"""Látom nem először foglalkozol ilyen kérdéskörrel"""" Nem.....
Két napja nekiálltam lelket verni az állófűtésembe. Beindult, leállt. Azóta érdekel a dolog, elötte semmit sem tudtam az egészről. Kivettem, nem kapott üzemanyagot, elkezdtem pumpát keresni.
Kivettem a pumpát, a repedt gumitömlónél szívott falsot, gumicső csere.
Összeraktam, indítás, forr, gőzöl mindenhol, ahol melléfolyt a fagyálló, aztán letiltott.
Most ott tartok, hogy kell egy vízpumpa, mert leégett valamikor.
A webastó üzempumpa nem jó az eberhez, ezt már kinyomoztam.
Az e-bayon láttam tömítéseket, de győrben biztosan adnak.
Ez nagyon jó oldal, nagyon részletesen leír mindent. köszönöm.
Azt viszont nem tudom pontosan hogy melyik vonatkozik a d3wz-s kályhára. Talán az 58. oldalon lévő kép az, de az d4 es kályhát ábrázol. Az ugyan az mint az én d3-as kályhám???
Megtaláltam az odavaló "papírtömítést" is amit kerestem.
Látom nem először foglalkozol ilyen kérdéskörrel :) Nagyon köszi!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tényleg. Üzemanyag pumpát specifikusan ehhez kell venni, vagy úgy általánosan állófűtéshez való kell hozzá???
Nagyon köszönöm a segítséged!!!!!!!!!!!!!! hétfőn első dolgom lesz lerendelni, meg beszélni velük. Nem hittem volna hogy ilyen gyorsan tudtok segíteni.... Bekötési rajzot tudtok esetleg adni hozzá???? Én digitklímás 97-es évjáratú audi a4 tdi be szeretném betenni. Valami különlegesség kell e a kályhán, vízszivattyún, üzemanyagpumpán meg az ide "csinált" kábelkötegen kívül????
De azért köszi ezt a segítséget is!!!!!!!!!! Rendes tőled
Jutottál vmire? Ha simán nem indul el, lehet letiltott vmiért. Nekem ez egy különálló kályhához megy, annak van három biztije. Abból a középsőt kiveszed, vársz 3mp-t, majd visszadugod. Aztán bekapcsolod az órán lévő lánggal, majd bizti egyből kivesz, és vár 3mp-t. Aztán bizti vissza. Ekkor nekem egyből be is kapcsolt.
Láttam előzőkben hozzászólók közt, hogy az eberspracher d3wv kályha vezetékkiosztás felmerült.....
Nekemolyan gondom volna hogy szintén ilyen kályhát vettem, és szeretnék benne tömítést cserrélni. 2Db nagy átmérőjű o papírszerű tömítés van benne, azokat szeretném kicserélni, majd üzembeállítani a kályhát. Valaki legyen olyan kedves és segítsen már, hogy hol tudok ilyet venni, vagy van e valakinek ilyen akitől megvehetem. szeretném rendbetenni, hogy jó legyen és rendben működjön ahogy kell. Nagyon köszönöm a segítséget mindenkinek. Az is jó ha útbaigazítást kapok hogy hogy induljak el vele.
Töröm nagyon a fejem az állófűtés beszereltetésén, de a sok pozitivum mellet felmerült bennem egy kérdés:
A nagyon kellemes előmelegitéssel az utastér meleg lesz, a hűtőviz kb 85 fokos. Ekkor történik egy motorinditás. Valóban olyan jó egy motornak, ha a 85 fokos blokk megkapja a mondjuk kb -10 fokos motorolajat?
Eladnám az automhoz tervezett GSM vezérlőmet. Nagyon sok mindent tud pluszban. PC-röl lehet felprogramozni, Van 6 digitális bemenete, 2 analog, 4 külön programozható relés kimenete. Kártya független 4sávos Samsung GSM modullal. Teljesen komplett, 5dB-es antennával (választható) Ráhivással, vagy SMS-el aktiválható, Minden kimenete külön beállitható (bi vagy monostabil, 1kár 24órára is).
Az én tervemben igy müködne:
Kályhát teljesen ez vezérelné, Kivenném az órát is, meg a távvezérlőt is ami most van benne.
Központi zárat, riasztót, motortér zárat, csomagtér ajtót vezérelné még. Különböző bemenetek változásairól SMS-t küld (pl ajtók nyitása, vagy a riasztó működése) Igazábol a riasztót is helyettesitheti, vagy csak kiegészitheti. Teljesen készre szerelt, várná a beüzemelést, de kidőlt alólla az autó. Így most arra kell a pénz. Mire meg kész lesz, már nem kell az állófűtés :-( Jővőre meg csinálok másikat.
Webasto BW50-ben jellemző hogy beáll a vízpumpa? Elindítottam a kályhát, szépen ment is, majd leállt. Mikor újra indítottam, csak a vízpumpa ment. Viszont a jobb oldala sokkal forróbb volt, mint szokott, ezért gondoltam azt, hogy felforralta a vizet, az égőtér körül, de nem keringette, ezért letiltott, mondván meleg van.
Kérdésem továbbá, hogy ha kitisztítom az égőteret az szokott segíteni? Mert tavaly is - leállítás után - (érdekes módon ) a szívóoldalon elkezdett füstölni.
Nemlátod :) ez egy olyan buta óra hogy csak akkor látod az időt mikor világít ezt is csak egy ideig mutatja , , és ha beidőzíted akkor meg csak világít :)
..ráadásul, az állófűtés módban kikapcsolja az ECON módot is, ha utána beindítod rendesen megint ECON-ba kell nyomni. Az elsözö kocsimban (Audi A4) is ugyanezt csinálta a digitklíma, valahogy ebaxták ezt kissé..
Én télen soha nem használom az auto állást! Mindig Econ-on van! És tényleg mindegy, hogyan hagyod leállításnál automatikus a heizung funkció és nem is tudsz módosítani rajta! :-)
Ugyanez a gondom a Climatronic-kal, hiába állítod bekapcsolás után ahova akarod, legközelebb úgyis az alapbeállításról indul automatikusan amin kb. sehogy nem tudsz állítani..
> A ventit nem tudom kisebb fokozatra tenni mert a Climatronic intézi Heizung funkcióban automatikusan! :-)
Nekem is Climatronic egy Leonban, amúgy a legtöbb automata klímában ki tudsz lépni AUTO üzemmódból, és némi szerencsével azt a beállítást fogja használni, ha rágyújt a kályha. Próbáld ki!
A kályhám (thermo top dw50) anyira meghúzza a feszültséget bekapcsoláskor ,hogy leesik a fessz 11.6v -ra és akkor már el sem indúl ,ha szerenycsém van nem megy le annyira akkor utána szépen végigfűti a ciklust ,olyan az akku hogy az autót simán inditja és ha ráteszek egy 140w-os izzót 2-3 percre az sem szívja le annyire a feszültséget! mi lehet a tünet?
Ha ezt csinálja megint holnap is, meg holnapután is, akkor próbáld ki azt, hogy kikapcsolod előre az utasteret fűtő ventit, és annak a többletfogyasztása nélkül valszeg szépen végigfut. Köztes megoldás: kisebb fokozara tedd a ventit.
Amúgy mikor nekem gatya volt az akksim, de nagyon kellett a meleg utastér, akkor csináltam olyat, hogy beindítottam a dízelt, és _után_ rögtön indult az állófűtés, hát innentől valami döbbenet módon gyorsan lett üzemmeleg!
A probléma úgy látszik megoldódott! Balunak lett igaza valószínleg feszültség leesés miatt áll le a kályha! Ma reggel töltővel megtámogatva 25 percet gond nélkül járt állófűtésként! Aztán, hogy az akksi szar vagy valami meríti folyamatosan majd kiderül! :-(
Nekem is alkatrészre lenne szükségem, mégpedig egy izzítógyertyára.12voltos BERU 010217320 a száma, ha lenne valakinek jó áron, érdekelne a dolog. Köszönöm!
Begerjesztettem először a ventit. Ez elég nagy sebességgel forgott és ráadásul ellenkező irányba,mint kellett volna(polarítás helyes volt). Találtam benne egy lógó vezetéket,ezt hozzákötöttem a + kapocshoz. Így szerintem elfogadható lett a sebessége és a forgásiránya is jó lett. Remélem,ezt jól csináltam így.
Továbbá hogyan van megoldva a félfordulatos fűtése? Azt értem,hogy ellenálláson keresztül megy,de benne van a kazánban belül,vagy kívül kell rátenni. És mekkora értékűnek kellene lennie?
Garázsfűtésre akarom használni,hol érdemesebb elhelyezni? Kivűl és befújatni a levegőt,vagy belül és kivezetni a kipufogó füstöt?
Szerintetek, mitől fütyűlhet a kályha szivócsöve? Zavaróan hangos. A régi hengeres B5W ről van szó.
Most vettem rá új kipuff dobot. Az az oldala már csendes. A szivó oldalon rajta az eredeti szivászajcsökkentő. De fütyül a dög!
Van egy BW50-es kályhám. Kb 2 hónapja még ment, de múltkor feltűnt, hogy bekapcsolás utána egyből "lefújt". Akkor nem foglalkoztam vele. Most viszont be akartam kapcsolni, és semmi. Majd reset, és utána elindult. Szépen beindult a venti, de nem volt lánghang, és le is fújt kb 1 perc után. Kis kattogó hang az jön belőle, mintha a mágnesszelep hangja lenne, de ez régen is volt, gondolom ez normális. Gyújtás hibája lehet? Hogy kell szétszedni ezt a részt? Illetve hibakódot hogy lehet olvasni? Olvastam egyszer vmi vag-com-os kábeles átalakításról, meg hibakód villogtatásról is. Sajnos most nincs a közelemben a kályha, így sorozatszámot nem tudok. Ez már a vízmentes dugós, sárga diagcsatos. Márkaszervízben(vagy nem tom hol) mennyi a hibakódolvasás?
