Amennyiben az átlag felhasználó megad egy keresést A és B pont között, és több lehetőség van, igyekszik kiszűrni azokat a vonatokat/csatlakozásokat, amelyek nem optimálisak.
Bp és Tiszafüred között az alábbi eljutási lehetőségek vannak:
A: ind. 7:00 érk 9:35
B: ind: 7:30 érk 9:35
Ekkor B kapcsolat jobb mint az A, mivel később indul mint A, és ugyanakkor ér oda. Tehát az elvira igyekszik az A vonatot eltüntetni a listából, mivel az nem optimális.
Van pár eset amikor megjelenik mégis A vonat:
1, Amennyiben A közvetlen vonat X és Y között, mindenképpen megjelenik. Az hogy nem optimális választás, dőlt betűvel jelzi az elvira. (Pl. Bp. Nyugati-Vác-Alsóváros között a veresegyházi vonatok)
2, Amennyiben a gyorsabb B vonat feláras, A meg nem. (Csak a felár megléte vagy nemléte számít, nem a mértéke!)
Ami meghülyítette az elvirát, az a gyorspótjegy. Odáig lát csak el hogy feláras vonat, hogy kicsit vagy nagyon feláras, az már nem érdekli. Tiszafüred esetében tehát régebben a 2, szabály miatt kilistázta az egri sebeshez tartozó kapcsolatot, de most már csak az IC-t listázza ki.
Viszont kötelezve van az elvira arra is hogy mutasson felármentes eljutási lehetőséget. Ilyenkor kerülnek bele a teljesen abszurd, debrecenen-nyíregyházán át vezetett felármentes kapcsolatok, mivel Hatvan és Vámosgyörk között a madár se repülhet át gyorspótjegy nélkül.
Egyik nap az elvira csak IC-t mutatott, ami közvetlen, pótjegy nélkülit csak ceglédi meg mit tudom én milyen átszállásokkal mutatott. Jó, hogy nem írt ki nagykanizsai átszállást.
Az jóféle. Mi ketten vagy hárman mennénk. Akkor ülőhelyen nem kéne veszekednünk. Azt néztem, hogy ez a járat éri meg a legjobban Bp-Tiszafüred között. Km-ben ugyanakkora övezet, mint a füzesabonyi átszállásos IC, viszont se helyjegy, se átszállás. Mondjuk, az meglepett, hogy IC-n kívül nincs más vonat Füzesabony felé. Pótjegy nélküli csak átszállással+kerülővel... Legalábbis 24-ére keresve ez jött ki.
Kapos is kitette a honlapjára a módosításokat. Az évvégi korlátozásoknál kivétel nélkül minden járat szerepel, ami érintett. Néhány honlapon csak nagy vonalakban említik meg a dolgot.
Tovabba erdemes megemliteni, hogy a KMKK egisze ala tartozo tarsasagok kitettek a weblapjukra az alataluk uzemeltetett jaratok menetrendi tablazatait is.
Zsír, pont tegnap bugáztam a tiszafüredi járatokat a VB honlapján, azt' lestem, hogy ez meg mi... Milyen kocsi kerül a járatra? Tervbe van véve egy tiszafüredi túra az ünnepek alatt.
Ez egy külön kis cég volt, aki a régióban javított alkatrészeket, illetve kereskedett. Kimondottan szerviztevékenységre hozták létre, de idén beolvadt a Balaton Volánba az átalakítások miatt. Hasonló, mint az Autó-Univerzál, ha ez mond valamit. Nem lebecsülendő teljesítmény, egy ügyes csapatról van (lassan csak volt) szó.
Új országos autóbuszjárat indul 2014. december 11-től Tiszafüred és Budapest között
Tájékoztatjuk Kedves Utasainkat, hogy Tiszafüred - Erdőtelek - Budapest (M3) és vissza útvonalon új országos, helyközi menetrendszerinti autóbuszjárat indul 2014. december 11-től (csütörtök).
Igen haladni kell a korral. Egyszer be kellene járni a vonalakat és az ilyeneket megszüntetni. Ha ez túl nagy feladatnak tűnik az illetékeseknek, akkor megkérdezni az állandó sofőröket, hogy hol nem volt utas mozgás az elmúlt 2 évben.
Kedvencem szokott még lenni az XY tanya. Nézek körbe, hogy hol lehet az, mire meglátok egy néhány akácfával körbe vett összedőlt házat. Na az volt a tanya aminek az utolsó lakója 20 éve meghalt.
De van megállótábla, menetrendtartó meg hirdetmény is. Minek? Felesleges energia és időpocsékolás az egész. A másik, hogy 20 éve ez senkinek nem tűnt fel.
Érdekességként beírtam a menetrendkeresőbe, hogy Lenin. Nézzétek: