Megvan hol láttam a német árat: a "http://www.hoszivattyu.org/?searchType=blog&page=1" -on írja a blogíró, hogy 0,76Eur/m3. Persze valószínű a németek más áron is veszik a piacról mint mi.
Valamivel drágább lehet No-ban, de ilyen eltérést nem hiszek. A 102 ft már közelítőleg világpiaci ár és a támogatást most nem egységesen, hanem kereset-arányosan adják.
Lehet, hogy igazad van, elképzelhető, hogy emiatt mondta azt amit mondott. Mindenesetre most a gáz ára majdnem megduplázódott (vagy fog) a 2002-2003-as árakhoz képest. 2008-ban nekem már 102 Ft lesz, úgyhogy ezért is kezdetm el gondolkodni a kazáncserén. Valamelyik netes oldalon olvastam, hogy ez még jobban is emelkedhet, mert pld. Németországban 200 Ft felett van m3-e. Bár ezt nem igazából hiszem el, németnyelvtudás hiányában meg nem is tudom ellenőrízni.
Szia Urbancsok! Megnéztem a neten és a padlófűtés gyűjtő-elosztójánál a padlófűtés csöveit. Eredmény: piros feliratos, kimondottan padlófűtéshez való, védőréteggel ellátott, oxigéndiffúziómentes csővel van megoldva a csövezés. Ez a probléma kilőve, úgy gondolom.
Ha jól tévedek, 2001-ben nagyobb volt a különbség a kondenzációs és a sima kazán ára közt és olcsóbb a gáz. Szerintem ezért mondta, hogy nem térül meg, csak soká.
Ma viszont nincs akkora különbség a kazán árában, drágább a gáz - sokkal hamarabb jöhet a megtérülés.
A tervező nem igazából lebeszélt, hanem azt mondta, hogy amennyivel drágább annyival nem tud többet. Én úgy éreztem, hogy inkább azért idegenkedik tőle, mert talán nem ismerte annyira, mint a hagyományos kazántechnikát. Amúgy az első felvetésed talált, mert a fűtökör egy lemezes hőcserélőre dolgozik rá, így a padlófűtéskör le van választva egy kisebb, direktbefűtött, fürdőszobai törölközőszárító radiátor köréről. Ez utóbbit egy nagy baromság volt beépíteni. A slusszpoén, hogy HEP2O csővezéssel van a padlófűtéskör megépítve, ami tudtommal oxigéndiffúzió mentes. Vagyis akár az Ecosyra rá lehetne direktbe kötni. (ha jól olvastam a kazán leírásában) A 23-28%-os mondatodat nem igazából értettem. Hogy jött ki?
Ha a tervező lebeszélt a kondenzációs kazánról, akkor hogyan oldotta meg a kizárólagos padlófűtést egy mezei falikazánnal?
1. Gondolom, hőcserélővel.
Ha ez így van, akkor ez az első gond a kazáncserénél.
Bár ez egy újabb problémát is eredményezhet, vagyis hogy a padlófűtés csövei nem alkalmasak a közvetlen kazánköri bekötésre. Magyarán nem oxigéndiffúzió mentesek (remélem ez csak egy rossz feltételezés).
2. Ha nincs hőcserélő, akkor van keverőszelep.
Ha ez így van, akkor a kondenzációs kazánnal elérhető megtakarítás (nem feltétlenül az SD-val) 23-28%. De ehhez kell az időjárásfüggő szabályzás is.
Fontos, hogy a csökkentett hőmérséklet max. 2 fokkal legyen alacsonyabb, mint az engedélyezett időszakban beállított.
Van nekem egy Dég Colibri cirkóm (mintha Beretta lenne belül), 120 literes tárolóval. Azt csinálja, hogy rendszertelen időközönként leáll (20 perctől 2 hétig), de ezt nem tudom konkrét eseményhez kötni. Már 2 "szaki" (ebből az egyik a hivatalos szervízből) megnézte, és vállvonogatva elmentek, hogy ez pedig tök jónak néz ki, és ha nem tudom reprodukálni a hibát akkor ennyi. Mindezekért (persze kis pucolás, és kontaktsprézés után) kértek 10e és 8e Ft-ot. Valami ötlet, hogy mihez tudnék kezdeni? Két kisgyerekkel ez így elég necces.
A beírásomban elfelejtettem beírni azt, hogy tisztán padlófűtésem van, vagyis éppenséggel a "hőleadó" rendszerhez pontosan passzolna a kond. kazán. Közben találtam adatot arra vonatkozólag, hogy a katalógusban az Ecosy leadott 5,9-29,6kW (beállitható) teljesítményéhez, mekkor gázfogyasztási értékek illenek, konkrétan: 0,5-2,7 m3/h. Vagyis jelenleg, a mai napon azt mértem, hogy a kazánom egy óra alatt 1,08m3 gázt fogyasztott. Ez a Renova Mini adatai alapján azt jelentette, hogy a kazán ~ 10kW- os teljesítménynel fűtött. Egyébként a mai nem túl meleg napon ez ca. 6,5 h-ás fűtési időtartamot jelentett. Termosztáton 18,5°C az alsó, míg 21,5°C a felső érték. A 21,5°C-ot 12 órától kell elérnie, amit mint írtam 18h30min-kor ért el kb. Ha most veszem ezt a 10kW-os értéket és visszaszámolom az Ecosy fogyasztására, akkor úgy nézem, hogy olyan 0,86-0,9 m3/h jönne ki a gázfogyi az Ecosyval. Erős túlzással talán kijönne az a 15% körüli megtakarítás. Ebbe próbálok kapaszkodni. Amúgy a Saunier cégnek is írtam erről, csak gondoltam vannak itt olyan fórumozók, akiknek konkrét értékei is vannak. Remélem nem tévedtem. A tervezőnek aki a ház épületgépészetét tervezte már a tervezés fázisában jeleztem, hogy vevő lennék a kondenzációs technikára, de lebeszélt róla, hogy túl magasak a költségei. Mostmár látom, hogy nem igazán volt igaza, mert a gáz ára is jelentősen emelkedett 2001 óta, persze ezzel Ő akkor nem kalkulálhatott, én meg nem igazából voltam akkor képbe.
