Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Lalamper Creative Commons License 2014.06.15 0 0 31433

Sziasztok,

 

2007-es Suzuki Swift 1.3 GLX (M13A, 55e km) gyári könyve az API szabvány szerinti SG,SH,SJ vagy SL, 5W-30-as olajat javasol.


A Castrol keresője pedig ehhez a típushoz a sokat emlegetett Magnatec 5W-30 A3/B4 (félszintetikus) olajat javasolja, amely API SL/CF és ACEA A3/B3, A3/B4 minősítéssel rendelkezik. Most Shell Helix Ultra Extra 5W-30 van benne, amely full szintetikus. Nem feltétlen szeretnék bele félszintetikust.

Azonban az ACEA szabvány szerint a C1/C2/C3/C4 széria kifejezetten EURO 4-es vagy újabb, katalizátoros motorokhoz készült, mivel abban alacsonyabb az SAPS tartalom, jobb a katalizátor élettartamára nézve.

A kérdés az lenne, hogy mely Castrol (Edge) ACEA szerinti C szériás olajat lehetne még használni?

Azaz Castrol Magnatec (félszintetikus) vagy Edge (full), de akkor abból melyik?

Köszi szépen!

Lui

SLX-350 Creative Commons License 2014.06.15 0 0 31432

Szia Samuraj,

 

A rendelkezésemre álló infók szerint a 2NZ-FE (63 kW-os) verzióhoz 1.90 liter API GL-4 SAE 75W-90-es, a 2SZ-FE (64 kW-os) változathoz pedig 1.70 liter API GL-4-es SAE 75W-s hajtóműolaj szükséges.

Előzmény: suzuki samuraj (31431)
suzuki samuraj Creative Commons License 2014.06.14 0 0 31431

Hello

 

Kérdezném hogy toyota yaris 2006-os évjárat , 1300 -as benzinesbe ,kéziváltóval (motor kodot nem tudok) ,milyen váltóolaj ajánlott ?

fistiKK Creative Commons License 2014.06.11 0 0 31430

köszönöm.

Előzmény: SLX-350 (31429)
SLX-350 Creative Commons License 2014.06.11 0 0 31429

Szia Fistic,

 

Ehhez a váltóhoz VW G 50 (vagy másképp: VW 501.50) jóváhagyású SAE 75W-90-es hajtóműolaj használatát írták elő. a cseréhez 2.00 liter szükséges.

Ez a jóváhagyás az API skálája szerint sacc/kb a (hivatalosan nem is létező) GL-4+ minősítésnek felel meg.

Előzmény: fistic (31428)
fistic Creative Commons License 2014.06.11 0 0 31428

Tisztelettel érdeklődnék, hogy Octavia I 1.8T be milyen sebváltó olajat tegyek ? GL4 vagy GL5 minősítésűt ? azt tudom hogy 75w90. Illetve hogy mennyiségre mennyit vegyek...?

Köszönöm előre is.

cross_183 Creative Commons License 2014.06.11 0 0 31427

Ez így van. Mindazonáltal nincs számottevő különbség pl egy 13 és egy 15-ös kinematikai viszkozitású olaj között.  Ha meg azt nézzük, hogy 100°C-on egy 15w-40 -es olaj is lehet "vékonyabb" mint egy 5w-40-es, akkor mindjárt borul az elmélete johannes.-nek.

Persze lehet árnyalni a dolgot, pl ha valamiért csak 70-80°C-os olajjal üzemel a motor, akkor valóban "vastagabb" lehet egy 15w-40-es mint egy 5w-40-es.  

Előzmény: stevie-13 (31426)
stevie-13 Creative Commons License 2014.06.11 0 0 31426

magyarázd el milyen különbségek lehetnek viszkozitásban közel 100°C olaj hőmérsékletnél 5w40,10w40, és 15w40 között. Szívesen meghallgatjuk az észérveket.

 

 

Az a "40" egy viszkozitási osztály, egy -tól -ig kategória, tehát a konkrét viszkozitás értékben valóban lehet különbség két 40-es olaj között. Az egyes olajok műszaki adatlapjain meg lehet találni a pontos, mért értéket - azonban ennek nincs különösebb jelentősége, konkrétan a fogyasztásra gyakorolt hatása teljesen elhanyagolható.

