Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Transit91 Creative Commons License 2010.11.01 0 0 4659
Remélem jól kötötték be. Bár a tartályban nem volt víz mikor én itthon megnéztem.

Igazából az történt hogy mire hazaértem pestről, akkor már belevolt rakva pár napja, csak kérdezem mizu vele. Aztán mondta apa hogy valószínű megfeküdt a fűtőbetét. Másnap megnéztem a hűtővizet, és hiányzott a kiegyenlítő tartályból a hűtőfolyadék. Lehet ez is oka volt hogy elromlott......
Előzmény: trafo2000 (4658)
trafo2000 Creative Commons License 2010.11.01 0 0 4658
Jól kötötték be a melegítőt?Mert ha igen,egy motorindítás után percek alatt légtelenedik.Még egyben sem halt meg a fűtőszál.
Vagy motortartó bak kopog vagy a kipufogó ér neki pl a váltótartó baknak.
Előzmény: Transit91 (4657)
Transit91 Creative Commons License 2010.10.31 0 0 4657
Üdv


Történt a minap hogy, belerakták a tranyóba a víz előmelegítőt amit Ceglédről postán megkaptam. Érdekes dolog hogy szerintem nem lett rendesen lelégtelenítve és a fűtőbetét elszállt egy próba során. Na de mindegy most nem is emiatt írok. Azt furcsálom hogy amikor az autót elvittük még semmi hangja nem volt. Ez alatt azt értem hogy most beindításnál és leállításnál hallok egy tompa koppanó hangot. De csak beindítás és leállításnál. Érzésre a bal lábamnál a kuplung alól a padló alatt. Esetleg motortartó bak? ÉS egyik pillanatról a másikra megadja magát? És úgy vettem észre mintha meleg motornál jönne elő ez. Hideg motornál nem igazán halom hogy lenne dübb....

Kocsi rendesen működik semmi baja, csak ez egy kicsit bosszantó.


sanya38ford Creative Commons License 2010.10.31 0 0 4656
Írj tel számot!!!!!
Előzmény: hamvasat (4649)
sanya38ford Creative Commons License 2010.10.31 0 0 4655
Budapest, X. ker?
+36705189377
Előzmény: transit immi (4652)
trafo2000 Creative Commons License 2010.10.30 0 0 4654
A tolóajtóba kell tenni üveget.
Előzmény: hamvasat (4648)
hamvasat Creative Commons License 2010.10.30 0 0 4653
Transit immi!

"Nekem villanyszerela szakmám,de a 230v.teljesen másképpen müködik mint 12v."

Na ja...főleg a fogásuk más :-)
Előzmény: transit immi (4652)
transit immi Creative Commons License 2010.10.30 0 0 4652
  Nekem villanyszerela szakmám,de a 230v.teljesen másképpen müködik mint 12v. Kerestem rajzokat a neten,szakszervizben,de lemezen van nekik is . nem meri a cimborám sem kihozni,pedig igen jo beosztásban van. Keresek valami értö,vagy árto villanyászt aki látott már hasonlot.
Előzmény: hamvasat (4649)
DeményZs Creative Commons License 2010.10.30 0 0 4651
2000 utáni tranzitom van.Valaki meg tudná írni ,hogy lehet-e álítani a kuplungon.Az a gondom ,hogy már alig veszi az 1-est.Hidegen egyártalán  nem,mrelegen néha.A kuplung nagyon mélyen fog már szinte rögtön,pedálon kb1cm mozdulatnál.Szerintem az a gond ,hogy nem emel ki rendesen.Ja és ha nincs beindítva tökéletesen lehet váltani.
hamvasat Creative Commons License 2010.10.30 0 0 4650
Más: tegnap jól összesz**tam magamat. Este hajtok le főútról balra a transittal, lehajtó sáv nincs, mögöttem jön egy schumacher zéró féktávval, épp ezért jó korán idexelek, meg lassan fékezek. De közben a raktérben lévő teli kanna megindult csúszva előre. Mivel most került bele a gyári gumírozott padló, más hangja volt a kanna csúszásának, mint amikor a fémlemezen csúszott. Egy az egyben olyan hangja volt, mint amikor valaki síkos úton blokkoló kerékkel fékezve közeledik hátulról. Mivel több fényszórót is láttam mögülem és elfelejtettem, hogy bent van a kanna, hirtelen azt hittem, hogy valaki előzés közben észrevettem, hogy balra kanyarodok és besatuzott fékkel csúszik felém, hirtelen kivert a víz, majd mikor a kanna elérte a térelválasztó lemezt, csattant egyet a bódén, na mondom, belém csúsztak, bár furcsa volt, hogy nem lökött nagyon a kocsin. Mondom is öcsémnek, aki mellettem ült, hogy na fasza, ez belénkszállt. Erre röhög, hogy a mi a fenéről beszéltek, csak a kanna volt az. :-)