Van egy pontott BMW E39-es Webasto allofutes amit olcson megtudnek vasarolni, a kerdes az,hogy szerelt -e mar valaki 2,5DSE P38 (Land Rover, Range Rover) -ba ilyent!
Szoval a vezerles miatt kerdezem, hogy relative egyszeru beszerelni vagy inkabb hagyjam a dolgot!
szia balumaci. elhagytam a telszámod.. kéne megint egy kis segitség..van egy pár kályhám és nem találok bekötési rajzot sehol.. szerintem te fejböl nyomod.. csörgess meg lszi.
sziasztok nekem van egy dw50es kályhám ami alkatrésznek valo a háza van szét egy kicsit.. ha valakit érdekel csörr.. harminc nyolchetvenhat hetvennégy husz.
Eberspacher Hydronic 5 állófűtés. Nem tudom elindítani a kályhát. A keringető szivattyú egyetlen rövid pillanatra fölpörög és le is áll. A távirányítón az "Err" felirat jelenik meg. Ez gondolom, hibaüzenet..... de mi? A keringető szivattyút kiszedtem, közvetlen 12 V-ról működik. A hiba, egyik nap a másik után jelentkezett.
A kályha, valószínűleg botor módon, az üzemanyg főszűrő után, az adagoló után ágazott le az üa. csőről. Abban az állapotában jelentkezett a hiba.
Most átkötöttem, az AC pumpa elől szívja elvileg a gázolajat, közvetlen, a tankból érkező csőből.
Lehet de akkor miért megy járó motornál?? Egyébként is érdekes ez a ventilátor hiba! Elvileg 5 hiba után le kéne végleg állnia a kályhának de ez hibatörlés nélkül is működik tovább! Remélem nem vezérlőhibás! :-)
Urak és szakértők, mivel a BMW-t egyáltalán nem ismerem, ezért hozzátok fordulnék egy kérdéssel:
2003-as E39-es BMW 2.0Tdi, Webasto kályha van beleépítve gyárilag. Hidegben a motorral együtt működik csak, de ma néztük és van rajta keringető szivattyú (gyújtás alatt megy is), Illetve a multifunkciós naviján is van valami 2 időpontos TIMER és Aux Ventill. funkció de az időzitőt beállítva nem kapcsol a kályha..
Alkalmas-e ez egyáltalán állófűteni, vagy esélytelen és csak kiegészítő módban tud fűteni? Van valami trükk, hogy lehet ebből állófűtést csinálni?
Sziasztok! Egy kis segítségre lenne szükségem a szakiktól!
Az autó Seat Alhambra 1,9PD gyári kiegészítő fűtés átalakítva állófűtéssé! Többször elindítottam állófűtés funkcióban és 10-12 perc után leáll a kályha! Hibakódot még nem olvastam ki de tuti megint túlmelegedés lesz mint tavaly!
1 hónapja cseréltem keringető szivattyút ami hang alapján működik (az elődje is működött de gondoltam biztos az a gond, hogy nem szállít eleget!) Amikor jár a motor akkor működik a kályha.
Ha valakinek van ötlete kérem ne tartsa magában! :-))
Még mindig nem jöttem rá hogy müködik az állófűtés a kocsimba. Webasto termo c. Nekem távirányitó nincs hozzá csak egy program óra. Valaki tud leírást hozzá? Illetve ez elektromos vagy benzines? Köszi
Mert valószinűleg a kisegitő/pótfűtés funkción indul el(külső hőgomba,6-os láb),és ilyenkor nem kéri a relét a belső ventilátorhoz (programóra,v. távirányító 7-es láb).....
De vezérlő-hiba esetén is szokott néha indulni,tapasztalat szerint 10:1-hez.
Ami videót belinkeltél az már egy modernebb kályha,ebben belül van a vezérlés.A webasto és az eber kályha kívűlről tök egyforma (dbw46-d5w), de a vezérlése teljesen eltérő. Pl az üa pumpa sokkal gyorsabban kattog az eber-ben. Valóban be lehet kötni vezérlés nélkül, de ezzel kizárod a biztonsági funkciókat én nem javallanám. Így használtam kb egy évet,de nem hagytam sosem magára a felfűtés alatt.
elvileg 1 van andornaktályán kedden megkeresem onala voltam egyszer javittatni es láttam hogy arult is.csak nyar volt es akkor klimajavitas volt a beveteli forrasa. de kedden megkeresem es jelzek ha meg mukodik.
Nagy valószinüséggel ez lessz az. De ma beszéltem két emberrel és azt mondták hogy ilyen vezérlő nélkül is be lehet kötni. Én sajnos nem értek az ilyen dolgokhoz. Ahogy You Tubeon néztem itt is megy vezérlő nélkül http://www.youtube.com/watch?v=h578QJPu39Y
Várom a Javaslatokat ötleteket mert csak újonan találtam ilyen vezérlőt 54000 Ft!!! ért
Az F14 hibakód szerint a túlmelegedés és a hőmérséklet érzékelő értékei között túl nagy a különbség (dugulás valahol, esetleg szenzorhiba, vagy akár vezérlőhiba), a 64-es a lángérzékelő hiba (vagy csatlakozás, esetleg vezérlőhiba). Első lépésként ellenőrizd a szenzor csatlakozásokat a vezérlőegységnél.
Helló, nekem van egy bbw46 os kályhám, és az üzemanyag pumpát nem vezérli az elelktronika, tényleg lehetne ilyen megfizethető áron szerezni másikat? mert én nayobb összegekért láttam.
Elindul a kályha, majd kb 1,5 perc után leáll és kiírja hogy " F14".
De van mikor nem is indul és írja hogy "F64". Esetleg valakinek van ötlete? Olyan is érdekelne, ha valaki foglakozik ilyennel és van alkatrésze is, akkor meg tudná nézni valami baráti összegért....?
Így néz ki a kályhám, viszont az adatlapját nem tudom leolvasni mert nem látszik. Holnap megpróbálom kibontani kicsit és lefényképezem.
ugynez ki a dolog hogy emberem elvérzik a beszerelesevel. egy mercedes sprinterbe szeretnem beszerelni az állofutest esetleg ebben tudnal segiteni?foglalkozol ilyennel? es ha igen akkor merre?en heves megyeben vagyok.van 2 állofutesem is. az egyik 8eu007627-285339c webasto programora.
Az én hibakód táblázatomban ez lángőr hibát (szakadás) jelent. SC jelzésű kályhám van. Nem tudom, a tiéd milyen, ill, hogy más típusoknál mást jelent-e ez a hibakód.
Ez nem az kalyha, ami szakasztott ugy nez ki, mint a webasto bbw46? 1 euroert szoktak menni a vezerlesek ebay-en, most is van egy. ebay.de-n keress erre: "Steuergerät 12V für Eberspächer Standheizung B5W D5W 251599500000 gebraucht"
Kaptam egy 24 Voltos Eberspacher levegős állófűtést, aminek hiányzik a vezérlő elektronikája. 12 Voltos autóba szeretném beépíteni. Érdemes egyáltalán foglalkoznom vele, vagy keressek 12 Voltosat?
Azt már láttam, hogy az izzítógyertyával sorba van kötve egy másik, tehát itt a visszaalakítás csak annyi lenne, hogy a plusz gyertyát lekötném...
Esetleg valakinek értelmes áron eladó levegős, kevés áramot fogyasztó, 6-8 órát folyamatosan üzemelő, hőfokszabályozós, dízel szettje?
Nemrég vettem egy dizel autót, benne WEBASTO Thermo Top állófcűtéssel. A magyar nyelvű kezelési utasítást már megtaláltam, most már legalább nem merül le az akksi :)
A gondom a következő vele:
-kétszer beindult már, de akkor sem fűtött, ( kályhája meleg volt, a kimenő vízcső egy darabig meleg, 60 fok körüli, de az utastérben már hideg levegőt fújt)
- direkt kapcsoláskor, illetve időzítve sem indul már be, a reléje kattan de nem indít
- gondoltam, lehet nyári állásban van, de a bal gomb és set gomb eggyüttes megnyomására sem csinál semmit
-nem szellőztet, füstje sincsen semmi eddig
Kérdésem: -van-e min hőmérséklet ami fölött már nem indul
Van egy Eberspacher D 5 WZ vizes diesel 12v os állófűtésem csak amikor megvettem nem kaptam hozzá vezérlő elektronikát. Ha van valakinek akkor szivesen megvenném vagy bármien megoldás érdekel légyszi segítsetek.
Valóban nem volt gond. Ugyan baromi elfoglaltak voltak, mégis szakítottak rám időt és segítettek. Nem az állófűtés volt a ludas.
Kiderült, hogy nem kap áramot a rendszer, ezért áll le idő elött. A konkrét bűnös, pedig a második akkumulátorom elé bekötött biztosíték volt (2 akksim van a többletfogyasztóknak, innen tápol a kazán is), ő ugyanis megevett bő 3 voltot a töltőfeszültségből, így nem csoda, hogy nem volt meg a kellő feszültség. A multiméteres játék bő fél óra volt, majd kerítettem egy új biztosítékot, s máris ment minden, ahogy az annak a rendje. Ollé!
Üdv. Sziasztok. Látom, itt aztán van fogamra való téma..... szeretnék állófűtést nagyon. Nagyon peaktikus dolog és csak előnyöket hoz a kocsi tájára.
Tud valaki diesel kályhát esetleg? Audi a4 sima tdi, nem pdtdi. Egyszerű belső térben elhelyezett ki-be kapcsoló meg egy távirányító amivel autón kívül is indítható. De ha valaki külön kályhát tud az is jó, csak jó legyen.