 

Előzmény: cross_183 (31423)
gsis Creative Commons License 2014.06.11 0 0 31425

Most az Almera fórumon megy a " TIT" előadás !

Előzmény: cross_183 (31423)
Vadkeleti Creative Commons License 2014.06.11 0 0 31424

Erre a gyors válaszra nagy tétben mertem volna fogadni.

cross_183 Creative Commons License 2014.06.08 0 0 31423

Ne legyen tele a tököd, hanem magyarázd el milyen különbségek lehetnek viszkozitásban közel 100°C olaj hőmérsékletnél 5w40,10w40, és 15w40 között. Szívesen meghallgatjuk az észérveket.

Előzmény: johannes. (31422)
johannes. Creative Commons License 2014.06.08 0 0 31422

Ez az állítás nem igaz.

 

Nem részletezem, a tököm telivan, hogy mindenki ezzel a marhasággal jön.

 

Melegen is nagy különbség van az 5w40,10w40, és 15w40 között.

 

Én személy szerint tapasztalom, az autódiagnosztikások is sokan tudják, az autószerelők többsége is.

 

...de hogy nehogy tévedjek megkérdeztem egy olajtársaság kenéstechnikai szakértőjét is, hogy ugyan hol tévedünk, mert a tapasztalat és az elémélet nem egyezik.

aztán jött a válasz, hogy nem téved, van különbség, nem is kevés, ezért nem mehet minden autóba 0w40, pedig a számokat nézve mehetne,ő is azt mondta, hogy ezért kell figyelembe venni a gyártói ajánlást.

 

...de itt sokan önállósodnak,...mert olvasta egy jó  cikkben, de hogy igaz e ?...én olvastam darwint, nagy mókamester volt az öreg, mesének jó az is....;-)....

Előzmény: cross_183 (31421)
cross_183 Creative Commons License 2014.06.08 0 0 31421

Te tudod, mit mikor mértél.

Üzemmeleg motornál az összes általad használt olaj hasonló viszkozitású volt, mivel 40-es olajokat használtál. Tehát nem volt egyik olaj sem "vastagabb" a másiknál. Csak is a bemelegedés fázisában lehettek különbségek, ami fogyasztás szempontjából nagyon minimális eltéréseket ad.

Előzmény: johannes. (31419)
nézek Creative Commons License 2014.06.07 0 0 31420

hmm.. a régi szép idők.. öreg motorosoknak párás lesz a szemük, amikor emlékeznek a téli, mínusz tízfokban elrendelt riadóra.

a telephelyen ruhában aludtak a titkok tudói, és már melegítették a csepelek, és egyéb rettenetek kartelljét, hogy legalább riadókor törhető legyen az olaj...    a bikák(is) gondosan feltöltve vártak a sorukra...

 

aztán megszólalt a csengő.. hátkéremszépen...volt ott mindenféle  zaj..     a benzines roburok még valahogy, de a többi.. füst, káromkodás, motorbőgés...

 

még ma sem értem, hogy soha nem volt nagyobb kár az óriási benzinlámpák, és egyéb rettenetek tüzétől.

 

 

johannes. Creative Commons License 2014.06.07 0 0 31419

akkor azt buktad is.

Előzmény: cross_183 (31418)
cross_183 Creative Commons License 2014.06.07 0 0 31418

Pont ezt akartam írni. Van egy százasom rá, hogy a magasabb fogyasztásokat hidegebb időben mérte.