Kell még szoknom ezt a Tranyós fílinget :-)

Amúgy motorral volt már olyan, hogy túráztunk és elbambult a mögöttem levő, mikor én kanyarodáshoz lassítottam, és hallottam, hogy blokkolva fékezve közeledik, persze tükörből nem láttam semmit, mert vakított a nap hátulról és mivel fűrészfog alakzatban mentünk és én mentem a felezőhöz közelebb, ő meg az út széléhez, nem tudtam, hogy most balra, vagy jobbra húzódjak, közben halottam, ahogy egy nagy csattanással földhöz vágódik a motor és immáron a betonon irgalmatlan hangos karistolással közeledik felém egyre jobban, közben a párom, aki mögöttem ült és meg félre tudta fordítani a fejét, csak kiabálta, hogy "Úristen, Úristen, Úristen", persze én még mindig nem láttam semmit, hogy jobbra, vagy balra húzódjak, közben adtam a gázt a motornak és maradtam azon a vonalom amin haladtam, mikor megláttam, hogy a motor a balról előz a földön fekve :-) Elég fosatós volt :-)
hamvasat Creative Commons License 2010.10.30 0 0 4649
Transit Immi!

Szívás...sajnos sík hülye vagyok az elektronikához, én is küzdök most --igaz kisebb-- ilyen problémával. Nekem nem működik a rendszámvilágítás, meg az ajtónyitásra jelző zümmer és nem jöttünk rá, hogy mi a hiba.

Van nekem ilyen Transithoz angol nyelvű Haynes manual-om, abban van kapcsolási rajz, de elég miniatűrök a feliratok, jelzések, könyvestül nem tudom bescannelni, fénymásolás után scannelve meg garantáltan nem mész vele semmire... Szerintem kitartó kereséssel találsz a neten kapcsolási rajzot. Ha ilyet találsz, megoszthatnád itt is, mert én ezen a Haynes-en sem igazodok ki, nekem a vonalas átlátható csak.
Előzmény: transit immi (4647)
hamvasat Creative Commons License 2010.10.30 0 0 4648
Sanya38ford!

