Keresés

Részletes keresés

rferi Creative Commons License 2008.01.03 0 0 23864

És az ékszeresládikát a nagyszekrényben? :)))

Még jó, hogy nem raboltak ki titeket!

Előzmény: dpek (23863)
dpek Creative Commons License 2008.01.03 0 0 23863
1 nap kis fokozaton 33 ft a szivattyú üzemeltetése.
Nekem kis fokozaton is elég meleget csinál csak a padlófűtés ilyen hidegben is.
Tegnap egész nap nyitva felejtettünk 2 ablakot szellőztetés céljából, mire hazaértünk ugyan olyan meleg volt mint előtte. 22.5 fok.
Igaz a gázórát nem néztem utána:-)
Előzmény: MZ/Y (23862)
MZ/Y Creative Commons License 2008.01.03 0 0 23862
Bár nálam is folyamatosan megy és az az ajánlott is, ezzel együtt _én_ egyszer még megcsinálom, hogy fűtés után mondjuk fél órával álljon le.
Most se megy a kazán még a nap 1 harmadában sem, a legalább 1000 ft-nak (annyit biztos megeszik a szivattyú) így legalább 2/3-a felesleges. Kinti 15-18 foknál meg, mikor este esetleg éjjel fűt 10-20 percet, pláne luxusnak érzem az egész napos tekerést - kergeti a 22 fokos vizet a padlóban körbe-körbe...

De az ajánlás a folyamatos üzem.
Előzmény: pborisz (23855)
MZ/Y Creative Commons License 2008.01.03 0 0 23861
Egyrészt valószínűleg nem 1 fok a hiszterézise, másrészt - ha jól értem - megpatkoltad, többször-rövidebb ideig fűt.

Én a Siemens-sel nem foglalkozom már. Kidobni sajnálom, úgyhogy hőmérőként funkcionál a falon...
Előzmény: TIHEMER (23858)
dpek Creative Commons License 2008.01.03 0 0 23860
Tudok olyan Wilo szivattyúról, ami 10 évet ment fűtési időszakban folyamatosan.
Ha meg kis fokozaton megy, az a 40W
Előzmény: pborisz (23855)
dpek Creative Commons License 2008.01.03 0 0 23859
Igazad van, a temperálás jobban ráillik a padlófűtésemre.
Előzmény: smith (23852)
TIHEMER Creative Commons License 2008.01.03 0 0 23858

Nem próbáltál a termosztátodba egy fűtőellenállást (vagy led diódát) tenni?

Azt viszont nem értem, hogy nekem miért jó a temosztátom (COMPUTHERM 098A, beépítve egy jelzőled ami fűti 4-5 e Ft.) ami a kazánt,  szivattyústul együtt kapcsolja és kb. 0,4 fok pontossággal tartja a meleget csak padlófűtéses szobákban. Nincs hőtúllengés. Mellé tettem a tized pontosságú hőmérőt, tehát nyilván nem a 0,5 osztású termosztáton néztem. Ráadásul minden szobában ez van és nincs túlfűtés.

Előzmény: MZ/Y (23851)
asdf_ Creative Commons License 2008.01.02 0 0 23857
Kerdes sztorno, 2003-ban belteri orat raktak fel, ezert csereltek most kulterire.
Előzmény: asdf_ (23854)
pihi Creative Commons License 2008.01.02 0 0 23856

Sziasztok!

Hátha van most olyan aki írna valami hozzávetőleges fogyasztást: 120 négyzetméteres hosszú ház fűtésére kb mennyi gáz az átlagos elfogadható naponta? A házunk félig van szigetelve, régi, tégla falak, nincs hőszigetelés se fent, se lent /egyelőre/. 2 hónapja cseréltünk kazánt, és talán nincs rendesen beállítva, mert tekeri a gázórát rettenetesen. Az előző években nem volt ilyen hideg és a régi kazánunk volt még, így azzal nem tudom összehasonlítani. Napközben 22 fok, éjjel 20 fok van, ha itthon vagyunk, ha nem 19-20 fok.

