Mielőtt kérdezel valami alapvetőt, ezekre az oldalakra érdemes elnézned:
http://lokoszt.blog.hu/ illetve http://fapadosinfo.hu/
Bankkártyázzunk! - avagy bankkártyák és bankszámlák fapados utazásokhoz:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9198150
offolni itt szoktunk: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9213519
A legfrissebb Aeromagazinban ismét érdekes dolgok vannak....
Így pl. újdonságként ("Új európai fapados" címmel......) közlik a basiqair megalakulását, holott a holland légitársaság már több, mint egy éve repül...mint ahogyan nekem is volt szerencsém velük utazni pár hónapja...
Hm! Valószínűleg angolul kicsit jobban beszélő ollózókat kellene foglalkoztatni az újságnál........(merthogy a cikket valószínűleg arra a néhány hónapos! hírre írkálták itthon, miszerint a Transavia ÚJABB gépeket bocsát leányvállalata, a basiqair részére....
Az Airline már több epizódját láttam, tavaly az egyik belga adón ment, most meg a hollandok nyomják.
A szóban forgó epizódot nem láttam - most éppen Magyarhonban leledzem - de vagy egy hónapja egy fehér pitont akart felvinni egy eléggé extravagáns művészi társulat az egyik EZY járatra, mondván, hogy az egy fellépéshez kell AMS-ben, és hogy nagyon békés állat, úgysem lesz vele semmi gond. A pultos lányok arcát kellett volna látni, amikor kiszedték a dobozból a majd 4 méteres hüllőt....
A csapat utazott, a piton maradt. Pedig tényleg békésnek látszott...
A Customer Service topicban régebben volt szó ilyesmiről, viszont azóta sztem voltak változások bőven. Például e-hónaptól a SkyEurope járatain csak és kizárólag AVIH (állat a raktérben) szállítható, PETC (állat a kabinban) nem. Londonba pedig se így se úgy(vagyis 6 hónap karantén bevállalásával). Wizzel asszem szintén így van.
A skyos PETC tiltás kapcsán kialakult viselkedésre van pro és kontra is példa... :) De hálistennek a többség eddig egész megértő volt.
Ez a macskás példa elég dúrva... De kapaszkodjatok: többszőr jöttek már úgy emberek, hogy akár egy termetesebb kutyát sporttáskában akartak a fedélzeten szállítani. Volt hogy egy fiatal pár hazafele akarta úgy vinni a kutyáját... Kész állatkínzás volt és természetesen ordibáltak a pultban, pedig az utastársaik is szörnyűlködve nézték amikor a fickó belerőszakolta a kutyát a táskába, hogy elhihetjük belefér... No persze véget vetettünk a dolognak, a kijárat megmutatásával :)
A kérdésedre válaszolva: Első a célország szabályozása (jó példa az angolok). Azután jön a fuvarozó. Aki az IATA ajánlásai alapján dönthet a határokról, díjakról. Általános gyakorlat az hogy 5kg-ig lehet PETC, megfelelő kennel kell (méret, zárhatóság stb.) és minden kg-ja túlsúlynak számít. Az AVIH dettó 5kg felett. Nomeg persze az orvosi papírok, stb...
Most láttam az egyik holland adón (RTL4) egy dokumentumfilmet, Airline a címe a sorozatnak, ez a rész pont az easyJettel foglalkozott, annak is a liverpooli bázisával. A mindennapi életet mutatták be épp Karácsony előtt. Volt benne minden, a macskáját a gépre nem engedő repülőtéri személyzet miatt ricsajozó francia csaj, az utolsó pillanatban az athéni gépre feltett utas, persze jó sok futással:), céges buli stb.
A macskás volt a legérdekesebb, ugyanis addig értettem, hogy valahogy áthozta Franciaországból a macskát, büszkén mutatta a kamerának, hogy milyen jól becipzározta egy táskába szegényt, de aztán nem sikerült felcsempésznie a Liverpool-Malaga járatra, na emiatt aztán jó "kulturáltan" viselkedett a személyzettel. Majd visszament Franciaországba, a macsekot meg egy nappal később utána küldték. A kérdésem a következő lenne: ebben az esetben a légitársaság vagy az adott ország szabályai élveznek priorítást a macska szállítására vonatkozóan, meg egyébként mi a gyakorlat élő állat ügyben?
Utas2 nem láttad véletlenül, lehet hogy ez már ismétlés volt, Karácsony régen volt.
Hali! 21.én megyek skyal lonsonba... élménybeszámoló majd meglesz! vissza wizz. valamilyen "topictárs"(remélem nem baj ha ezt a szót használom.... bár nem szoktam hozzászólni a topichoz, de napi rendszerességgel olvasom és tanulok belőle:) szval valamelyik topictárs fog checkoltatni azon a járaton???
