Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

johannes. Creative Commons License 2014.06.07 0 0 31413

Szeretném megosztani veletek az olajjal való kísérletezgetéseimet.

 

Az autó egy 1.4-es 1999-es Almera,180 ezer km-el vásároltam de mivel havi 5000-et megyek a munkám miatt, ez most már 200 ezer.

 

Mikor megvettem a fogyasztásom 6-6.8 liter volt, de mivel bizalmatlan vagyok lecseréltem az olajat, pedig állítólag előtte cserélték,nálam 5w40-et kapott.

Korábban itt a fórumon is említettem, hogy nem tetszett a hangja, 5-6 ezer km után hangosabb lett a lánc,jó mondom ez így nem lesz jó,csere 10w40-re.

A helyzet javult, a fogyasztásom csökkent,5.6-6 liter körülire.

Aztán két hónap után ismét eljött a csere ideje, utána olvastam, 20w50-ig minden mehet bele, itt a nyár 15w40-et kapott.

Jött a tankkolás,öreguras vezetéssel 5.2 liter, jó mondom ez hülyeség, valamit elszámoltam, vagy rátankoltam korábban és elfelejtettem.

 

Az autót csurig tankoltam,lenulláztam, feljegyzeteltem mindent, kizárva a tévedés lehetőségét és ismét lehatároztam hogy 90-nél nem megyek többet, nem huzatom,öregurasan vezetek de azért a forgalmat nem tartom fel.

Sikerült is, szerencsére sehova nem kellett sietnem, néha 95-100-ra felment a sebesség mert nem akartam feltartani a kamionost a hátam mögött de ez csak kisebb szakaszokon fordult elő.

Mindíg egy tanknyi fogyasztást mérek,így megvártam míg a pirosba ér, de 300 km után már láttam a mutatón, hogy az autó hihetetlenül kevest fogyaszt .

 

Az végeredmény 4.7 literes fogyasztás,a képet csatoltam az almera index fórumra a hitetlenkeők kedvéért, abszolút vegyes használattal,50-100 km-et teszek meg egy városig, majd ott cirkálok pár órát egyik helyről a másikba,sok indítgatás stb.

 

Akárhogy is nézem a dolgot, itt semmi más nem okozhatta a fogyasztás drasztikus csökkenését csak a vastagabb olajra váltás.

És mielőtt még valaki azzal etetne, hogy márpedig kopott a motorja azért okozhatta, hát ezek a motorok ennyi km-nél még csak bejáratósak, nagyon sokat elmennek, aki ismeri tudja.

Többen is mentek vele akiknek ilyen van, a szerelő ismerősöm is, ráadásul van még nálunk a családba még egy,tehát más is mondta, hogy tényleg jól megy,erős motorja van, és természetesen olajfogyasztás sincs,kopás kizárva.

 

Én ebből azt a következtetést vonom le, hogy vannak olyan autók amik kifejezetten szeretik a vastagabb olajat, vagy kizárólag az ásványi olaj tulajdonságát, ezt nem tudom .

Valószínűleg a gyári illesztési hézagok miatt, nem véletlenül engedélyezik bizonyos hőmérsékleti viszonyoknál a 20w50 használatát is ennél a típusnál.

Természetesen nyáron használom, hidegben az indításnál hallani, hogy nem megfelelő.

 

 

Njanesz Creative Commons License 2014.06.04 0 0 31412

Tisztelt mantec !

 

Köszönöm.

stevie-13 Creative Commons License 2014.06.04 0 0 31411

Mivel nem hagyott nyugton a VW-csoport QG1-es szervizperiódusa, emailben fordultam a Porsche Hungáriához:

 

""Tisztelt Porsche Hungária,

műszaki kérdésben írok Önöknek.

Az egyik legnagyobb magyarországi autós fórumban merült fel kérdés a VAG QG1 szervizintervallumával kapcsolatban.

Korábban a QG1 rugalmas szervizintervallumnak 2 év vagy 30e km volt a felső határa (illetve, még korábban, egyes dízelmotorok esetén 50e km). A VW német és brit weblapja továbbra is közli ezt a felső határt.

