Mielőtt kérdezel valami alapvetőt, ezekre az oldalakra érdemes elnézned:
http://lokoszt.blog.hu/ illetve http://fapadosinfo.hu/
Bankkártyázzunk! - avagy bankkártyák és bankszámlák fapados utazásokhoz:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9198150
offolni itt szoktunk: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9213519
Pedig lehet, az árak kiválasztása után a "Tovább" felületen legördülő utasszám-kiválasztáskor lehet megadni, egyébként meg automatikusan a foglalásban megadott személyek száma után adja a csomagárat.
Az ülőhely értelemszerűen csak együtt lehetséges, külön-külön nem, és járatra sem, ha a jegy retur.
Végigbújtam az árakat. A Wizzair-nél a plusz csomag oda-vissza 15000 forint. Az igazán durva az Easyjet, ott ugyanis oda-vissza 24000, de sehogyan sem sikerült megadnom, hogy csak a foglalásban szereplő egyik utasnál szeretnék csomagot hozzáadni, szóval 48000 lenne a vége. Összesen 63000 forint. A sátor ma Magyarországon 58000 forintért vehető meg.
Lehet, hogy Izland drága ország, de ennél még akkor is jobban járok, ha veszek kint cövekeket, majd hazajövet kikukázom a repülőtéren. Vagy utánanézek, lehet-e kint cövekeket bérelni. :) (Miért, kapitalizmusban élünk - amire kereslet van, arra lennie kell kínálatnak is.:)
Megoldás lehetne a postai csomag is, ha nem lenne akkora macera. Izland, sátoros körtúra. A sátornak rögtön érkezés után ott kellene lennie az első kempingben, visszafelé pedig valami útmenti faluból fel kellene tudnom adni magamnak.
Kicsit azért értetlen vagyok. Ha teszem azt, veszek ugyanolyan erős műanyag cövekeket (már, ha van), akkor azzal ugyanúgy tudnék a repülőgépen disznólkodni, mint a fém változattal. Akkor azt miért szabad? (Tudom, ne is keressek logikát. :))
Mindenesetre köszi az infót. (Most törhetem a fejemet, mit csináljak: elég drága expedíciós sátorról van szó, elég drága cövekekkel. Nem örülnék neki, ha elvennék.)
Úgy emlékszem, a fórumon vannak olyan személyek, akik közelebbről is ismerik a security hozzáállását. Nyáron megyünk egy hosszabb útra (Wizz + Easyjet) és vinni akarok a kézipoggyászban sátrat. Átmegy vajon? A cövekek alumínium huzalból vannak. A gyártó weblapján a sátornál van egy 'suitable for activities' rovat, abban van repülőgép ikon, ebből gondolom, hogy a gyártó szerint átengedik. Kérdés, hogy a biztonságiak szerint is?
De minek kell felhozni minden egyes alkalommal azt, hogy Jetset-nek nem tetszett? . Leírta a véleményét. kész. pont. Attól nem fog megváltozni a véleménye, hogy leírod mindig. Illetve, ha nem zavar, akkor minek foglalkozol még ezzel? .
Ha tükörreflexes a gép, akkor gyógyszertárból bébi beöntő pumpa. Kikakasztod a tükröt és nagyon óvatosan lefújod a koszt a ccd-ről. (Nekem Szlovákiában egyszer házi porszívóval sikerült. Nyelvi nehézségek miatt sajnos nem tudtam elmagyarázni a házinéninek, hogy igazából kisgyereknek való beöntő pumpára vágyom.)
Pff, ezek szerint MINDENKIT megkèrdeztèl?, nem mondhatja senki isztambulra, hogy nem tetszett, csak azt, hogy szèp?... Ez teljesen szubjektív dolog, ha valakinek nem tetszik, hát nem tetszik, nem kell mindig felhozni, hogy bezzeg csak neki nem tetszett...(ami hülyesèg, mert le merem fogadni, hogy többszáz embernek nem tetszett...)
Viszont csak a DC klubosoknak :S Pont most kellett volna egy 'sima' jegyet foglalnom, mondom várjuk meg a mai napot, mert tuti mindenkinek-akció lesz. Nem nyert.
márc. 29. BUD-SAW 6:25 W6 HA-LPM: Ferihegy Express transzferrel fél óra alatt a reptéren T-1.15-re. 5 perc alatt bent voltunk a B-n, aztán mire az útlevélen átértünk, már el is kezdett felállni a sor a kapunál. Buszozás, a 2 busz egyszerre indult el, miután a szokásos impotens módon zsúfoltan tökölődtek jó ideig. LF 70-80%, indulás kb. 10 perces, érkezés kb. 5 perces késéssel. Az út első felében némi átlátást engedő magas szintű, a második felében zárt felhőzet felett repültünk, így a Budapest-Békéscsaba-Déva-Pitesti-Giurgiu- Nessebar-Márvány-tenger útvonalból nem minden látszott. Jobbra azért jól ki lehetett venni a Déli-Kárpátok második legmagasabb tömbje, a Páring-hegység 2000 és 2500 méter közötti havas csúcsait. Nyugatról szálltunk le, a sok Pegasus leszálló miatt kellően nagy hurokkal, jó volt végre meglátni a Márvány-tengert a felhőzet alatt. Pár perc gurulás után csápra állás, így kínosan lassú kiszállás következett. Az útlevél-ellenőrzés viszonylag gyorsan ment, negyed órán belül a terminál előtt voltunk. A terminálépület elhagyása előtt érdemes átgondolni az esetleges WC-szükségleteket, mert akár a landside csarnokrészbe is csak elő-UB után lehet visszajutni. A terminál melletti bódéban vettünk egy-egy Istanbulkartot, aztán egy viszonylat zsúfolt E-11 járattal irány Kadiköy, ami még 4 lírába sem került fejenként, 1 óra utazási idő mellett, majd onnan Eminönü egy még fele ennyibe sem kerülő 20 perces kompozással. Innen elsétáltunk a szállásra (Hotel Asur), ami pár perc sétára volt a Gülhane parktól, tehát igen jó helyen.
április 01. Az óraátállítás után visszafelé szerencsére már a nyári menetrend szerint jöttünk, így nem kellett korán kelni. T-1.55-re értünk ki a reptérre, ehhez értelemszerűen 1 órával korábban indultunk el Kadiköyből az E-11-el. A reptéren visszaváltottuk az Istambulkartokat, a depozitot és a pár líra rajta maradt egyenleget is visszaadták. Aztán elő-UB. A c/in pultos vicces volt, kacsintás mellett kaptunk LARGE szalagot a kézipogyóra, mondván akkor biztos nem lesz baj a kapunál, pedig simán (na jó, majdnem simán) belefért a kis méretbe mindkettőnké. Aztán még egy UB (kb 10 perc) és útlevélsor (kb. 20 perc). A gép fél órás késéssel jött, így ennyivel később indult is. A kapunál anarchikus volt a helyzet. Nem voltak képesek sort kreálni, aki kapja marja ment a dolog. Sokan nem mentek kint a c/in pulthoz, őket a kapunál előrehívták csekkolni (elektronikus ugye nincs továbbra sem), majd visszaküldték őket hátra, de persze többen „véletlenül” előlragadtak.
SAW-BUD 14:35 W6 LA-LWS: a félórás késésért többször is és igen normálisan kért elnézést a W6 személyzet. LF újfent 70-80%, szerencsére hazafelé is sikerült ketten ülni a három ülésen, meg ugye a slim verzió eleve jobb egy picit. Felszállás után szépen látszott a Boszporusz, majd a Fekete-tenger délnyugati partjai, aztán felhősebb szakaszok jöttek, a Déli-Kárpátok azért ismét látszottak valamennyire, Békéscsaba-Szarvas-Cegléd útvonalon értünk haza. A buszozás gyorsan ment, az útlevélsor 5 perces volt, valakit még a vámos is lekapott egy rutinellenőrzésre. :) BKV-val 1.15 alatt hazaértünk.
A várost először láttuk. Remek élmény volt, jó volt végre kicsit magunk mögött hagyni az egyeneurópai hangulatot. Van 231 kép is: https://www.flickr.com/photos/sandorson/sets/72157644116558175/