Keresés

Részletes keresés

BringasLevy Creative Commons License 2011.10.03 0 0 20401

Sokkal több dolgot kellene tudni ahhoz, hogy válaszolni lehessen.

 

Adott egy szabály. Nem fordúlhatsz balra, ha megkezdte valaki az előzésed. 

A másik ide vágó szabály, nem kezdhet senki elpzésbe, ha az előzendő megkezdte a balra kanyarodást/előzést.

 

Ebből a szempontból az a kérdés, hogy Te indexeltél-e előbb, hogy ott balra akarsz fprdúlni, vagy ő kezdte meg előbb az előzésed.

 

Párhuzamos közlekesés egyik feltétele a több párhuzamos sáv. Sávok lehetnek olyanok is, melyek útbúrkolati jellel vannak megjelőlve és olyanok is, melyek nem. Tehát az a mérvadó, hogy elfér-e biztonságosan egymás mellett két autó.

 

Akár van párhuzamos közlekedésre lehetőség, akár nem, kanyarodó sáv hiányában az út képzeletbeli közepére húzódással -ha van akkor a felező vonal mellé húzódással- kell megkezdeni a balra kanyarodást.

 

Hogy két szélsőséges lehetőséget említsek:

 

Ha Te benéztél a tükörbe, mikor indexelni kezdtél és miután meggyőződtél arról, hogy senki nem kezdett az előzésedbe, az út közepére húzódva vártál a lehetőségre, hogy befordúlhass (közben végíg balra indexelve) akkor alígha lehetsz elmarasztalva. (más a helyzet, ha ott nem szabad balra fordúlni)

 

Ha Te az úton egyre lassaban haladva, majd a sáv közepén megállva vártál lehetőségre, hogy befordúlhass, majj index nélkül halytottad végre a manővert úgy, hogy még a tükrörbe sem néztél, akkor ne várj felmentést.

 

A két szélsősőg között végtelen számú lehetőség van, de azok vélhetően mindkét fél felelősségét sejtetik. Az arányokra csak is az van hatással, hogy a tetted, melyik végletes verzióhoz közelít jobban.

 

...szerintem  

Előzmény: kertpont. (20389)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.03 0 0 20400

Akivel ütközött az jobbról előzött, jól értem?

Előzmény: szirt (20399)
szirt Creative Commons License 2011.10.03 0 0 20399

Itt akartál balra fordulni?

Szerintem ez az út nem alkalmas párhuzamos közlekedésre.

 

Előzmény: kertpont. (20389)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.03 0 0 20398

Rendőrt hívni volt a legrosszabb, szvsz mindketten bírságot kaptok, te biztosan, plusz megosztott felelősség lesz legjobb esetben, az is majd hónapok mulva meghozott visszadátumozott határozatban.

Ha valaki fellebezget akkor akár félév-egyév év mulva lesz jogerős....amire egyikőtök biztosítója sem fizet majd semmit, vagy hónapok, évek mulva perrel fenyegetésre valami szétavultatott zsebpénzt.

 

Budapesten rendőrt hívni csak a teljesen idióták szoktak, vagy "maffiózók", akiknek akkora az egyenruhás bűnszervezetben a hátszele, hogy a másik lesz hibásnak kihozatva napok alatt, fellebbezés nélkül, ők meg még le is huzzák a biztosítót.

 

Itt kamikaze módra lehet csak és KELL egy csomó helyen közlekedni, számos annyira életveszélyes hely van, szinte katalizálja az idióta motorizációgyűlölő ellehetlenítő forgalmi szabályozás a balesetveszélyt és a folyamatos agressziót.

 

Ha kétes a csattanás, és tudni lehet itt csak per és büntteés lesz, de "nyertes" nem lehet, akkor (ha lehet), MINDIG meg kell egyezni, akár ugy, az "olcsóbb autós" kapjon KP-t és vegye meg bontottba, vigye lakatos szakihoz, stb, cserébe elismeri papiron és a sokmilliós "ujautóst" meg megjavítja márkaszervizben a biztosító.

 

Nincs más, "fuck the system", különben egymást szivatjuk, még az államon, a bankokon, meg a pénzmultikon felül, akik röhögve szívják a vérünket még jobban.

 

Nem is kell bedugulnia, hogy ne lássál ki, elég annyi, hogy te mennél ki, valaki jönen be, indexel, lassit. Már látod a manővert, fordulsz ki, erre egy barom mögötte kirántja a záróvonalon át padlóval és a sűvba, bumm, összeértetek. SOHA ebben az éeltben nem magyarázod ki, hogy nem te nem adtál elősbbséget, kanyarodó már sehol, áll két törött kocsi, az egyik egyenesen ment volna a másik kidofordult elé. Csáó.

