Nekem 1.6hdi van és Jena307 rekkelte meg. Nem mentem vele sokat, miután átírattam egy kicsit. Még a fogasztást sem tudom, hogy jobb lett-e, mert gyakorlatilag csak hazajöttem vele a vásárlás után. Érzésre jobb lett, nem fullad ki 3000-es fordulat felett sem, 130 km/h-tól is jobban megy, nem lustul el. Szerintem simán kibírná így a 6. sebességi fokozatot. Persze nem nyüstölöm feleslegesen, ez nem az a motor kategória. Merre laksz egyébként? Én SteelCity-ben.
Köszi, velős és végül ami meg is nyugtat. Jöhet az alkudozás ezek után. ,-)) Finyi hőálló olaj lesz bele és tuti, hogy rendszeresen csere (most is 5-6 ezrenként kivele van, váltóba se megy 25-nél csak ritkán többet). Az üzemanyag tisztaságára majd nagyon vigyázok, hiszen ezt más "magasnyomisok" is említik sűrün. Kopó cuccok meg tök normális ,hogy útviszony ill. kezelőfüggő. Köszi.üdv.
Amit erről én a saját tapasztalatom alapján el tudok mondani, hogy ha megfelelő olajat teszel bele és cseréled rendesen a szűrőket akkor a HDi-k is kimennek a világból. Én az 1.6 HDi előtt egy 90 lovas 2.0 HDi-t hajtottam, sok kilométert tettem bele és semmi de semmi gondom nem volt vele. Nem mentek tönkre a porlasztócsúcsok, nem fingott ki a nagynyomású szivattyú és a turbó sem, gyári volt az EGR és a légtömegmérő is. Ezeknek a motoroknak az a titka szerintem, hogy gondozni kell őket. A 20 ezres csereperiódus szerintem felejtős, 10-15-nél cserélni kell az olajat és a szűrőket, igen a gázolajszűrőt is. Olajból nem a Tesco gazdaságost kell venni és szűrőből sem hiszem hogy az ALCO a jó megoldás. BOSCH vagy Mann Filter, nem véletlenül kerül többe. Tankolni pedig benzinkúton kell. Egyéb esetben rosszul járhatsz. Én kerültem az "olcsó" kutakat is mert nem vagy silányan adalékolnak ami szintén hatással van a "rendszerre". Ja és kérdezd meg Moó-t mennyi "sok" baja volt eddig a kocsijával. Szal szerintem a HDi királyságos :)
Szevasz Rati, a "visszatérés" a márkához részemröl azért fordulhat elő, mert az előzökben vázolva jó tapasztalatom van motortechnikailag a Peugeot gépekről. Most változott a befecskendezési rendszerük és ez lenne az első privi HDi motoros autóm. Sok baromságot is keringettnek ezügyben ,de szeretnék valós képet megtudni tölletek, hogy miket képesek ezek a pl. csúcsok elmenni Persze a vásárlásnál (elhozatalnál) mire figyeljek nagyon is oda. Értem ez alatt a gyengéi, ami többletköltséget okozhat majd. üdv.
Szevasz. Jajj, hát annyira a befecskendezési rendszerre fókuszáltam, hogy még véletlen sem "lenkerék" gondokkal küszködő kollégák igen bosszantó és költséges javításaival. Na meg aztán nehezen feltételeztem volna ,hogy 50 ezer km alatt már figyeljek oda a a dmf ,(ZMS lenkerék zajokra). Ezek szerintem sokkal később jöhetnek elő. Bár tévedni emberi dolog. Tényleg nagyon köszi, hogy erre is felhívtad a figyelmet. Az agályaim inkább a HDi technikára vonatkoztak és fedélzeti "letiltásokra", ugyan is a régiekben ugye semmi ilyen nem volt. Egyszerü dieselmotor ahol csak a szűrö és olajcsere kellet ill a csúcsok kopását figyelni. Jól beállított előtöltéssel indultak hidegben is és 200 ezret futottak nálam mire új gazdira találtak. Ez az elvárás lenne a mostani HDi-töl is részemröl. üdv. és mégegyszer "köhi".
Egy 407 1,6 HDI vel rendelkezem. Tavaly motorfelújításom volt, a miskolci BOSCH szervízbe ellenőriztettem a befecskendezőket.
Azóta gyorsításnál úgy füstöl mint egy rossz IFA. Hegymenetben nem lehet utánnam jönni. A pillanatnyi fogyasztása képes felmenni 24-27l/100 km értékig. A szervízbe azt mondták nem mutat hibát. Tud valaki segíteni, hogy hol tudják a hibáját megállapítani?
Most épp testhibával (szokásos hátsó lámpa) problémával küzdök,leírást kaptam csak nem nagyon értek hozzá, hogy megcsináljam... szóval időközönként mutat izzó hibát!
Ha nem boldogulnek vele, akkor megoldhato majd nalad ha megyek? Talan holnap el tudok jutni a fenyezohoz es lefulyatom az erzekeloket. Meg arra is gondoltam hogy beragasztom a 4 erzekelot es lejavittatom es egybefentezik a lokossel, akkor semmi sem latszana kivulrol, meg az erzekelok sem. :-)