Ott tobb diodat es a vezerloict kellett cserelni. Merni kell, de minden eset egyedi (tobb DW50et is csinaltam, ott mas vezerles volt). Ja, en konyvelo vagyok, megis tudok merni :)
Sanyi, a héten szerda-Péntek estig ráérek, hétvégén is napközben. Van nálam két panel, (egy a zolié aminek már nem is emlékszem a hibájára) meg egy komplett kályha. ha neked jó, akkor ránézhetünk a tiedre is.
Szép estét mindenkinek!Olyan problémával fordulok hozzátok, hogy nemrégen vásároltam egy bmw 525tdst és benne volt nekem ez a képen látható dw50es állófűtés.Alapból nem tudtam elindítani távirányítóról, nem reagál rá, a zöld led villog de semmi reakció, viszont ha a kályhán adok egy pluszt a fekete kábelre azonnal elindul, de véleményem szerint kevés ideig izzít vagy nemtudom, mert sajnos nem gyullad be, gázolaj már jön a túlfolyón tehát a szivattyúval nem hinném hogy gond lenne, kivettem az izzítót és megnéztem mennyire melegszik fel és nem izzik fel azalatt az idő alatt szerintem eléggé amíg kapja az áramot ésa kályha jobban fel nem pörög, szokott ilyen probléma előfordulni, hogy nem megfelelő ideig izzít és ezáltal nem gyullad be ?Kivettem az izzítót és ha külön adok neki áramot azonnal felizzik normálisan viszont ha visszadugom a kábelt rá és úgy próbálom indítani a dolgot akkor szerintem nem kellőképpen meleg az üzemanyag begyújtásához, a távirányítós dolog meg szerintem rossz lehet a vevő vagy nemtudom, de ez a kisebb gond lenne, mert ahogy olvasgattam itt látom több féle képpen is meg lehet oldani ezt az indítást, a léyneg az volna hogy izzítson rendesen, mert a többi dologgal nem hinném hogy gond lenne!Ha valaki tudna nekem segíteni esetleg valami ötletet adni, hogy miért nem izzik fel teljesen vagy hogyan lehetne ezt orvosolni azt megköszönném!Üdv: P.Ádám
Van egy Webasto Thermo Top Z/C elektronikám is, az meg ha a tápot megkapja a nagy 2-es csatin, folyamatosan megy a szellőztetés. Csak akkor áll le ha lehúzom. (6-os csatit rá se dugtam akkor is megy.)
Én nem köttettem rá a ventilátorra, csak a kályhát kapcsolom(és a szivattyút) zárás kapcsolja be, nyitás kapcsolja ki.(billenőrelével) 18ezer Ft volt mindenestül, ebből sztem min. a fele volt a munkadíj...
Ha megnyomod a nyitó gombot akkor bekapcsol és addíg megy amíg a záró gombot megnyomod?
Neked mennyiből jött ki az egész?
Kértem több helyről is árajánlatot a gyári távvezérlő beépítésére.
Még ehez is kell egy pár dolog, hogy működjön.
Az egyik árajánlat szerint:
Szükség van néhány alkatrészre 5.000 Ft értékben, és az automata klíma miatt IPCU-ra, mely 15.000 Ft-ba kerül. Ezekhez jön a munkadíj kb 5-6 óra vagyis 30-36.000 Ft
Ez a lejobb ajánlat.
Gondolom az IPCU-ra és az 5000 forintos motyóra neked is szükséged volt.
Sziasztok hogy szoktátok olcsón megoldani a régifajta webastók távirányítását?
Én egy egyszerű 4000ft-os központizár vezérlőre gondoltam, jó lenne reggelente ha a házból beindítanám, és mivel változó időben indulok a programóra nem jó
Ha nem vettél gyári webasto elektronikát még, akkor van egy olcsóbb megoldás.Kozponti zár vezérlő elektronikát vegyél távirányítóval, és plusz relé bekötésével ami a kályha 1.-es csatlakozójára adja a pozitívot, jóval olcsóóbban kijössz.
Van egy renault scenicem és van benne egy bizonyos webasto állófűtés. Thermo top E Vorwahluhr 3-Zeiten! Sajnos német a leírás, így semmit nem tudok róla! Álítólag programozható is. Szeretném kiprobálni hogy mondjuk reggel 8-kor induljon el. Mi alapján müködik ez? Magyar leírást honnan tudnék szerezni?
Természetesen (gari + szakszervíz), amint van időm viszem is vissza. A hozzállásom a szkeptikus a garanciális javításokhoz, sajnos nincsenek jó tapasztalataim. Hangsúlyozom ezt általánosságban értem, semmi köze a Webastohoz.
Zsír új Webasto fűtésem hibája után kutatva beleolvastam a fórumba, a kereső sok-sok hozzászólást talált... konkrétan az "1-2 perc után kikapcsol" jelenségre. Nem hittem volna h egy ilyen drága cucc, amire azt mondják, hogy a legjobb (vagy csak az egyetlen a piacon? Oké ott az Eber...), egy hónap után elromlik. Na beleásom magam mélyebben mér nem fűt a piszok, oszt visszaviszem a szervízbe, alig egy hónapos, ezt gariban javítják?
Eberspacher D3WZ kályhához keresek hőérzékelőt, azt, ami a hőcserélőben van felül, a kék vezeték megy hozzá, ha ez számít valamit, és egy szám is van a tetején a műanyagban, az 118.
Ha valakinek van ilyen, vagy tudna segíteni abban, hogy hol lehet venni, nagyon megköszönném. Ha esetleg valami száma van, ami alapján tudom keresni, az is nagy segítség lenne.
Van egy T4 2,5 tdi caravellem, van benne állófűtés viszont valami miatt ki lett kötve, amit a saruk lehúzásával értek el. Szereztem kapcsolási rajzot de egy vezetéknek nincs helye a nyák lapon ami a belső programórához megy. Lefotóztam a külső dobozt ha vetne rá valaki hozzáértő egy pillantást és talán tudna segíteni azt nagyon megköszönném.
W202 99-es Cdi mercimben egy Webasto Thermotop Z/C kályha van, ami a mai reggelen elkezdett rendetlenkedni...
A tünet a következő:
Programórával vagy telestarttal begyújtva a kályha elindul, de a klímapanelt nem indítja el, ezáltal nincs kivezérelve a keringetőszivattyú. Eddíg azt hittem, hogy a klímapanel nem kapja meg a 12V indítóját, de amire rájöttem, hogyha elindítom a kályhát + megnyomom a REST gombot (ami elindítja a szivattyút), akkor működik egy darabig REST módban, majd "átveszi" a panel vezérlését a kályha (ilyenkor elalszik a klímapanelon a rest ledje). Ha meleg motornál indítom a kályhát, akkor kapásból bekapcsolja a panelt, csak hideg motornál nem :( Szerintetek mi lehet a nyűgje? WTT-vel kiolvastam, hibajelet nem dobott :(
Inkább vedd meg acélfelnikkel,és később lesz rá csili-vili Mercedes....(de gondolom ezeknél talán már az alap is alufelnis :-) ),de az állófűtés utólag sem jön ki olcsóbbra!
Meglátod majd milyen hálás dolog,soha nem fogsz legközelebb állófűtés nélkül autót vásárolni!
Mindenképpen, főleg hidegebb éghajlaton. Egy új fűtéssel nem sok teendő/odafigyelnivaló van, néha-néha szezonon kívül is havonta 1x begyújtod, ne álljon sokat.. Hátránya annyi kb. hogy oda kell figyelni az akkura, mert a gyakori ciklikus használattól /lemerítéstől hamarabb elhasználódik. Minden más csak előny, a kocsinak is nagyon hálás ha meleg motorral indulsz (fogyasztás szempontjából is), főleg hogy az utastér is meleg, a komfort mindenek előtt..
Ez világos, de akkor miért van rászerelve a szivattyúra és miért van bekötve? (vagy ez így kompakt?)
Ezenkívül hibásnak is írja, mert felforralja a vizet ha elindítom (jóhogy, ha nem viszi semmi el a vizet). Meg mintha az egyszeri elindításkor igen csak csapágyas hangja volt.
Illetve ha átprogramozom a kocsit állófűtésesre akkor gondolom ezt a szivattyút is elindítja, vagy csak a fűtéskörben lévő keringtetőt használja???
ha valaki jártas a kályhák szakterén kérem segítsen.
Van nekem egy ford galaxy 1.9 tdi kocsim. A kályha benne "D 3 W" típusú. Van a vaterán egy "D 3 W Z" tipúsú. Szóval nem tudom a "Z" betű mit takar? Csatlakozó, teljesítmény és minden elvileg megegyezik. A leírás szerint a kályha opel saab-ban volt. Ha valaki tudja a külöbséget ill. azt, hogy ez beépíthető-e az én kocsimba kérem segítsen, írja meg itt, vagy üzenjen a "guba.guba@citromail.hu" címre.
sziasztok, letudná nekem írni valaki a webasto 1560 105.499 es vezérlőegyésgnek a pontos lábkiosztását? először csnálok ilyen bekötést és nem merek belevágni vakon, mert félek, hogy csak kárt tennék benne. az angol nyelvű bbw46 leírás nekem nem elég a bekötéshez, nem látom át. arra volt elég, hogy a kályhán tudom, hogy melyik vezeték micsoda. de külön a vezérlőről nincs ilyen lábkiosztás ábra.
Éppen az a baj, hogy kint állt az udvaron, és elkezdett magától működni, majd gondolom ezt ismételte párszor. Most nemtudom, hogy van e benne programóra, mert a kpoocsi a szerwelőnél van, de ezek szerint van benne...