 

 

Előzmény: kertpont. (20389)
nopánick Creative Commons License 2011.10.03 0 0 20397

A leírás alapján Te leszel az egyedüli hibás... elé fordultál egy egyenesen haladónak.

 

Kivéve, ha a másik NEM az ÚTTESTEN közlekedett.

Előzmény: kertpont. (20389)
M.Sanyi Creative Commons License 2011.10.03 0 0 20396

Az a kihelyező faszsága.

Előzmény: Törölt nick (20394)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.03 0 0 20395

A helyet nem ismerem. Ha az úttst fele olyan széles, hogy ott két jármű is elfér egymás mellett, de felfestés nincs, akkor balról, a középvonal átlépése nélkül előzni szabad, de haladni nem. Hogy miért megy mindenki  középvonal mellett, így nekem nem tiszta.

Előzmény: kertpont. (20389)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.03 0 0 20394

De nem biztos, hogy tudod, hogy főútvonalon haladsz, ha nincs minden sarkon megismételve.

Előzmény: M.Sanyi (20393)
M.Sanyi Creative Commons License 2011.10.03 0 0 20393

"

Ha olyan uton megyek, amiről nem tudom hogy főutvonal-e, mert semmi ilyesmi tábla sincs - akkor jobbkézszabály van, függetlenül attól, hogy szabályos, vagy szabálytalan-e a másik."

 

Hogy főútvonalon haladsz-e azt a tábla dönti el. Ha van főútvonal táblád, akkor igen, ha nem, akkor nem.  Hogy nagy autók, buszok, sárkányrepülők haladnak-e rajta, az mellékes.

Ha főútvonalon haladsz, akkor az oda betorkoló utakkal szemben elsőbbséget élvezel, amíg vége tábla nincs.  Egyéb esetben lehetnek turpisságok.  :)

 

Szerintem.

Előzmény: Pitrinkó (20385)
M.Sanyi Creative Commons License 2011.10.03 0 0 20392

Egyenrangúban betű szerint el kell engedned ugye.

 

Ha főútvonalon mész, akkor sztem nincs az a határozat, ami téged elmarasztalna.

Előzmény: Macika (20388)
Macika Creative Commons License 2011.10.03 0 0 20391

Szerintem a biztosító kapni fog az alkalmon, hogy 50:50%-ra hozza ki a dolgot, magyarul fizetheted a saját károdat, ők meg dörzsölik a tenyerüket...

 

A rendőrök - ha úgy ítélik meg, és erre lehet is logikus magyarázatot találni - valószínűleg Téged fognak elmarasztalni, de a bírság összege aprópénz a járművedben okozott kárhoz képest.

 

Itt is az a kérdés, mint az én esetemben: a szabálytalanul érkező jármű élvezhet-e elsőbbséget, ha leszámítva a szabálytalanságát, elsőbbség illetné meg?

Előzmény: kertpont. (20389)
Pitrinkó Creative Commons License 2011.10.03 0 0 20390

Nem ismerem a környéket.

De szerintem mindkettőtök, kármegosztás.

Előzmény: kertpont. (20389)
kertpont. Creative Commons License 2011.10.03 0 0 20389

Ki a hibás? A Vágóhíd felől közlekedtem a Gyáli úton a munkahelyem bejáratáig (2-6 szám) 7.45 táján. Be akartam balra kanyarodni az ingatlan parkolójába. Szemben egy sávban hosszú kocsisor. Indexelek, állok, várok. Végre megszán valaki, és beenged. Alig dugom át az orrom a kicsisoron, az autómba vágódik egy a kocsisor mellett vágtázó rém. Hibás vagyok? Balról kanyarodtam, ő egyenes irányban haladt. Tehát övé az elsőbbség. De ezt a külső sávot mégsem használja senki. A Nagyvárad tér felé, előbbre, már néhány parkoló autó áll ugyanebben a sávban. Felfestés sehol. Van itt párhuzamos közlekedés? Elvileg lehet, mert elfért két autó azon a szakaszon. Akkor a sok "marha" miért megy egy oszlopban?

 

Mi nem tudtunk megegyezni, rendőrt hívtunk. Nyilván én leszek a hibás. Vagy nem tudom. A helyszínelőt kérdeztem, aki csak annyit mondott: "Hogy hány sáv van, ezt az dönti el, hogy elfér-e két autó egymás mellett. De inkább, szerintem itt egy sáv van."

 

Most akkor mi van?

 

Számomra egy megoldás van, később megyek dolgozni, amikor ritkul a kocsisor, és látom, hogy mi történik a "külső sávban". Egyébként ui. vakon lehet csak belevágni a kanyarodásba.

Macika Creative Commons License 2011.10.03 0 0 20388

Tlőlem már kaptál egy határozott nem tudomot.

 

:D

 

Na, ezaz...

