Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

mantec Creative Commons License 2014.06.17 0 0 31455

T Eperke1009!

 

Nem való bele 10W-10-s motorolaj.

 

Előzmény: Törölt nick (31448)
mantec Creative Commons License 2014.06.17 0 0 31454

T Lalamper!

 

Neked mit jelent a TELJEN SZINTETIKUS szó?

 

Előzmény: Lalamper (31453)
Lalamper Creative Commons License 2014.06.17 0 0 31453

Gyerekek!

 

Summa summarum, a kérdés, hogy akkor milyen TELJESEN SZINTETIKUS 5W-30-as motorolajat tegyek a Suzukiba?

 

Köszi!!! :)

 

Törölt nick Creative Commons License 2014.06.16 0 0 31452

Ja, múlt héten kezdett néha fel-felvillanni az olajlámpa. Fel nem merült bennem, hogy komolyabb mennyiség hiányozhat belőle. Hát most már nagyon fogok figyelni...

Előzmény: nézek (31450)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.16 0 0 31451

Kopott, kopott, de 4000km-en elfogy az összes olaj belőle, az csipegetés??? Ez így rendben van?

Előzmény: nézek (31450)
nézek Creative Commons License 2014.06.16 0 0 31450

Ne menj neki a szerelődnek, jót akart. Igazából néha rá kellene nézni a nívópálcára, főleg, ha kanyarban felvillan az olajlámpa. Benzinkút, és két lityit beküldesz.

Kopott a motorod(na nem vészes) ezért jobban oda kell figyelni. A sűrűbb olaj nem az igazi megoldás, de évekig elhúzhatod a felújítást.

Szóval békével menj a szerelődhöz, inkább hetente nézd a pálcát. A gépkönyvi olajjal nincs baj, csak -mint látod-azt már bizony csipegeti.

 

 

Előzmény: Törölt nick (31448)
KAT670 Creative Commons License 2014.06.16 0 0 31449

Beszállhatok ebbe a"SAPS"-os eszmecserébe?

Most cseréltettem a Toyota Prius 2- ben olajat.1.5  benzin hybrid.

A gépkönyv csak  azt hozza, hogy Api Sl, Sj vagy Ilsac besorolás.

Én Statoil Lazerway C2 5w30-at vettem az olajválasztó is ezt hozza hozzá, bár ahogy itt feszegetitek az alacsony hamutartalmat, nem tudom jót tettem e vele vagy csináljak még egy olajcserét olyan olajra ami semmiféle ACEA besorolást nem tarttalmaz.

Olyan olaj viszont ami csak API- tud az szinte csak az Eneos!???????

Törölt nick Creative Commons License 2014.06.16 0 0 31448

Sziasztok!

Segítsetek nekem, itt vagyok magam mellett. 2001-es 1,6 benzines Ford Focus. 4000km-rel ezelőtt olajcsere, gépkönyv szerint beletették az 5W30-as olajat. Múlt héten már fel-felvillant az olajlámpa, de hát nem kapkodtam, hisz nemrég volt olajcsere. Tegnap este zember megnézi, hát tiszta marad a nívópálca... Deka olaj nem volt benne. Legközelebbi szerelő azt mondja, nem szabad 13 éves autóba már ezt az előírt olajat beletölteni, "megette" a 4000 km-en, csak reménykedhetek, hogy nem tett kárt semmiben. Most öntött bele 10W40-et, nézzük egy hónapig hetente az olajszintet.

Most menjek neki a szerelőmnek, hogy rosszat tett bele és lehet tönkretette a kocsit vagy... Vagy igazából fogalmam sincs, mert semmit a világon nem értek hozzá.

Köszönöm ha válaszoltok!