Nekem is ilyen autom van, csak sedan változat. A kocsidban (ha gyári), akkor Webasto ThermoTop Z/C kályha van, ami gyárilag csak Zuheizer-ként (kiegészítő fűtés) üzemel, de beköthették már állófűtésre is utólag. A kályhád csak járó motornál megy, vagy csak úgy áll kinnt az udvaron és fűt magától? Ha csak járó motornál megy, akkor minden ok, hiszen 7fok alatt kb 75 fokos vízig segít bemelegíteni a vízkört. Hidegben rásegít a motorra gyakorlatilag. Az autó leállítása után rögtön el kell kezdenie a leállítási folyamatot (kiégetés, szellőztetés...) ez nem tart sok ideig.
Pár napja vettem egy 2000-es ávjáratú C220 CDI Merci kombit. Jelenleg szerelőnél van, aki átnézi és kissebb javításokat csinál rajta. Most telefonált, hogy a gond az, hogy az állófűtés magától beindul fűt, és leszívja teljesen az aksit. Nem lehet valahogyan nullázni a programozását, hogy ne induljon csak ha én akarom?
Nekem a második van a kocsiban (gyári BMW-ként beszerelt Termo TOP C/Z-hez), ami elromlott, és az elsőt tudnám hozzá jó áron megvenni. A kérdés, hogy kompatibilis-e. De ránézésre így fotón nem látok különbséget, leírást meg nem találok. A motor áttehető, ha mégsem lenne ugyanaz?
(figyelni a gyártmányra /Bühler,Pierburg/,mert a kettő nem 1forma!!) Ezt nem értettem :(
Van 2db benzines Eberspacher állófűtésem (Barkas-ból). Szeretném őket elcserélni egy vizes benzinesre. Ha valakit érdekel, akkor privátban, vagy ide jelezze.
Lehet de minden különböző üzemanyagnak megvan a maga "munkapontja" és minden ettől eltérő anyag kevésbé biztos üzemelést, esetleg károsodást, viszonylag hamar erős lerakódást okozhatnak a tökéletlen égésből kifolyólag. Főleg ha dízelt teszel benzinkályhába, Én azért néhány üzemóra után megnézném az égőteret.
Beinditottuk a benzines kályhát, minden változtatás nélkül, gázolajjal. Egyedül az üzemanyagpumpát használtuk a dizeleset. Tökéletesen megy. Elsőre indit. :-)
Gyárilag többnyire levegőset szoktak használni hajoba, viszont ott állohelyben nincsen, ami a bojler vizét melegitené. Nekem ezért kell a vizes fűtés. A bojlerben a villamos fűtőszál mellé egy csőkígyot is beépitettem, amit vagy az állofűtés, vagy menet közben, egy-egy lemezes hőcserélőn keresztül, a két motor hője melegit.
Ez eddig OK.. Én egy hajoba épitem be a cuccot. Ráadásul, kettő, esetleg három kis helység lenne fűtve vele. /szalon, hálokabin, zuhany-wc/ valoszinűleg jobban járok, ha inkább épitek valami vezérlő elektronikát hozzá, és zonánként a hőcserélők ventillátorainak fordulatszám -vezérlésével fogom a kivánt hőmérsékleteket szabályozni.
Vizes fűtéshez -ha jól okoskodok- szerintem azért nincs hőfokszabályzós kezelőóra mert a kályha a víz hőmérsékletét szabályozza, az utastér hőfokát meg elvileg a műszerfali fűtés kezelőeleminek beállításával tudod eszközölni. Hogy az manuális vagy épp automata az már a Te autódon múlik.
Sziasztok!
Biztos hülyeséget kérdezek, de létezik olyan programkapcsolo ora vizes fűtéshez, amiben a hőfok kapcsolo is benne van? A régi D5W hengeres kályhához kelene nekem valami ilyesmi.
Nézegettem a neten, a webasto 1531 es programkapcsolonak a levegős kályhához valo változatán ott a hömérséklet állito poti... Jo lehet ez a wizes fűtéshez is?
Esetleg van valami hasonlo, digitális hőmérséklet beállitással?
Köszönöm!
Csabi
Nemrégiben vettem egy Fiat Multiplát, amiben van egy Eberspacher állófűtés, de nem működik, átnézetném, rákerestem az Eberspacher weboldalára, de az elég döglöttnek tűnt, tud esetleg valaki segíteni, kit érdemes ilyesmivel keresni?
A gyári Thermo top C-n rajta van a szivattyú és vezérli is. (egyforma autónk van így nagy eséllyel a kályha is egyforma) Az más kérdés hogy az enyémen a szivattyú rossz volt, és vennem kellett egy újat.
Tudomásom szerint a kiegészítő fűtéshez nincs keringtető szivattyú, tehát azt is pótolnod kell. Aztán, hogy mivel fogod indítani a kályhát (programóra, kapcsoló vagy távirányító) az már mindegy, ez már szerintem a kisebbik baj.
Ha jól tudom, van olyan kiegészítő fűtés ami nem vezérli a keringtető szivattyút, azaz még azt is meg kell oldani. Bár az sem olyan nagy dolog.
Ha Galaxy és 2000.05. utáni akkor a kehelybe kell becsavarni az izzítógyertyát(a kehelyben illik lángszitát is cserélni ilyenkor!),és a vezérlő száma meg így néz ki,ha nem gyári állófűtéses(!) 25 2163.
Lesz ilyen vezérlőm használt ha minden igaz,de először ki kell majd olvasnom/próbálnom,hogy 100%-e!? Kb. 2hét múlva tudom megmondani biztosra...
Az egesz cucc egy e34-es bmw-bol lett kibontva, annak a pukifogoja van rajta. kb 15 centi gegecso, dob, kb fel meter gegecso a felallas. Az viszont elofordulhat, hogy a kijarat es a bejarat fel lett cserelve elhelyezesi okokbol, de ugy tudom ilyen szempontbol szimmetrikus a kipuffdob. Nomeg regen ez a beepites gyujtott elsore, most meg nem.
Pedig nem viccből kinlódták rá a gyárban azt a szelepet,nélkűle olcsobb lenne nekik legyártani.A kipufogó remélem gyári hosszú,és rajt van a dob is...Próbáld meg,hogy a szívó nyilás felét papir ragasztóval leragasztod,úgy hogy indul?Ha nem változik a csavartól semmi,akkor akár el is lehet tömödve a csatorna,ezért mondom,hogy ragazd le próbára a szívó csonkot.
Hat en azt a csavart tekergettem ossze-vissza, de az eg vilagon semmi nem tortent. Ha koppra betekerem akkor egy nagyon picit megvaltozik a szivo hang, de ennyi. A szallitott levego mennyiseget kezzel erezhetoen vagy fullel hallhatoan nem sikerutl befolyasolni. Most ahogy javasoltad, koppra kitekerve es nem is egy, csak egy fel menetnyit visszatekerve van, aztan igy is masodjara gyujt.
Sziasztok! Nekem is 2004-es C8-as van 2.0 HDI. Bár szerintem ez nem annyira lényeges, inkább az hogy elvileg ebbe már be van szerelve az állófűtéshez a távirányítóról működtethető elektronika, csak éppen távirányítóm nincs hozzá. Az autó szélvédőjén lévő antennáról következtetetek erre.
Ugyanolyan filc van benne, mint a korong. En is kicserelem, 0 eredmenyt hozott, viszont ahhoz is jart egy korong, ugyhogy van egy 0 km-es korongom, elado.
Van egy 2002-es "Bódém" 115 pacival, van rajta kiegészítő fűtés, de nem működik. Mennyire egyszerű a kályha kiszedése a járgányból, mert arra gondoltam úgyse üzemel, kiszedném és így át lehetne vizsgálni, javítani, közben a bódét meg lehetne használni. Tudom a csonkokat le kell dugózni. Nehéz megvalósítani?
Idezet a bbw64.pdf-bol. (ezen a neven elso helyen hozza a gugli)
Adjustment Procedure Clockwise rotation: CO2 contents decreases
Na mindent ertek. A +/- jelek a CO-ra vonatkoznak, nem a szallitott levegore. Nyilvan a tobb CO kevesebb levegot jelent. :)
Tovabba, az egokosar temahoz: szinten az emlitett pdf-ben latszik, hogy a benzines egokosarban a filc korong egy teli kor, mig a dizelnel csak egy korgyuru, de mindkettoben ott van.
Van egy vizes eberspacher állófűtésem,minden sallangjával együtt,kb tíz éve működött utoljára,akkor tette a dolgát.Ezt szeretném eladni,mit érhet egy ilyen?
Nem terveztem eredetileg eladni,de a levegős felújítására horror árat mondtak.
Ha nincs lefixálva a csavar akkor tekerd teljesen ki,így nyitja meg a megkerűlő csatornát,a filces anyag meg nem ég el,csak katalizátorként működik,olyan mint ha gyertyát akarnál gyujtani,de nincs benn kanóc,ez a párna hőszigetel,segítí a "porlasztást".vagy májkrémes dobozba tégy gázolajat,és gyujsd meg öngyujtóval,nem sikerűl,de ha teszel bele rongyot ....én még nem láttam diesel kályhát "szövet" nélkűl,ez szívja fel,nagy felületen szigetelve a hideg fém oldaltól,néha fém háló alatt,ami mégjobb,és a" katalit" is igy van megoldva...Hiába csepeg a cucc az izzóra az cseppenként sisteregve elég de nem hosszú ideig csak cseppenként láng csóva,ha viszont ez az anyag magába szívja meghosszabbítja és tökéletesen égeti az ű,anyagot.Szóval az izzító közelében kell hogy legyen,és magába szívja az anyagot.Egy bacho kályhát dieselesítettem,és abba ez nem volt addig nem is működött amig az égöteret ki nem béleltem egy osztrák gázkályha égőfilcével dráthálóba burkolva,utánna már hibátlanul ment.Nekem az a gyanus,hogy égőtér javítás után lett hibás a kályhátok,valahol ott lehet a baj.Egyébbként ezeket a kályhákat én az udvarba,csak égő csővel satuban szoktam tesztelni,víztér nélkűl nagyon sok minden kiderűl,tök jól látni mindent,egyszer este muszály volt messzíről bevílágítani a csőbe,mert annyíra tökéletesen égett,hogy láng nélkűl az alu felyben belül, nem volt fénye...még sem olvadt el mert a belépö levegö hűtötte,egyszer lefilmezem....akkor derűlt ki az is,hogy kevés volt az ű.anyag mennyisége.Én ugy gondolom,ha kint jól megy akkor össze rakva is,eddig így volt.Bár hozzá kell tennem,nem mindig a saját elektronikályával tesztelek.Nagy diesel motorokat is "földön" indítok javítás után,ne keljen már pluszba kivenni mégegyszer...ha kell kertet is csinálok neki...
