Nagyon lehelletnyi az a különbség, és leginkább az árban mutatkozik meg. :)
Dukoffnak (a réginek) nem tetszik az anyaga. Meg amit én hallottam, az visított, de az egy régi alt volt, tenort nem láttam, nem próbáltam. Az újat meg egyáltalán nem próbáltam, lehet, hogy jó, meg most van valami újfajta szorítója is, ha van rá mód, ki kell próbálni (nem tudom, itthon árulja-e valaki).
Hömm. Nem sürgős, valamikor nyaralni is megyünk mostanában egy hétre, mindenesetre szívesen kipróbálnám.
Mondjuk azt, hogy az ezüstözött és az arany lakk csövek hangja között van leheletnyi különbség, nem teljesen lényegtelen.
Én is gyanítom, hogy jól szólna a Berg Larsen. Még esetleg egy Dukoff fejen is elgondolkodnék. Azokról mi a véleményed? Állítólag szép telt, mély tónusú hangjuk van.
Hát, fogalmam sincs, 7-es Otto Link-em még nem volt. Sőt, Otto Linkem egyáltalán. Fújtam már, próbaképpen többet is, de nem emlékszem annyira, hogy összehasonlítsam. Ráadásul, ha én fújom, az nem az, mint amikor te fújod. Megbeszélhetünk egy próbát, mondjuk 14-e utánra, akkor be tudok menni Pestre.
Super Action-on jól szólna, a fém biztosan, én azzal használtam (nem ezüst volt, csak sima, de ez a hang szempontjából lényegtelen).
Kedves florg. Lehet, hogy érdekelne a berg larsen fém fej, esetleg az ebonit. Kérdésem, hogy milyen az intonációs rugalmassága az otto link 7-eshez képest?
Szerinted hogy szólna egy ezüst selmer super action csövön?
Szívesen kipróbálnám a fúvókákat, ha netán Pesten jársz (ritkán én is előfordulok Érden).
Szia. Én otto link 7es fúvokával jőtszottam/játszom tenoron, vagy 20 éve. Pár hónapja vettem elő néhány éves kihagyás után ismét a csövet. A mai ízlésem és a hangról való elképzeléseim miatt nem kizárt, hogy cserélek. Mindenképp nagyobb húzású fúvókát szeretnék, de lehet, hogy marad a márka. Majd meglátjuk, nem sürgős. Találd ki a hangot és válassz arra alkalmas, számodra jól inonálható fúvókát.
A kényelmes hangképzés az első szempont. Nekem van egy kiváló Berg Larsen fém fúvókám eladó, 110/1-es, tökéletes állapotban, 20000, meg egy szintén kiváló Berg Larsen ebonit 100/2-es 12000-ért, ha érdekel, keress meg mailben, ha nem laksz messze (BP és környéke), kipróbálhatod, az ingyen van. :)ilyen meg ilyen
A fémnek vastag, meleg hangja van, kényelmes fújás, hangos, egyenes hang, könnyen intonálható, az ebonit ugyanez, csak kicsit élesebb hang, kisebb nyílással.
Amúgy meg azt a hangszínt keresd meg a kényelmen túl, ami neked kell. Mindenki másfajta zenét játszik (akár jazz-en belül is), másmilyen hangszere van stb., mindenhez más passzol. Én lecseréltem a Selmeremet egy Thomannra, ahhoz nem passzolt egyik Berg Larsen sem, így vettem egy másmilyet,ami tetszett. De előtte kipróbáltam vagy 10-et. Jó egyébként a Bari is,meg az Otto Link, meg Meyer, Lebayle stb. Kinek mi. Én most tenoron egy Bari ebonittal (Lebayle szorítóval, mert az sem mindegy ám), szopránon egy Meyer ebonittal fújok. Ha megvan az a hangszín, amit el szeretnél érni, ahhoz keress fejet.
Sziasztok! Van egy jupiter tenorszaxim, és jelenleg egy selmer soloist e-s fuvókával fújok. Szeretnék ilyen jazzes témában továbbmenni, és ezért fém fúvókákba gondolkodtam. Ma bementem a fontrédba és körülnéztem ezügyben. És volt pár jó ami bejött, pl a bariból a 9es, meg ottolink, tudnátok ajánlani valami jót,vagy h milyen szempontokat vegyek figyelembe, mert ugygondolom, h nem biztos h az a legjobb , amit most jónak érzek, mivel még annyira nem vagyok otthona a jazzben?
Sajnos én nem fogom tudni kipróbálni, bármilyet is veszek, de 2 házzal arrébb lakik egy kedves hölgy aki klarinétot tanit és saxofon-on is tud játszani. Elsö körben vele tudom majd leteszteltetni. Második körben itt laksz viszonylag közel, (Úgy emlékszem Érd-i vagy.) úgyhogy talán összefuthatunk a városba is. Idöben ezek még távolabb vannak... Még nagyon képlékeny a helyzet, de rajta vagyok.
Ismerem, láttam már az oldalon, de: gyanús, hogy a Thomann nem adja hozzá a nevét. Meg ez már túl olcsónak tűnik. Persze attól még lehet jó, meg kellene nézni, de nekem erre nem lesz lehetőségem.
Még szóba kerülhet akármi is. Addig adok linket ,ahol meg tudod nézni, mi is ez. Röviden: Thomann forgalmazza ezt is és ugyanolyan garanciákat ad rá mint a saját márkajelzésü hangszereire. Amúgy fogalmam sincsen, hogy milyen lehet... http://www.thomann.de/gb/startone_sas75_altsaxophon.htm Van német nyelven is ugyanez természetesen, csak azt én nem értem.