Lalamper Creative Commons License 2014.06.16 0 0 31447

Szia,

 

Igen, én is úgy vélem, azonban a C3 minősítésnél fel is van tüntetve - mint ahogyan ezt itt már nagyon jól mondták - hogy nem jó minden motorba. Na most ugye a Suzuki erről nem mond semmit.. :)

Tehát jó-e az alacsonyabb hamutartalmú nekem. A minősítés (elvileg) a három utas katalizátort mondja hozzá..

 

Én meg szeretek nagyon alapos lenni ilyenben, mint sem gond legyen belőle.. :)

 

Még valaki vélemény?

Előzmény: SLX-350 (31446)
SLX-350 Creative Commons License 2014.06.16 0 0 31446

Szia Lalamper,

 

Az 5W-30-as Edge-nek valóban nincs semmilyen API minősítése. Magánvéleményem: az ACEA C3 minősítésű olajok nekifutás nélkül teljesítik az API SL minősítéshez támasztott követelményeket.

Előzmény: Lalamper (31443)
Lalamper Creative Commons License 2014.06.16 0 0 31445

Így van, igazad van, nem mindegyikhez jó.. a kérdés már csak az, hogy vajon a kis Suzihoz jó-e..?

Előzmény: stevie-13 (31444)
stevie-13 Creative Commons License 2014.06.16 0 0 31444

Az viszont biztos, hogy az ACEA szerint a C1/C2/C3/C4 széria nem csak a dízelnél, hanem az újabb EURO4 katalizátoros motoroknál is jó, hiszen alacsonyabb a SAPS tartalom, ami jó a katalizátornak.

 

 

A katalizátornak akár jó is lehet (bár a részecskeszűrő és a katalizátor teljesen más elven működnek), de az biztos, hogy az alacsony SAPS tartalmú olajak nem használhatók minden motorba. (Az ACEA saját oldala külön fel is hívja a figyelmet, hogy ez az osztály nem alkalmas minden motorhoz.)

 

http://www.acea.be/publications/article/acea-oil-sequences-2012

 

 

Előzmény: Lalamper (31437)
Lalamper Creative Commons License 2014.06.16 0 0 31443

Szia SLX-350,

 

Amikor megnyitod a linket, akkor át kell váltani az 5W-30-ra, mert alapból a 0W-30-at mutatja.. ott már nincs ott az API SN.. :)

Előzmény: SLX-350 (31440)
Lalamper Creative Commons License 2014.06.16 0 0 31442

Én úgy tudom, hogy ezt hívják katalizátornak..

Előzmény: stevie-13 (31441)
stevie-13 Creative Commons License 2014.06.16 0 0 31441

A C3 az ACEA kipufogógáz utókezelő berendezéssel szerelt benzin (Otto) és dízel (Diesel) motorok katalizátor kompatibilis olajainak követelménye. Sorrend nélkül. A kapcsolat a két tagmondat között "és".

 

 

És meg tudsz nevezni egyetlen olyan benzinmotort, amit kipufogógáz utókezelő berendezéssel szerelnek?

Előzmény: mantec (31436)
SLX-350 Creative Commons License 2014.06.16 0 0 31440

Szia Lalamper,

 

" ... Ez ACEA C3-as, de nem tudni semmit az API minősítésről.. ... "

 

Az általad belinkelt adatlapon rögtön az ACEA C3 alatt olvasható hogy az Edge 0W-30 API SN minősítéssel is rendelkezik.

Előzmény: Lalamper (31437)
Lalamper Creative Commons License 2014.06.16 0 0 31439

Vagy esetleg Mobil 1 ESP 5W-30-ról mit gondoltok? Ez teljesít minden követelményt, teljesen szintetikus, alacsony hamutartolmmal.

 

http://www.mobil.com/USA-English/Lubes/PDS/GLXXENPVLMOMobil_1_ESP_Formula_5W-30.aspx

 

Köszi

kisp113 Creative Commons License 2014.06.16 0 0 31438

A Castrol keresője megőrült mostanság?

 

2009-es Seat Ibiza 1.4 16V hez szerinte az elsődlegesen használandó motorolaj: EDGE 10W60 (?!?!)

