"de nem tudom milyen hiedelmekról beszélsz, ismerősömék falujában leszigeteltették a házat és bepenészedett"
Na, PONT ezekről a hiedelmekről beszélt :).
Nem azért penészedik mert szigeteltek és jó minőségű nyílászáróra cserélték a régit, hanem régen AZÉRT NEM penészedett, mert szarok voltak az ablakok. Remélem érzed a különbséget.
Ha ez így volna, akkor a falazáskor nem kellene vízzáró réteket tenni a fal alá sem. :-)
Ettől függetlenül nekem is van olyan ismerősöm, aki körbeszigetelt, nyílászárót cserélt, s most penészedik. Mert lusta szellőztetni. A helyzetet tovább rontja, hogy régi, vályogtégla épület, alászigetelés csak nyomokban, és hát ott a kapillárisok dolgoznak rendesen.
Kösz az infót, de nem tudom milyen hiedelmekról beszélsz, ismerősömék falujában leszigeteltették a házat és bepenészedett, ez nem hiedelem hanem tény. A tégla mint kiégetett agyag nyilván vízzáró, tehát valamennyi áteresztő képessége akkor már csak a fugáknak lehet. Nem láttam még "lyuggatott" szigetelő lapot ha az a "lyuggatás" szemmel látható.
A téglafal páradiffúziós (páraáteresztő) képessége azonos a szigetelőlapokéval, ezért nem okoz alapjában változást az épület páraáteresztő képességében. De gyártanak olyan hőszig lapokat, amik ki vannak lyuggatva, nekem is ilyen van felrakva.
A szigetelés alapjában véve szükséges egy gazdaságos fűtési rendszerhez !
Neked a 30-as falhoz legalább 12 centit kell felrakni a falakra, a padlásfödémre sacperkábé 20-30 centit. A légbevezető természetesen kapható, és utólagosan is berakhat akár fa akár műanyag tokos nyílászárókba.
Alapvető fogalmakkal ismerkedj meg, mielőtt hiszel útszéli hiedelmeknek...
Nem kizárt, hogy az elöző lakónak buherált mérője volt, ezért nem volt gond a fogyasztás/gázszámla. Most az új mérő meg annyit mér amennyi a fogyasztás.
Szia. Nem tudom mi az a hőhíd. Plasztablakoknál van olyan ami levegőcserét biztosít automatikusan, konkrétan nem tudom hogy hívják ezt a megoldást vagy hogy mennyire megbízható, de olyat tervezünk természetesen, bár az asszony faablakot szeretne, de az hálistennek méregdrága, így az kicsukva.
Azon csodálkozom hogy új (társas)téglaház építeskor is simán a téglára eleve ráteszik a szigetelő lapokat, hogy nem okoz az nekik penészedést...
>és egyelőre nem is tervezzük mivel az igencsak növeli a penészedés esélyét
Persze ha a hőhidas részeket nem szigeteled le megfelelően ! Ha az ablakoknál szigetelsz, akkor megszűnik a filtráció (légcsere), akkor lesz még csak penészedés !!!
A 30 centis falvastagság nem nevezhető 'jó vastag'-nak. Az az 50 centis falnál kezdődik.
Szia, kösz a hosszú választ, abban egyetértek hogy nagyon sok mindentől függ a gázfogyasztás mértéke, nekem viszont csak annyi volt a gondom hogy méreőcsere után sokallottam a rajta levő változást, és kellett egy viszonyszám hogy mégis nagyjából reális-e a mérő mérése.
Sima tégla, de a fal jó vastag kb 30cm, extra szigetelés nincs és egyelőre nem is tervezzük mivel az igencsak növeli a penészedés esélyét. Az ablakok faablakok és rosszul szigetelnek szerintem, idővel cserélve lesznek.
Nálam semmi zsír nincs, csak gumikarikák tömítenek. De ha nem állnak jól az elemek akkor bizony kifolyik, úgyhogy igazítsd meg a szifonba menő-jövő csöveket, hogy merőlegesek legyenek.
a minap bedugult a mosogató alatti lefolyó, jól kimostam minden alkatrészt, most meg csöpög. Az az érzésem, hogy valami tömítőzsírt is kimoshattam a műanyag csövek közül, amit kosznak néztem. Jól látom? Ha igen, milyen néven lehet ilyen tömítőzsírt venni?
Én nem azt mondom ne vezesse be valaki a 3f-t hanem minek a 3x10A ? Szerintem nem ér vele semmit mert 10A önmagában nem jó semmire. SZVSZ. Csatlakozom lacivill 22920 hsz-hez és a témát részemről lezárom és mindenki azt csinál a házában amit akar.:-)
Én eldöntöttem, nem irtam hogy bőven, csak hogy elég, leirtam mit használok, ráadásul 10 éve igy, erre kaptam érte amit kaptam. Hogy is van ez? :-))
Az meg nem akkora baj, hogy egy teljes felújitásnál ki van épitve a 3F rendszer, akár 1, akár 3 van rákötve, mert lehet hogy később szükségem lesz rá, sőt lehet később foghúzva, de ki kell fizetnem a szolgáltató gusztustalan sarcát, de nem kell utólag szétcseszni az egész házat.
