A napokban PP2000-rel nézelődve feltűnt, hogy a motorelektronika / paraméterek mérése faggatásakor a hűtőfolyadék hőmérséklet jóval kevesebb a kijelzettnél. (A kijelző egyébként azt mutatja, amit a BSI-ből is ki tudok olvasni)
Kapcsolási rajz / mérések alapján kiderült, hogy ugyanazon szenzor (termosztátházba csavarozott 2 vezetékes NTC) értékéből dolgozik, amelynek egyik lábára TESTet ad a motorvezérlő, és a másik lábán visszaméri az ellenállást, illetve ez a 2. szál van leágaztatva a műszerhez is. (Ez alapján a szenzor hibát kizárhatjuk)
Méréssel kiderült, hogy a motorvezérlő (BOSCH 7.4.4 verzióval) és a szenzor közötti kábel nem zárlatos, sem nem szakadt, illetve hogy pontos értéke továbbít (egy ismert értékű ellenállással helyettesítve a szenzort, pontos értéket tudtam mérni a motorvezérlő oldali csatlakozón.
Mégis: 80fokos kijelzett értékhez a motorvezérlőben kb 20-25 fokos hűtőfolyadék hőmérséklet tartozik.
Hasonló motorral rendelkező tulajok, tapasztaltatok hasonlót, vagy a motorvezérlőm adta be a kulcsot? Arra egyébként semmi jel nem utal, hogy túldúsítaná az üzemanyagot, vagy a hideg motornak megfelelő üzemben működne.
Találtam benne egy pici fém darabkát. Nem értem honnan mert nem láttam jelét. A tény, hogy most szépen működik.
Na de, hogy ne legyen uncsi a hétvége :).
Lengőkar, stab pálca, támasztógömbfej csere közben sajnos a váltó oladál kicsúszotta féltengely :(. Vissza raktam a helyére. Vettem be új olajat. Nehezen veszi a sebességeket az a váltó. Nem is értem. korábban is volt olajcsere és problémamentes volt. Most valamiért ez nem jó. Elkezdtem légteleníteni a kuplungot idáig három alkalommal. A helyzet javúlt.
A fura, hogy az 1-2-R ami nehezebb. A többi jól megy. Igaz van mikor az elsőnek említett három fokozat is.
Tovább kellene légteleníteni? A kuplung amúgy jó helyen fog, nincs vele baj.
Egy olyan próblémába ütköztem, hogy a szívótorokban, nagy az olaj mennyisége (legalábbis szerintem). Először a szelepfedélre gondoltam, ezt ki is cseréltem egy darabig teljesen jó is volt de most megint megjelent, kb 2-3 ig nem volt olaj a szívótorokban. Ebben kérném a segítségeteket, hogy mi miatt lehet ez? Ennyire kopott lehet a motor? mert egyébként teljesen jó a menetteljesítménye, illetve a fogyasztása is teljesen elfogadható kb 5,6-6
Technikai tanácsot kérnék. PUG 308 SW 2013 Hdi. A problémám, hogy ma reggel nem tudtam elfordítani a gyújtáskolcsot a gyújtásbetétben. Hiába próbáltam semmi. Aztán párszor picit megrángattam a kormányt és sikerült. Persze tudom kormányzár de azért ez nagyobb rángatás volt. Fújtam egy kis szilikont a kulcsra. Működik de fordításnál érzek egy kicsi ellenállást. Finoman de kattan valami és a kattanás előtt érezhető, hogy szorul a kulcs. Pótkulcsával még nem próbáltam.
Van esetleg valami ötlet?
## Update: Szinte minden alkalommal le kell takarítanom a kulcsot. Tele van szeméttel a zár belseje. Érzésre már jobb a helyzet de még így is fura.
P.s.: Igen tudom a 308 fórumon is feltettem akérdést de néha vissza húz a szívem a 307-hez. Milyen jó popsija volt :). Na meg ezen csoport picit aktívabb.
