Keresés

Részletes keresés

fox888 Creative Commons License 2014.08.14 0 0 317

Én is befizetném magam egy tálra! :-)

Előzmény: pisti.75 (315)
Piho Creative Commons License 2014.08.14 0 0 316

Szeretnénk mi is egy ilyen tálat igényelni ;-)

Előzmény: pisti.75 (315)
pisti.75 Creative Commons License 2014.08.13 0 0 315

Ha valamelyik kempingben összefutunk, nálam !

Előzmény: Szakiss (314)
Szakiss Creative Commons License 2014.08.13 0 0 314

Mosolygós, kolbászos tányért hol lehet kapni??? :)

Előzmény: pisti.75 (313)
pisti.75 Creative Commons License 2014.08.12 0 0 313

A hétvégén Túrkevén voltunk,ha valaki oda készül szívesen válaszolok .

 

   

 

 

   

 

 

  Hab parti, ahonnan kizártak ! (bezártak ))) !

Senior55 Creative Commons License 2014.08.11 0 0 312

A tapasztalatokat öszegezve elkészítettem a sátram cövek készletét.

Részletek itt.

mopedmice77 Creative Commons License 2014.08.07 0 0 311

Tisztelt Uraim,

 

van 2 db. új, illetve 1 db. használt 4.00-10 -es eladó Skif gumim.

 

A három darab egyben 15.000.- Ft.

 

A következő e-mail címen lehet érdeklődni: janos.willi@gmail.com

 

A gumik Budapesten Újpesten találhatóak.

 

Üdvözlettel:

W. János

 

Szakiss Creative Commons License 2014.08.04 0 0 310
Nameg ésszel kell vontatni, nem száguldozva! Ez a legelső dolog. Amikor vizsgáztattam a lakót 50km/h-val is gyorsnak tűnt az utazás olyan szélvihar volt....
Előzmény: Senior55 (309)
Senior55 Creative Commons License 2014.08.04 0 0 309

Pontosítás:

CT-3 helyett CT 5-3.

Cikk az utánfutó vontatásról: http://www.reggel.hu/nyomtat.php?cikk=159529

Nem olcsó, de megszünteti a vizszintes és függőleges belengés, a stabilizátoros vonófej (minden vonórúdhoz jó):

http://www.smid.hu/smid/utanfuto_vonohorog_visszajelzo_elektronika_alkatresz_adat.jsp?ua_cikkszam=1225288

Senior55 Creative Commons License 2014.08.04 0 0 308

A görögországi kempingben egyidőben 3 sátras utánfutó is volt.

Rajtunk kívül még két macedón gyártmány. Az egyiket sikerült lekapnom, amikor mentek haza.

Keveset beszéltem a tulajjal azt hitte új a CT-3-om. Imádják az utánfutójukat, évek óta ezzel járnak kempingezni. A Skifhez hasonló a sátorja (színben is), BRAKO a gyártmánytípusa.

 

 

BluElite Creative Commons License 2014.08.04 0 0 307

Sziasztok, szép napot mindenkinek!

 

Előszeretettel olvasom ezt a topicot már egy ideje, és érdeklődéssel, örömmel figyelem a témát.

 

Noha sátras utánfutónk sosem volt, jelenleg a második lakókocsinkat nyúzzuk. Ez 1 tonnás. A fékezésével nincsen semmi baj, ha a fékrendszere karban van tartva és jól be van állítva. Tapasztalatból mondom, nem nehezebb megállni vele, mint egy fék nélküli utánfutóval.

 

A sátras futókra visszatérve: az egyetlen élményem ebből a tárgykörből kb az, amikor pár éve láttam pár sátras futót, amit hollandok húztak. Hihetetlen gyönyörűek voltak.

 

További szép napot kívánok Mindenkinek, élvezzétek a nyarat amíg tart!

 

Tisztelettel: BluElite

Előzmény: Campika (306)
Campika Creative Commons License 2014.08.01 0 0 306

Sziasztok

 

Jövő héten újra beindulunk a Camp Let -ünkkel, 2 hete a Worthi tóról haza kellett meneküljünk a több napos eső miatt, én nemigen emlékszem ilyen nyárra...

