Én úgy csináltam a nagyfülkés vezetékelés javítását, hogy először is kinyomtattam a rajzát. A csatlakozóban minden tüske meg van számozva, ezt a rajzon végigkövettem, műszerfaltól a fogyasztókig. A csatlakozó előre menő részét szétszedtem, és a rossz vezetékeket kicseréltem benne, a tüskéből ki kell olvasztani, majd a másik vezetéket beforrasztani. A kisfülkés MTZ-ben nincs gyárilag semmi relézve, csak az indítás.
úgy döntöttem felszívok némi villamossággal kapcsolatos tudást hogyan kell kapcsolót relét biztosítékot visszajelzőt és fogyasztót bekötni így a világítással és indexel nem lesz bajom a töltés és önindító már kicsit rizikósabb téma az én szintemen :D
El lehet vele szórakozni. Én tavaly csináltam meg a hátulját , a csúszósarukat is lecineztem és gégecsőbe fűztem be a zsinórokat. A vontató dugalj bekötésével is el lehet szórakozni.
Nem akarok nagyképűnek tűnni, de villanyszerelő szakmával,rajz alapján, bő fél nap alatt teljesen újra vezetékeltem a fater 50-es gépsasát. Ugyanis meguntam az állandó villamos problémákat.... Azóta semmi gond vele...
Üdv! Volna egy kis villamossági problémám ami bosszant kicsit. A mai nap egész nap a világítással bajlódtam mert rakoncátlankodott minden. Sikerült helyre hoznom a hátsó helyzetjelző, féklámpa index első lámpából a tompított reflektor és index részeket. Valamiért elől nincs helyzetjelzőm, de a műszerfalban lámpázás szerint kap áramot. Sajnos a gép nem rajz szerint van kötve hanem valami kókányolás lehet benne és a világításokon nincs relé :s Miért nem jut el az áram a helyzetjelzőig? Pedig a kábelig elmegy az áram Szakadás lenne a vezetékben? Testet mindenhol külön húztam és az első helyzetjelző kivételével most jelenleg minden működik. Ha jó idő lesz mindent tervezek újrahúzni és berelézni. Ez most csak a szükséges gyors javítás volt
Ha minden körülmény jó, akkor nem kell állítani semmin. A közbenső támasznak (malac.......... kiráz a hideg ettől......) van egy meghúzási értéke, hogy a megfelelő nyomatékot átvigye, ha gyengébb akkor a lamellákat megeszi. Ha normális a foghézag, van kenés (olaj, és nem zsírral kevergetve) akkor nem szabad ledarálnia a fogakat. ((((( persze találkoztam már olyannal, ahol eléggé meg volt erőltetve, és azért tört a fog)))))
felemeled, 4 csavart kiveszed, ami a reduktorházat tartja, az lefelé lejön, utána kiveszed a 2 csavart ami még tartja a peremes hüvelyt, akkor az függőleges tengelyestől lejön, aztán kiveszed a két kúpos csavart ami a nyomtávállító részt tartja, ekkor ki tudod húzatni a nyomtávállító csigával.
Volt benne részem párszor, legutóbb pont egy hete...........
Leveszed a kereket, és leveszed a kormányösszekötő rudat. Azután a reduktorház 4 db csavarját kiveszed,
a piros nyíllal jelzett csavarok. A zölddel jelölt 2 csavart kiveszed, aztán a peremes hüvelyt le tudod húzatni, van neki 2 menetes furat. A kék nyíllal jelölt helyen van a vízszintes tengely rögzítője, azt kiveszed, és kihúzod a tengelyt ( van ami csavarhúzóval is kijön, de van amivel küzdeni kell kicsit)
A függőleges tengelyt is 2 kis csavarral rögzítik a peremes hüvelyben
azért 4 gyűrűs, mert nincs a helye kiszúrva az ötödiknek. Mérd meg őket hajtókarostól, pár gramm lehet az eltérés csak közöttük, különben káros rezgések jönnek létre a motorban.
A 82-es Mtz-m elsőhídjában a baloldali derékszög kúpkerékhajtást ledarálta.
Azt szeretném kérdezni, hogy hogyan tudom kiszedni ezeket a kúpkerék tengelyeket, ahhoz középen is szét kell csavarozni a hidat? Ha valaki csinált már ilyet írja már le legyen szíves, vagy ha van képe róla felrakhatná!
Sziasztok. Lehet hülye kérdés,de azt szertném kérdezni hogy motor felujitáson vagyok és cccp hüvelyt és dugót rakok bele csak 2 dugatyum 5 gyürüs,2 meg 4 gyürüs egyébként ezen kivül minden egyforma szerintetek ösze lehet igy rakni. Köszönöm a válaszokat elöre is.