Valószínűleg félreérthetően írtam, mert nem a tolatással/parkolással van a gond, hanem azzal, hogy ez egy dobozos transit teherautó, aminek csak az utastérben van oldalablaka, így ha nem derékszögben, hanem jobbról nézve hegyesszögben érkezek egy kereszteződésbe, akkor nem látok el jobbra. Én megoldom ezt "trükkösbe" úgy, hogy vagy megpróbálok ferdén beállni a kereszteződésbe, hogy lássak jobbra, vagy a szembejövő sávba hajtok be és így nem csattanok, ha jön valaki hátulról. De nem a legjobb ez sem, hiszen mi van, ha előzés közben hajtok be, vagy megijed a mókus és félrerántja a kormányt. Ezért gondoltam, hogy egy holttér tükröt kéne a jobbos tükör tetejére felaplikálni, amit úgy állítanék be, hogy éles szögben állva is lássam, ha jön valami jobbról.
Előzmény: sanya38ford (4646)
transit immi Creative Commons License 2010.10.30 0 0 4647
  Sziasztok. Furcsa jelenségre lettem figyelmes a napokban. 2002.es tranyomban a motortérben elolvadt egy vezeték. megjavitottam,másnap ismét olvadtan találtam. irány szerelöhöz,aki szerint izzitogyertya zárlat. Másnap hármat kicserélt,de eggyet nem mert bántani nehogy beszakadjon. Meg is javult, majd tegnap reggel ugyanugy olvadtan találtam a vezetéket. Nem tudom ,hogy a megmaradt régi gyertyát vissza kötötte,vagy nem,de izgalmas lessz igy minden reggelem,ha nincs izzitásom. Esetleg valami ötlet, vagy rajz nincs a birtokotokban,ami segitene hibát keresni?  Elöre is köszönöm a segitséget.                    
sanya38ford Creative Commons License 2010.10.29 0 0 4646
Vagy az, vagy tolató radar, ha ez sem segít akkor inkább ne erőltesd!
Vagy megtanulja, vagy nem! Viccből!!!!! Párnázdd ki körbe gumival
Előzmény: hamvasat (4645)
hamvasat Creative Commons License 2010.10.29 0 0 4645
Urak!

Azt áruljátok már el, hogy hogy lehet megoldani 3 személyes Transitnál, ahol nincs oldalsó ablak, hogy lássak jobbra hátra is, mert elég ciki vele egy Y kereszteződésben kimenni főútra, mikor nem látok semmit. Pláne fontos lenne, mert én még eltrükközgetek valahogy, de a párom is használná a verdát, ő kevésbé jó ilyen jellegű "probléma megoldásban". Mégegy kis holttértükör felszerelése a jobb oldali tükör tetejére segíthet?

Köszi, üdv: Hamvas Attila
hamvasat Creative Commons License 2010.10.29 0 0 4644
Miki csavoo!

Hát igen, én is örülnék, ha nem rezonálna be... elég idegesítő.
Előzmény: miki_csavoo (4643)
miki_csavoo Creative Commons License 2010.10.28 0 0 4643

az jó, ha baj nincs belőle, csak a hang ne lenne!!!!

Nekem most féltengely gondjaim vannak :(

Előzmény: hamvasat (4642)
hamvasat Creative Commons License 2010.10.28 0 0 4642
DeményZs!

Rezonancia:

Kész lett a Transitom, váltótámasztó csere után is ugyanúgy csinálja a berezonálást, a szerelő srác sem jött rá, hogy honnan jön, de szerinte a váltótól. Alulról is átnézte a kocsit, sem kipufogó, sem egyéb dolgot nem talált, ami berezonálhatna. Előlről jön a hang, méghozzá valószínűleg bal oldalról.

Két hét múlva leszedi a váltómat, mert fogaskoszorút kell cserélni, és akkor kicsit jobban szétnézünk a környékén, hátha meglesz.

Amúgy UPC-s szerelők is mondták, hogy van olyan Transitjuk, ami rezonál és van olyan is, amelyik nem, ők nem foglalkoztak vele, tolják a százezreket a gépekbe, eddig még meghibásodás nem származott a rezonanciából. Azért jó lenne megszüntetni, mert nagyon rühellem :-)

Majd referálok, hogy mire jutottam.
Előzmény: DeményZs (4603)
hamvasat Creative Commons License 2010.10.28 0 0 4641
Kalaposkan12!