A sebességhatárokról írtok és belengésről. Én belengést még szerencsére nem tapasztaltam, de a traffipaxot illetően érdekelne a tapasztalatotok. Ausztriában tök jó ott 100 al lehet menni futóval, az elviselhető és biztonságos is. De a 80 km/h ra ki vagyok akadva ami Ny- Eu legtöbb országában a határ. Nevestséges és pragmatikus, mert 250-400 Kg sátras nem össezhasonlítható egy 1500 kg-os lakókocsival vagy autószállító trailerrel fékezési szempontból.

 

Hol és hogyan kapják el az embert, ha mondjuk 100 -al megy. Remélem a "section control" és a lézeres traffipaxok is a személyautókra vannak optimalizálva, vagy kiszúrja hogy utánfutót vontatsz ? Most Olaszországba megyünk, meg Horvátba, és Szlovéniába van ott valami tapasztalat ? Itthon a Waze alkalmazást használom a traffipaxra ami elég jó, és most hogy vannak roaming internet napihegyek túlforgalmazás nélkül a hazai mobilszolgáltatóknál, nekem megér napi 1000 Ft ot hogy ne fussak be egy traffiba külföldön. Ráadásul ha beáll az autópálya arra is jó.

A Németeknél van 100 km/h pakett sátras utánfutóra és lakókocsira os, de csak ottani polgároknak és belföldön, de nálunk csak buszokra létezik.

Érdemes lenne lobbizni egy 100- as sebességhatár érdekében itthon is, a súlyt szállító futósok nem partnerek ebben ,mert ők valóban nehezek, de a sátrasnak igazán kevés a 80 -as határ, 100-al kiegyeznék.

 

Piho Creative Commons License 2014.07.31 0 0 305

...hmmm nos azért volt élményem nekem is a CT5-3 vontatását tekintve. A fékkel hasonlóan megjártam de 250 km után én lazítottam rajta. A súlyt a futóban 6 km után módosítottuk mert kopogott a vonófej. Azt vettem észre, hogy a futó 100 - 110-nél viselkedik a legnormálisabban de afelett már nem tűnt stabilnak. Szitálást nem tapasztaltam azonban lehet, hogy csak az enyém de a vonórúd a stucninál fel-le mozog, emiatt az úton bólogat, ami rohadtul zavart végig. Ezt még a hétvégén megoldom, mert 15-től újra gurul a campikánk a Magyar tengerre. 

Előzmény: Senior55 (299)
Piho Creative Commons License 2014.07.31 0 0 304

Sziasztok!

 

Mi is megjártuk az olasz Ligur Riviérát. A bázist Sestri Levante navü városkában a Camping Mare Monti ban volt, ahol a kemping tulajdonos srác nagyon kedvesen és segítőkészen állt a vendégekhez, ja és nem utolsó sorban beszélt angolul. A kemping elhelyezkedése hegyoldalba volt teljesen nyugodt környezetben, pazar kilátással az öbölre. A parcellák elektromos árammal szennyvíz csatlakozással és privát műkőmosogatóval ellátottak voltak. A kempingben van édesvizű medence, napozó terasz, bár, market és a szolgáltatások közé tartozik transzfer busz a vasútállomáshoz naponta 2 alkalommal. Ugyanis vasúttal nagyon kényelmessel elérhető Genova és a Cinqueterre csodálatos falvai. Aki nem idegenkedik a sok utazástól annak csak ajánlani tudom, mint a kempinget, mint pedig Olaszország ezen régióját.

 

... a megérkezés

 

 

a kilátás az öbölre a parcellánkból

 

campika élettere

 

az elmaradhatatlan palacsinta

 

a Cinqueterre egyik csodálatos panorámája

 

 

a vasárnapi menü a campika konyhájában készítve

 

és az elmaradhatatlan söröcske

DAFMAXX Creative Commons License 2014.07.31 0 0 303

Sziasztok.