Abban biztos vagyok, hogy a jogalkotó szándéka mi volt. Csakhogy egy dolog a szándék és más dolog az írott jogszabály.

 

Eddig akit megkérdeztem, nagyjából felesben voltak, akik azt mondták, hogy ez hiba a KRESZ-ben és nincs elsőbbsége a jobbról, szabálytalan irányból érkező kerékpárosnak, a többiek pedig azt mondták, hogy lehet, hogy rosszul fogalmaz a KRESZ, de akkor is ez van leírva benne. És ennek értelmében elsőbbsége van a szabálytalankodó járműnek is...

Előzmény: Törölt nick (20387)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.03 0 0 20387

Tlőlem már kaptál egy határozott nem tudomot. És azt is írtam, hogy korábban azt írták többen, hogy a szabály nem rendelkezik arról, hogy elsőbbséget a csak szabályosan közlekedőnek vagy minden közlekedőnek meg kell-e adni. És én arra emlékszem, hogy arra jutott a társaság jelentőr része, hogy minden közlekedőnek.

Ilyen eset volt pl. a koccanás, amikor a szabáyltalanul tolatóval ütközött a sportoló.

Előzmény: Macika (20384)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.03 0 0 20386

Igazad van, az már IX. És a kétszer kétsávban is. Megcsal az emlékezetem, mert jó széles és terelőszigetekkel osztott részei is vannak a Napfény és/vagy Pöttyös utcának. Az egyik vizsgaútvonal a Vas Gereben–Negykőrösi–Határ út–Táviró, majd körzgetés a lakótelepen, végül vissza az Üllőin.

Előzmény: M.Sanyi (20383)
Pitrinkó Creative Commons License 2011.10.03 0 0 20385

Ha főutvonalon megyek - mert mondjuk főutvonal, vagy kereszteződés alárendelt uttal tábla van az orrom előtt, vagy látom a macisajtot (ne vedd személyeskedésnek:) hátulról, elsőbbségem van, fuggetlenul attól hogy szabályos vagy szabálytalan a másik

 

Ha olyan uton megyek, amiről nem tudom hogy főutvonal-e, mert semmi ilyesmi tábla sincs - akkor jobbkézszabály van, függetlenül attól, hogy szabályos, vagy szabálytalan-e a másik.

 

Szerintem.

Előzmény: Macika (20384)
Macika Creative Commons License 2011.10.03 0 0 20384

Kezd elkanyarodni az eredeti felvetésem.

 

KONKRÉTAN szabálytalan irányból érkező, a főútvonalat, ill. a felérendelt utat keresztező kerékpáros (ill. más jármű) elsőbbségi viszonyairól írtam.

És ebben érdekelt volna egy állásfoglalás.

Előzmény: Törölt nick (20379)
M.Sanyi Creative Commons License 2011.10.03 0 0 20383

Kispesten merre van a J.A. ltp ?  A IX-ben van, Kispesten van J.A. utca, de egyiknél sem emlékszem 2X2 sávra.

Csak érdekel.

Előzmény: Törölt nick (20380)
Macika Creative Commons License 2011.10.03 0 0 20382

Monduk hogy azért (mint az én példámban is) mert rossz irányból, egyirányú utcában szemben közelekedek kerékpárral???

És a táblakirakók nem gondolnak a menetiránnyal szemben közlekedők számára kihelyezett táblákkal...

Előzmény: _Nyuszi (20376)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.03 0 0 20381

Nem a lényeget fogtad meg. Nem az az érdekes, hogy egy adott, néven nevezett utcában mi a valóság, hanem ha (bárhol) nincs tábla valemely okból, akkor honnan lehet tudni, hogy védett útra érkezel.

Előzmény: _Nyuszi (20376)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.03 0 0 20380

(Nem vita és nem megerősítés, csak erről jutott eszembe)

 

Sokakban az a képzet él, hogy a szélesebb, sávokban gazdagabb út védettebb a szűk, keskenynél. De ennek semmi alaja sincs.

Pl. Kismesten a József Attila lakótelepen a szűk, egysávos kis utcácskából jobbról érkezőnek elsőbbsége van a kétszer kétsávos úttal szemben. Erzsébeten valamelyik főúton találkoztam egy olyan szakasszal, aholis a főút irányonként kettévált, egy lakóház két oldalán vezet. Amerre én mentem, olyan szűk volt, hogy még járda sem volt egyik oldalon sem, s az úttest szélessége sem biztos, hogy szabványos volt. Itt, a lakóhelyemen van egy darab főút. Nagyonsok autós azt hiszi, hogy a vele párhuzamos utakon ugyanúgy elsőbbsége van a keresztező utakkal szemben, mint a főútnak.

Előzmény: _Nyuszi (20376)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.03 0 0 20379

A Wesselényi főútvonal és ez a tábla minden útkereszteződésben meg is van ismételve?