Én is most vettem, igaz használtan egy 2002-es Transitot. Ami miatt ezt vettem, az az állítólagos megbízhatósága, aki teherautókkal foglalkozik, az ár/érték arányban mind a Transitot javasolta. Népítéleteket olvasgatva is megerősödött bennem ez az elhatározás. Amit elcsesztem, hogy nem mechanikus adagolósat vettem, hanem egy újabb fajta, elektronikus adagolósat. Be is halt rajta az elektronika, 100eFt-omba fájt a javítás. De beszélve UPC-s szervízesekkel, nem túl gyakori ez a fajta meghibásodás, viszont ha megtörténik, akkor az "fáj" anyagilag.

Látom újban gondolkodsz, ott nem kell félni szerintem ettől a meghibásodástól jó darabig, pláne, hogy garis lesz a gép.

Az viszont biztos, hogy ez egy puritán szerkezet, azért olcsó. Nem túl kényelmes, de elviselhető. Lehet rendelni bele komfortülést, meg egyéb kényelmi extrát, de ha van pénzed rá és igényled a kényelmet, akkor Mercedes-t kell venni, az fullos is, megbízható is, stb. Nekem pici pénzért kellett megbízható járgány, én ezért vettem Transitot, amire kell arra tökéletesen jó, sőt még többre is.
Előzmény: kalaposkan12 (4640)
kalaposkan12 Creative Commons License 2010.10.28 0 0 4640
Sziasztok!

Most szeretnék valami kisteherautót venni. Milyet vegyek? Mit ajánlotok? Én Transitra gondoltam. Vélemény?

A Facebook-on regisztráltam egy játékra, ahol fordokat lehet nyerni, megpályáztam egy transitot, hátha megnyerem. Szerintetek jól járnék vele? Mondjuk a dizajnja k...va jó, szerintem, de azért az sem lenne baj, ha műszakilag is jól járnék.

Előre is köszi!
trafo2000 Creative Commons License 2010.10.27 0 0 4639
Első körben síkba köszörültetném a lendkereket.
Előzmény: rajna64 (4637)
trafo2000 Creative Commons License 2010.10.27 0 0 4638
Ha a porlasztó végéről leesett egy darab,az mechanikus károsodást okozott a dugattyúban,hengerben és a hengerfejben.Ezért nem jár szépen a motor.
Előzmény: rajna64 (4636)
rajna64 Creative Commons License 2010.10.27 0 0 4637
trafo2000!

Köszönöm kérdésed, azért válaszolok később, mert a számlát elő kellett keresnem, hogy mik voltak rajta cserélve. Kinyomó csapágy, kuplungtárcsa, kardáncsapágy és a nyeles tengely végére tűgörgős csapágy, tehát a lendkerék az nem. Pedig erre én is gondoltam, de azt hittem cserélték.
Új lendkerék kell bele vagy elég szabályoztatni? Melyik a legtartósabb? És ha már a váltót leveszem, kell e ott valamit csinálni, vagy hozzányúlni?
Előzmény: trafo2000 (4618)
rajna64 Creative Commons License 2010.10.27 0 0 4636
rsescort!!!

Köszönöm a válaszodat!

Mezőkövesden lakom. Természetesen ha tudsz a környéken szerelőt, az a legjobb, de mivel nagyon régóta küzdök ezzel a dologgal és az autónak még ezen felül más problémái is vannak hajlandó vagyok 100km-eket is utazni érte. Csak végre csinálja már meg valaki RENDESEN, mert ezen az autón bármit javítottak, soha nem lett jobb csak rosszabb.:( pl. a jobb hátsó kerék csapágy a 3. benne és nehogy azt hidd hogy gagyi alkatrészekből, SKF, és valamilyen angol márkájú, már nem emlékszem. A boltosok nagyon dicsérték. A kardáncsapágyammal ugyan ez a helyzet, talán még durvább, mióta nálam van az autó, ez a 6. Ebben voltak rosszabb és természetesen gyári minőségűek is.

Kicsit eszi az olajat (10.000 km-ren olyan 3,5 l-t), gondolok a szelepszár szimeringre.