 

Köszönöm, ha valaki tud válaszolni akinek hasonló házat kell fűtenie.

Üdv. Pihi

pborisz Creative Commons License 2008.01.02 0 0 23855

Én pontosan ilyen rendszer kiépítése céljából tettem fel itt pár hónapja olyan kérdést, hogy jó-e egy szivattyúnak, ha folyamatosan üzemel. Erre szinte mindenki azt a választ adta, hogy ez biztos nem jó, mert sok lesz a vill. számla, meg hamar elpusztul a szivattyú stb. Pedig én is úgy terveztem a rendszeremet (falfűtés), hogy kazán(modulációs, mert az már megvolt), puffertároló, motoros szelepek, folyamatosan üzemelő szivattyú, mert a fürdőszoba körét nem szabályoznám.

 

Előzmény: enginer (23850)
asdf_ Creative Commons License 2008.01.02 0 0 23854
Most nezegetem a regi gazszamlakat, hogy mennyi volt a fogyasztas anno konvektorral, kisebb alapteruleten, meg mennyi most es ilyenek. 2007. nyaran orat csereltek nalunk hitelesites miatt. Es most latom, hogy 2003-ban is volt oracsere. Sot, a munkalapon a hitelesites/kov. csere rublikaban a regi oranal 2003/2013 szerepel. Felmerult bennem a kerdes, mi a banatnak csereltek le egy 4 eves orat, foleg ha 10 ev a hitelesitesi ideje?
v-senior Creative Commons License 2008.01.02 0 0 23853
Sziasztok,

Nemrégen szereltek fel nálunk egy WESTEN ENERGY 1.240i típusú kazánt a régi helyett. Azóta a kémény aljában áll a víz és ki is csorog a tisztító nyíláson. Azonfelül a kemény tetejéről is méteres jégcsapok lógnak. Nyilván a füst jóval alacsonyabb hőmérsékletű, mint a régi kazánnál volt. Kérdésem, hogy ez normális-e vagy valami nincs jól beállítva és így az új kazán nem optimálisan működik.
smith Creative Commons License 2008.01.02 0 0 23852
Amit te leírsz, az nagyjából minden külső körülményt figyelmen kívül hagyó vezérlése a padlónak.
Ettől még a te padlófűtés-légfűtéses-radiátoros kombinációdban természetesen működhet, hiszen mint írod, a padló hőleadását kiegészíted a másik kettővel. Igaz, ezek figyelembe vételével szerencsésebb volna temperálásnak mondani...

Ha viszont a pf nincs kiegészítve más fűtéssel (mint ahogy nálam sincs), akkor a szabályozás elsődleges alapjele mégiscsak a szoba levegőjének hőmérséklete. Ha én a padlómat folyamatosan azonos hőmérsékletre fűteném, akkor a szobában időnként nem lehetne megmaradni. :-)

Viszont van egy szobatermosztátom, másfél méterre a padlótól, belső falon, ahogy a nagykönyvek írják, nem is túlságosan új darab, egy elsőszériás eberle instat2, ami a mellé tett digihőmérő szerint +-0.5°C-nál kisebb ingásokkal tartja a beállított értéket. Pedig semmilyen öntanulós, vagy egyéb trükköt nem tud.

Előzmény: dpek (23834)
MZ/Y Creative Commons License 2008.01.02 0 0 23851
Egyszerű: kellett volna egy jó (kis hiszterézisű vagy méginkább öntanuló) termosztát, vagy teljesen máshogy megoldani.
Előzmény: dpek (23848)
enginer Creative Commons License 2008.01.02 0 0 23850
Igazad van. :)

Soxor leírtam már, hogy állandóan kell keringenie (több ok miatt is).
Igazi PF rendszereknél nem a padló hőfokát mérik, hanem beszabályozzák a köröket ( ha jól lenne méretezve, akkor nem kellene) külső/belső hőérzékelő adatait egy az erre a célra kifejlesztett vezérlő elektronika értékeli és a motorosszeleppel szabályozza a PF igény szerinti hőfokát.


