1. A bontason mi a fene a 80000ft anyagkoltseg? az atmeno vezetekek csereje? (nemtom mi az) Mindenesetre a bontas legyen kulon sor, es anyagkoltsegnek a par flexkorongon kivul ne legyen benne mas lehetoleg.
2. Hogy a fenebe van, hogy 13db radiator csovezese falvesessel 200rugo, ehhez kepest egy szaros kazan felrakasa 226 rugo?
3. Viz szerelvenyezes darabonkent 8800ft anyagkoltseg? ket flexicso meg ket sarokszelep az max 4000 ft, de akkor mindent a bricostoreban vettem es ez mar a brutto.
A kazánt én is túlárazottnak érzem. Esetleg nézz körül más gyártóknál is. Ekkora épületnél már kondenzációs technika lenne gazdaságos !
A radiátoroknál érdemes esetleg a beépített termoszelepes változatot kérni gyárilag (Herz hangos szokott lenni, Danfoss vagy Honeywell jobb választás) és hozzá való termofejet.
A D-ÉG radiátorok is jók (Dunaferr gyakorlatilag) vagy a Purmo is.
Nekem Rehau csővel falba vésve (110m2, 12 radiátor) volt 2 éve 750eFt (visszabontás, kiépítés munkadíj, csövek, fittingek, beüzemeléssel cakk-pakk). De nem horonymaróval vésték, mert azzal nem ment volna, és volt pár födém áttörés is...
1 misi a munkadíj és ez alul van árazva? Azt hiszem szakmát változtatok :))) Eddig is tudtam, hogy ha magamnak csinálom, sokat spórolok. De hogy ennyit? A magam fajta földi halandónak ez az összeg óriási.
A munkadíj alul van árazva az anyag szerintem felül, mond neki, hogy irja ki részletesen az anyagjegyzéket, tipusokat és te beszerzed. Ezért kap cserébe egy 50e Ft-t. A felírt munkadíjért pedig csinálja meg...nézd meg közben a képét...mit szól erre:))
Ha ki akarod szárítani a festést, akkor nem a hőmérsékletet kell mindenáron növelni, hanem a légcsereszámot. Jó lenne egy páratartalom mérő !
Ha nem ott laksz, akkor esetleg a fűtés mellett az ablakokat bukóra kellene hagyni. A mai gázárak mellet sokba kerül a kiszárítás, ha van lehetőség, akkor a vegyeskazánt kéne használni...
Ezért csináltam én magam a fűtést. Megterveztem, közben kaptam segítséget innen a fórumból is amiezúton is köszönök mindenkinek. Megvettem a hozzávaló cuccokat, és 2 nap alatt összeraktam. Jól működik. Képet majd rakok fel. 30kW-os vegyes kazán van 300kW-os hőcserélővel, csak padlófűtésre egyelőre. A kazánra van még kötve egy 300l-es puffer. A kazán amikor 60 fokos, a padlófűtés előremenője 50 fokos(keverőszelep is erre van állítva) visszatérő 40 fokos, a padló 35-38, a levegő meg 25-28. Most azért kell ilyen meleg mert még javában folyik a festés, így ki kell szárítani a helyiségeket. Azt hozzá kell tenni, hogy most kezdtem el fűteni pár napja, csontra ki volt hűlve kinti hőmérsékletre minden. Idáig csak fával meg szénnel tüzeltem, de most bekötötték a gázt is, így a héten már gázzal is fűtök.
Köszönöm, így már világos !!! Az a baj, hogy hiába csináltattam fűtés tervet, a tervező nem volt képes ilyen világosan elmagyarázni, sokan presztizskérdést csinálnak belőle, és megsértődnek, ha az ember kérdez. Kösz mégegyszer !
Semmit nem rosszul tudsz, inkább csak részben tudsz:)
A padlófűtés - mint minden szerkezet temperálás - fűtési időszakban viszonylag állandó a hőmérséklete. Ennek eléréséhez a szivattyúnak állandóan mennie kell. Így nem is kell (bár sokan tesznek) termosztát, hiszen csak a külső hőmérséklet vagy az előre beállított vízhőmérséklet alapján működi a rendszer.
Ebből adódóan a keverőszelep az esetek döntő részében szűk keresztmetszettel nyít, ezért nem dolgoznak egymásra a szivattyúk.
Motoros keverőszelep esetén lehetséges az általad említett teljes nyitás, de ekkor már szükség van hidraulikus váltóra vagy ford.szám szabályzással rendelkező kazánköri szivattyúra, és nem utolsó sorban (pl. a Buderusnál a Logamatic 4121-es) időjárásfüggő, több fűtési kört vezérelni tudó szabályzásra.
Bocsi, mindig halasztgattam hogy megkeresem a hozzaszolast es valaszolok.
Szoval ket het tapasztalatom van inka24 es grohetherm1000 termosztatos zuhanycsaptelep viszonylatban.
A kazantol a zuhanyig van kb 15m viszlag vekony cso (asszem 18-as es 16-os bol van). Zuhanyozas kozben a kazan osszevissza ki be kapcsolgat, par masodpercenkent gyullad/alszik a lang. A kazan 60 fokos melegvizre van allitva.
A zuhanyozo ember ebbol semmit sem vesz eszre, total allando a viz homerseklete.
Ezt írta : "A GB 022 esetén javasolt a padlófűtési modul termosztatikus keverőszeleppel rendelkezik, így a két szivattyú (kazán és padlóf.) nem dolgoznak egymásra,"
Ezt meg szeretném érteni, mert egy ideje foglalkoztart a dolog. Laikusként úgy képzelem, hogy a termosztatikus keverőszelep a nyitási arányokat változtatja, tehát a kazánkör és a padlófűtéskör között mindig van átjárás (ha csak épp nem a végállásban van) és e miatt szerintem a padlófűtés szivattyú megszvja a kazánköri szivattyút. Mit tudok rosszul?
Lehet. Simán a meglévővel párhuzamosan bekötöd a másodikat. Így bármelyik termosztát elindíthatja a fűtést. Ha mindkettő egyszerre indul, az semmilyen gondot nem fog okozni.
nezd meg jobban :) GB112-hoz van nekunk sinus oszto-gyujto a buderustul es 3db szett ,1 a melegvizes korhoz ,1 a padlofuteshez es 1db a radiatoros korhoz es ezt vezerli es Logmatix 4121 es szablyzo.
A jelenlegi termosztát a nappaliban van , viszont a tetőtérben a lányom szobája ( északi fekvés) túl hamar lehűl. Ezért gondoltam ,hogy rádiós termosztáttal onnan vezérelném a kazánt és a földszintre termószelepek kerülnének.
Viszont elég macerás mindig lépcsőzni ,ha rá akarom kapcsolni a fűtést.
Ezért jó lenne ,ha a földszinti termosztáttal ( Siemens) is be tudnám kapcsolni ,és csak a nappaliban a termofejeket kellene feljebb állítani adott esetben.
Mi van akkor ha egyszerre mindkét termosztát kapcsoló jelet ad a cirkónak (Radiant)?
Lehet, hogy amatőr a kérdés (még csak a tervezgetés elméleti szakaszánál tartok :), de honnan tudod, hogy pontosan hol fúrod meg a mennyezetet, hogy a furat a gerendában megfelelő helyre kerüljön? (Egyáltalán, eltaláld a gerendát?)