Már értem. Az mindenhol irva volt ,hogy transzponáló hangszerek, csak pontosan nem értettem ,mit is jelent mindez. Köszönöm a magyarázatot. Igen, Alt lesz.
Arról nem is beszélve, hogy a múltkor már az alt mellett döntöttél, mivelhogy nem vagy magas (bár elég sok 168 centis tenoros van, úgyhogy ez nem igazán lehet érv).
Az egyik Eb, a másik Bb. Transzponáló hangszer, ami azt jelenti, hogy nem az szól, amit fújsz. Fogott C=Bb, fogott C=Eb. Ezért vannak transzponált kották. A tenor (Bb) mélyebb fekvés, nagyobb méret, az alt (Eb) magasabb fekvés, kisebb méret. Mivel transzponáló hangszer, ha az egyiken megtanulsz, könnyen váthatsz bármelyik másikra, a fogás ugyanaz marad, csak a hangnem változik. Azt veszed, amelyik tetszik: hangra, méretre, formára, akármiért. Én alton kezdtem (Charlie Parker miatt), most szopránon és tenoron játszom(saját magam miatt). Nincs szabály (mondjuk 8 éves gyerek ne tenorozzon, mert nem éri el a billentyűket), kedv és ízlés van.
A Bb meg az Eb. Ez a két standard hangszer. Én leginkább csak olyan (tan)könyveket láttam, amik bármelyik hangnemhez jók. Kották vannak mindkettőhöz külön.
Lassan körvonalazódik a hangszervásárlás! :-) Drukkoljon mindenki úgy szeptember környékén. Amikor meglesz (remélhetöleg) ,úgyis fogok itt sok butaságot kérdezni. :-) -csakhogy ne legyen unalmas a fórum. Addig is a legjobbakat kivánom mindenkinek!
Nekem már +élhetés, v. karrier szempontjából valszeg soha nem fog kelleni hangszer. Hobbistaként pedig lehetek akkora sznob, h addig nem veszek, amíg a +lévő ezüst Super Action tenor mellé + nem engedhetek magamnak 1 Yanagisawa szopránt. És azzal valszeg nem lesz ilyen gond. :-)
Hát, a Weltklang hangszerekkel nekem is vannak szép emlékeim. Az első használható (mármint mechanikailag) szaxim egy Weltklang alt volt (előtte volt egy romos Amati tenor, de nem használtam szinte semeddig, katasztrófa volt). A Weltklang annyira volt hamis, hogy évekig szenvedtem utána a normális hangszereken is. Ennek ellenére vettem később egy Weltklang baritont is, na, az volt a másik iszonyat. Azzal még lemezre is fújtam, nem volt vidám dolog. :(
Amúgy, ha 40-50 éves volt 10 éve, az még lehet,hogy gyárilag volt "hamis". A 30-as, 40-es években még előfordultak különböző A hangolások (435-457 között), és ha kifogtál valami magas cuccot, amit átalakítottak, az tragikus. Mostanában is lehet ilyen hangszereket kapni, 20-as, 30-as 40-es évek, elég olcsók, frankó hangjuk van, de nem lehet őket behangolni. Nekem volt egy Buescher Aristocrat altom, 1920-ból, de már jó hangolású (Low Pitch), na, az nagyon jó hangszer volt, máig sajnálom, hogy el kellett adnom.
Már nem emléxem, mert legalább 10 éve, hogy eladtam, valami 40-50 éves német (nem Weltklang - bocs, hapontatlanul írom a márkanevet). Az oktávja inkább szeptim volt különösen G fölött... :-(
Nagy húzású bari fúvókával sem volt biztosan, zenekari játékra alkalmasan intonálható...
Amúgy ez a jó a Thomannál: megveszed, ha gáz, úgyis kiderül 30 napon belül, akkor pénz vissza. Kínai hangszert csak így lehet vásárolni, máshogy felelőtlenség.
Amikor biztos minőségre mehetsz, az már sajnos a többszázezres kategória, kezdőnek általában nem elérhető. A szoprán amúgy a legkényesebb hangszer, ott könnyebben bele lehet nyúlni rosszba.
Remélem sikerül jó darabhoz hozzájutnod. Vásárlás előtt mindenképp nézesd + hozzáértővel. Jónéhány éve a kínai hangszerekről egyértelmű volt az a vélemény, hogy szarok. Ma már bizonyára ott is jobban értenek a gyártáshoz, és mint előttem írták kulcsszerepe van a minőségellenőrzésnek, válogatásnak. Én csak abban nem vagyok biztos, hogy ezek a márkák _egyenletes_minőséget_hoznak, mi van, ha kifox 1 silány darabot?
Én szerencsésnek mond6om magam, már 20 éve megvan az a tenorom, amitől remélem, soha nem kell +válnom, azonban (kevés pénzzel és nagy vágyakozással) vettem rossz szopránt, mondván, majd ráteszünk egy erős húzású fúvókát és intonációval javítgatjuk a hangszer pontatlanságait. Lényeg, h hamar kiderült, a cső színpadképtelen. El is adtam gyorsan, a jó kis bari szoprán fúvókám azóta is várja, hogy 1x talán majd lesz cső is hozzá.
Summa summarum: Légy óvatos, körültekintő, nagyon nézd +, mire költesz el nem kevés pénzt.