A magyar vasutasság oknyomozó történelmé-ben találtam, a vasúti tisztképző tanfolyam hallgatóinak névsorában,
az 1899-1900. tanévben,
és az 1929-30. tanévben.
Vannak benne más névlisták is, kevesebb névvel, csak az a baj, hogy azok nem ABC-rendben, hanem rang szerint, stb., tehát sokkal tovább tartana a keresés :-)
A napokban megnézem az A magyar közlekedésügy monográfiája c. könyvet is.
Szerintem favázas fővonali kéttengelyesek is, lévén univerzális mozdonynak épült, így személyvonatokhoz is alkalmas volt. Meg a fene tudja, hogy csak 4 tengelyesekből álltak-e az akkori gyorsok. Ismerve a MÁV Trianon utáni kirablását, valószínűleg ugyanaz volt a helyzet, mint ma: amilyen kocsit be tudtak állítani a vonatba, olyan ment.
(Ha nem ismernéd a trükköt: a (kis) képre jobb gombbal rákattintasz, majd kiválasztod a "kép címének másolása" funkciót. Azt egy új lapra bemásolod, majd az internetcímben a THM-et átírod IMG-vé, majd ENTER. Így megkapod teljes nagyságban a képet - ahogy fel lett töltve.)
Ha már elkezdtem tegnap teleszemetelni a topikokat mindenféle régi képpel, akkor itt folytatom egy 1964-essel, amit édesapám készített a zirci vonalon:
A Magyar Királyi Államvasutak I.sz.a közelmúltban korlátozott példányban megjelentetett jellegrajz albumra az utolsó elkelt 2 példány után is intenzív érdeklődés mutatkozott.
Azonban ahhoz, hogy esetlegesen egy újabb szériát lehessen készíteni belőle szükség van még 10 jelentkezőre. Amennyiben még 10 megrendelés összejön akkor lehetőség van változatlan kiváló minőségben a korábbi áron 10.000 Ft/db az album második kiadására.
Jelentkezéseket az itt található publikus e-mail címemre kérném.
A jelentkezés szövegébe kérek pontos nevet és elérhetőséget megadni.