A egyik porlasztóm végéből lesett egy 0,5 mm2-es darab, színre kicserélték, beállították, de azóta nem olyan szép a járása, a teljesítménye is szerintem csökkent. Adagolóra gyanakszom.

Összességében ennyi hibáról tudok, de nem akarom eladni, mert szeretem és a család is.

Előzmény: rsescort (4617)
nagykunsági Creative Commons License 2010.10.27 0 0 4635

Azért ha megnézed a gumikat, minél nagyobb az átmérő annál nagyobb a súlyindex.

Anno a berlingón 14"-os volt, a személygumi súlyindexe nem felelt meg az össztömegnek, de mivel, üresen vagy csak félig megpakolva jártam vele, semmi gondom nem volt vele. Műszakin sem, a rendőrnek sem.

 

A transit ami 9 személyes, korántsem lesz akkora súlyú, mintha 3 személy +teher lenne.

 

195/65R15 11.500-ért vettem . Toyo.

 

Mondjuk olyan márkát, hogy kingstar fel sem tennék.

 

 

Előzmény: rsescort (4634)
rsescort Creative Commons License 2010.10.27 0 0 4634
A 15"-tól biztos nem...azon semmi nem múlik, attól még a futófelület, az oldalfal tartása, stb lehet más, az csupán felniméret, se szélességet, se magasságot nem határoz meg.
Lehet, hogy éppen belefér a súlyindexbe, de többel erősebbek a C-s gumik, mint amivel drágábbak.Én egy eleve használt téligumit, amivel vettem az autót, három évig használtam télen-nyáron...70ekm felett mentem vele, mikor lecseréltem.
195/70 R15 C kingstar 14.900.-, mennyivel olcsóbb egy személy?
(megfejtés:beírtam keresőbe, semmivel...)
Előzmény: nagykunsági (4632)
rsescort Creative Commons License 2010.10.26 0 0 4633
Nem tudom rejtegetni azt a benyomásom, valaki itt mondjuk toyota szalonban dolgozik...:-P
Megint urban legend dagadásának vagyunk tanui, ahogy egy csúsztatás végül teljesen a valóság ellentétébe fordul.

Eleve, teherautó létére és a kornak megfelelően azért erős túlzás a "nincs" kijelentése.
Csak épp messze elmarad egy rolls roys-étól a csendessége.De ha az ember elbíbelődik vele, nem csak kizsákmányolja magyar autós módjára a gépet, hanem szereti csinálgatni, javítgatni, akkor mindenen lehet.
Alapvetően a mostani 97-es td tranyóm pillanatnyilag a legcsendesebb autónk a flottában.A leghangosabb az MKIV-es rs turbó escort,1987-es (ami nagyságrenddel halkabb egy régebbi MKIII-as escortomnál, 1981), asszony 1994-es td kombi escortja már egészen kultúrált zajszintű belül, az újabbak se sokkal különbek...de a tranyó halkabb.Pedig utólagos átalakítással lett 5 személyes, eredetileg a válaszfal az első két ülés mögött volt, nem túristabusznak készült a hátsó traktus.Én csak a hátsó 3 ajtót szigeteltem meg, ami árnyalatot változtat szinte, de az első ajtókhoz nyúlni sem kell, mert eleve úgy záródik, hangszigetel, mint egy szgk-é.

Az a csőrös tranyó, amit 3 személyes tgk-ból 8 személyes busszá alakítottam még 10 éve, amikor lehetett ilyet, az azért ne feledjük, 79-es volt...és csak a válaszfalat kivéve lett olyan hangos, a csupasz raktérből jövő zajok miatt.Megkapta azokat a kárpitokat, aminek egy busz verzióban kell lennie- anélkül nem lehetett átminősíttetni- halkabb lett, mint a korabeli szgk-k.

