Szerinted az állandó fűtésnél a kéményen távozik az energia. Szerinte meg kidobni a termosztátot, hajtani egész nap a kazánt, majd a termofejek és a padló termoszelepe szabályoz, úgy a gazdaságos. Ahogy most gyakorlatilag a kolléga fűtése muzsikál.
Na de építő javaslata nincs valakinek? Szerintetek ha kihívok vmi hőtechnikai mérnököt, és megmutatom neki a fűtési tervtől kezdve mindent, rájön a problémára (jó kérdés, mi?)?
Persze, mondtam. Sőt, a padlófűtéses részekre eleve csak kiegészítésnak lettek radiátorok tervezve. Még azt is megbeszéltük, hogy jó, ha kevés radiátor megy, mert annál több nyomás jut abba a radiátorba, aminek kulcsszerepe van, mert a padlófűtéssel nem rendelkező nappaliban van, és ami a legtávolabb van a kazántól.
Tudom, nehéz ez így, de van vmi javaslatod esetleg, hogy mit kéne másképp csinálnunk?
Nem vagyok fűtésszerelő, de amit eddig leírtál elég egyértelmű magyarázat a problémádra. 1. A termosztátot a lehető leghülyébb helyre rakták a bejárati ajtóhoz. 2. Mivel a rossz hely miatt a nyomorult mindig fűteni akar, így a többi helyiségben rohadt meleg lesz. 3. Ebből kifolyólag elzárjátok elzárjátok a radiátorokat :) 4. Csak a padlófűtés megy szinte, aminek sok a 60 fokos víz, ezért bármi is van előtte (hőcserélő, keverőszelep) kapcsolgatni fog a kazán. 5. Viszont a kazánod csak 3 perc múlva kapcsol vissza, amikor már 40 fokra hűl a víz, így kezdődik elölről minden, vagyis szerencsétlen folyamatosan megy.
De az is lehet, hogy rosszul látom a dolgot. Ezt a radiátorelzárást mondtad a szerelőknek is, akik kint voltak tanakodni?
Ok, nem is a technikai megoldás a probléma, hanem a szomszéddal nem szeretnék rossz viszonyba kerülni, mert az már az ő telke. A füstcsövet a talajszinttől függőlegesen 1,5-2 méter magasságig szeretném majd kivezetni. A törvényes módjának kell utánanéznem.
A kondenzvizet bizony ki kell vezetni lehetőleg zártan valahogy, ne tárold a pincében nyílt edényben mert ez egy gázszagú büdös víz. Ha a pincébe teszed a kazánt, nem kell kintről légbeszívó cső, szívhatja a pince levegőjét.
Olvass vissza, tegnap leírtam hogyan vezettem ki a füstcsövet, a melegével még egy műhelyet, garázst stb. lehet fűteni.
Az uralkodó szélirány északi, ezért én a déli oldalon vezettem ki, a helyi körülményeidet neked kell figyelembevenni. Az SD szerint max 20 m hosszú lehet a légbeszívó + füstcső összhossza, ezen a távon belül olyan helyen vezesd ki ahol senkit nem zavar.
Ezt nem tudom, hogy kell:((( Azért jó tipp lehet, szóval vissza kéne vennem a 24kw-ból? Mennyire? Hogyan? Mi is megcsinálhatjuk itthon, vagy a szakszervíz kell hozzá? (Viessmann vitopend 100-as kazán) Köszi
Megpróbálom leírni. Alapterület: 160nm. Ebből olyan 120nm-t fűtünk (nem fűtünk a hátsó tárolóban, ami olyan, mint egy pince tulképp, itt van a kazán is, és egyelőre, a jövendőbeli gyerekszobában sem megy a fűtés.)
A laminált padló burkolatú szobákban nincs padlófűtés, itt radiátorok vannak, kb. 60nm-nyi területen (de ebből 25nm-en csak alapfokozaton mennek a radiátorok, mert ez a jövendőbeli gyerekszoba, még nincs lakója.) Ez 4 db radiátort jelent, 2-t rendesen járatunk, 2-t alapon.
A többi rész kőburkolatú, padlófűtés van + radiátorok, de ezek csak biztonság kedvéért, tehát a még meglévő 6 radiátorból 2 megy alacsony fokozaton.
Tehát járatjuk azért a radiátorokat is, csak nem mindegyiket.
Ja, még egy dolog ! A másik gond a kondenzvíz elvezetés, mert a csatorna majdnem plafon magasságban van. Valami átemelő szerkentyűt kellene kitalálnom.
Az egyik fűtési körömből elmegy valahol a víz, és mivel az aljzatbetonban mennek a csövek, nem lesz egyszerű megtalálni a lyukat. A Gázszerelőm említette, hogy léteznek tömítőanyagok, amik nagyobb hézagot is letömítenek. Rákerestem a neten és egy BCG nevű anyagot találtam. Van esetleg ezzel valakinek tapasztalata? Állítják, hogy a kazánt nem károsítja, mégis nyugodtabb lennék ha valahol találnék "felhasználói" visszajelzést is.