Onnan indultam es ahogy nezem pont ugyanabban a cipoben jarunk. Sot, ha jol emlekszek te is akkoriban dobtad be a kalyhat, amikor en, meg Csacskamacka osztotta nekunk az eszt meg a potalkatreszt. :)
Szerintem valami felreertes lesz a csavar korul. Koppra betekerve van legkisebb nyilas, ugy kellene neki a leglagyabb szellot fujni.
De frankiboy pont azt mondta hogy ha betekered akkor lehet elfújja az izzítást.
tekerd ki inkább jobbanés nézd meg úgy.
Nekem a régi, azon kívül hogy régi volt, kopottas és égett, nem volt hogy is mondjam teljesen kuka. Csak szvsz. ez is hozzá tartozik a karbantartáshoz amolyan "kopo" alkatrész. :)
Az enyem is az uj egoparna ota csinalja ezt. A regi parna olyasmi volt, mint a filc anyag, ez az ujabb viszont sokkal kemenyebb, merevebb, tomorebb. Ja es a fullra betekert - 1 menet csavarral is csak masodjara indul. Akarhova tekerem azt a csavart ugyanaz a jelenseg. Ki fogom probalni arra mit lep, ha teljesen elzarom.
Az enyémben konkrétan semmi filces anyag nincs,de az nem befolyásolja az indítást.Én azt vettem észre,hogy ha minden más hibaforrás ki van iktatva,akkor még az akku állapota is fontos tényező, ugyanis tavaly nekem is csak másodjára indult többnyire bár a motort simán indította az akku. Idén nyáron új akkut vettem bele,azóta viszont elsőre indul mindig,pedig máshoz nem nyúltam.Szerintem az eber hasonló kinézetű kályhája jobb megoldásokkal van összetákolva, az minden esetben elsőre indul,ott az izzítón keresztül folyik a nafta.Szerintem a pumpa vagy jó vagy nem nincs köztes állapot.
Ez egy gyári rendszer, amit úgy értek, hogy nem utólagos szedett-vedett rendszer. Igaz nem mai, hisz talán 94' és ugyan magam szereltem át egy másik kocsiból, pont olyanba amiből jött, elötte teljes rendszer pucolás volt és pár évig megfelelően működött is.
Tavaly kezdte el azt (miután vadi új égő kosarat kapott), hogy nem indult el elsőre.
De lehet ekkor már szarakodott az akku.
Aztán izzító stiftet cseréltem, bár tesztelve az eredeti is teljesen jó volt, csak az alsó részénél volt kicsit megnyúlva, így ezt is cseréltem.
Nem segített. :(
Most akkut kap, bár a régit lehet meg tudom menteni...
A pumpa megfelelő működését hogyan tudom tesztelni?
Mert ezt lehet cseélni kellene.
De még a keringtető víz szivattyú és végét járja, mert hidegben igen csapágyas hangja van az első percben, de ez igazából minuszokban jelentkezik. (elöregedett műanyag alkatészek)
Nagyon kényes törékeny anyag ez a filces égöpárna,ha hiányos,akkor is nehezen indul,de mindenképp illik ellenőrizni az izzítót,sokszor a korrozió,hanyagul meghuzott csavar,kis keresztmetszetű vezetkek,stb...miatt csak "félig" izzít, Indulásnál akár 20 ampert is feltudnak venni,ahoz pedig vastag vezetékek kellenek,vannak akik csak összesodorják a vezetéket stb.. Amit írtam csavart,azt a gyár leragasztja csavarrögzítővel,indokolatlanul nem kell bántani, csak ha muszály, mert cserélve volt az egység,és az ujat be kell állítani,vagy korom tömi el a járatját,mint nálam,de fa levelet is felszippant ha kell,nem akadályozza semmi.Ehez csak akkor kell nyulni,ha rendben erősen izzít,épp tiszta az égőtér,az agagoló buborék mentes,megf. mennyiséget nyom.mégis csak másoszorra indul,vagy ha befogod egy kissé a szívó csonkot,és azonnal indul,akkor valószínű hogy ott lesz a baj.ilyenkor csak fehéren fűstől,de nem ég,mert túl sok a levegő,és nem éri el a gyuladási hőfokot.Az idősebb kályháknál előfordul,illetve tisztát,makulátlant még nem láttam.
Na kozben megneztem eloben. Ha befele tekerem az a - irany a kis matrinca szerint. eddig ugy volt, hogy otal kinyitva es egy menetnyit elzarva, most total elzartam es egy menetnyit visszanyitottam. (es se tok tiszta a leiras szerint, mert azt irja, hogy tekerjem "flush with surface" aztan vissza egy tekeresnyit) Ez akozben volt, hogy mar a negyedik inditasi ciklust probaltam, nade nem ment a kalyha fel eve. Egyszer csak belobbant, most viszont ki kellene probalni a hideginditast, hogy mi tortenik.
Ha az égőkosárnak az oldalába a fém keret és a fém háló közötti nem tudom milyen anyag töredezett, esetleg hiányos az is okozhat ilyet? Lehet csak szétégett és ezért kap levegőt ott ahol nem kellene...?
Ti mekkora értéket mértetek? A diagon figyeltétek az értékeket?
Visszakerestem, (akkor én is itt a fórumon kaptam segítséget) és itt egy angol leírás a tesztre: Glow Plug/Flame Sensor Resistance Check When testing the glow plug/flame sensor with a digital multimeter, the following readings should be obtained: Resistance at 25 °C: 0.324 ... 0.360 ohm Test current: < 5 mA
Egyébként nagyon változó volt nálam: hol magasabbal (0.54) is elindult, máskor meg alacsonyabb (0.45) értékkel sem (bár a hőmérséklet nem biztos,hogy azonos volt).
Megnéztem,igazából két dologban különbözik "csak" a két készülék.
A befúvófej + rajta a motor,és az üzemanyagpumpa.
A többi cikkszámra is megegyezik.
A régebbi diesel kályhának a komplett befúvó-fejét tedd át az új benyós kályhaházába,és a diesel üzemanyagpumpáját használd a beüzemelésre.(itt lehet hogy egy O-gyürűt cserélned kell ha sérülne,a mérete 81X3mm)
De szerintem a befúvó-fejen a légmennyiség csavarnak a helyzete lehet a különbség tárgya sz.tem!?
Azt meglehet próbálni,hogy a benzinesét hozzá állitod a diseléhez....,tehát látod hogy a gázolajosé mennyire van betekerve(álltalában leszokták azt a csavart rőgziteni festékkel vagy valamilyen anyaggal),és hozzá állítod a benzinesét. Az üzemanyagpumpa fontos,azt csak a dieselét használd.Első kőrben megpróbálhatod azt is,hogy a benzinest elindítod úgy ahogy van a disel üz.pumpájával.....,és látni fogod,hogy mit produkál....
Igen, csak a csere segített. Nagyon sokat szívtam(tunk) vele, míg egyáltalán kiderült,hogy az ellenállás a gondja. Ha jól emlékszem egy tizesért vettem egy másik kályhát,bontóban. Csak gyorsan rámértem a stiftre, aztán jöhetett az alkudozás! Tök mindegy,hogy benzines vagy diesel, az izzítóstift csak az évjárattal (?) és csak a rögzítésben változott. (Ha tévedek, akkor kérem a nálam jobban hozzáértőket, hogy javítsanak!) Létezik több fajta (csavaros; rögzítő lemezes,stb.), meg tán van valami alaki különbség a "foglalatuknál" is. Tehát végülis egyszerűbb,ha ugyanaz az üzemanyag, mert akkor égőkosárral együtt mehet a helyére. Lehet újat is venni, de az elég húzós.
Köszi a válaszokat. Mióta nem indult a kályha, nekem mindig 0.3 feletti érték volt a ellenállás. Ezek szerint amíg nem 0.3 környéki az ellenállás értéke nem is fog elindulni.
Nekem is volt ilyen gondom, néha még el is indult, de legtöbbször csak a ventillátor sivított. A hibakódra pontosan nem emlékszem, de valami hasonló rémlik.
A lényeg: az izzítóstiftet az indulás után lángellenörzőnek használja a kályha ( a stift ellenállását figyeli). A probléma az,hogy induláskor is "ránéz" és ha nagyobb az ellenállás, akkor őrült szellőztetésbe kezd,mintha még égne a kályha és hibával megáll.
A stift ellenállásának 0.36 Ohm körül kell lennie (nekem 0.6 volt). Egyébként lepróbálva rendesen izzított.
Barátom autójába beszerelés után Webasto Thermo Top C kályha elsőre simán indult. Majd kb. 60 fokos vízhőfok mellett leállítottuk, és többé nem akart begyújtani. Ventilátor pörög, vízpumpa kering, üzemanyagszivattyú meg sem nyikkan.
Hibakód kiolvasva:
flame detector interruption 2.