Mi megjártuk Írországot a CT6.2-vel és semmi hasonló szitálós jelenséggel nem találkoztam. Igaz, hogy 90 felé nem is hajtottam szinte sehol a kocsit. Ebből fakadóan gondolom, hogy erőssen sebesség függő lehet a jelenség.

ehencsi Creative Commons License 2014.07.31 0 0 302

Szia!

 

Roller R9540 típusú lakókocsi :)

Előzmény: Szakiss (298)
Senior55 Creative Commons License 2014.07.31 0 0 301

Szia!

 

A belengéssel kapcsolatban hallottam már komoly problémát és baleset is.

Érdekes amit írtál, nekem semmi tapasztalatom eddig nem volt  eddig utánfutó belengéssel. Több ezer km-t normál utánfutóval már levezettem.

(Igaz az mai, lengéscsillapító nélküli meglehetősen "pattogós" utánfutó volt.)

A Camptourist úgy 450 kg-os össztömegű volt, és úgy 85-105 km/ó körül kezdett belengeni, amikor az úton "nyomvályúba" kerültünk. A gázadással is próbálkoztam (emelkedőn is létrejött, amikor pedig erősen húzott állapotban volt), de nem segített. Amikor levettem a gázt néhány másodpercre, az utánfutó féke nagy valószínűséggel bedolgozott, a lengés megszűnt. A kerékösszetartás megfelelő az utánfutón, csak a gyárilag ajánlott súlyelosztás nem volt az.

Amikor a súlyelosztáson változtattam a belengés nem jelentkezett még akkor sem, amikor visszafelé ugyanolyan nyomvályús úton haladtunk, pedig tartósan mentem 90-120 km/ó-val.

Érdekes ez a jelenség, ha valaki tud erről többet, megoszthatná velünk az ismereteit.

Előzmény: dstr (300)
dstr Creative Commons License 2014.07.31 0 0 300
Szia!

Iszonyatos mázlid volt a belengéssel kapcsolatban. Aranyszabály ugyanis, hogy a vontatmány belengése, szitálása esetén a gázra kell lépni. A motorfékezés is veszélyes. Ha pedig fékeztél volna, Nagy valószínűséggel a vontatmány mégjobban beszitált volna, és akár a vontató járművet is felborította volna. Láttam már pár ilyen esetet. Nyílt pályán egyenes szakaszon egyszercsak szikrázik a tető :-(
Előzmény: Senior55 (299)
Senior55 Creative Commons License 2014.07.31 0 0 299

Sziasztok!

 

Tegnap értünk vissza a felújított Camptourist-al Görögországból.

Camping Valti volt az úti cél. (Sithonia) (20-25 €/ nap 2 felnőttnek az ottani kempingek árai trailer tent sátorhellyel)

Indulás után néhány km-t megtéve éreztem egy kis fékszagot.

Megállás. Az utánfutó felnijei forrók voltak.

Fék után állítás a kézifék csavarjával (kicsit épp lazára hagyva a drótkötelet).Pár km után megállva a felnik már nem voltak melegek.

Azt gondoltam, hogy mivel az utánfutón elől egy 37 kg-os csónakmotort cipelek, a nagyobb súlyú holmikat a hátsó tárolótérbe tettem.

Ezt nem jól tettem, mert a hátsó rész kicsit túlsúlyos lett. Ennek nagy hátránya az lett, hogy nagyon gyakran "belengett" az utánfutó, amit rövid gázelvétellel kellett megszüntetni. Ez a folyamatos jelenség fárasztóbbá tette a 1200 km-es utamat lefelé.

A macedónoknál, szerbeknél és görögöknél nincs lekorlátozva az utánfutós vontatás, így tartósan lehetett menni autópályán 110-120 km/ó-t.

Estére 5-re érkeztünk, így első a sátorfelállítás.

A kemping tulaja egy vérbeli görög, aki mindent szemmel tartott és folyamatosan intézkedett minden apróbb problémánál is. mondtam neki, hogy nekem 6x6 m-es placc kell. Jó balkáni mentalitásnak megfelelően mutatott egy helyet és előttünk "kilépte" a 6x6 m-t.