Hello.Segitséget szeretnék kérni peugeot 307 2.0 hdi-vel kapcsolatban.Nem működik a km/h,fordulatszám,üzemanyag,hőmérséklet mutatók es a klíma sem.Ez bsi vagy kijelző probléma lehet?A képen az óra ezeket mutatja még.Köszönöm
Nya megtörtént az önindító csere, minden ok. Akkor már kicseréltem a hűtőventit is, hol ment hol nem, van már klíma állóhelyben is, boldogság van kényelemben. jövő hétvégén megyünk magyarba, nyárigumi felrak, ott röhögnek alufelnin a garázsban..... egyenlőre ennyi. Hibamegállapítások helyesek voltak, rendelés szintén.
Szia! A PP2000 kábelre ezennel vevő vagyok. A miénkkel valami probi van mert kölcsön kábellel műxik a rendszer. Ha meglesz légyszi szólj. Köszönöm. Elérhetőségem a nick alatt.
Garázs pakolgatás közben találtam néhány megmaradt alkatrészt (az autó egy 2003-as SW volt 2.0 RFN). A képeken látszik, hogy milyen alkatrészről van szó. A küszöbtömítésből csak jobbos van. Ez olyan, amiben benne vannak a szegecsek is. Az árak a szervizben fizetendő ár fele.
A váltógomb mondjuk 1.000.- Ft.
Emlékeim szerint még van valahol egy fényszórómosó motor és egy PP2000 kábel. Ezeket majd akkor felteszem, ha előkerülnek.
Peugeot 307 SW vagy kombihoz van egy vadi új, gyári erős csomagtér elválasztóm. Ideális lehet kutya vagy nehéz tárgyak biztonságos szállítására. Új ára valahol 200 EUR volt, most 15.000-ért megvehető.
Érdeklődni lehet: 06 30 96 00 696 vagy itt. Amúgy Budapesten vagy Budakalászon átvehető vagy postázható.
OK, ilyet is láttam akkor elméletben, és a valóság és az elmélet persze eltérhet, ahogy írtad, de nem is ez a lényeg. A végeredmény tekintetében ugyanaz a helyzet: ha sz@rok a kefék, nem fog rendesen behúzni. Viszont ha kevés áram megy a behúzószálra akár a gyújtáskapcsolóból, akár a BSM-ből vagy a reléből (konstrukciótól függően), akkor is produkálhatja ugyanazt a jelenséget, hogy csak kattan. Ezért írtam, hogy direktbe áramot adva rá is kell tesztelni, ill. a táp- és testkábeleket ellenőrizni. Ha ez a vonal jó, akkor marad az indítómotor, főleg úgy, hogy az autót megmozgatva előre-hátra vagy az indítót megkocogtatva meg jól indít. Ilyenkor szoktak a kopott kefék még kicsit helyezkedni és átvinni az áramot 1-1 indítás erejéig.
Talán kéne bele némi váltóolaj szintet is ellenőrizni utántölteni ha már gyepálod. Inkább szint felett legyen kicsivel, mint alatta. Alacsony hajtómű olajszintnél csinálhat tipikusan ilyet 1-es fokozatban. Ha szétgyepálták a váltót az tipikusan szinkrongyűrű hangot okoz az adott fokozatban. Szerintem egy kurvára elhanyagolt autót vettél amibe az előd csak benzint töltött és rúgta vágta nem kéne ugyanezt folytatni. Olajszint fontos váltóban és motorban egyaránt. Egyesben lepadlózni is csak akkor szabad, ha már üzemmeleg az olaj is és természetesen az olajszint is rendben van mindenhol váltóban motorban egyaránt. Motorolaj csere is inkább 12-15000km-enként ajánlott váltóban hajtóműolajat csak utántölteni ha kell cserélni azt nem szükséges mert kupluncsere esetén úgyis leeresztik és cserélik.