Azonban a szintén a konszern által üzemeltetett http://www.volkswagen-parts-and-service.com oldal alapján úgy tűnik, a 30e km felső határt kivezették. Egészen pontosan erről az oldalról van szó:

http://www.volkswagen-parts-and-service.com/en/VolkswagenService/pflege_und_wartung/inspektion.suffix.html/content~2Fm129_navigation_cont_0~2Fitems~2Fm129_navigation_cont.html#/tab=b11c1acd693d491dae44837aca84f625

Kérem, tájékoztassák fórumunkat az alábbiakról:

1) Jól értjük-e, hogy a QG1 definíciójában a két év felső határt megtartották, de a 30e km-t kivették?

2) Mikortól érvényes az új szabályozás? Visszamenőleges hatálya is van?

3) Mi lehet az az idézett "technical progress," ami lehetővé tette a változást?

Köszönjük válaszukat.

Szekeres István
i.szekeres@xxxxxx.hu
06 20 xxx xxx5"

 

Nemsokára megjött a válasz is:

 

"

"Tisztelt Szekeres István Úr !

 

Köszönettel megkaptuk érdeklődését.

 

Fontos  megemlíteni, hogy a Porsche Hungaria Kereskedelmi Kft, a Volkswagen konszern  gépkocsijainak  magyarországi  importőre  azaz nagykereskedője, a

hazai   márkakereskedő  és  szervizhálózat  kiszolgálásával,  illetve  azok

működéséhez kapcsolódó szolgáltatások biztosításával foglalkozik.

 

Kérdéseire  röviden  választ  tudok  adni,  hiszen a karbantartási ciklusok rendszerében  mostanában nem történt változás, ezt minden gépkocsi esetében a gyár határozza meg és a gépkocsihoz tartozó szervizfüzet tartalmazza.

 

Bízom benne, hogy segíthettem.

 

Üdvözlettel,

 

Juhos Gábor

vevőkapcsolati munkatárs

Porsche Hungaria Kereskedelmi Kft.

Műszaki Vevőszolgálat l Technischer Kundendienst l Technical After Sales

 

H-1139 Budapest, Fáy u. 27.

Tel:  +36/1 4515 486

Fax: +36/1 4515 161

E-mail: gxxxxxxx@porsche.hu "

 

 

mantec Creative Commons License 2014.06.04 0 0 31410

T Njanesz!

 

"... csereperiódus ..."

30 ekm / 1 év.

 

"... bond ..."

Neee.

Előzmény: Njanesz (31404)
johannes. Creative Commons License 2014.06.04 0 0 31409

Korábban írtam, hogy 5-6 ezer után a láncos autóm hangosabb lett melegen, aztán beszéltem másokkal és ők is tapasztalták.

Hogy most a sok indítgatástól kerül bele egy kis benzin, és attól, vagy az olaj fárad én nemtom, de nagyon nem tetszett ,le is cseréltem, most melegbe vastagabb olajat használok, így tökéletes .

 

Szíjas motornál ezt nem hallani, de a lánc itt jó jelzőrendszer.

Előzmény: SLX-350 (31406)
johannes. Creative Commons License 2014.06.04 0 0 31408

valamelyik " mindenki ért hozzá" fórumon ;-)...

Előzmény: stevie-13 (31403)
cross_183 Creative Commons License 2014.06.04 0 0 31407

Csak a lelki béke miatt is, 5-10e környékén lecserélném a helyedben. Akármennyire kifinomult a gépmunkálás manapság, akkor is több kopadék lesz az első töltésű olajban, mint egy "nem bejáratós" motorban.

Előzmény: Delles (31405)
SLX-350 Creative Commons License 2014.06.04 0 0 31406

Szia Delles,

 

A rendelkezésemre álló információk szerint ennél a modellnél a motorolaj csereciklusa 40 ezer km.

 

" ... valaki azt mondta 5000 vagy 10000-nél cseréljem mert nagyon híg olaj van benne ... "

 

Ez a vélemény kissé hasbaakasztó: 99 % eséllyel a gyári első feltöltésre szintén a cserékhez előírt SAE 5W-30-as ACEA C2-es olajat használják. Ha a cseréhez "nem túl híg" ez az olaj akkor az első feltöltéshez mitől lenne "nagyon híg"?