"rendszer túllövésmentes működtetéséhez igazából szabályozás kéne.A termosztát csak vezérlés (ki be kapcsol)."

Mióta próbálom én ezt itt elmagyarázni?! (analóg/digitális termosztát)
És ez nem csak a PFre igaz.
Előzmény: rferi (23846)
dpek Creative Commons License 2008.01.02 0 0 23849
Értem, akkor marad így folyamatosba, annyi hogy a keverőszeleppel változtatom az előremenő hőfokot.
Előzmény: enginer (23841)
dpek Creative Commons License 2008.01.02 0 0 23848
Már nem tudom kinek írod, lehet nekem is.
Mindegy.

Ha másnál is jól működik, meg ahogy írtam hogy én is tudok olyat ahol jól működik, termosztáttal, akkor nálad van valami gixer.
Előzmény: MZ/Y (23836)
rferi Creative Commons License 2008.01.02 0 0 23847

Visszaolvastam az eredetekhez már régebben.

Téged erősítendő egy saját példa: barátom háza (jó nagy, 100m2 alapterület, három szinten majd 300m2 fűtött) eredetileg egy többjáratú szeleppel ment a rendszer.Kazán összel be, majd a kinti hideg szerint a szelepen tekert. Ha hideg volt, többet engedett a radiátorokba, ha meleg, akor kevesebbet.A kazánban meg mindig 60-70 fokos víz volt.Ezt azért csinálták így, mert az első kazán egy hónap alatt tönkrement, kondenzvíz-lecsapódás miatt.Akkor megúszták gariban, mert elfelejtették az első használatiba beírni, hogy min vízhőfok 50 fok.

De az új kazánnál már muszáj volt megcsinálni ezt a keverőszelepes játékot.

Bazi sokat fogyasztottak.Iszonyat sokat.

Egyszer aztán mondom neki, én kipróbálnám, hogy nyissuk ki azt a keverőszelepet teljesen, és bekötnék egy szobatermsztátot, kapcsoljon az.

Azóta (8-10 éve kábé) így megy, és a fogyasztás leesett kevesebb mint a felére!!

Rengeteg meleg elment valahol előzőleg, sztem a kéményen át, vagy a fene tudja, de mindenesetre sokkal jobb lett.

Előzmény: MZ/Y (23844)
rferi Creative Commons License 2008.01.02 0 0 23846

Automatizálási ismereteim szerint, egy ilyen nagy tehetetlenségű rendszer túllövésmentes működtetéséhez igazából szabályozás kéne.A termosztát csak vezérlés (ki be kapcsol).

A szabályozásnak két alapjel kéne, egy a padló hőmérséklete (vagy a vízhőfok), és egy a külső hőmérséklet.

És a folyamatos keringetés (mint enginer mondja) mellett a víz hőmérsékletét kéne szabályozni, fokozatmentesen aszerint, hogy mennyi a kinti hőfok.NYilván a rendszer beszabályozásakor fel kell venni a görbesereget a ház szigetelési tulajdonságai miatt, mivel azok egyediek, de utána tuti jól menne a rendszer (ezt megoldaná az öntanuló cucc).A szükséges padlóhőfokot (vagy vízhőfokot, mindegy) pedig a padlóhőmérő alapján tartaná valamilyen keveréses módon a rendszer.

Ez egyszeri beállítás után túllövésmentes volna.Még a szellőztetés sem tudná becsapni, mivel a levegő hőmennyisége nagyságrendekkel kisebb, mint a padlóban lévő betárolt hőmennyiség, tehát percek alatt melegítené vissza azt.

MZ/Y Creative Commons License 2008.01.02 0 0 23845
Meg van a dióda vagy mi beforrasztása a termosztátházba, így nem megy olyan soká, nem lendül túl.

