Persze, alkalmas, csak nem szabályosan, mivel a közlekedő autók között sem, és a parkoló autók mellett sem marad meg a kötelező távolság. Tehát mégse alkalmas.
A jobb1 a LEGveszélyesebb ülés a balesetek szempontjából, a legtöbben ott halnak meg baleset következtében.
EZ igaz volt a zsigulis "halálülés" korszakban, ma szerintem nem.
Max. azért tünik így, mert többen ülnek a sofőr helyén (jé) vagy mellette, mint hátul. Nyilván igy a statisztika is torz.
Valójában a 15éves autómban övfeszítő (igaz mechanikus) és hatalmas 2fokozatban nyitni képes óriás lufi védi az első utast, míg a hátsónak fejtámlája sincsen (ostorcsapás is megöli!) és ez pontosan igaz a 90-es 2000es évek nyugati használtautó derékhadra, hátul van valami minimálöv mert már kötelező lett, hát a gyár beszórt valamit gyorsban a korábban öv nélkül létező tipusba, amig elől már hemzsegnek a biztonsági berendezések, -ha használják-.
Ésszerűen végiggondolva, ha a egyereket a neki való gyerekülésbe ültette és bekötötte, avval már mindent megtett amit a józan ész szerint kell.
Maga a 150cm szabály meg az ülésmagasító nyomorultság is elavult régen, rengeteg komolyabb autóban az övet annyira le lehet állitani, japán törpéknek is megfelelően a vállán fekszik fel, és nem a nyakán megy keresztül.
Mindenhol kialakult ez, ahol egyik oldalon megállni tilos, vagy valamiért nem (annyira) parkolnak, a másikon meg igen.
Két irány van, két sávot használnak, de a képzeletbeli "felezővonal" nem az út közepén van. Innentől mi van, ha valaki az ut közepén halad, mert szerinte ott lehet, és szemből nekimennek? Jó kérdés, ugyanigy jó eséllyel eldönthetetlen, pedig az már emberéletet is követelhet, mégis számos 3, 3.5 autó széles utcán, immár hatalamas napi forgalom mellett semmiféle felfestés nincsen máig.
Nem én gondolom igy, hanem a kresz, ami semmit nem mond erről konkrétan és feketefehéren, megkérdőjelezhetetlenül.
Bizonyos dolgokat lehet a józan észre bízni, csak épp mikor nem jön be a józan ész és baj van, akkor nincs mi alapján megitélni.
Már jogállami, egyértelmű és igazságos módon, mert szubjektív vélelem baromságot összehordani akármennyit lehet.
Nem tudok olyan sávról, aminél a vezető dönthetné el, melyik irányban óhajt közlekedni rajta.
Persze, kivéve mondjuk a 2,5 méter széles földutat, meg hasonló méretű, 5számjegyű utakat, ahol mindkét irány - kényszerűségből - az egységnyi méretű aszfaltcsíkot használja.
Szerintem nem a szabályokat kell keresgélni, hanem józan paraszti eszet elővenni.
A jobb1 a LEGveszélyesebb ülés a balesetek szempontjából, a legtöbben ott halnak meg baleset következtében.
Oda gyereket ültetni csak (szerintem és ebből nem flamet szeretnék generálni) a lehető legfelelőtlenebb szülők szoktak (múltkor láttam egy szőka plázacica-kinézetű anyukát vezetni, akinek autójában a 1,5-2 körüli kissrác folyamatosan járkált a jobb1, a hátsó ülések között a két első ülés közötti közön átbújva meg néha háttal a jobb1 előtti kesztyűtartónak dőlt...
Anyuci pedig elmélyülten telefonált vezetés közben a szép hófehér ájfónján.
A gyermekülés nem azért van, hogy bírságoljanak a rendőrök hiányáért, hanem hogy ha netán (akár vétlenként) törik az autó, akkor a pici ember minél nagyobb biztonságban túlélhesse az esetet.
Mostanában lenne 24 éves a Citroën BX-em, és akkoriban (talán 12 éve adtam el, tehát olyan 15-16 éve) 6-7e Ft-ból be tudtam szereltetni hátra 3 db övet, hogy biztonsággal tudjam a gyermekemet (akkor még csak egyet) szállítani.
Nem mutogattam másra, hogy de hát nem lehet bekötni a biztonsági gyermekülést, hanem (a bekötési pontok megvannak időtlen idők óta már) beszereltettem az öveket hátra, mert a gyermekem biztonsága volt a fő szempont, nem az, hogy kidumáljam, MIÉRT NEM tudom betartani a szabályt rajtam kivülálló okok miatt...
Előre nem szerelheted. Hátul atazhat a gyermeked ilyen ülés nélkül is, ha a jármű nem alkalmas a gyermekülés rögzítésére. Előre nem ültetheted. Nagyon régi (személy)autónak kell lennie annak, amelybe nem lehet rögzíteni. Szerintem.
