Az jó pláne a négy új papucs ,a generált hanyagolnám ,mert a mostani silány alkatrészeket nem lehet überelni!Max mikor már nagyon eszi az olajad ,de ahogy a tied indúl sokan megirigyelhetnék!
Én úgy csináltam a nagyfülkés vezetékelés javítását, hogy először is kinyomtattam a rajzát. A csatlakozóban minden tüske meg van számozva, ezt a rajzon végigkövettem, műszerfaltól a fogyasztókig. A csatlakozó előre menő részét szétszedtem, és a rossz vezetékeket kicseréltem benne, a tüskéből ki kell olvasztani, majd a másik vezetéket beforrasztani. A kisfülkés MTZ-ben nincs gyárilag semmi relézve, csak az indítás.
úgy döntöttem felszívok némi villamossággal kapcsolatos tudást hogyan kell kapcsolót relét biztosítékot visszajelzőt és fogyasztót bekötni így a világítással és indexel nem lesz bajom a töltés és önindító már kicsit rizikósabb téma az én szintemen :D
El lehet vele szórakozni. Én tavaly csináltam meg a hátulját , a csúszósarukat is lecineztem és gégecsőbe fűztem be a zsinórokat. A vontató dugalj bekötésével is el lehet szórakozni.
Nem akarok nagyképűnek tűnni, de villanyszerelő szakmával,rajz alapján, bő fél nap alatt teljesen újra vezetékeltem a fater 50-es gépsasát. Ugyanis meguntam az állandó villamos problémákat.... Azóta semmi gond vele...
Üdv! Volna egy kis villamossági problémám ami bosszant kicsit. A mai nap egész nap a világítással bajlódtam mert rakoncátlankodott minden. Sikerült helyre hoznom a hátsó helyzetjelző, féklámpa index első lámpából a tompított reflektor és index részeket. Valamiért elől nincs helyzetjelzőm, de a műszerfalban lámpázás szerint kap áramot. Sajnos a gép nem rajz szerint van kötve hanem valami kókányolás lehet benne és a világításokon nincs relé :s Miért nem jut el az áram a helyzetjelzőig? Pedig a kábelig elmegy az áram Szakadás lenne a vezetékben? Testet mindenhol külön húztam és az első helyzetjelző kivételével most jelenleg minden működik. Ha jó idő lesz mindent tervezek újrahúzni és berelézni. Ez most csak a szükséges gyors javítás volt
Ha minden körülmény jó, akkor nem kell állítani semmin. A közbenső támasznak (malac.......... kiráz a hideg ettől......) van egy meghúzási értéke, hogy a megfelelő nyomatékot átvigye, ha gyengébb akkor a lamellákat megeszi. Ha normális a foghézag, van kenés (olaj, és nem zsírral kevergetve) akkor nem szabad ledarálnia a fogakat. ((((( persze találkoztam már olyannal, ahol eléggé meg volt erőltetve, és azért tört a fog)))))
felemeled, 4 csavart kiveszed, ami a reduktorházat tartja, az lefelé lejön, utána kiveszed a 2 csavart ami még tartja a peremes hüvelyt, akkor az függőleges tengelyestől lejön, aztán kiveszed a két kúpos csavart ami a nyomtávállító részt tartja, ekkor ki tudod húzatni a nyomtávállító csigával.
Volt benne részem párszor, legutóbb pont egy hete...........
Leveszed a kereket, és leveszed a kormányösszekötő rudat. Azután a reduktorház 4 db csavarját kiveszed,
a piros nyíllal jelzett csavarok. A zölddel jelölt 2 csavart kiveszed, aztán a peremes hüvelyt le tudod húzatni, van neki 2 menetes furat. A kék nyíllal jelölt helyen van a vízszintes tengely rögzítője, azt kiveszed, és kihúzod a tengelyt ( van ami csavarhúzóval is kijön, de van amivel küzdeni kell kicsit)
A függőleges tengelyt is 2 kis csavarral rögzítik a peremes hüvelyben
azért 4 gyűrűs, mert nincs a helye kiszúrva az ötödiknek. Mérd meg őket hajtókarostól, pár gramm lehet az eltérés csak közöttük, különben káros rezgések jönnek létre a motorban.
A 82-es Mtz-m elsőhídjában a baloldali derékszög kúpkerékhajtást ledarálta.
Azt szeretném kérdezni, hogy hogyan tudom kiszedni ezeket a kúpkerék tengelyeket, ahhoz középen is szét kell csavarozni a hidat? Ha valaki csinált már ilyet írja már le legyen szíves, vagy ha van képe róla felrakhatná!