b.) Betérítik a távolsági járatokat is a metróhoz. Szerintem ez nagy öngól lenne - ha nincs akkora dugó, hogy visszatorlódjon a buszsáv nélküli Nagyszőlős útig, akkor a Sasadi-Újbuda távot most kb. 4 perc alatt teszi meg a Volán. Éppen ennyi a metró menetideje is Kelenföldtől... amihez ha hozzávesszük, hogy a busznak le kell tekeregni a pályáról az IMCS-ig, már a metróval belvárosba tartók is rosszabbul jártak, nem beszélve a azokról, akiknek nem jó az M4.
c.) Nem lesz távolsági megálló a Sasadin, az M7-esen járó buszok az Etelén fognak végállomásozni.
Igen, majd az alapján lehet megkülönböztetni üzemegységenként a kocsikat, hogy hol van / működik autómosó, hol gondos / trehány a garázsmester, hol spórolnak a vízzel.
Szép autó ez, de ne legyen már mind tiszta fehér! Egy lila csík, vagy egy ezüstszürke pipa az oldalára, vagy bármi - ez igazán nem lehet akkora költség, mint az a vizuális szennyezés, amit a jellegtelen egyenfehér nyújt.
Így van, a bérléses tender 20 db kocsija már megérkezett új otthonába (a képen a Tisza Volán egyik bérelt gépe látható). Cinkotán már gyűlik a másik tender 32 kocsija is, a háromtengelyesekből már mind itt van.
Szerintem meg fölösleges. Egy Marcali-Balatonakármi vonatmegálló viszonylatban a buszon sem szokott annyi utas lenni, hogy dudorodjon a busz oldala. Kell még Gomba, Kéthely, Újlak közönsége is. Marcali így járt: egy tízennéhányezres város ottmaradt vonat nélkül.
Sziasztok! Kérdésem lenne. Biztos sok mindentől függ amit kérdezek de jelenleg egy bakony volános soför helyi járat/helyközi járat mennyit keres kb havonta ill. hány órát dolgozik kb havonta? Köszi a válaszokat.
Normális csatlakozásokkal Marcali-Balatonszentgyörgy között életképes lenne a vonal.
Kéthely, felesleges, a falutól messze van a megálló.
Balatonújlak, falutól messze van a megálló, de horgászok használták a megállót.
Balatonkeresztúr, jó helyen van a megálló, Balatonmáriafürdő vasútállomás kb.200 méter. Aki nem akar IC-vel utazni, azoknak jó átszálló hely.
Somogyot érintő két példa: 29-es vonal, Lepsény-Veszprém. Pótló járat Siófokig/-tól. A vonal élt 1,5 évet talán. 37-es vonal (asszem), Somogyszob-Balatonszentgyörgy. Elég rendesen variálnak időnként a járatokkal, a déli szakaszon kikapáltak belőle egy pár járatot (Segesd-S.szob), míg Marcalitól északra több új járatot tettek be (Balatonberény járt a legjobban vele). Illetve vannak járatok, amiken édeskettesben utaztam sofőrbával a vonal teljes hosszán szinte, míg van olyan járat, ami tanulószállítói szerepet is betölt: Gadány ès Hosszúvíz addig alig napi 1-2 busszal volt kiszolgálva, a vonat nem is érintette őket. Illetve nem olyan régóta Nemeskisfaludra is bemennek a buszok (kb. 40 év után újra), a napi néhány járat közül egyik egy vonatos betérése. Láttam statisztikát, erősen mínuszos a vonal, mivel mindig valami más járat s*ggében lohol. Jobban szét lehetne húzgálni a járatokat a 68-as úton, hogy ne többóránként menjen egy-egy csapat busz. A vonat abszolút halálra volt ítélve. Egyedül Marcaliban volt elfogadható helyen a vonatmegálló. Az összes többi a faluszéle és a faluszéle+5 km között mozgott. Lassú is volt, a vasutasok is busszal jártak dolgozni.
Hát nem tudom, az ohati vonal mely végén volt 5-nél több utas, Polgár környékén szerintem van 20 éve, hogy 20 utas összeverődött egy szerelvényen. (Én 1987-től követtem az eseményeket, mindig azon szórakoztunk akkor még a szüleimmel, hogy a kalauz megint félhet ott nagy magányában.)
A VÉEK topicban merült fel a vita, de ott off, úgyhogy itt részletezném.
A probléma: valaki nekiment a 2007-es szárnyvasúti bezárásoknak, mondván, hogy az milliárdos veszteséget terhelt a volánokra. Erre válaszoltam, hogy ha a volánoknak az milliárdos veszteség volt, akkor a MÁV szintjén ez tízmilliárdos veszteséget jelenthetett, s ráadásul a pótlások révén az ott élők színvonalasabb szolgáltatáshoz juthattak. Erre kérdezett egy topiktárs példát.
Akkor álljon itt a példa. Volt egy Ohat-Pusztakócs-Tiszalök méltán világhíres vasúti járat, amely rendre 2-3 utassal szaladgált. Ez is megszüntetésre került. Akkor ezt automatikusan pótolták busszal, eleinte egy az egyben, majd pedig kettévágva - Egyek-Polgár, illetve Polgár-Tiszalök járatokkal. Az azonnali pótlás nagyjából illeszkedett a vasúti menetrendhez, aminek nyomán az volt, hogy a Tiszagyulaháza-Polgár-Tuv. járatokat követte 10-20 percekkel a Tiszalök-Tiszagyulaháza-Polgár járat (mindkét irányban), illetve ugyanez volt az Egyek-Tiszacsege-Polgár-Tuv. vonalon is. Ezzel kb. hozta is a vonatpótló a vonatok egykori utasszámát.
Ehhez képest az idő eltelt szépen, s beállt egy elég korrekt renddé a dolog. Most úgy van, hogy napi 5 járatpár megy Polgárról Tiszalökre, s ebből 4-szer durva völgyidőbe sűrít be (7:35-11:49 között 10:30-kor, 11:49-14:49 között 13:40-kor, 16:05-17:50 között 17:00-kor, 18:49-22:55 között 20:30-kor). Egyedül egy járat szed el utast már meglévő, hagyományos járattól, de az a reggeli időszakban nem lehet túl drámai.
Ezen a vonalon tehát Újtikos jól járt, mert bár ott a falu közepén állt meg a vonat, de kb. akkor, amikor a busz is arra járt. Most meg egyenletesebb az ellátása. Tiszagyulaháza és Tiszadob sokkal jobban járt, mint korábban, mert előbbit nem is érintette a vonat, az utóbbit pedig kilométerekkel elkerülte. És minden egyéb utas jól járt, mert Polgáron nem a városka kies határában kell leszállniuk, hanem a központban, és Tiszalökön dettó ugyanígy van.
A vonal másik felén a vonatpótlás szervesebben beépült a Hajdú Volán által korábban is ellátott Polgár-Egyek viszonylatba, tehát itt valójában nem is került minden vonat pótlásra. Viszont a menetrend itt is kiegyenlítettebb lett, mint korábban volt.
Ez kb. a pozitív példa, amikor a vasúti megszüntetés nemhogy kárt, hanem kifejezett hasznot hoz az ott élőknek.