom az idő alapún is. Most fenyő kéreggel tesztelgetem és nagyon jól működik.
ami az első képen van az egy 80wattos,2800as fordulattal szóval az szerintem túl nagy.
a másik kettő az kisebb lehet valamivel bár teljesítmény adatot nem találtam róluk.....
mindkettőnél bekarikáztam hová kell mennie az áramnak. az egyikkel nincs is gond mert csak 2 vezeték lóg ki belőle de a másikon 3 csúszósaru van....azt tudja valaki hogy kell bekötni?
a 2 kisebbet szerintetek tudom potméterrel szabályozni?van egy olyan potim amit égők szabályozására vettem, 300wattot bir, az jó lehet a célra?
Amiből Te kaptál mintát az már túlságosan sűrű (2tápos zsák méretű 50 kg). Ilyennel csak nagyon kevésszer találkoztam idén. Azt is hozzákevertem a szotyihoz. Ez még a szotyinál is nehezebb (igaz nincs annyi energia benne). Nagyon finom szemcséjű és nem járja át a levegő. Esetenként még össze is tud égni. Amit érdemes kipróbálni: az adagolást úgy beállítani, hogy egyszerre kevés menjen be. Ha a nyelv hosszabb, akkor az oldalsó furatokat nem temeti el a bejövő anyag, ez is segíthet. Ocsufélének számít ez is, ennek is megvan (főleg a sűrűbbnek!) az a makacssága hogy csak habubolygatóval akar égni. Ez a szerkezet (lásd Dzsudimano, most aktuális!) folyamatosa mozgatja, "aprítja" az összeégni szándékozó darabokat, ezálltal elégethetővé válik. Másik lehetőség: Lazítóanyagot kell hozzákeverni (pl: forgács, nagy szemű fűrészpor talán). Nem adja könnyen magát. Az égés csak magas hőfokn fog beindulni, ha kap elég levegőt. Az az előnye viszont megvan hogy nagyon kevés hamuja van. Mennyiért vesztegették volna?
Visszatérve a kémény témára: Megnéztem az a "tócsát" a kazán előtt a betonon, ahová idönként ki szokott folyni a kondenzvíz. Meglepődtem, mert a kondenzvíz kb egy fél diónyi lyukat mart magának a betonba .(!) Ez már nem a szenteltvíz kategória! . Ha azt vesszük, hogy a kéményben 70-50°C-tól megindul a harmat képződés, akkor ez nem ad optimizmusra okot. Csak az nem mindegy ez a hőmérsékleti tartomány (illetve ennél hidegebb) a kémény mely hányadára eseik. A falazott kéményben a füst általában 15-16°C-ot hül méterenként (lehet ennél több és kevesebb is (?), 10-20°C/m). Ezekből az adatokból már meg lehet határozni milyen induló füstgáz hőfokkal kéne menni, hogy a kéményen legalább 50°C-os füst menjen ki. Ha megengedőbbek vagyunk, akkor a kémény felső 1/4-ben kell legyen legalább 50 °C. Ez már reálisabb.
Nálam a kazántól a kéményfalig 2,5 m füstcső. Maga a kémény az alaptól a tetőig kb. 6,5m. Ez legyen 10m. Induló füsthőfok legalább 200°C. Hmmm.... Ha megengedőbb vagyok akkor 160°C. Ekkor még nem is vettem figyelembe a vákuumzsalut. Ha 150-160°C-os füsthőfoknál használom a vákuumzsalut, akkor simán meg tudom fogni a füstcsövet, ami nemigen van 80°C. (Ennek igazolására egy másik diag nyílást kell fúrnom kb a füstcső felénél, ahol már biztosan keveredett a levegővel a füst. Ezt ki fogom próbálni!) Ezekből azt szűröm le, nálam 180°C alatti üzemelésnél (séta fokozatban, vagy szélcsendes időben) meggondolandó a vákuumzsalu használata pillangószelep mellett.
Erről mi a véleményed? Nálad mi a helyzet magas kéménynél? Lerakódások milyenek a kémény alsóbb, illetve felsőbb részein?
Ha 100W-os ventivel ha 25W-os izzót kötsz sorba, akkor kevesebb, mint 12W fog a ventin maradni. Ha 100W-ost, akkor kb. 50W, de az izzó hidegebb szálja miatt kicsit több. Nagyobb izzó kéne, hogy mondjuk 75W-ra levidd az első próbákhoz, 250W körüli. Az izzó egyébként azért lehet jó, mert hidegen nagyobb indítóáramot fog szolgáltatni.