Rossz szerelőt választottál. A probléma forrása bagatell a motortérben lévő biztosítékfedelet biztos ismered leszeded és alatta van a negyvenakárhány polusú szürke csatlakozója a multiplex elektronikának ezt óvatosan mozgasd meg. Vigyázz mert a műanyag nem tudjuk milyen állapotban van, öreg műanyagot nem feszegetünk mert lehet, hogy törékeny és eltörhetnek a rögzítőfülek. Ez megoldja a problémát az enyém több hónapot állt télen az utcán valszeg a pára ami ott lecsapódott okozott kontakt hibát. Óvatosan megmozgattam ennyi és eltűnt a hiba. Ha azonban továbbra is jelentkezik, akkor ki kell tisztítani a csatlakozóból a gyártban rátaknyolt felesleges szilikonzsírt mert az szigetel. Ezt víztől való védelem miatt kenték rá csak lehet, hogy került a csatlakozóba is. Nem tudom mennyit konyítasz az elektronikához ezért inkább bízd egy valóban profi autóvillamossági szerelőre. Azonnal törd el a kezét, ha WD40-el próbálkozna ide professzionális kontakt tisztítószer kell. By the way ha antipollution fault hibát is kiír akkor a motor ilyenkor vészüzemmódba kapcsol, ezért nem veszi a fordulatot mert nem megfelelő a keverékképzés ez egy védelem nehogy tönkretegye a katalizátort ilyenkor túl sok benzint kap és kevés levegőt kontakthiba miatt. Motort ne mosogasd mert az elektronika nem szeret vízben tocsogni. Ha ez nem segít akkor lehet még a motoros fojtószelepet (pillangószelep) újraprogramozni. További jó cabriózást balesetmentes közlekedést!
Igazi zseni vagy öregem:) A tető egy elektrohidraulikus szerkezet azaz hogy értsd egy elektromos szivattyú hidraulikaolajat pumpál munkahengerekbe amik működtetik a tetőt ugyanúgy ahogy pl. egy markoló működik. Ennek a szivattyúnak jelentős az áramfelvétele mely extra terhelés formájában az ékszíjjal hajtott generátoron keresztül visszahat a motorra. Ugyanez van akkor is ha pl. mind a 4 ablakot egyszerre felhúzod és az ablakok elérik a tetőszigetelést de még tovább húzod pár másodpercig. Klímán meg mit magyarázzak? Klímakompresszort szintén a motor hajtja az ékszíjról ugyanúgy extra terhelést jelent a motornak mintha kisebb emelkedőt küzdenél le. Halkan megjegyzem ha szemfüles vagy láthatod, hogy bekapcsolt klímánál a motorvezérlés picit megemeli az alapjáratot nem véletlenül. Kis köbcentis pl.1,4l-es klímás autón ha kikapcsolod a klímát az szinte felér egy turbóval akkora többletterhelést okoz a bekapcsolt klímánál:) Szóval ilyenkor többet is fogaszt az autó mivel nem a lábaddal hajtod a klímakompresszort ezért a motornak kell;-)
Tipikus mikrokapcsoló probléma. Ha az autó nem volt szénnétörve akkor végig kell nézni őket. Egy a csomagtérben van a kihúzott csomagtérrolót érzékeli a beakasztó jobb oldalán. Célszerű ezzel kezdeni. A tető félig nyitott állapotában is lehet látni oldalanként jó pár mikrokapcsolót ezeket is érdemes átnézni hogy nincs e rajtuk szennyeződés vagy sérülés nyoma. A tető becsukott állapotában egy bowdenes szerkezet működtette karmok két oldat rögzítik a tetőt a szélvédőkerethez. Itt is kell lennie mikrokapcsolónak mert ebből tudja a computer, hogy a tető rögzítve van felhúzhatja az ablakokat. Szóval nem egy nagy történet bármelyikbe ha szennyeződés került azt érdemes óvatosan kontakt tisztító spray-vel kitisztítani. Persze más a történet, ha az autó rommá volt törve és a deformálódás miatt nem kapcsol egyik vagy másik megfelelően vagy megsérült barbár tulaj miatt. A csomagtérivel kezdd mert tippem szerint vagy ott vagy elöl a szérvédőkeretnél a rögzítőkarmokat érzékelő lesz a ludas.