Előzmény: WHIRLPOOLDOKTOR70/5407070 (31417)
WHIRLPOOLDOKTOR70/5407070 Creative Commons License 2014.06.07 0 0 31417

Lehet lassan 30 fok van kint.Nekem az 1.4MPi 4.1et is tud ilyenkor,hidegben meg 7 litert is

Előzmény: johannes. (31416)
johannes. Creative Commons License 2014.06.07 0 0 31416

na ezt akkor megegyszer...:-)  tehat 20w50 et nem terveztem, én sem gondoltam volna, hisz korábban ém is írtam , hogy olaj nem jelenthet ennyit de ez itt most érdekes. Még arra gondoltam , a vastagabb olajfilm miatt jobb a kompresszió és az autó nyomatékosabb alsó tartományban.Lehet hülyeség de a mérések pontosak ,valami változott.

johannes. Creative Commons License 2014.06.07 0 0 31415
20w50 et nem terveztem ès èn is ùgy vèltem az olaj nem jelenthet ennyit de akkor mi ?.....Nem lehet hogy a vastagabb olajfilm miatt az a kompressziòja jobb ès ezàltal nyomatèkosabb ?.....csak egy ötlet....
Előzmény: stevie-13 (31414)
stevie-13 Creative Commons License 2014.06.07 0 0 31414

Akárhogy is nézem a dolgot, itt semmi más nem okozhatta a fogyasztás drasztikus csökkenését csak a vastagabb olajra váltás.

 

 

Természetesen elhisszük a drasztikus fogyasztáscsökkenést, és örülünk, hogy keveset fogyaszt az autód, de biztosan nem áll fenn összefüggés az olaj és a fogyasztáscsökkenés között.

 

:-)

 

Az olajnak valójában igen csekély hatása van a fogyasztásra, a motor belső súrlódása eltörpül mondjuk a légellenállás mellett.

 

Ha okoz is különbséget a fogyasztásban az olaj minősége, annak mértéke alig lehet több 1-2 százaléknál - és természetesen mindig a "vékonyabb" olaj használatakor lesz kisebb a fogyasztás.

 

Az olajnak azonban nem a fogyasztás csökkentése a szerepe, hanem elsősorban a megfelelő olajfilm kialakítása, a motor tisztán tartása (detergens funkciók), és fontos az is, hogy a jó tulajdonságait minél tovább megőrizze - ezekben a képességekben pedig a szintetikus olajok sokkal jobbak.

 

A kevéssé viszkózus olaj ráadásul gyorsítja a kopást: hidegindításkor az olaj nehezebben jut el a kenési pontokra, később épül fel a kenés, ilyenkor a motor jobban kopik.

 

A fentiek figyelembevételével azt javaslom, a 20W-50-es kísérletbe bele se kezdj, és inkább térj vissza egy normális szintetikus olajhoz - úgy tűnik, neked az autó munkaeszköz, megérdemli, hogy úgy is kezeld.

 

 

Előzmény: johannes. (31413)
johannes. Creative Commons License 2014.06.07 0 0 31413

Szeretném megosztani veletek az olajjal való kísérletezgetéseimet.

 

Az autó egy 1.4-es 1999-es Almera,180 ezer km-el vásároltam de mivel havi 5000-et megyek a munkám miatt, ez most már 200 ezer.

 

Mikor megvettem a fogyasztásom 6-6.8 liter volt, de mivel bizalmatlan vagyok lecseréltem az olajat, pedig állítólag előtte cserélték,nálam 5w40-et kapott.

Korábban itt a fórumon is említettem, hogy nem tetszett a hangja, 5-6 ezer km után hangosabb lett a lánc,jó mondom ez így nem lesz jó,csere 10w40-re.

A helyzet javult, a fogyasztásom csökkent,5.6-6 liter körülire.

Aztán két hónap után ismét eljött a csere ideje, utána olvastam, 20w50-ig minden mehet bele, itt a nyár 15w40-et kapott.

Jött a tankkolás,öreguras vezetéssel 5.2 liter, jó mondom ez hülyeség, valamit elszámoltam, vagy rátankoltam korábban és elfelejtettem.

 

Az autót csurig tankoltam,lenulláztam, feljegyzeteltem mindent, kizárva a tévedés lehetőségét és ismét lehatároztam hogy 90-nél nem megyek többet, nem huzatom,öregurasan vezetek de azért a forgalmat nem tartom fel.

Sikerült is, szerencsére sehova nem kellett sietnem, néha 95-100-ra felment a sebesség mert nem akartam feltartani a kamionost a hátam mögött de ez csak kisebb szakaszokon fordult elő.