Az izzítást kivezérelve a kályhából füst szállt fel, azaz gondolom izzított.
Üzemanyag szivattyút kivezérelve tökéletesen működött.
A láng érzékelő az izzító gyertyában van benne? Vagy maga az izzító gyertya?
Azóta vagy 5-ször megpróbáltuk, hátha :) De eddig még semmi. Mit kell vele csinálni?
Kiolvastuk azt is, hogy a kályha Working time 93 óra, az Operation Time 135 óra, és 350-szer indult eddig. Ez sok? Vagy mi az ami már soknak számít. Én a kályhámat télen szinte minden nap járatom 15-20 percet, azaz úgy saccolom, 3 év alatt össze is jön a 90 óra. Legközelebb kályhát veszek, ezt nézem meg először :D
Bocsi, átsiklottam a válaszod felett :( Egyenlőre jegelem a kérdést, mert jobban átvizsgálva a rendszert, felfedeztem, hogy az üzemanyag vezetéknél levegőt szívhat a szivattyú. (ez de hülyén hangzik) A citroennél a gázolajvisszavezető csőből kapja az üzemanyagot a kályha, de ott egy csomópontban van az elmenő ág, a visszavezető, meg a kályhához leágazó vezeték is. Na itt vannak bajok, mert pl. gyorsítani sem mindig akar rendesen, meg olajos is, meg stb... Szóval előbb ezt rendbe teszem, aztán meglátjuk, hogy működik-e rendesen a kályha.
Szia Balu.Maci 104! A Total car-s forum oldalon találtam, hogy állófűtésekkel foglalkozol.Olyan kérdésem lenne van egy Webasto Thermo top V kályhám, az elektronikája letiltott üzemanyag elégtelenség nélküli inditás 3x-s probálkozása miatt. Az autba beszerelés közbe. Sikerült ugy orvosolni a problémát h egy másikbol kiszedtük, amelyik a másik kocsiba vár beépitésre. Orvosolhato ez a probléma? Olvastam, hogy füred mellett laksz valahol.Helybe is mennénk, mi Veszprémiek vagyunk.
De bizony lehet. Sőt 100%! Legutolsó infóm szerint nem vinné a kályhámat. Mi lenne az a minimum ár amiért ideadnád? Talán egy próbát megérne, feltéve ha nem csinálna nagyobb galibát a típusnemegyezés miatt. Szerinted?
Szia! Olyan kérdésem lenne van egy Webasto Thermo top V kályhám, az elektronikája letiltott üzemanyag elégtelenség nélküli inditás 3x-s probálkozása miatt. Az autba beszerelés közbe. Sikerült ugy orvosolni a problémát h egy másikbol kiszedtük, amelyik a másik kocsiba vár beépitésre. Orvosolhato ez a probléma? Olvastam, hogy füred mellett laksz valahol.Helybe is mennénk, mi Veszprémiek vagyunk.
Urak,lenne egy kérdésem.Van egy Eberspacher d3l fűtésem,a hiba hogy hidegen nyolszor tízszer indítani kell mire beindul.Szétszedtem,átnéztem nem találtam hibát,illetve az égéstérben volt valami ami elégett.Azt mondta egy ismerős hogy ott egy rács volt ami egy párologtató párnát tartott.Ennek hiánya a baj.Valóban így lehet?Pótolható ez?
Ugy kezdte, hogy 1-2 perc üzem után ujraindult és nagyon füstólt. ujjabban már el sem indul csak épp 1 pillanatra bekapcsol a ventillátor, aztán le áll, és nem csinál semmit. Hibakódot nem tudok mert nincs rajta kapcsoló óra 1 GSM modul inditja vagy állítja le, vagy a fülkében 1 kapcsoló. Az a baj hogy ahol lakom Gyulán, nincs senkinek diagnosztikája hozzá. Legkózelebb 50 km-re Nagysénáson van 1 szervíz. Van valakinek ötlete?
Az újabbakon már van alul motorvédő burkolat, annál kissé nehézkes ezt megoldani. Régen nekem is igy volt, és jól bevált a módszer.. a meleg motornak igen káros a hideg olaj, szerintem ez a legnagyobb hátránya a motor előmelegítésnek..
A kipufogó végét ráirányítod az olajteknőre. :) Így amíg melegíti a vizet, közben melegíti az olajat is. Más nem nagyon jöhet szóba. Ha nagyon lehűtenénk a kipufogót valami hőelvonással, akkor lecsapódna a vízpára és a keletkező savak oxidálnák belülről a kipufogót.
Adott egy öreg DBW46 ami korábban hibátlanul működött.
A hozzá lévő + akku már gyengélkedik ezért ezt kicserélve és az izzítót is kicserélve a szindróma maradt, miszerint csak másodjára "gyullad" be és persze barominagy füsttel.
Végig fűti a 30 percet hibátlanul (most hogy az akku miatt bírja is).
Vagy az izzítás nem megfelelő, vagy az üzemanyagot nem szállítja rendesen.
Kitakarítva és új égő párnát kapott.
Úgy indul el másodjára, hogy izzít, és mikor elkezdi a befúvatást egyből belobban, persze a "gyenge" szellőztetés miatt a korábbi nem begyujtásból maradó anyag rettenetesen füstöl... :(
Dizelt nem lehet rendesen kiszellőztetni gondolom.
Eletronyosba a király.A külsőst könnyebb beépíteni,a fagypatronost sokkal nehezebb,nekem meg nincs rá keret.Hol is kezdjem....két éve beraktam egy spy5000-es motor indítós pagert,de a gondom a hideg indításnál nem oldodott meg,aztán a csomagtér nyító funcióval egy diesel webastót indítottam,aztán miután másodszorra szivatott meg a lemerűlt akku,plusz akkuhoz nincs hely,én is az elektromoshoz nyultam,ebböl már 4-5 darabot készítettem már,minden kocsimba volt már a kezdetek óta,ugy hogy van tapasztalat.Régen házat csináltam,mosogép hökapcsoló,bolyler fűtőszál stb...Most már máshogy ...ha valakit érdekel leírom.Ez a legutolsó lett szerintem a legjobb.Citroen evasion-ról van szó,a fűtés vizcső bemenetére lett rákötve sorba egy mosogép fűtő cső,egy kisméretű csőszivattyúval,csak pár fitting,és csökkentö dugót kellett esztergálnom hozzá,kb 4 öklömnyi helyen elfért.A mosogép fűtö egy rozsda mntes cső amire aluba öntött fűtöszál van tekerve,tulfűtés kapcsoló is van a végén.Ez egy sima belselyű csö egy kis szívattyuval aminek szinte semmilyen átfolyó ellenállása sincs.Szóval miután ezt beszereltem,adodott az alkalom,hogy akkor már a kocsitérbe ha ott a 230,akkor innen mennyen az akku töltő,és egy kapcsoló üzemü táp 5volttal a belsö fűtés motort hajtja véddö diodán keresztűl.a lökhárítóba számitógép dugalj kerűlt,vissza jelzövel,elé pedig rugós műanyag fedél,hogy a víz,hó ne mennyen be.Ha meg jövök be dugom a kábelt,reggel egy elemes időzítö bekapcsolja a fűtést,leolvad a szélvéddő,meleg a motor,mig a kávém iszom megnyomom a motor indítóm,mire kiérek a kapuhoz lekapcsol a 2kw-os kisegítő fűtés,a motor duruzsol,lehet indulni. Ja én teljesen a kerítéhez közel állók orral,itt csatlatkozom,ha elfelejteném kihuzni,akkor megteszi ezt ö csak durván,és a postás sem esik el a vezetékben....Pár napja -4 fokban is bemelegítette langyira a kabint is 1 óra alatt...Most egy áram takarékos levegös szeretnék a összerakni,mert a munkahelyemen nem tudok csatlatkozni,ha esetleg találok űzemképtelen hiányos olcsó levegős webasztót az még kéne.....
Sziasztok! Írok megint hátha a sok komment között elkerülte a figyelmét annak aki tudna nekem segíteni:
BMW e39 530D-m van 2002-es gyári webasto előmelegítéssel (most nagy naviról időpontra programozható a dolog). Leírás vagy vélemény kellene arról, hogy szeretném távirányításúra átalakítani. Eddig annyi infót szedtem össze, hogy kell egy Telestart T70 vagy T80 távirányító vevővel és antennával plusz egy Y kábel. Van valakinek ilyen eladó? Esetleg tudtok valakit ajánlani ha szereznék, hogy beszerelje nekem (szeged vagy a környék, esetleg pest)?
Ha betekered,akkor elzársz egy csatornát,és az összes levegőt kipréseli,ha kitekered akkor egy része vissza megy a szívó oldalra,neked ki kell tekerni.
Koszonom, ez olyan info, amit a 100 oldalas pdf pont nem tartalmaz. :) Na akkor meg egy dolgot tisztazzunk! Ha koppra betekerem a csavart, akkor azzal teljesen kinyitom vagy elzarom a levegot?
Fura,de amik nálam vannak kályhák,webastonál mind egyforma az égökosár,csak az eberspacher-nél más,de lehet hogy csak a fedelet adatlappal cserélték ki...Szóval nálad valszeg túl sok az indításhoz a levegő,és túl hűti az izzítót, átfujja,amikor ujra indul ,egy pillanatra meg áll a befuvó,és az addig felgyűlemlett anyag már biztonságosan be tud gyulladi,kissé olyan ez mintha valaki szélviharban akarna rágyujtani,de elég egy pillanatnyi szélcsend....Azt a baypasz csavart tekerd kijebb nyugodtan,volt már a kezemben olyan befuvó is aminél a járatban korom zárta el ezt a nyilást,hasonlóan működött a kályha,nem tudta elereszteni a fölös levegőt.Az a gond,hogy a motort elektromosan nem lehet fordulat figyelés nélkül lasabban forgatni a gyujtás idelye alatt,mert nem stabil,hisz egy kisebb szorulásnál,vagy fagyban meg állna ,kisebb járókerékkel meg nem tudná késöbb a befuvott mennyiséget tartani,tetelyébe a kipufogó hosszától is,üzemanyag fajtától is nagyban fűgg,ugy hogy itt lehet állítani a legjobban.A gyárban adott össze építésnél a fűst mértékét figyelhetik,gondolom addig tekerik be,mig épp látható,mérhetö a füst,ez meg a diesel motorok adagoló beállításához hasonlít,ott pedig füst csavarnak hívják.....