Mert csak ez esetben lehetsz biztos a dolgodban. De hogyan is szól az autós mondás? Annak van elsőbbsége, akinek meg is adják. Nem kell minden lépésnél lassítani, de ha lezúzzák az autódat, sokra nem mégy a joggal. Persze, a károd meg lesz térítve a másik biztosításának a kontójára, de csak a kifejezett, fillérekben mérhető károd. A kocsid értéke mindenképpen kisebb, a bosszúságod, a javításra, ügyintézésre fordított időd csak a te bajod marad.

Aki nem ment el a főútvonal kezdete tábal mellett, annek ez nem is lehet az. Úgy illenék, hogy egy táblákkal védett út teljes hosszában az legyen, de ez koránt sem valósul meg a gyakorlatban. Minden útkereszteződést úgy kell megközelítened, hogy ott esetleg elsőbbséget kell adnod.

Előzmény: Törölt nick (20340)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.03 0 0 20378

"Hogy kellene tennem ott, teljesen ismeretlenűl????"

Félreértesz (hiába írtam hogy én sem tudom) , és a stílusod miatt felhívom a figyelmed, még mindig nem tanultál meg írni, szégyen.

 

Én is ezt mondom, hogy nem tudom honnan lehetne tudni.

Előzmény: BringasLevy (20341)
nopánick Creative Commons License 2011.10.03 0 0 20377

Mondjuk, mert elvitte a gazsi...?

Ilyesmi az alap feltételezés.

 

A megoldás egyébként a jobbkéz szabály száműzése lenne?

Asszem az USA pl. nincs jobbkéz szabály.

Előzmény: _Nyuszi (20376)
_Nyuszi Creative Commons License 2011.10.03 0 0 20376

"De ismét felteszem a kérdést. Honnan kell tudnom nekem, aki akkor játok arra előszőr, hogy az az út, amit keresztezni fogok, az az Űllői út, és védett út az én utammal szemben, ha ott nekem sem STOP, sem macisjat táblám nincsen? Vélhetően sehonnan. Idegenként, lehet át is hajtanék rajta úgy, hogy csak jobbra nézek."

 

Ha az Üllői utat keresztezed, miért nincs macisajtod? Emlékeim szerint van....

Előzmény: BringasLevy (20371)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.03 0 0 20375

Bocs, de nem értem miben tévedtem.

 

„Az Üllői útat keresztező utak mindegyike vele hasonló forgalmat bonyolít?

 

A forgalom mértéke miben is van hatással az elsőbbségi viszonyokra?”

 

Sehol nem írtam, hogy a forgalom mértéke és az elsőbbségi visonyok egymás függvényei.

Én azt írtam, hogy a vizsgáról szóló megállapítással ellentétben arra intett az oktató, hogy főútvonalon is ügyelni kell arra, hogy valóban biztosított az elsőbbségem. Olyan helyen, ahol jelentősebb keresztforgalom van, meg nem tévesztve a többieket, de akár sebességcsökkentés is okos lépés. Egyszerűan azért, mert az ilyen helyeken több a baleset, mint mondjuk egy 3 autó/per nap terhelésű keresztforgalomnál.

 

Ha most a keresztforgalom szó lesz kifogásolni való, veszek egy rozsdás csavarhúzót.

 

Előzmény: Macika (20374)
Macika Creative Commons License 2011.10.03 0 0 20374

Ugyanúgy nem tudod leírni, hogy bocs tévedtem, mint én, pedig most neked kéne...

 

Mindegy, abbahagyom, mert ez megint nem vezet sehová, csak a dagonyázás megy...

Előzmény: Törölt nick (20372)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.02 0 0 20373

Erre utaltam én is az oktatót idézve. 

Előzmény: BringasLevy (20371)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.02 0 0 20372

M.Sanyiválasz | megnéz | könyvjelző2011.10.02 22:32:30 © (20352)

Nem olvastam végig, mert voltak mellékvágányok, de emlékeim szerint a Királynak azon a szakaszán olyan főútvonal van, mint ide Lacháza. Be is baszna, ha minden sarkon lefékeznél !

Vizsgán konkrétan megbuktatják azt, aki minden utcácskába benéz ilyen esetben.

Ezen a szakaszon mindenképp elsőbbséged van, akárhonnan is érkezik bárki. ( kivéve mkj)

Csapd el/le legközelebb a bringást és megyek tanúskodni melletted !  :))

 

OPNI-szökevényválasz | megnéz | könyvjelző2011.10.02 22:44:31 © (20355)

Hát engem az okító arra nevelt, hogy minden saroknál pillantsak oda, hogy mi a szitu. Olyan helyeken pedig, ahol hasonló utak, netán fűútvonalak metszik egymást, lassítsak is.

 

Előzmény: Macika (20369)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!