A kazánért szerintem sokat nem fogsz kapni. A radiátorok nem tudom mekkorák, de az alacsony hőméréskletű max 50/30 fokos esetén lehet hogy cserélni kellene őket.
Nem tudom mire gondolsz a teljesítmény belővésnél. A max teljesítményt lehet visszavenni, de ennek a kondenzációsnál szvsz nincs különösebb jelentősége.
A max-nál nincs kondenzáció egyébként, ott gyak egy zárt égésterű turbós kazánként üzemel. Valahol azt olvastam, hogy a teljesítmény felénél van a kondenzáció határa.
Ha van épületgépészed (mondjuk aki tervezett 6kw-ot), akkor szerintem beszéljétek át a rendzseren a változtatásokat, és lehet számolni megtérülést.
Sziasztok! Véleményetekre lennék kiváncsi az alábbiakat illetően. Jelenleg egy Renova Mini C12-vel fűtöm a könnyűszerkezetes, 100m2-es fűtött alapterületű, 6kW hőigényű (ép.gép terv szerint) házamat, egy SD60-as tároló segítségével pedig a melegvízet állítom elő. 2002 májusi költözésünk óta havonta, azonos időpontban nézem a havi gázfogyasztást, és megállapítható, hogy éves szinten ~1500m3 a gázfogyasztásom. Takarékoskodnék! Vagyis úgy gondolom, hogy egy Saunier Duval Ecosy kondenzációs kazánra kicserélném a Renova Minit. Katalógusadtok szerint 15-20%-os megtakarítás lenne elérhető a gázfogyasztásban, vagyis az én eddigi fogyasztásom alapján ca.9-10 év alatt megtérülne a kazán ára. Gázártámogatás nuku, és ha a Minit még el is sikerülne adni, akkor a megtérülés még kevesebb lenne. Viszont van egy kis gondom. A katalógusadata persze egy dolog, aztán lehet a valóság meg mást hoz. Az Ecosy letölthető adatlapján csak a max. gázfogyasztás van megadva, ami gondolom a max teljesítményhez passzol. Van-e valakinek a fórumozok közt arra vonatkozólag adata, hogy az Ő Ecosy kazánja mekkora teljesítményre van belőve és ez mekkora gázfogyasztást jelent, mondjuk óránként. Mert akkor esetleg összevethető lenne az én eddig adataimmal és méréseimmel.
Ja értem a logikát, hogy víz hiányában mi a szitu ... az meglehet, hogy a kazánon belül (HMV fűtőkörben a két csap között) volt közben víz ... valamiért inkább nem nyitogattam ;)
Az én fűtőkazánom pl. júliustól októberig csak melegvizet csinált, októberben lett rákötve a fűtési rendszer (addig csak két lezárt csap volt a fűtés ki/be csatin). nem zavarta. Persze csak HMV üzemmódban ment.
Hú most látom hogy nem jött össze a cső csere. A cső hosszát nem nagyon néztem, csak a csere járt az eszemben. De hajlításkor azért kiderült volna hogy enged -e vagy nem. Amúgy meg ha megtörik, akkor még nem törik el teljesen.
A hőcserélőnél meg nagyobb baj az ha nincs meg az ellentétes irány, mint az hogy fel van cserélve a primer, meg a szekunder kör. Ezért nem működött neki a padlófűtés. lehet 1-2 radiátort fel tud melegíteni rossz bekötéssel is, de egy nagy víztömegű tehetetlenségű padlófűtést már nem bír el.
Nálam ugyan ez a hőcserélő ugyan ilyen paraméterű padlót a 65 fokos kazán előremenőből 60 fokos padló előremenőt tud csinálni úgy hogy minden kör rajt van. Akinél rosszul van bekötve, ajánlatos megcserélni, sokkal jobb lesz a fűtés. Nálam a vegyes kazán oldalán van a 1/2"-os csonk, egyből felbővítve 1"-ra, és simán viszi a szivattyú. Az szinte lényegtelen. Azt én is hiányolom hogy nincsenek benyilazva a csonkok. Mondjuk én magamtól jöttem rá hogy hogy kell bekötni.
Sajnálom hogy így sikerült, de én is a flexi csövet javaslom. Azzal könnyen gyorsan be lehet kötni.
Szerintem a bojlerből jöhet melegvíz egy darabig attól hogy nem megy a kazán. Tényleg jobb lenne rézzel.