Mindíg egy tanknyi fogyasztást mérek,így megvártam míg a pirosba ér, de 300 km után már láttam a mutatón, hogy az autó hihetetlenül kevest fogyaszt .

 

Az végeredmény 4.7 literes fogyasztás,a képet csatoltam az almera index fórumra a hitetlenkeők kedvéért, abszolút vegyes használattal,50-100 km-et teszek meg egy városig, majd ott cirkálok pár órát egyik helyről a másikba,sok indítgatás stb.

 

Akárhogy is nézem a dolgot, itt semmi más nem okozhatta a fogyasztás drasztikus csökkenését csak a vastagabb olajra váltás.

És mielőtt még valaki azzal etetne, hogy márpedig kopott a motorja azért okozhatta, hát ezek a motorok ennyi km-nél még csak bejáratósak, nagyon sokat elmennek, aki ismeri tudja.

Többen is mentek vele akiknek ilyen van, a szerelő ismerősöm is, ráadásul van még nálunk a családba még egy,tehát más is mondta, hogy tényleg jól megy,erős motorja van, és természetesen olajfogyasztás sincs,kopás kizárva.

 

Én ebből azt a következtetést vonom le, hogy vannak olyan autók amik kifejezetten szeretik a vastagabb olajat, vagy kizárólag az ásványi olaj tulajdonságát, ezt nem tudom .

Valószínűleg a gyári illesztési hézagok miatt, nem véletlenül engedélyezik bizonyos hőmérsékleti viszonyoknál a 20w50 használatát is ennél a típusnál.

Természetesen nyáron használom, hidegben az indításnál hallani, hogy nem megfelelő.

 

 

Njanesz Creative Commons License 2014.06.04 0 0 31412

Tisztelt mantec !

 

Köszönöm.

stevie-13 Creative Commons License 2014.06.04 0 0 31411

Mivel nem hagyott nyugton a VW-csoport QG1-es szervizperiódusa, emailben fordultam a Porsche Hungáriához:

 

""Tisztelt Porsche Hungária,

műszaki kérdésben írok Önöknek.

Az egyik legnagyobb magyarországi autós fórumban merült fel kérdés a VAG QG1 szervizintervallumával kapcsolatban.

Korábban a QG1 rugalmas szervizintervallumnak 2 év vagy 30e km volt a felső határa (illetve, még korábban, egyes dízelmotorok esetén 50e km). A VW német és brit weblapja továbbra is közli ezt a felső határt.

Azonban a szintén a konszern által üzemeltetett http://www.volkswagen-parts-and-service.com oldal alapján úgy tűnik, a 30e km felső határt kivezették. Egészen pontosan erről az oldalról van szó:

http://www.volkswagen-parts-and-service.com/en/VolkswagenService/pflege_und_wartung/inspektion.suffix.html/content~2Fm129_navigation_cont_0~2Fitems~2Fm129_navigation_cont.html#/tab=b11c1acd693d491dae44837aca84f625

Kérem, tájékoztassák fórumunkat az alábbiakról:

1) Jól értjük-e, hogy a QG1 definíciójában a két év felső határt megtartották, de a 30e km-t kivették?

2) Mikortól érvényes az új szabályozás? Visszamenőleges hatálya is van?

3) Mi lehet az az idézett "technical progress," ami lehetővé tette a változást?

Köszönjük válaszukat.

Szekeres István
i.szekeres@xxxxxx.hu
06 20 xxx xxx5"

 

Nemsokára megjött a válasz is:

 

"

"Tisztelt Szekeres István Úr !

 

Köszönettel megkaptuk érdeklődését.

 

Fontos  megemlíteni, hogy a Porsche Hungaria Kereskedelmi Kft, a Volkswagen konszern  gépkocsijainak  magyarországi  importőre  azaz nagykereskedője, a

hazai   márkakereskedő  és  szervizhálózat  kiszolgálásával,  illetve  azok

működéséhez kapcsolódó szolgáltatások biztosításával foglalkozik.

 

Kérdéseire  röviden  választ  tudok  adni,  hiszen a karbantartási ciklusok rendszerében  mostanában nem történt változás, ezt minden gépkocsi esetében a gyár határozza meg és a gépkocsihoz tartozó szervizfüzet tartalmazza.