De nálam a vezeték is szépen nézne ki a földre lógatva. :o)
Előzmény: OsCaR (23843)
MZ/Y Creative Commons License 2008.01.02 0 0 23844
Szóval, a ház hőigénye (-18 fokban...) kb. megegyezik a kazánom minimum teljesítményével. Ez van, drága volt a kondenzációs és akkor még nem volt H-MOD.

kb. 45 m2 radiátoros helyiség, kb. 70 m2 padlófűtéses.
Eredeti felállásban 2 termosztát, egyik a radiátoros fűtéshez, másik a padlóshoz.
Itt jött 2 probéáma:

1. Ha csak a radiátoros kör ment vagy csak a padlófűtés, a hőigény messze kevesebb volt, mint a kazán minimuma, ezért pár perc után veszett kapcsolagatásba kezdett (mondjuk 2 perc fűtés, 3 perc keringetés, 2 perc fűtés,.....). Ha mind2 egyszerre ment, minimális volt a kapcsolgatás.
2. A padlófűtéses helyiségekben nagy volt a hőingadozás. Ezt megbeszéltük.

Ekkor jött az ötlet, hogy a padlófűtés termosztátját kikötöm, a szivattyúja megy egyfolytában*. Mikor a radiátoros termosztát fűtést kér, akkor a hőcserélőn keresztül a padló körbe is kerül melegvíz, ezzel megoldott a viszonylag folyamatos melegítése a padlónak.

Így nincs kapcsolgatás és a padló sem hűl ki egy nagy hiszterézisű termosztát miatt.


Enginerrel a vita ott van, hogy szerinte dobjam ki a másik termosztátot is. Nála (én hiszek neki!) nagyon jól működik a szinte 0-ig moduláló kazánjával. Nálam viszont (ezt nem hiszi el) nagyon nem jó: több gáz fogy, folyamatosan kapcsolgat a kazán, folyamatosan megy a szivattyúja, hiszen nálam nem tud pislákolni a kazán, ha beindul (és 2-3 percenként beindul), akkor 10 kW-tal fűt.

Kipróbáltam tavaly, megírtam az eredményt, de továbbra is feleslegesnek tartja a termosztátot. Ezért kérdeztem, hogy holnap mérek, de vajon elhiszi-e az eredményt.

*Erre rakni kellene egy relét (vagy mit, szóval mondjuk 15 perccel a fűtés után kapcsoljon le), mert feleslegesnek tartom az árampocséklást (bár elvileg így a jó), de egyelőre így maradt.
OsCaR Creative Commons License 2008.01.02 0 0 23843
Valaki írt is ilyet nemrég, egy mezei termosztátot hekkelt meg padló felületi hőm. mérésre, kivette belőle az érzékelőt, kivezette a drótokkal, és letette a padlóra ...
Előzmény: rferi (23840)
MZ/Y Creative Commons License 2008.01.02 0 0 23842
Nem akartam nagyon belemenni, mert a termoszát szó itt szitokszó, de egy öntanuló nagyon jól megoldja a feladatot: mivel annak megvan az a jó tulajdonsága, hogy kombinál, időnként rá-rá fűt (mikor még nem is esett a hőmérséklet és nem addig, míg a beállítottat túl nem lépi), nagyon is működik.

Na, mindgyá leírom, honnan indult a történet. :o)
Előzmény: rferi (23840)
enginer Creative Commons License 2008.01.02 0 0 23841
Padlótermosztátot nyugodtan elfelejtheted.
Semmi értelme. (ezt már MZperYpsz is beismeri és ez nem kis dolog!!!)