Szvsz nyugodtan menj el az első cserével is 40 ezer km-ig.

Előzmény: Delles (31405)
Delles Creative Commons License 2014.06.04 0 0 31405

Sziasztok!

 

Van egy 2014-es évjáratú 2.3 Mjet 130LE Fiat Ducatom.A kézikönyvében 48000km -es karbantartási periódust ír elő.A kérdésem,hogy szerintetek a gyári olajat le kell-e cserélni előbb vagy elég 48000km-nél?

Kérdeztem több szervizt is,de a válaszuk elég eltérő volt mert valaki azt mondta 5000 vagy 10000-nél cseréljem mert nagyon híg olaj van benne.Volt aki azt mondta 15000-nél ajánlott ill. volt olyan is aki meg azt mondta,h felesleges 45000km-nél előbb cserélni. Úgy látszik a szervizek sem egyformák.

A Fiat a Selenia WR P.E. 5w-30 motorolajat ajánlja minimum ACEA C2 teljesítményszintűt,a megkérdezett szervizek egyike sem azt rakja a motorba.

Szerintetek milyen olaj való ebbe a típusba?

Válaszokat előre is köszönöm.

Njanesz Creative Commons License 2014.06.04 0 0 31404

Tisztelt mantec!

 

Köszönöm a listát. A Rowe Synt Rs 5w-30 Hc olajat találtam 10030 ft.-ért 5l. a Szilker autoalkatrész kft-nél.

Azt szeretném még kérdezni, hogy hány km. a csereperiódusa?

Metabond adalékot javasolt egy ismerősöm. Tehetek e bele?

Előre is köszönöm a választ.

stevie-13 Creative Commons License 2014.06.03 0 0 31403

" ..fullszinttől kevesebbet eszik, az ásványitól beragad a dugattyú..."..az ilyen hozzászólásokat  büntetném.

 

 

És  ilyet hol olvastál?

Előzmény: johannes. (31401)
mantec Creative Commons License 2014.06.03 0 0 31402

T Njanesz!!

 

A követelmény az aktuális gyártóművi előírás (GM dexos2) megléte.

 

Ezt teljesítő és Mo-on kapható motorolajok:

 

Mobil 1 ESP 0W-40 olajwebshop.hu
Mobil Super 3000 XE 5W-30 olajdokk.hu
Castrol Edge Titanium Fst 0W-30 olajshop.hu

Castrol Edge Titanium Fst 5W-40 olajshop.hu

Castrol Edge Titanium Fst Turbo Diesel 5W-40 the-filtershop.com
Castrol Magnatec 5W-40 C3 olaj24.hu
Total Quartz Ineo Mc3 5W-30 totalolaj.hu
Eni i-Sint Ms 5W-30 olajshop.hu
Shell Helix Ultra AG 5W-30 shellshop.hu
Statoil LazerWay G 5W-30 webautoshop.hu
Mol Dynamic Gold 5W-30 kenoanyagfutar.hu
Motul Specific dexos2 5W-30 motul-bolt.hu
Omv Bixxol special C3 5W-30 premiumolaj.hu
Q8 Formula Special G Long Life 5W-30 formula3000.hu
Eneos Premium Hyper 5W-40 szilkerauto.hu

Eneos Premium Hyper 5W-30 szilkerauto.hu

Gulf Formula Gmd 5W-30 gulf.hu

Fuchs Titan Gt1 Pro Flex 5W-30 olajborze.hu

Liqui Moly Top Tec 4600 5W-30 kicsikocsiautosbolt.hu

Genuine GM Motor Oil dexos2 5W-30 autoteka2000.hu

Valvoline SynPower Mst 5W-30 sgconsult.hu

Mannol O.e.m. Opel 5W.30 the-filtershop.com

Megol Motorenoel Efficiency 5W-30 goldolaj.hu

Ravenol Longlife LSG SAE 5W-30 sct-hungary.hu
Rowe Hightec Synt Rs 5W-30 Hc-Fe west-autoteka.hu

Midland Axxept 5W-30 midland.hu

Előzmény: Njanesz (31388)
johannes. Creative Commons License 2014.06.03 0 0 31401

Igen , megvan az oka, nem egy embert ismerek akinek a töke tele van a "fullszint mindenbe jó" hozzászólásokkal és a többivel,velem együtt .