"Akkor párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest (kétirányú) akkor lehet, ha 4 db (2-2) ilyen elfér egymás mellett, ez logikus, nem?"
Nem, mivel nincsen a kreszben olyan, hogy a kétirányú közlekedést minden esetben az ut fizikai felezővonala választja ketté. Tehát ha nincs felfestés, csak 2*1, 2*2 stb sáv létezhet. Bár ez valahol mélyen roppant balesetveszélyes.......de ez van.
Sőt rengeteg helyen spontán kialakult már most(!), hogy nem igy van.
Balesetveszélyes gyakorlat..mint az élet megmutatja...de megintcsak nem az autósok a hibásak akik a józan és logikus rendszert követik ösztönösen.
Most, ha találunk a kreszben ilyet, amiből ezt megpróbáljuk levezetni, hogy az ut felezővonala az szentírás, akkor lehet ezáltal a fél várost szabélysértőnek titulálni, (azokat akik ezeken az utakon így közlekednek), de inkább az van, valaki valahol ebben is fordítva ült fel a lóra megint.
Hát errefelé gyakran csak 4 méter az aszfalt csík 2x1 sávra :-)
Forgalmasabb helyeken 5 méter...
Egyébként HA FEL IS FESTIK!!! akkor
2. A forgalmi sávok jelölése 2.1. A szilárd burkolatú, kétirányú forgalmú úttest osztóvonalát - a 17.1. pontban foglalt feltételek esetén - útburkolati jellel kell jelölni. 2.2. Az útburkolati jellel jelölt forgalmi sávok megengedett legkisebb szélessége - azokat az indokolt eseteket kivéve, amelyeknél szélességkorlátozás vagy egyes járműfajták közlekedésének tilalma is szükséges - lakott területen legalább 2,75 méter, lakott területen kívül pedig legalább 3 méter.
Úgy 2x1,8-1,9 méterben pedig kb. minden szgk és furgon elfér ...
Szóval 4 méter a felezőig már akár elég is a párhuzamos közlekedéshez, adott esetben.
Itt van képekben! (Figyelem! Mobiltelefonos felvétel!!!)
Az első képen A Stáhly utca látható Márkus Emilía kereszt előtt Gyulai Pál utca felé nézve. A képen egy tolató autó látható. A táblák is kivehetőek, hogy merre lehet haladni, hisz jobbra tilos! Ezt egy másik tábla, máshol jelzi is. A haladási iránynál látható a kiegészítő is, hogy szembejövő forgalom is egyben. Ha jobban megnézzük, akkor a kereszt után van még egy tábla, amit jobban a második képen lehet látni. Ott jelzi, hogy zsákutca...
A második kép a Márkus Emilía utcából érkezve a Stáhly utcába. Mutatja a tábla hogy jobbra szembejövő forgalom van (mellékesen balra haladva eddig is az volt, de hát újdonság a jobboldali, mert az ugye egyírányú utca, csak a közműépítés miatt zsákutca lett és épp a visszaforduló, illetve tolató a szembejövő forgalom!)
Sokan nem veszik észre a táblákat, mint ahogy ez a teherautósofőr sem vette észre és épp azt nézi, hogy kint van-e tényleg a tábla!
Hangsúlyozom, hogy a felvételek tegnap készültek, de ma is sokan "csapdába" estek, köztük taxik is.
Említésként azt is megírom, hogy Somogyi B. utca felől, ahogy kanyarodunk a Stáhly utcába, ott is kint van a zsákutcát jelző tábla.
Tehát a táblák elvileg jól vannak kint, mert tájékoztatja a változásokat (még a sárga tábla is kint van), csak a gond az, hogy nem olyan helyen van, ahol észrevennének, hiszen sokan rutinból fordulnak be!!!
Értelmezésemben a párhuzamos közlekedés fogalomnak akkor van értelme, ha EGY irányban KÉT jármű, tehát összesen 4 jármű (kettő oda, kettő vissza) fér el biztonságos oldaltávolságban egymás mellett, úgy hogy akár 50 km/h-s sebességgel is tudnak közlekedni.
Ebből következik, hogy - lévén (ebben ugye nincs vita) kétirányú az út - legalább 4 autónyi szélességű (plusz ugye tükrök, némi ráhagyás, mert egy teherautó szélesebb pár centivel, mint egy ezres Szűzlyukú), azaz legalább jó 12 méter széles kell legyen az az út, amit párhuzamos közlekedésre alkalmasnak vizionálhat valaki.
Ez a kétszer egysávos útra igaz. De a 2x2 sáv esetén még is csak akkor van egymás mellett két sáv, ha azokat megjelölték, hiába férnek el ketten is egymás mellett. Ilyen pl a Dembinszky utca is. Volt, hogy nagy dugóban az autók fel tudtak sorakozni 2 sorba egymás mellett, mégse mondanám, hogy az az út 2x2 sávos.