És a termofejes körönkénti padló szabályzás ugyan olyan hülyeség, mivel amikor a fej zár megszűnik a keringés abban a körben, vagy ha csak részlegesen zár, akkor meg csak a kör elején lesz meleg a padló.
Nem? (szerintem nagyon is)

PFnek állandóan illik keringenie, hogy a PFcsőrendszer/beton/stb egyenletlenségeit kitudja korrigálni. (mindenhol ugyan olyan meleg legyen a padló, az elkeveredés miatt).
Az olyan MZperYpsz féle kapcsolgatós rendszerekbe illik csőtermosztátot szerelni, hogy amikor már a kazántól nem kap meleget a rendszer, ne menjen feleslegesen a PF szivattyúja. Ártani nem árt, ha megy, de villanyt lehet vele spórolni.

PFnek kimondottan jó, ha a kazán lekapcsolása után is megy szivattyú, mert így lesz egyenletesen meleg mindenhol a padló!





Előzmény: dpek (23834)
rferi Creative Commons License 2008.01.02 0 0 23840

Alapvető tévedésben vagy, pedig te magad is leírtad már az okát,miért nem jó.Azért, mert nem tudja kompenzálni a levegő mérése azt, hogy túl sok hőmennyiség van benne a padlóban.Hiába kapcsol ki a termosztát a levegőn, ha a padlóban még sok leadható hö benne volt.Ez a hő mindenképpen túllövést eredményez.A túllövés csökken a termosztát hiszterézisének csökkentésével, de nulla sosem lesz, csak ha a padló fűtésének szabályozásához az alapjelet magából a padlóból veszed.

Amúgy ennek utólagos kiépítése sztem nem elképzelhetetlen, egy félreeső zugban, akár felületi szenzorral is megoldható lehet, bontás nélkül.

Előzmény: MZ/Y (23839)
MZ/Y Creative Commons License 2008.01.02 0 0 23839
Többen írták itt, hogy pár tized fokon belül tartja a termosztát a levegőt. Azért az nagyon nem 2,5 fok...
Ha meg nincs kiépítve a hőmérő a padlóba, akkor azzal kell főzni, ami van.
Előzmény: rferi (23837)
MZ/Y Creative Commons License 2008.01.02 0 0 23838
Vigyázz, mert Enginernél egy életre elásod magad, hogy termosztátot ajánlassz. :o)

Erről írok végig, hogy sz.r a nagy hiszterézisű termosztátom, pláne padlóhoz. Tudom, hogy jó lenne ez is, meg egy Honeywell is, de ez már elvi kérdés, hogy ha idehozta drágán a sz.rt a szerelő, akkor már másikat nem veszek. Ezért van az, hogy mikor a radiátor termosztátja fűtést rendel, akkor melegít a padlón is.
Előzmény: dpek (23835)
rferi Creative Commons License 2008.01.02 0 0 23837

Nem az a szerencsém, hanem elég sok automatikát kellett már csinálnom a szakmám miatt.

Egy nagy tehetetlenségű rendszerbe a szenzorelemet mindig a legnagyobb tehetetlenségű elemre kell telepíteni, mert különben túl nagy lesz a túllövés.

És ebből a szempontból mindegy, hogy mondjuk ingáról, vagy padlófűtésről beszélünk.

Ezért nem jó egy légszenzor egy padlófűtéses rendszerhez.Ott - ha egyáltalán- akkor a padló hőmérsékletét kell szenzorálni.

Ez törvény, és nem tudod megfarkalni egy 0,1°C-os légszenzorral sem.Legfeljebb kisebb lesz a túllövésed, de még úgy is túl nagy lesz.

Előzmény: MZ/Y (23833)
MZ/Y Creative Commons License 2008.01.02 0 0 23836
Szia dpek!

Vagy esetleg mégsem Te vagy az? Akkor lehet, hogy nem neked írtam, amit? Lehet, hogy nem neked magyarázom, hanem dpek-nek írom, hogy mi újság?

(Mellesleg a szomszédnál tökéletesen megy a padlófűtés termosztáttal, de ez most lényegtelen.)
Előzmény: enginer (23831)
dpek Creative Commons License 2008.01.02 0 0 23835
Neked ilyen termosztát kéne padlófűtéshez.

http://www.beryl.hu/termosztat.php
Előzmény: MZ/Y (23833)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!