 

" ..fullszinttől kevesebbet eszik, az ásványitól beragad a dugattyú..."..az ilyen hozzászólásokat  büntetném.

 

Gyári ajánlás (a hőmérséklet figyelembevételével), pont.

 

 

Előzmény: Njanesz (31400)
Njanesz Creative Commons License 2014.06.03 0 0 31400

Sziasztok!

 

Biztosan meg van az oka, hogy miért kevés a fórum látogató.

2 napja én is szerettem volna segítséget kérni e témában.

Sajnos senki sem figyelt fel a kérésemre :(

Egymás "besározásával" vannak elfoglalva a Tisztelt hozzáértő szakemberek.

nézek Creative Commons License 2014.06.03 0 0 31399

ahhoz képest, hogy milliók járnak olajat igénylő akármilyen járművel, egyre kevesebben kukkantanak be ide...

Cymantrene Creative Commons License 2014.06.03 0 0 31398

Vagy olyan hullámzó, mint pl. Te. Nekem úgy tűnik, hogy amíg a papírokból kell előbányásznod az adatokat, addig működik a dolog (bár akkor sem tudod néha levetkőzni a személyeskedést), de ha valaki mást ír, akár csak azért, mert más évjáratú előírásról beszél, akkor nem létezik, hogy ne Neked legyen igazad, kötöd az ebet a karóhoz és nem engedsz a véleményedből. Ez az én szememben erősen rontja a szavahihetőségedet.

Hogy erre a hozzászólásomra mit válaszolsz, ha egyáltalán, az számomra nem érdekes. Ellenben továbbra is olvasom a szakmai hozzászólásaidat, azokkal meg tudsz győzni arról, hogy tévedek.

 

Előzmény: mantec (31397)
mantec Creative Commons License 2014.06.03 0 0 31397

T SLX-350!

"... foglalkozás ... végzettség ..."
Igen.
És néhány hozzászólás után kiderül, hogy a topictárs tud e valami hozzáadott értéket adni a topichoz, vagy védeni kell tőle az érdeklődők hiteles információhoz való jogát.

Előzmény: SLX-350 (31396)
SLX-350 Creative Commons License 2014.06.02 0 0 31396

mantec,

 

" ... unatkozó gumis, mindenttudó kamionsofőr, ehhez is legjobban értő autószerelő, képzetlen kenőolajértékesítő kezd el "hozzáérteni ... "

 

Ezeket én kivétel nélkül meghallgatom és megfontolom mivel az elmúlt néhány évben azt tapasztaltam hogy az emberek foglalkozása és a végzettsége egyre kevésbé áll összefüggésben tárgyi tudásukkal, tapasztalataikkal és intelligenciájukkal. A látszólag lumpen emberek irigylésre méltó ismeretekkel rendelkezhetnek, ugyanígy több diplomával rendelkező "managerek" is képesek a legnagyobb baromságokra.

Előzmény: mantec (31394)
stevie-13 Creative Commons License 2014.06.02 0 0 31395

De amikor unatkozó gumis, mindenttudó kamionsofőr, ehhez is legjobban értő autószerelő, képzetlen kenőolajértékesítő kezd el "hozzáérteni", "tudni a tutit"
[...] meg kell védeni a többi olvasó és tájékozódni vágyó topictárs korrekt információhoz fűződő érdekeit.

 

 

Igen, ez egy igazi misszió! Mekkora öröm, hogy valaki végre felvállalja ennek a sziszifuszi küzdelemnek a terhét!

 

Nem vagyunk mi hozzád méltók!

 

 

Előzmény: mantec (31394)
mantec Creative Commons License 2014.06.02 0 0 31394

T SLX-350!

"... vélemények megosztására ..."
Igen, erről van.
De amikor unatkozó gumis, mindenttudó kamionsofőr, ehhez is legjobban értő autószerelő, képzetlen kenőolajértékesítő kezd el "hozzáérteni", "tudni a tutit"
 - itt tér el a véleményem a Tiédtől - meg kell védeni a többi olvasó és tájékozódni vágyó topictárs korrekt információhoz fűződő érdekeit.