A fütéscsövet is felvittem a padlásra pedig a szoba még csak tervben van
pl HETRA 150-es trafó megy 1 és 3 fázisról is. Teljesitménye asszem 4.4. KW 3 fázis esetén. A 10-es megszakitó meg 14-15-nél old, és nem 10.5-nél, mint ahogy a 16-os se 16-nál, valamint r0226 kartács álta favorizált 32-is elviszi állitása szerint majd a dupláját is. Sima Ohm-os terheléssel, mint pl kerámialap, vasaló, KVfőző, 10-15 pec, mire a hőkioldója leold 3-4A túlterhelés esetén, Ennyi idő alatt meg ezek a fogyasztók bőven felfütötték magukat, és elkezd a bimetálljuk ki/be kapcsolgatni, tehát nem terhelnek folyamatosan, ergó a hőkioldó sem fogja forszirozni a leoldást. A porszivó ilyenkor persze ledurrantja, ha a lap is éppen melegitős fázisban van. :-))
Azert adja a buderus a honeywell termosztatot a kissebb kazanokhoz mert egy nagyon jo minosegu termosztatrol beszelunk es felesleges lett volna kifejleszteni egy hasonlot mikor az mar meg van.(Ez a jelenseg szerintem mindenhol megtalalhato PL:Autogyartas,stb.)
A kerhetsz te logmatic szablyzo rendszert is a GB 22-24-eshez +kozel 200eFt-ert.
Szerintem ha tobb futokort csinalnal akkor valoszinu hogy javasolnak neked a logmatic szablyzot,mint ahogy nekunk is azt javasoltak a GB112 hoz.
" Ha van homero, akkor is ontanul, csak azt tanulja, hogy -5 fokban ennyit kell futeni, +5 fokban meg annyit. Ha hirtelen lehul az ido, eszebe jut hogy tavaly telen amikor ilyen bazi hideg volt mennyit kellett futeni, es egybol jol csinalja. " mi most vágyakozunk, vagy van ilyen szobatermosztát? (itt most az otthoni kategóriáról beszélünk ugye, és nem Bill Gates otthonáról)
A kazánhoz villany kell, sőt ha este víz-gáz-fűtésszerelést csinálsz ahoz is kell és nem mindegy milyen a bizti mert nehogy lekapcsoljon egy kényes szituban.:-))))
Mivel haztartasi konnektorra 16A a max, ha valahova egy aramkorre 32A biztit tesznek, oda ipdari 32A csatlakozot is tesznek ugye? Kulonben eleg veszelyes lehet.
pont ez a gond! a 20 perc es a hoterjedes. 20 perc alatt lehet hogy csak 0.1-0.2 fokot hul a lakas, ennel nagyobb ingadozast okoz a meresben ha elmegy valaki a termosztat elott! nem tudja pillanatszeruen megmerni a helyzetet, csak orak szintjen, akkor meg mar keso.
Azt csinalja, hogy megtanulja hogy ha kint -5 fok van es 22-t kell tartani, akkor pont jo a 12.5 perc 20 percenkent. Nem tud ontanulni rendesen ha csak a belso homersekletet meri, mert mire megtanulja megvaltozik a helyzet, pl ejjel megtanulja hogy kozepesen kell futeni, aztan delelott jol felmelegedik a kinti ido, csokken a haz vesztesege, es sokkal kevesebbet kellene futeni.
Ha van homero, akkor is ontanul, csak azt tanulja, hogy -5 fokban ennyit kell futeni, +5 fokban meg annyit. Ha hirtelen lehul az ido, eszebe jut hogy tavaly telen amikor ilyen bazi hideg volt mennyit kellett futeni, es egybol jol csinalja.
Aminek nincs homeroje kint, az az oraval tud jatszani, kulon tanulja hogy ejjel mi a palya, meg delelott, meg delutan meg este.
Tkp kellene neki meg egy fenymero is, hogy azt i smeg tudja tanulni hogy mi a helyzet ha besut a nap meg amikor nem sut be a nap. Mondjuk termosztatot eszaki szobaba szokas tenni, oda meg nem sut be es kesz.
Az enyémre meg azt mondták, hogy lejet 1 meg 3 fázisra is kötni. Aztán kiderült, hogy vagy 1, vagy 2. A 3. csatlakozó ennél a verziónál lespórolásra került...
Nálam csupán azért van 3 fázis, mert ha így kértem, nem kellett érte plusz pénzt fizetni, ha utólag váltok, akkor tejelhetek szépen. Azt meg nem tudhatom, a gyerek nem akar-e műhelyt varázsolni a házban. Nem látok előre 15 évet. :o)
Jut eszembe: ha a 3x16 A-en variálnék (mondjuk 2x10+1x28, na utóbbi nincs is, akkor lehet egyáltalán?), akkor mit kell fizetnem? A teljesítmény (vagy mi) marad, tehát azért nem kell fizetni. Kiszállás, szerelési díj?