 

Bízom benne, hogy segíthettem.

 

Üdvözlettel,

 

Juhos Gábor

vevőkapcsolati munkatárs

Porsche Hungaria Kereskedelmi Kft.

Műszaki Vevőszolgálat l Technischer Kundendienst l Technical After Sales

 

H-1139 Budapest, Fáy u. 27.

Tel:  +36/1 4515 486

Fax: +36/1 4515 161

E-mail: gxxxxxxx@porsche.hu "

 

 

mantec Creative Commons License 2014.06.04 0 0 31410

T Njanesz!

 

"... csereperiódus ..."

30 ekm / 1 év.

 

"... bond ..."

Neee.

Előzmény: Njanesz (31404)
johannes. Creative Commons License 2014.06.04 0 0 31409

Korábban írtam, hogy 5-6 ezer után a láncos autóm hangosabb lett melegen, aztán beszéltem másokkal és ők is tapasztalták.

Hogy most a sok indítgatástól kerül bele egy kis benzin, és attól, vagy az olaj fárad én nemtom, de nagyon nem tetszett ,le is cseréltem, most melegbe vastagabb olajat használok, így tökéletes .

 

Szíjas motornál ezt nem hallani, de a lánc itt jó jelzőrendszer.

Előzmény: SLX-350 (31406)
johannes. Creative Commons License 2014.06.04 0 0 31408

valamelyik " mindenki ért hozzá" fórumon ;-)...

Előzmény: stevie-13 (31403)
cross_183 Creative Commons License 2014.06.04 0 0 31407

Csak a lelki béke miatt is, 5-10e környékén lecserélném a helyedben. Akármennyire kifinomult a gépmunkálás manapság, akkor is több kopadék lesz az első töltésű olajban, mint egy "nem bejáratós" motorban.

Előzmény: Delles (31405)
SLX-350 Creative Commons License 2014.06.04 0 0 31406

Szia Delles,

 

A rendelkezésemre álló információk szerint ennél a modellnél a motorolaj csereciklusa 40 ezer km.

 

" ... valaki azt mondta 5000 vagy 10000-nél cseréljem mert nagyon híg olaj van benne ... "

 

Ez a vélemény kissé hasbaakasztó: 99 % eséllyel a gyári első feltöltésre szintén a cserékhez előírt SAE 5W-30-as ACEA C2-es olajat használják. Ha a cseréhez "nem túl híg" ez az olaj akkor az első feltöltéshez mitől lenne "nagyon híg"?

Szvsz nyugodtan menj el az első cserével is 40 ezer km-ig.

Előzmény: Delles (31405)
Delles Creative Commons License 2014.06.04 0 0 31405

Sziasztok!

 

Van egy 2014-es évjáratú 2.3 Mjet 130LE Fiat Ducatom.A kézikönyvében 48000km -es karbantartási periódust ír elő.A kérdésem,hogy szerintetek a gyári olajat le kell-e cserélni előbb vagy elég 48000km-nél?

Kérdeztem több szervizt is,de a válaszuk elég eltérő volt mert valaki azt mondta 5000 vagy 10000-nél cseréljem mert nagyon híg olaj van benne.Volt aki azt mondta 15000-nél ajánlott ill. volt olyan is aki meg azt mondta,h felesleges 45000km-nél előbb cserélni. Úgy látszik a szervizek sem egyformák.

A Fiat a Selenia WR P.E. 5w-30 motorolajat ajánlja minimum ACEA C2 teljesítményszintűt,a megkérdezett szervizek egyike sem azt rakja a motorba.

Szerintetek milyen olaj való ebbe a típusba?

Válaszokat előre is köszönöm.

Njanesz Creative Commons License 2014.06.04 0 0 31404

Tisztelt mantec!

 

Köszönöm a listát. A Rowe Synt Rs 5w-30 Hc olajat találtam 10030 ft.-ért 5l. a Szilker autoalkatrész kft-nél.

Azt szeretném még kérdezni, hogy hány km. a csereperiódusa?

Metabond adalékot javasolt egy ismerősöm. Tehetek e bele?

Előre is köszönöm a választ.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!