Nekem benzines van, azt a csavart tekergettem en ossze-vissza, de kb semmi nem tortent. En ugy tudom, hogy a venti egyforma, az egokosar es az izzitogyertya visoznt kulonbozik a benzin/dizel vonalon.
Ha mar emlitetted a benzines durrogasat, akkor ezzel kapcsolatban kerdeznek. Kezdet kezdeten ugy mukodott a kalyham, hogy az elso inditasnal szep lassan elkezdett egni, egyre hangosabban duruzsolt es minden ment, ahogy mennie kellett. Aztan mar nem emlekszem milyen sorrendben de kb minden meghalt benne, csereltem keringetot, levego befuvot, izzitot, egokosarat. A leiras szerint a fojtoszelepet ugy kell beallitani, hogy a "smoke spot number" 1 legyen, na errol fingom nincs, hogy micsoda. Az is oda van irva, hogy nagyjabol ugy is be lehet loni, hogy a csavart koppra betekeri az ember es egy menetnyit visszanyitj. Na most igy van. A problemam pedig az, hogy most elsore soha nem indul be a kalyha. Pumpal, izzit, fuj, minen ok, csak nem lobban be. A masodik inditasnal viszont abban a pillanatban ahogy elkezdi befujni a levegot pukkan egyet es mar megy is padlogazon, innentol rendesen mukodik. Van esetleg otleted, hogy az elso inditas miert nem ugy megy mint regen?
Köszi! Ezeket megtaláltam. :-) le is vettem a két befuvó motort.
Megtaláltam a kályha part list ját. Ott az "égőfej" különbözik, semmi más. Még a vezérlése is ugyanaz a B5W és D5W nek.
Látom bizonytalan vagy,ez az egy csavar rögzítí a komplett befuvót,a zöld pedig a rögzített baypasz csavar,ami miatt kéne kicserélni a komplett mocit,bár ha szerencséd van akár csere nélkűl is lehet jó lesz, egy próbát megér hátha megfelelö a lég mennyísége.Egyébbként nincs nagy kűlömbség a kályha szempontjából a két űzemanyagközt.Ezért írom a próbát...baj nem lehet,legfeljebb nem indul.A régi más tipusú benzineseknél szokott nagyon elcseszett beállításnál durranni,dieselnél még az sem.... A hangjából és a kipufogó csöből sok minden kiderűl.You tuben-sok fent van működés közben. Ha nem akarsz próbálkozni akkor szervíz.
Van egy 2002-s Galaxy-m 115LE AUY, van benne kiegészítőfűtés, de nem működik, a rendszer jelzi, hogy lehült a levegő és indulnia kéne kályhának, de nem kapcsol. Pesten vagy a fővárostól délre tudtok-e olyan szerelőt, műhelyt aki korrekt és tudja, hogy hova kell nyúlni ha baj van, előre is köszönöm.
Pedig a kinai piac utángyártott elktronikát gyárt hozzá arany áron,hogy is gondolták a webastoék,hogy ez tartós lesz,két öklömnyi felűleten 5kw-ot el diszplilálni,+ tetejébe érzékeny elektró,amin fűtenek a fetek,mindez egy zárt dobozban.....
átfestett? ja hogy ez a vaterás? nagyon nem néztem csak hirtelen linkeltem a kollégának. Amikkel én találkoztam bömösökben legnagyobb részt a keringető volt beállva vagy izzító volt "kiégve", párban a fuvató motorka volt halott. Elektronika hibást megúsztam, de tény és való olvastam itt ott hogy előfordul nem is kevésszer. A saját autómban a fuvató motorkának volt valami borzalom hangja, aztán egy szép sikítással be is állt egy szellőztetés után. Hüle helyen volt az ott az első kerék doblemez mögött.
Eberspacher 3kw-os vizes fűtéshez kellene nekem üzemanyag pumpa. Bontott is jó lenne, tudtok valamit/valakit? És persze az ára is érdekel. Remélem, tud valaki segíteni.
Felesleges a vízleeresztő,a dob egy méretezett folytó is + láng csapda,kell bele.Hiába öskövűlet,ez a tipus az egyik legmegbízhatóbb,sajnos az ujabbaknak a házba tették az elektronikát,azok már tényleg ecu-k,kényesek,nálam is van néhány halott procival,elég neki egy véletlen túlfűtés,és behal az elektronika,megfő.Ha elfutnak annyi ideig mig ezek a régiek akkor majd én is ezekre szavazok,de nem sok a kűlömbség fogyasztásra,felfűtési időre.Csak méretre,szervíz költségre.
Kiprobálom valamelyik nap. Ha megy, marad... Ha nem, akkor keresnem kell gyorsan másikat.
De attol még beugorhatnál! Ugyis olyan régota mondod, hogy megnézed a hajot. :-)
elektronika a tetején, egy +12V is indul, vagy van hozzá PC-re diagprogi egyszerű interfésszel, mindent látsz, innen is indíthatod. Minden alkatrésze itthon beszerezhető. Amit linkeltem még igényel egy keringető szivattyút (saját, aminek stekkere beleiilik) és egy üzemanyagszivattyút (azt adni is tudok)
Sajnos a dizelhez, a dob az hiányzik. Azt vennem kell, ráadásul a hajoba a páralecsapodás miatt nem mindegy, milyen kipufogo van rajta.kell csinálni egy könyököt savállóból, alul egy vizleeresztő csavarral.
Az eredeti elektronikája nagyon megbizható,szinte mindenre leáll,ez is szokott a baj lenni,a lángöre nálad fototranzisztoros az a leggyengébb láncszem,ha van bekötésid,érdemes 1k ohmos ellenállással egy ledet bekötni,akkor menet közben is látsz mindent,ha bajt talál kodot villog,ezt rajt hagyhatod,senkit nem zavar,próba járatás nélkűl ne rakdbe,a kipufogó hosszára figyelj,nem jó a tul hosszú,rövid,és az eredeti dob is. Ha az eredeti befuvod felfogása megegyezik akkor hamar meg van oldva a problémád,egy vödör viz,satupad,próba....
Megvan a dizelkályhához minden, ami kell hogy működjön... De az eléggé lelakott kályha. Azért szetném, a null üzemorás benzines kályhát "dizelesiteni" ... A dizel kályha ecu jával, üzemanyagszivattyujával, stb.. Persze ha ez lehetséges... csak üzembiztos, tuti megoldás jöhet szóba, ami felügyelet nélkül is tökéletesen működik. Èjszakánként az 560 literes üzemanyagtank felett alszom a hajoban. Nem jönne jól egy üzemzavar. :-)
Hű....de jó....:D Gratula...Most már látom....Én az összes fűtésem /kézzel/ el szoktam indítani,próbánál,ennél a tipusnál 12v az izzitó,a befuvót nem szabad tulpörgetni,de nem szokott baj lenni ha véletlenűl 12v megy rá,egyébbként max 8 v.a vízszivattyú 12v ,nálam az sem baj,ha nincs elektronika,leg több egyszerű huzal ellenállással,csepegtetö adagolóval simán elmegy,de csak felügyelet mellett....igy szoktam szorakozni,tesztelni,nem árt a klixon hőfigyelésnek,láng örnek meg a zapi hökapcsolója a nyerő,olaj szivattyú nálam ami a leg jobbban bevált az orosz motoros csigahajtású fogaskerék adagoló...De ha van elektronika....... Lasan ha lesz időm akkor össze rakok egy ujabb ilyen öszvért...nem olyan nehéz,csak az inulásnál kell nagyon finoman el találni az öblítő levegő mennyíségét,csepegés sebességét,ha elindul,utánna már tág határok között tolerál.Szinte nincs látható kűlömbség a benyás és diesel között,illetve csak a baypasz szelep van gyárilag a használt űzemanyaghoz állítva.Az égötérnél nem találtam külömbséget...A baypasz a befuvó mocin van, összeöti a bemenetet a kimenettel leragasztják beállítás után nehéz oldani,a mociját nagyon nehéz szétszedni,csak ovatosan törik a lapát...Ha nekem kéne megoldani akkor a legegyszerűbben tenném meg,bombabiztosan mechanikusan csekély elektronikával....
BMW e39 530D-m van 2002-es gyári webasto előmelegítéssel (most nagy naviról időpontra programozható a dolog). Leírás vagy vélemény kellene arról, hogy szeretném távirányításúra átalakítani. Eddig annyi infót szedtem össze, hogy kell egy Telestart T70 vagy T80 távirányító vevővel és antennával plusz egy Y kábel. Van valakinek ilyen eladó? Esetleg tudtok valakit ajánlani ha szereznék, hogy beszerelje nekem (szeged vagy a környék, esetleg pest)?
Ez azért nem egy annyira nagy hajo, Nem fér el a motortérben a dizel agregátor. Na meg az is többet eszik, mint az olajkályha. benzines meg szóba sem jöhet. Örülök, hogy nem kell a motortér szellőztetéssel foglalkoznom,. Böven elég az 5kw. Minusz 10 ben már nem akarok hajozni, csak az őszi hidegebb hajnalokra kell a fűtés. Háromszor ekkora katamaránba elég volt, 2 db 1700w körüli levegős fűtés.