Előzmény: SLX-350 (31393)
SLX-350 Creative Commons License 2014.06.02 0 0 31393

mantec,

 

" ... Valakinek a szart is el kell takarítani. ... "

 

Legjobb tudomásom szerint ez a felület egy fórum ami jellegéből adódóan vélemények megosztására, esetenként ütköztetésére szolgál. Ezt meg lehet tenni kulturált formában (erősen javasolt és célszerű) és úgy is ahogy te csinálod.

Előzmény: mantec (31392)
mantec Creative Commons License 2014.06.02 0 0 31392

T SLX-350!

 

Nem lehet mindig, mindenki úriember.

Valakinek a szart is el kell takarítani.

Előzmény: SLX-350 (31390)
stevie-13 Creative Commons License 2014.06.01 0 0 31391

Nem. Te nem cáfoltál semmit. Te az elavult információt ismételgeted, már megint.

 

 

És az idézet a német és angol VW honlapról?

 

 

Én nem meggyőzni akarlak. Tájékoztatlak, - csak a félrevezetettek érdekében - hogy információd elavult, butaság. Már megint.

 

 

És az idézet a német és angol VW honlapról?

 

Ha van újabb, frissebb, hitelesebb, megbízhatóbb infód, miért nem látjuk már?

 

 

*********

 

- a PoHU-ra nem hivatkozol, mint oráculumra,

 

A kifogásolt hozzászólás előtörténete az, hogy kijavítottál, hogy QG1 neve nem "rugalmas szervizperiódus", hanem "meghosszabbított" szervizperiódus. A PoHu-ra nem hivatkoztam, mint "orákulumra," csupán belinkeltem az oldalukat (sőt, talán többet is), ahol az általam is használt "rugalmas szervizperiódus" megnevezés szerepelt. És ha a PoHu így használja, akkor nincs rendben, hogy te ezért kritizálsz.

 

 

- nem vitatkozol a WIV jelentésén,

- nem vakítasz hiányos német tudásoddal,

 

 

Ezt valóban benéztem, de két és fél órán belül be is ismertem, hogy nem nekem van igazam.

 

Ilyen veled még nem fordult elő.

 

 

- nem írsz QC1-t, QG1 helyett,

 

 

Bakker, véletlen elütés volt. Korábban százszor, és azóta is százszor leírtam helyesen.

 

 

- nem vitatkozol, hogy jobb e az 504 az 502-nél,

 

 

A belinkelt és általad kifogásolt hozzászólásom a mai napig megállja a helyét. Létezik, hogy egy "csak" 502.00 minősítésű olaj korszerűbb legyen egy 504.00 olajnál.

 

Mit gondolsz például a Castrol Edge Titanium FST-ről? Ez C3-as, API SN, 0W-30 viszkozitású, vadiúj fejlesztésű olaj, aminek nincs 504.00 vagy 507.00 minősítése, de megvan az 502.00.

 

 

- nem magyarázol a szintetikus olaj több fajtájáról,

 

 

Nem én írtam a "szintetikus olaj több fajtájáról," hanem egy topiktárs, akit idéztem. Amikor valakit idézek, mindig a "válasz" opcióval teszem, az idézett szöveget pedig dőlt betűvel emelem ki. Tizenöt éve.

 

A hozzászólásom többi részét a mai napig vállalom. Vannak olyan félszintetikus, vagy "szintetikus technológiával előállított" alapolajok, amelyek tulajdonságai nem maradnak (lényegesen) el (ahogy akkor fogalmaztam) a hasonló szabványokat teljesítő szintetikus alapolajoktól.

 

 

- nem írod, hogy az ACEA C3 dízel követelmény,

 

 

Ezt korábban sem írtam. A belinkelt hozzászólásban meg pláne nem.

 

 

- nem állítod, hogy a Renault gyári előírása az Elf

 

 

Ez megint játék a szavakkal. A Renault-nak valóban nem előírása az Elf, ebben igazad van, ugyanakkor mind a Renault 2000 utáni összes kezelési útmutatójában, mind a szervizfüzetekben, mind az autók motorterébe és hátsó ablakaiba ragasztott matricákon elég egyértelműen felhívják a figyelmet a márka különleges státuszára a Renault vonatkozásában.