Én is úgy gondolom hogy leginkább a rendszerhiba fordulhat elő! :) Az pedig hébe hóba van... A londoni easy-k amúgy majdnem mindig 737-el mennek a berlini meg csak Airbus-al.
Utobbi lehetett. Hosszú percekig állt az összes sor az ámítógépre várva.
Nem hiszem el egyetlen c/i-sről sem, hogy ilyesmit nem tudna megnézni, a szándék is megvolt, mert az üres helyeket is a képernyőről nézte, némi nyomkodás után.
Az is lehet, hogy az easy keverte meg, mert eredetileg B737-re számítottam, de A319 volt.
"géptípús minden infójával együtt természetesen megvan a rendszerben"
Nekem a c/i kisasszony mondta, amikor easy utas voltam, hogy a géptipus nincs megadva. Lehet, hogy valami egyedi eset volt. Eredetileg azt kérdeztem tőle, hogy mennyire van tele a gép, erre válaszolta, hogy a gép tipus nincs megadva, de nincs tele, mert még 40 (?) üres hely van.
Adminisztratív okokból a GW-n is rendes beszkártya van már. Pont olyan mint az easy-n meg a többi szabad ültetéses járaton. Tehát a "Seat" mezőben az van, hogy OPEN. A sorszámot pedig a háromjegyű "Security number" képviseli(ahogy easyn meg az összes többin). A géptípús minden infójával együtt természetesen megvan a rendszerben mivel elég fontos paraméter.
No igen... A GW-t lehetetlen sorrendben beszállítani... jó párszor megpróbáltuk de kész örültekháza volt. Ugyanis az utasok egymást taposva csordaszerűen törnek előre. Az elsők között érkező 100 feletti számmal rendelkező utaska pedig vagy felháborodva anyázik, vagy szándékosan elállja a többiek útját(ettől függetlenül örülhet az ilyen ha utsónak a fedélzetre mehet:))). Németek rulz... :) Easynél egy fokkal jobb a helyzet a 2-es terminál kúltúráltsága miatt. Viszont legjobb tapasztalatom eddig egy Norwegian-el volt: utasok szép sorban egymás után jöttek. Maguktól...
Második járatát törölte a Budapestről nemrég startolt új diszkont-légitársaság, a WizzAir.
A fapadosok között a vártnál jóval véresebb verseny kezdődött Kelet-Európában is.
"Kereskedelmi okok miatt" törölte július 19-e után Budapest-Prága járatait a Wizz- Air. Ez az április végén bejelentett eredeti elképzelésekhez képest már a második visszalépés: korábban a katowicei járatot kellett törölnie az új diszkont-légitársaságnak elegendő utas hiányában. Kázmér Natasa, a WizzAir kommunikációs igazgatója kérdésünkre elmondta: a felszabaduló kapacitást a többi járat sűrítésére használják majd. Hogy ez pontosan mely útvonalakra vonatkozik, az két hét múlva, a téli menetrend meghirdetésével egy időben derülhet ki.
A légitársaság kényszerű lépése alapján mintha beigazolódni látszana egyes légiközlekedési szakértők azon aggodalma, hogy a 180 személyesre méretezett Airbus A320-as repülőgépek megtöltése jól fizető utasokkal korántsem olyan egyszerű feladat, mint azt a cég remélte. Ehhez az attraktív induló árak mellett vonzó célállomásokra is szükség van, amelyek száma azonban korlátozott. Ráadásul a legsikeresebb útvonalakon - mint London, Párizs vagy Róma - rendkívül erős a verseny. A most induló WizzAir mellett a SkyEurope már jó néhány hónapja repül a legnépszerűbb nyugat-európai nagyvárosokba.
Váradi József, a WizzAir vezérigazgatója e felvetésekre korábban a Financial Timesnak azt mondta: cége a túlélők egyike lehet, mert ez az első olyan fapados, amelyet kifejezetten az EU-bővítéssel megnyílt új piacok kiaknázására hoztak létre. A sikerhez azonban gyors terjeszkedéssel "mielőbb el kell érni a kritikus tömeget a térségben" a Ryanair és az easyJet óhatatlan megjelenése előtt.
Ez hasonlo lépés az easyJetéhez, akik szinten ugyanilyen szoveggel, ugyanilyen taskamerettel jöttek elő, de náluk nincs súlyhatár, hanem annyi a kikötés, hogy tudd felemelni, és berakni a tárolóba:)Ja csak ők kicsit hamarabb jöttek elő az ötlettel, de a reakcióideje bíztató a wizzairnek