Hoppá,a halyókban ezt álltalában diesel aggregátorral,220-as égővel szokás megoldani,a lombardíni,kubota szokott ilyeneket készíteni....1-1,5 literes fogyasztással 8-10 kw ot teljesít,nekem más célból van egy fridmanom,olyan mint a volvo agregátja,de ismerem a fentieket is,a japán megölhetetlen,nekem moped autókban voltak ....
560l es a gázolajtankom. A motorok fogyasztásához képest elenyésző a fűtés fogyasztása.
2db 250Ah s akku kerűl bele, ilyesmire, plusz egy inditó akksi.2 db 100w os napelem fogja nappal töltögetni az akkukat, amikor nem megy a két motor.
Sajnos nekem a levegős csak fél megoldás lenne. A vizessel akarom majd a hajóban a bojler vizét is melegiteni, a bojlerbe épitett hőcserélőn keresztül.
Ne szidjátok a dw-s sorozatu kályhákat,lehet hogy öregek,de örökéletű darabok,nagyok,lassuak,biztosak,mindenevők,,lehet öket hackelni,az ujabbak már nem stabilak,de kisebbek...nekem a vizesekkel csak az áram fogyasztással van bajom...
Még néhány kérdés. Az üzemanyagot nagyjából 2m es távolságból tudom hozni, és a tankom legmélyebb pontja, nagyjábol 50cm rrel van a kályha alatt. Milyen vastagságú csövet vegyek? Gondolom az üzemanyagszivattyút a tankhoz közel kellene elhelyezni... A tankon külön kivezető csonkom van, az állofűtés részére.
Maga a motorelőmelegítő működik, álló és járó motornál egyaránt. Csak lenne valami jele, ha a két pumpa egymással szembe dolgozna...
A hiba: Üzemmeleg motornál hideg levegőt fúj az utastérbe csak maximumra tekerve hajlandó meleget, de akkor forrót. Hallani a lamellákat, hogy csak az utsó fokozatra tekerve a potmétert vált meleg levegőre, addig nem...
Egy manualt kaptam most 525tédé-től. / KÖSZÖNÖM!
Valakinek van ezekről bővebb infoja? Esetleg alkatrészt honnan tudok beszerezni hozzá?
Mi a különbség hardveresen a benzines, és a dizel között?
Van egy komplett rendszerema dizelesből, ami meglehetősen használt álapotban van, viszont van egy szerintem sosem használt benzines kályhám, ecu és kábelek nélkül. A dizelest szeretném beépiteni egy hajóba.
http://www.tarakona.hu/bayliner-felujitasa
Lehetséges esetleg a dizelest feljavitani a benzines alktrészeivel?
Itt a 6336 os hozzászolásban láttam kinézetre olyan kályhát, mint az enyém. Sajnos most melozok, fotot,csak holnap tudok mutatni róla. Hengeres alaku a kályha, arra van egy fekete müanyag doboz felrögzitve, talán awab bilincsel, ugyanigy kivülről van rajta a keringető szivattyuja, és a levegő motorja is. Ha jol tudom, akkor az ECU ja az egy különállo aluházas dobozban van. / szerintem. Bár nem nagyon vágom még ezt a témát, igy bármi is lehet.:-) /
Tudnátok abban infót adni, hogy mi az érdemleges különbség a webasto 1530 és 1533 órák között? Jelenleg csak gsm modul van a kályhámon, de jó lenne valami óra is... Egyik kolléga kínált 1530 kocka órát. Mennyi ezeknek az ára használtan? Üdv
Ma szereltek be egy Webasto motorelőmelegítőt az autómba, problémám a következő: a belső fűtésem nem igazán működik azóta.
Az autót a szervíz zárása előtti percekben vettem át, holnap nem dolgoznak, hétvégén külföldre utazom, így magam szeretném megoldani a gondot. Úton hazafele azt vettem észre, hogy a fűtést a szokottnál sokkal feljebb kell tekerni. 28 fokozat van rajta, de 27-nél még hideget fúj, csak a maximimon fűt. Úgy mondták fél digitális a fűtésem, nem tudom hol csatlakoznak rá a belső tér melegítéséhez, bekavarhatott-e neki a beavatkozás, vagy teljesen független a jelenség?
Úgy vélem van itt pár ember, aki már látott, szerelt ilyet, talán tudtok segíteni!
Sziasztok! Kolleganak van egy 2006-os nissan primera gepsarkanya. Elofordulhat, hogy van abban valami kalyha, amit at lehetne alakitani allofutesnek? Ha igen, akkor mi ennek a modja es a koltsegvonzata?
12V-ra keveset gyártanak, így drága (mihez képest!?), a 230V-os meg tömegtermelés alatt van, ez leviszi az árát. Az árat a legritkábban szabja meg a benne lévő alkatrész értéke.
Fogj egy 230-ast és alakítsd át 12V-osra. Ha nem megy, akkor nincs mit tenni, fizetni kell.........
Üdv urak, valakinek volt már dolga ezzel a (sharan) programórával? Arra lennék kíváncsi hogy egy akármilyen programóra helyett lehet-e használni, indít-e bármely utólag beszerelt kályhát..?
A 6 tűs csatlakozónál adtam neki +12voltot az 1-es tűre. (W-Bus), beindul, fűt, de le is áll, majd újraindít, ugyanis a keringető szivattyú nem kapcsol be. A keringető szivattyúnak külön lehet adni +12voltot?
Ez jóval barátibb ár, mint a kimondottan állófűtéshez árult programórák. De még így is hihetetlenül drága egy 1400,-Ft-os 230V-os programórához képest, ami a háztartásoknak készül, és gyakorlatilag megegyeznek.
Citroen C8 2.0 HDI-be gyári kiegészítőfűtést alakítanám állófűtéss, ehhez lenne szükségem egy egyszerű programórára. ventilátort, ilyesmit nem akarok vezérelni, csak a vizet felfűteni hogy melegen tudjam indítani a motort.
Sziasztok! Èn szeretnék egy vizes állófütést venni. Amit kinéztem: Webasto Benzin Thermo Top vagy Eberspächer B5W Benzin EberspacherHYDRONIC B4WSC Szerintetek melyiket érdemes megvenni? Egy 4.0 v6 fordba lenne beszerelve. Vagy ha van más ötlet szívesen fogadom. Üdv mindenkinek!
Sziasztok! van egy webasto diesel állófűtésem alkatrésznek jó kazánnal jó izzító stiftel bmw elektronikával! képet email-ra tudok küldeni mert ide valamiért nem tudtam feltölteni.
Ha valakit érdekel, van egy BBW46-os kazánom, csak maga a kazán, nincs rajta semmi. Teljesen makulátlan állapotban van, kívül belül tiszta. 5000Ft-ért vihető.
Sziasztok. Van nekem egy eberspacher kiegészítö fütésem D5WZ 25 2124 merci vitoból. hogyan tudnám elindítani hogy müködik-e. Vezetékelési rajzot már találtam. Csak 6 fok alatt fog elindulni? A segítséget előre is köszönöm.
Szia!
Szétvágtam:-) Nem veszthettem semmit,van egy másik ugyanilyen, szintén kiégett hálóval.
A stift mellett a háló cafatokban van, az apró fémforgács, ami a cső többi részén látható, itt hiányzik. Nem tűnt reménytelennek a javítás, csak nem tudom, mivel lehetne.
Mennyiért tudnál lángcsövet adni? Az a fajta, amin rajta van az üa vezeték. Hmm,tömítés és izzítóstift is kellene bele, van ilyesmid?
A lángcső belső részében lévő háló viszont kiéghetett belőle(azt nem látod,mert ahhoz szét kellene vágni!)! Milyen lángcső van benne? Olyan amin rajta van az üzemanyagvezeték is,vagy már az újabb amin nincs üzemanyagvezeték....????
Sziasztok!
Tavaly még szépen működő D3WZ kályhám nem gyullad be, fehér füst után leáll. Szétszedtem, és minden rendben lévőnek tűnik, kivéve,hogy a lángcsőbe belülről ponthegesztéssel rögzített háló, és az alatta lévő apró fémforgácsnak tűnő izé elégett és kilyukadt az izzítóstiftnél. Mivel lehetne ezt házilag pótolni?
Nekem van egy Webasto tipusú 12V-os, 1.7 kw-os, száraz, diesel állófűtésem, nagyon jó állapotban. Furgonba volt használva. Amennyiben érdekel, írj, vagy hívj: 30/6121190.
Látom itt kenitek-vágjátok a témát. :) Szükségem lenne egy kis segítségre!
SZiasztok!
Volvo XC70-t vásároltunk, 2009.07 havi, és webasto állófűtés van benne. Teljesen hibátlanul üzemel, a menüből tudok két időtpontot beállítani, illetve azonnali bakapcsolásra is van lehetőség. A gondom hogy távolról nem tudom bekapcsolni, nincstávirányítóm hozzá. Mindig máskor használom, így jó lenne a szobából bekapcsolni indulás előtt picivel. Nincs hozzá távirányítóm, és nem tudom lehet e kapni, vagy hallottam már mobillal indításról, vagy esetleg a kulcson lévő gombok egy kombinációjának lenyomásával indíthatnám... mi lehet a megoldás?
Egy W210-es Mercim van (E 320 CDI, 2000-es évjárat). Van benne gyári webasto állófűtésem, a gond az, hogy izzítógyertya kellene bele. Meg tudja mondani valaki, hogy milyen típusú gyertya kell bele? Vagy legalább a kályha pontos típusát, abból már a katalógus megmondja.
Helló! Törökszentmiklósi.hiba kód olvasáson voltam ott mindent kiprobáltak és tökéletesen működött. reggel indítom bekapcsol fűt és 5perc után megál mint aki kész van pedig éppen csak langyos a víz a rendszerben.