Nyilván. De most komolyan: a KK-k feladata a helyi és távolsági közlekedés bonyolítása, egységes (fehér vagy sárga) kocsikkal. Eddig oké. De a helyijárat neadjisten a különjárat, szerződéses járat nem tartozik ide, ezek egyedi szerződés alapján történnek, tehát az itt közlekedő kocsikat elvileg nem kell egységes arculatra hozni. Szépen is néznének ki az MVK, a KT vagy a PT kocsijai hófehéren, nem beszélve az egyedi arculatos siófoki kocsikról, januártól ott is csak fehér buszok közlekedhetnek?
Amerre a szem ellát fehérek lesznek a buszok kelettől nyugatig egységesen. Lesz egy logo és ennyi a dizájn.
A nemzeti fehér festék gyárban már teljes gőzzel készül a Volán sárga fehér festék. Ezt a döntést egy nagy pályázat előzte meg, amin több neves dizájner is indult a pályázatokat három bizottság is vizsgálta a végső döntés előtt. Végül hosszas vita után a legjobb színkombinációs és egyedi arculatot kölcsönző szín nyert.
A nyertes színkódot és a megalkotója nevét 30 évre titkosították.
Nincs. A belinkelt oldal egy próbálkozás volt,de hiányos, általában nincs frissítve. A Zágrábból induló és oda érkező járatok menetrendjei a buszállomás honlapján www.akz.hr kikereshető, megbízható. A távolsági vonalak menetrendjei és a szolgáltatók is viszonylag gyakran változnak, a menetrendek a busztársaságok honlapjain megtalálhatók. A helyközi, elővárosi menetrendekkel együtt.
"Az már érdekes kérdés, hogy ezt az alap közszolgáltatást vasút+autóbusz kombóban értelmezi-e a megrendelő."
Kombináltan, hiszen több megyeszékhely is van, ahova nincs közvetlen buszjárat Budapestről.
Bár a törvény ide vonatkozó része kicsit nyakatekert, az én értelmezésemben (a mai vasúti kínálat mellett) közvetlen budapesti buszjáratot közszolgáltatásként csak 3 Pest megyén kívüli településről köteles megrendelni az állam: ezek Kaposvár, Szekszárd és Salgótarján.
2014. november 26-tól naponta 6 pár autópályán közlekedő autóbuszjáratot indít a német Meinfernbus az osztrák Dr. Richard közreműködésével Ausztriában Bécs és Graz között.
A bevezető jegyár 5 euró, a normál tarifa 9 eurótól 18,5 euróig terjed.
Pillanatnyilag van egy személyszállítási tv amely előírja az alapellátás követelményeit (járás/vonzásközpont napi 3 járatpár, megyeszékhely, szomszédos megyeszékhely ill. Bp elérhetőségi (átszállások) paramétereit).
Ennél kevesebbet véleményem szerint nem lehet közszolgáltatásként megrendelni.
Az már érdekes kérdés, hogy ezt az alap közszolgáltatást vasút+autóbusz kombóban értelmezi-e a megrendelő.
Az EU-s rendelet (és a már említett tv is) előírja a földrajzi egység, a közszolgáltatási feladat meghatározás, az ellentételezés/túlfinanszírozás paramétereit, a biztosított kizárólagos jogok természetének és mértékének közzétételét - mégpedig kötelezően, a közszolgáltatási szerződés lejárta előtt legalább egy évvel.
Ebben egyenlőre nem látom a helyközi szolgáltatási kategóriák (országos, regionális, elővárosi) szerepét/helyét.