Lalamper Creative Commons License 2014.06.16 0 0 31437

Kedves Stevia-13 és mantec!

 

Köszönöm a válaszotokat, de kicsit még tovább vitatkoznék, illetve kérdeznék.

 

Igazad van, miszerint a gépkönyv is API SL, illetve jobb olajat említ. Én most mindenképpen szeretném kipróbálni a Castrolt, de abból csak a teljes szintetikusat, ezért szemezgetem az Edge-el és nem a Magnatecel, mivel utóbbi csak félszintetikus.

 

Tudom, tudom, hogy a suzuki nem annyira kényes az olajra, de mindenképpen jobbat szeretnék bele tenni. Más kocsival tapasztalatom (VW polo, 260e km, csak Mobil1 5W-40 full synt volt benne 10 éven át, a motorja patika), holott abba sem volt indokolt az 5W-40..

 

Na tehát, 5W-30, full szintetikusnak kell lennie és ha jól látom a Castrol jelenlegi kínálatát, akkor itt csak az Edge márka jöhet szóba.

 

Sajnos a legtöbb olajnál ACEA van feltüntetve, így az API szabvány kérdéses marad. Az viszont biztos, hogy az ACEA szerint a C1/C2/C3/C4 széria nem csak a dízelnél, hanem az újabb EURO4 katalizátoros motoroknál is jó, hiszen alacsonyabb a SAPS tartalom, ami jó a katalizátornak.

 

Továbbra is kérdés, hogy az alábbi olaj megfelelő-e lenne bele:

http://www.castrol.com/hu_hu/hungary/products/cars/engine-oils/castrol-edge-no-titanium.html

 

Ez ACEA C3-as, de nem tudni semmit az API minősítésről.. (SL/SM/... ???)

 

Köszi előre is!

mantec Creative Commons License 2014.06.16 0 0 31436

T stevie-13!

 

"... elsősorban ..."

Tévedés.


A C3 az ACEA kipufogógáz utókezelő berendezéssel szerelt benzin (Otto) és dízel (Diesel) motorok katalizátor kompatibilis olajainak követelménye.

 

Sorrend nélkül. A kapcsolat a két tagmondat között "és".

 

Először felkészülni, azután észt osztani!

Előzmény: stevie-13 (31434)
mantec Creative Commons License 2014.06.16 0 0 31435

T Lalamper!

 

A gépjármű olajkövetelménye API SL, vagy jobb. SAE 5W-30.
Az ACEA nem játszik.

A BP konszern Castrol márkanéven forgalmazott motorolajai közül a
Castrol Magnatec 5W-30 A3/B4,
Castrol Magnatec 5W-30 A5
teljesíti ezt.

 

Ezek hidrokrakk (HC) alapolajat tartalmaznak.

Előzmény: Lalamper (31433)
stevie-13 Creative Commons License 2014.06.15 0 0 31434

Azonban az ACEA szabvány szerint a C1/C2/C3/C4 széria kifejezetten EURO 4-es vagy újabb, katalizátoros motorokhoz készült, mivel abban alacsonyabb az SAPS tartalom, jobb a katalizátor élettartamára nézve.

 

 

A C-s olajok elsősorban a dízelmotorok részecskeszűrőjét kímélik.

 

Az 1.3-as benzines Suzukihoz felesleges ilyet használni. Ha a most használt Shell olaj bevált és megfelel (a meglehetősen laza) gyártói előírásoknak, akkor használd tovább nyugodtan.

Előzmény: Lalamper (31433)
Lalamper Creative Commons License 2014.06.15 0 0 31433

Sziasztok,

 

2007-es Suzuki Swift 1.3 GLX (M13A, 55e km) gyári könyve az API szabvány szerinti SG,SH,SJ vagy SL, 5W-30-as olajat javasol.