Olajnyomással működik ami jóval megbízhatóbb mint a fogaskerekes mechanikus szerkezetek (honda, vw, stb). Ezt a francik jól kitalálták talán emiatt is kell kb. 6l olaj bele, meg a dugattyúkat is olajspricc hűti alulról ha az olajra és annak üzemi hőmérsékletére mindig figyel a tulaj soha nem lesznek kenési problémák. De olyan 4500-5000 ford/perc körül van a váltás mely fokozatos a markánsabb motorhang (szívó- és kipufogóhang) nagyobb teljesítmény formájában jelentkezik. Négyezer alatt csak morgást hallani felette tipikus kihegyezett szívómotor üvöltés.
Szörnyű buta a szerelőd, gyorsan cseréld le. A probléma forrása bagatell a motortérben lévő biztosítékfedelet biztos ismered leszeded és alatta van a negyvenakárhány polusú szürke csatlakozója a multiplex elektronikának ezt óvatosan mozgasd meg. Vigyázz mert a műanyag nem tudjuk milyen állapotban van, öreg műanyagot nem feszegetünk mert lehet, hogy törékeny és eltörhetnek a rögzítőfülek. Ez megoldja a problémát az enyém több hónapot állt télen az utcán valszeg a pára ami ott lecsapódott okozott kontakt hibát. Óvatosan megmozgattam ennyi és eltűnt a hiba. Ha azonban továbbra is jelentkezik, akkor ki kell tisztítani a csatlakozóból a gyártban rátaknyolt feleselges szilikonzsírt mert az szigetel. Nem tudom mennyit konyítasz az elektronikához ezért inkább bízd egy valóban profi autóvillamossági szerelőre. Azonnal törd el a kezét, ha WD40-el próbálkozna ide professzionális kontakt tisztítószer kell. Bye the way a motor ilyenkor vészüzemmódba kapcsol, ezért nem veszi a fordulatot mert nem megfelelő a keverékképzés ez egy védelem nehogy tönkretegye a katalizátort ennek semmi köze a gyertyákhoz mindegyik henger működik csak túl sok benzint kap és kevés levegőt kontakthiba miatt. Motort ne mosogasd mert az elektronika nem szeret vízben tocsogni. További jó cabriózást balesetmentes közlekedést!
Osztott tekercset nem láttam eddig, de hát én sem láttam még mindent. A bronzkeféken át szoktak letestelni, pont emiatt lehet az a jelenség kopott keféknél, hogy vagy csak kattan vagy azt sem. Azután mozgatásra, ütögetésre meg megint jó valameddig.
Ha direktbe adtál áramot a behúzótekercsre és úgy is csinálta, akkor egyértelműen az indító a hibás. (azt az elég ritka hibát kivéve, hogy a tápkábel vagy a motor testkábel érintkezése rossz)
Mikor direkt teszteltem, volt hogy 5x nem is kattant, arra gondolok, mivel osztott a behúzó tekercs, egyik testet kap, a másik a forgórészen keresztül kap testet, gondolom ha úgy áll meg hogy a szénkefe nem érintkezik, be sem húz.... a test vagy + kontakt is felmerült bennem, de az sem tud ennyiféle hibát adni...
Remélem nem tévedek, dehát 380 000 km van az önindítóban, motorban, abból én mentem 260e.-ret
Hali! Nekünk legutóbb az egyik 2.0 RHS SW -nél a gyújtáskapcsoló volt a hibás. Nem indított.A kulcsos rész maradt csak az elektromos betétet cseréltük. Csatiknál széthúztuk,Bálint Attila (Fb) küldött másikat.