Még nem tartottunk az elősátor felállításánál, amikor elkezdett szemerkélni az eső. Mikorra behúztam az elősátor összefogó cipzárját már erősen esett.

A cövekeket már szakadó esőben és félhomályban verten le. Másnap már jó időben és látási körülmények között, a cövekeket fel kellett szedni és rendesen a helyére verni.

A sátor 1 nap alatt teljesen kiszáradt.

Érdekes az, hogy a vászonponyva alatt 1-2 fokkal hűvösebb volt mint kint. Az idő a vakáció végéig jó volt.

A kezdeti pakolási hibából tanulva előre is pakoltam nehezebb holmikat (horgony, lánc, stb.) így már inkább orrnehéz lett a futó,  megszűnt a belengés, nem kellett rá figyelni.

 

Határok, autópályák:

- 2. kategóriásnak minősítik minden autópályán. A macedónoknál ez 13 € összesen oda-vissza. A szerb díjakat még nem számoltam össze. Görögben nem kellett feizetni.

- Minden határnál megnézték az utánfutót, de mindenütt csak intettek, nem foglalkoztak velünk. Visszafelé a magyar átlépésnél viszont alaposan átnézték, kinyittatták az utánfutót. Ilyen kütyüt még nem látott a vámos, így végig kopogtatta az össze oldalát. Tompánál jöttünk-mentünk, mert a röszkeihez hasonló tumultus ott nincs.

Az utazási idő lefelé (és később vissza) 17-19 óra pihenésekkel együtt.

 

Utak:

A szerb autópályán a folyamataos útmunkák miatt sok a erősen lekorlátozott sebességű szakasz (találkoztunk 2-4 km-en keresztül 30-as táblával is) és itt olykor mérnek is

A macedón szakasz jónak mondható, de olykor erős huppanó is előfordult, tábla jelzés nélkül.

Bernezkedve:

 

 

Akácfák alatt:

 

Gázpalack hátul, a sátoron kívül (6m-es gázcsővel)

 

Főzés közben:

 

A camping bejárata (varázslatos tengerrel):

Szakiss Creative Commons License 2014.07.30 0 0 298
Szia!
milyen lakót kaptatok?

Előzmény: ehencsi (297)
ehencsi Creative Commons License 2014.07.30 0 0 297

Sziasztok!

 

Idén kaptunk egy lakókocsit, így megválnánk szeretett sátras utánfutónktól. :( Ifa Campturist  CT 5-3, rendelkezik műszaki vizsgával, nagyon szép felújított állapotban van. Ha valakit érdekelne jelezze.

 

Szép Napot!

Woody81 Creative Commons License 2014.07.23 0 0 296

Szia!

Egyszerűbb: Lecsiszolod, lefested. Használat közben itt-ott le fog verődni a festék.

Profi: Leszemcseszóratod és galvanizáltatod. Egyik se drága igazán, csak kell rá helyet találni. Galvanizálást kilóra csinálják, kis mennyiség esetén cca 100ft kilója.. Szórás olyan 5-6e forint óránként, szerintem egy óra alatt röhögve megcsinálják. Mondjuk azt még a festés elé is érdemes megjátszani. Olyan lesz mint az új... ha nem jobb :)

Előzmény: DAFMAXX (295)
DAFMAXX Creative Commons License 2014.07.23 0 0 295

Sziasztok!

Lenne egy olyan kérdésem, hogy a sátras futón a sátor vázszerkezetét mivel érdemes lekezelni, ugyan is kezd rajta meglátszódni az elmúlt 25 év és szeretném rendbe rakni.

pisti.75 Creative Commons License 2014.07.21 0 0 294

Néhány kép Berekfürdőről !  

Előzmény: dstr (293)
dstr Creative Commons License 2014.07.21 0 0 293

Sziasztok!