Ha valaki ült már több típusú tgk-ban, '70-es, '80-as, '90-es évekből, az jobban össze tudja vetni, és azért oda kell figyelni, hogy már öt év is sokat nyom a latban.A transitok meg eléggé állandó darabok, 65-től 78-ig változatlan külső, az orrán kicsit simogattak, a bodé ugyanaz maradt-85-ig.Akkor jött a forradalmi ferdeorrúsítás, és apró igazgatásokkal 2000-ig maradt a forma.
Tehát nagyon könnyen beleeshet az ember, hogy 10-15 év különbséggel vet össze két gyártmányt.
Ráadásul a régebbi autókból szerelések folytán "elfogyasztják" a szerelők a szigetelést...le-letörik belőle, kimarad, elveszik, és mivel működik nélküle, nem izgatják magukat érte.A 97-esemnek szerintem ugyanaz a motortér hangszigetelése, mint a régebbi 93-asoménak, csak abból már hiányzott itt-ott...

Tgk-m volt tranyó 1979 2,0B, '85 2.0B páncélautó, '87 2.0B/G, '85 2,5Di, '93 2,5Di, 97 2,5 TD.
Más: '88 nissan vanette 2.0D, '93 fiat talento 1,9D, '97 fiat ducato 1,9TD.

A nissanon is volt mit halkítani, lakatolás után a lakatos kifújta bonobittal a kerékíveket, ajtókat belülről, amire melegítve lehetett bitumenes vízszigetelő nehézlemezt tapasztgatni.A taposóknál a szőnyeg alatt gyárilag is ilyenek voltak, de volt mit pótolni.Minél több lemez borítva, annál kevésbé vezetik a hangot oda-vissza a bodéban.Kerékívben meg a kavicsok ellen is jól véd a 3mm vastag cucc.
Későbbi autóknál már ez felesleges, az a gumi szerű alvázvédő ugyanezt tudja (pl a 93-as tranyó, a nincs-hez képest lakatoláskor eleget kapargattam róla...)

Halkítani minden lépést hatványozottan nehezebb, ellenben kis hanyagsággal jól hangosítható egy gép.Említett szigetelések elhagyása, hátsó ajtóban-géptetőben merevítők és a külső lemez közti kittelés hiánya, tetőmerevítő csavarjának kilazulása, zárak lazasága, lötyögése, szigeteléshez utánállítás mellőzése mind kellő csatazajt biztosíthat, mellé egy széthullott belsejű vagy törött kipuffogó hab a tortán...
Előzmény: Selener (4622)
nagykunsági Creative Commons License 2010.10.26 0 0 4632

Gyárilag személygumival jött ki, ami mivel 15"-os simán  belefér az előírt súlyindexbe.

 

Műszakin szarnak rá, azt nézik kopott e?

A rendőr is.

 

 

Előzmény: rsescort (4631)
rsescort Creative Commons License 2010.10.26 0 0 4631
Hát akkor meg is érdemlitek...az, hogy szgk-nak minősített, attól még megmarad a súlya.És nem tgk guminak hívják igazából, hanem erősítettnek, "C"-snek.Én a múltkor keresgéltem a neten 195/70 R15-öst, valami jutányosban, és a legolcsóbb még "C"-s kategóriájúnak a súlyindexe 850kg körül volt.Álló helyzetben még jó is, de ha belegondolok, kilónál egy nagyobbat fékezve, még irányt is korrigálva mennyi jut egy kerékre...és éppen ilyenkor pukkanjon majd el, ugorjon le a felniről, stb...no nem, akkor inkább olyat, aminek a száma 100 feletti (pl mostani 102, egy tonna feletti).
15-16 eft körül már lehet kapni, nem hiszem, hogy azon a pár ezresen kell spórolni a biztonságon, nem beszélve arról, hogy hivatalosan is alkalmatlan rá, gépjármű ellenőrzés esetén a szerv akurátusan kipakol majd minden feleslegeset a zsebeiből, hogy felkészüljön rá...;-)
Stibor73 Creative Commons License 2010.10.26 0 0 4630
Ok.
Köszönöm.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!