A Castrol keresője pedig ehhez a típushoz a sokat emlegetett Magnatec 5W-30 A3/B4 (félszintetikus) olajat javasolja, amely API SL/CF és ACEA A3/B3, A3/B4 minősítéssel rendelkezik. Most Shell Helix Ultra Extra 5W-30 van benne, amely full szintetikus. Nem feltétlen szeretnék bele félszintetikust.

Azonban az ACEA szabvány szerint a C1/C2/C3/C4 széria kifejezetten EURO 4-es vagy újabb, katalizátoros motorokhoz készült, mivel abban alacsonyabb az SAPS tartalom, jobb a katalizátor élettartamára nézve.

A kérdés az lenne, hogy mely Castrol (Edge) ACEA szerinti C szériás olajat lehetne még használni?

Azaz Castrol Magnatec (félszintetikus) vagy Edge (full), de akkor abból melyik?

Köszi szépen!

Lui

SLX-350 Creative Commons License 2014.06.15 0 0 31432

Szia Samuraj,

 

A rendelkezésemre álló infók szerint a 2NZ-FE (63 kW-os) verzióhoz 1.90 liter API GL-4 SAE 75W-90-es, a 2SZ-FE (64 kW-os) változathoz pedig 1.70 liter API GL-4-es SAE 75W-s hajtóműolaj szükséges.

Előzmény: suzuki samuraj (31431)
suzuki samuraj Creative Commons License 2014.06.14 0 0 31431

Hello

 

Kérdezném hogy toyota yaris 2006-os évjárat , 1300 -as benzinesbe ,kéziváltóval (motor kodot nem tudok) ,milyen váltóolaj ajánlott ?

fistiKK Creative Commons License 2014.06.11 0 0 31430

köszönöm.

Előzmény: SLX-350 (31429)
SLX-350 Creative Commons License 2014.06.11 0 0 31429

Szia Fistic,

 

Ehhez a váltóhoz VW G 50 (vagy másképp: VW 501.50) jóváhagyású SAE 75W-90-es hajtóműolaj használatát írták elő. a cseréhez 2.00 liter szükséges.

Ez a jóváhagyás az API skálája szerint sacc/kb a (hivatalosan nem is létező) GL-4+ minősítésnek felel meg.

Előzmény: fistic (31428)
fistic Creative Commons License 2014.06.11 0 0 31428

Tisztelettel érdeklődnék, hogy Octavia I 1.8T be milyen sebváltó olajat tegyek ? GL4 vagy GL5 minősítésűt ? azt tudom hogy 75w90. Illetve hogy mennyiségre mennyit vegyek...?

Köszönöm előre is.

cross_183 Creative Commons License 2014.06.11 0 0 31427

Ez így van. Mindazonáltal nincs számottevő különbség pl egy 13 és egy 15-ös kinematikai viszkozitású olaj között.  Ha meg azt nézzük, hogy 100°C-on egy 15w-40 -es olaj is lehet "vékonyabb" mint egy 5w-40-es, akkor mindjárt borul az elmélete johannes.-nek.

Persze lehet árnyalni a dolgot, pl ha valamiért csak 70-80°C-os olajjal üzemel a motor, akkor valóban "vastagabb" lehet egy 15w-40-es mint egy 5w-40-es.  

Előzmény: stevie-13 (31426)
stevie-13 Creative Commons License 2014.06.11 0 0 31426

magyarázd el milyen különbségek lehetnek viszkozitásban közel 100°C olaj hőmérsékletnél 5w40,10w40, és 15w40 között. Szívesen meghallgatjuk az észérveket.

 

 

Az a "40" egy viszkozitási osztály, egy -tól -ig kategória, tehát a konkrét viszkozitás értékben valóban lehet különbség két 40-es olaj között. Az egyes olajok műszaki adatlapjain meg lehet találni a pontos, mért értéket - azonban ennek nincs különösebb jelentősége, konkrétan a fogyasztásra gyakorolt hatása teljesen elhanyagolható.

 

Előzmény: cross_183 (31423)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!