Hogyan tudom igazolni, hogy a gyerekem az én gyerekem?
Fényképes igazolványa csak akkor lenne, ha útlevele lenne. Speciel van neki, de amikor készült fél éves volt, most pedig 2.5 éves. Hát kicsit megváltozott azóta:-)
Az irataiban csak a neve, születési ideje, lakcíme és legfeljebb az anyja neve van benne. Az én lakcímem nem ugyan az mint a gyereké.
Tehát akár a szomszéd gyereket is elrabolhatom, ha egynemű a gyerekemmel és kb. azonos korú?
Segítsetek kérlek eligazodni a gyerekülés elhelyezésével kapcsolatban.
Az lenne a kérdés, hogy a gyerekülést el lehet szabályosan helyezni az "anyós ülésen"?
Mintha régen lett volna valami olyan szabály, hogy X éves kor fölött lehet csak elöl ülni.
A ilyen csecsemő hordozót be lehet helyzni az 1. ülésre, menetiránynak háttal, ha nincs, vagy kikapcsolt a légzsák, a kiskönyve és az autóban lévő piktogramm szerint is.
Viszont a nagyobb gyereküléssel mi a helyzet?
Ezt berakhatom menetiránynak szembe az 1. ülésre? Itt mi a helyzet a légzsákkal? Erre nem talákok semmi kézzel foghatót.
Csak ilyen általános dolgokat:
A gyermekülés rögzítésére alkalmas gépkocsikban 3 év alatti gyerekek első és hátsó ülésen is kizárólag gyerekülésben utazhatnak (tehergépjárművekben is). Első ülésre csak akkor rögzíthetjük az autósülést ha az üléshez nincs felszerelt légzsák, vagy a légzsák működésbe lépését előzetesen megakadályozták (kikapcsolták).
Kérdés: A lányunk 2.5 éves, akkor még fél évig elvileg utazhat elő? Ha megállt egy rendőr igazolnom kell, hogy még nem múlt el 3 éves?
3 év feletti, de 135 cm alatti gyermeket kötelező a hátsó ülésen, gyerekülésben szállítani, kivéve, ha ez a gyári kialakítás miatt nem szerelhető be - például nincs a hátsó üléshez tartozó biztonsági öv.
Kérdés: Tetát akkor lehet elöl is, ha nincs hátul biztonsági öv?
(Van olyan 3 évnél fiatalabb gyerek aki magasabb mint 135 cm? Vagy felkészült a jogalkotó a növekedés hormon zavaros gyerekekre?)
135 és 150 cm közötti gyermek az első ülésen csak gyermekbiztonsági rendszerben szállítható, míg a hátsó üléseken akkor is, ha a biztonsági övvel megfelelően rögzíthető.
Tehát
Ha 3 év feletti de alacsonyabb mint 135 cm, és van hátul biztonsági öv akkor hátsó ülés,
De ha fiatalabb 3-nál vagy magasabb 135-nél vagy nincs hátul öv, akkor lehet az 1. is????
Ez pedig már csak érdekesség képpen: egyik ismerősöm majd 50 éves de éppen hogy nem éri el a 150cm-t. Akkor most neki is kell gyerekülés, ha előre akar ülni? Vagy ha már nem gyerek, akkor rá nem vonatkoznak olyan szigorú szabályok?
Amellett, hogy talán soha nem értettem ennyire egyet Veled, hadd jegyezzem meg, hogy ha ezt elfogadjuk jogszabályi definíciónak:
"e) Forgalmi sáv: az úttestnek egy gépkocsisor biztonságos közlekedésére elegendő szélességű - akár útburkolati jellel megjelölt, akár meg nem jelölt - része."
Akkor párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest (kétirányú) akkor lehet, ha 4 db (2-2) ilyen elfér egymás mellett, ez logikus, nem?
Én úgy gondolom, esetünkben nincs ekkora útszélesség adva.
Nem, sajnos nem. Te egy darab autóval vagy és nem egy gépkocsi sort alkotsz.
Tipikus vaskalapos idiotizmus, mert mi a "gépkocsi sor"? A platós kamaz, a turistabusz, a kispolszki is elég, vagy mégis mi a mérce? Vannak helyek bőven, komplett mellékutcák a belvárosban, ahol ezek a nagyméretű járművek el sem férnek. Azok akkor nem is utak, nulla darab forgalmi sáv van?
De akkor minek és egymás mögött hány darabnak kell elférnie ahhoz, hogy valami forgalmi sávnak legyen tekinthető?!?
Majd kitalálja az előadó, a bíró, meg a "szagértő" lesz majd "jogalkotói szándék", meg sokféle "vélelem"....naez itt a baj, semmi más.