 

A beidézett hozzászólás amúgy nem kifejezetten a Renault előírásairól vagy ajánlásairól szólt, csak mintegy mellékesen került elő benne a téma, ezért különösen zavaró, hogy ide citálod.

 

*************

 

Az mindenesetre büszkeséggel tölti el a szívem, hogy a vasárnap délutánodat a hozzászólásaim bogarászásával ütötted el. Remélem, hasznos időtöltés volt :-)

 

Én is megtehetném, hogy átfésülöm az eddigi írásaidat pontatlanságok, vagy éppen félrevezető "jótanácsok," fatális félreértések után kutatva (azért ezekből is volt egy csokorral), de engem ez egy kicsit sem szórakoztatna.

 

Ha van valami újság a QC1 QG1 intervallummal kapcsolatban, akkor sok szeretettel várom/várjuk a linkedet.

 

 

Előzmény: mantec (31389)
SLX-350 Creative Commons License 2014.06.01 0 0 31390

mantec,

 

Egyszerűen gusztustalan amit művelsz.

Előzmény: mantec (31389)
mantec Creative Commons License 2014.06.01 0 0 31389

T stevie-13!

 

"... megcáfoltad ...
Nem. Te nem cáfoltál semmit.
Te az elavult információt ismételgeted, már megint.

"... külső link ..."
Én nem meggyőzni akarlak.
Tájékoztatlak, - csak a félrevezetettek érdekében - hogy információd elavult, butaság.
Már megint.

De, legalább már
- a PoHU-ra nem hivatkozol, mint oráculumra,
- nem vitatkozol a WIV jelentésén,
- nem írsz QC1-t, QG1 helyett,
- nem vakítasz hiányos német tudásoddal,
- nem vitatkozol, hogy jobb e az 504 az 502-nél,
- nem magyarázol a szintetikus olaj több fajtájáról,
- nem írod, hogy az ACEA C3 dízel követelmény,
- nem állítod, hogy a Renault gyári előírása az Elf.

Van fejlődés.

Klasszikussal szólva (Pelikán József):
Ez az új magyar narancs. Kicsit sárgább, kicsit savanyúbb, de a mienk.

Előzmény: stevie-13 (31383)
Njanesz Creative Commons License 2014.06.01 0 0 31388

Sziasztok!

 

Szeretném a segítségeteket kérni. Vásároltam egy Opel Astra z1.7DTL 2006.12. hó. 114000-km.

( 80 LE, CDTI) gépkocsit. Olajat szeretnék cserélni. Jelenleg Rowe 5w-30 olajjal van használva.

Milyen olajat tegyek bele?

Segítségeteket előre is köszönöm.

SLX-350 Creative Commons License 2014.06.01 0 0 31387

Szia Béla,

 

" .. 30 ezer kilométert (egyes dízelmotoroknál 50 ezret) vagy 2 évet írnak: ... "

 

Amikor 2000-ben (a VW 503 00/506 00 jóváhagyású SAE 0W-30-as motorolajokkal) elindult az ún. Longlife szervizciklus a VW csoportnál akkor valóban ez volt a helyzet. A dízelmotorokat sokként érte a 2.9 mPas HTHS értékű olaj és az 50 ezres szervizciklus, így szvsz nem volt váratlan (és áldatlan) lépés az 50 ezer km csökkentése 30 ezer km-re és a HTHS érték felemelése 3.5 mPas-ra (VW 504 00/507 00).

Előzmény: Szabadbatthyany Béla (31375)
Nick_X14XE Creative Commons License 2014.06.01 0 0 31386

Nálam már rég le vannak tiltva ennek a szerencsétlennek a hozzászólásai, de most kíváncsi lettem, erre mit lehet lépni. :)

Előzmény: stevie-13 (31383)
nézek Creative Commons License 2014.06.01 0 0 31385

igen, valahogy így...

Előzmény: Airbag. (31384)
Airbag. Creative Commons License 2014.05.31 0 0 31384

Áfor Multiszuper volt.

és árultak AGIP olajat is,az AGIP Rotra amire még emlékszem,de az lehet váltó olaj volt...

Előzmény: nézek (31373)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!