 

Péntek délután felakasztottuk a futót, este már Szentendrén a pap-szigeti kempingben aludtunk. Csak egy hétvégét terveztünk ott tölteni. Maga a kemping árnyas, csendes, jó állapotban vannak a közösségi helyiségek is. Közel van a belváros, gyalog sem vészes megközelíteni. A kempinget körül veszi a Duna, ám közvetlenül megközelíteni mégsem lehet, a tábort elhagyva, azt megkerülve lehet a Duna partját megközelíteni. Ez kicsit érthetetlen számomra, mert a kemping kerítésén több helyen is van kapu a folyó felé, csak azokat zárva tartották. A szúnyogok száma elviselhető volt. 

A tábor 2/3-át egy dán csoport foglalta el, voltak kb. 50 lakókocsival. Melletük voltak még németek is néhányan. No ezt a kb. 120-150 embert észre sem lehetett venni. Aztán szombat estére érkezett egy kb. 40 fős szlovák csapat... Velük a tábor személyzete nem bírt. Feleségem hajnali kettőkor felajánlotta az éjjeli őröknek, hogy ha nem tudják a rendőrség számát, szívesen segít tárcsázni :o) Vasárnap reggel kialvatlanul sátorbontás, egy baráti találkozó Csobánkán, aztán kb. 300 Km hazáig. Kicsit kikészültem, de már jól vagyok :o)

 

 

 

(menni fog a kempingmániára is)

Lacman68 Creative Commons License 2014.07.17 0 0 292

Sziasztok! Friss hirdetés,nagyon baráti áron és fotóról igen szép állapotban lévő sátras! Akinek van most"lehetősége",ne hagyja ki !!!  http://olx.hu/hirdetes/elado-lakosator-4-ill-6-szemelyes-ID2kOMt.html

Woody81 Creative Commons License 2014.07.16 0 0 291

Sziasztok "Sorstársak"!

 

Szombaton én is Camptourist 5-3 tulajdonos lettem. Megtörtént az első sikeres felállítás. Kérdésem az lenne, ti pl a lehajtható fedél alá szoktatok-e tenni valamit,  ponyva? vagy akkkor jobban befülled?? Vagy pl keresztbe két-három, deszka-léc amire felfekhetnek azok a gumírozott sinek. Elősátorba mit érdemes a talajra tenni? Ezek a gyári perforált szőnyegek megérik az árukat? Vagy sima takaróponyva is ok?

Üdv: Gábor

Törölt nick Creative Commons License 2014.07.15 0 0 290

Sziasztok!

 

Érdeklődnék, Vas megyéhez ki lakik közületek a legközelebb? Sátras utánfutó vásárlás előtt amennyiben van rá lehetőségem megnéznék egyet, Camptouristot és Skifet elsősorban.

 

Előre is köszi a segítséget! 

Campika Creative Commons License 2014.07.15 0 0 289

Campika Creative Commons License 2014.07.15 0 0 288

Sziasztok

 

Ma elkészült a Camp Let vonórúdra az alu doboz felszerelése, meglepődtem milyen nagy így élőben, jó masszív, 3 mm-es alu lemezből hegesztve. Mellékelek képeket. A hátsó éle 90 cm, az első 50 cm, magassága 60 cm, 200-220 L körüli plusz űrtartalmat ad, a merev, keményebb cuccokat pakoljuk majd ide a kasztni belsejéből , mert a matracok összenyomhatók jobban amikor összecsukjuk a szerkezetet, azok maradnak benne. Az már látszik, hogy a tolatással, kanyarodással vigyázni kell, mert kisebb ív esetén hozzáérhet a kocsi hátuljához.A múltkor a 3 szék, asztal, sátorszekrény, hűtőbox állvány és a sztenderd tartozékok voltak benne és határeset volt h. össze tudtuk csuki. A doboz 2 db. békazárral záródik, és van rajta esővédett levegőző lamella, amely a gázpalack nemkivánatos szivárgása esetén is hasznos. Ha valakit érdekel megvan a hazai gyártó elérhetősége, igaz nem olcsó mulatság, de vékonyabb anyagból nem érdemes gyártatni, mert nem lesz tartós szerintem. Majd kap egy porfestést fehérre, hogy műanyagnak nézzen ki, így talán nem kél lába itt Magyarországon, Nyugaton meg nincs ilyen veszély...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!