Keresés

Részletes keresés

L.Tomi Creative Commons License 2018.10.23 0 1 163501

Sziasztok!

K60-as karburátorhoz tud valaki valami jó beállítást?

Off motorhoz lenne rá szükségem, bocsánat, ha buta a kérdek.

Másik kérdésem, most egy 210-es babettával szívok, egyszerűen nincs szikra, pedig az alaplapon kívül minden új. Előtte hibátlanul ment ezzel a "szettel", a vezetékek is újak. Annyi volt a tünet, hogy egyszer csak leállt , utána egyszer indult, azóta se kép se hang. Elkezdte kimérni műszerrel a Tóni bácsi féle diagnosztika szerint, de a töltő tekercs nálam újonnan sem tud 210-220-ohm-ot csak 205-öt ez mitől lehet, már a második tekercset próbálom, ez is új? Lehet, hogy emiatt nem indul, a trafó tuti jó azt már néztem?

Előre is köszönöm!

 

 

Kistuci 1977 Creative Commons License 2018.10.23 -1 2 163500

Kétszer találkoztam olyan csigafogaskerékkel amibe bele volt törve a spirál.

Első esetben kilógott egy kis darabka. Azt befogtam egy műszerész satuba. Óvatosan feszegetve kihúztam a beletört darabot.

Második esetben nem lógott ki semennyi a beletörött spirálból.2-3 csigafúróval kifúrtam. Olyan méretet válasszál a csigafúróból,ami nem rongálja a négyzetes formát.

 

Előzmény: kid_brother (163497)
Kistuci 1977 Creative Commons License 2018.10.23 -1 2 163499

Ezt a hernyó csavart kicsavarod a fékfedélből.

Akkor ki jön ez az alkatrész.

Aminek a végébe tud beletőrni a spirál.

Előzmény: kid_brother (163497)
53zsiga Creative Commons License 2018.10.23 0 2 163498

van az oldalán egy M5 hernyó csavar azt kiveszed és kijön a persely.

Előzmény: kid_brother (163497)
kid_brother Creative Commons License 2018.10.23 0 1 163497

A külső perselyre gondolok ami 'kilóg' a fékfedélből. Bele van szakadva a bowden.

LacoP21 Creative Commons License 2018.10.22 0 1 163496

Ha a spirált hajtó csavarkerék belső perselyére gondolsz, még soha nem szedtem ki. Nem kellett...

 

Ha ez műanyag alkatrész, belehajtanék menetfúrót, törtcsavar-kiszedőt. Pl. 

Ha azt vissza is kell tenni, nos, roncsolásmentesen nemtom hogy szedném ki.

 

Namost jól kisegítettelek tanáccsal:)) 

Előzmény: kid_brother (163494)
Kistuci 1977 Creative Commons License 2018.10.22 -1 1 163495

Belülről.

Előzmény: kid_brother (163494)
kid_brother Creative Commons License 2018.10.22 0 1 163494

Urak!

 

A sebességmérő csigatengely perselyét hogyan lehetne kiszenvedni a fékfedélből?

53zsiga Creative Commons License 2018.10.22 -2 0 163493

Tóni Bácsi!

A kaszás pók is bekajálja a poloskát.

4728ITI Creative Commons License 2018.10.22 0 1 163492

Kedves Barátom, ismered az öreg suszter történetét? Tudom, morbid, de ha eszsembe jut, mindig jót nevetek rajta.

Amit a dinamikáról írtál, minden szavaddal mélységesen egyet értek. Még azzal is megtoldanám hogy a kipufogóig is igaz, a torlónyomásig.

 

Előzmény: 53zsiga (163491)
53zsiga Creative Commons License 2018.10.22 0 1 163491

Tóni bátyám!

Az én delortom 57 es dűznivel 15 ös szívócsővel kis légszűrővel remekül érzi magát. Talán a vége felé kaphatna picivel többet, de ahogyan az öreg suszter mondja: -így se rossz :)

A dinamikánál rengeteget számít az akadálytalan gyors áramlás.

Előzmény: Tóni bácsi (163487)
Kistuci 1977 Creative Commons License 2018.10.22 -1 1 163490

Az Olasz Dellortoba fém suber van. Ami a kezem közé került abba az volt. Nem kell vegyészkedvjenek. Nem műanyag kivitellel van a baj. Ha nem a kivitelezéssel.

Előzmény: Törölt nick (163489)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.22 0 1 163489

Az SHA sorozat alapból lapsúberes volt. Persze tuningként árultak(-nak) hozzá fém súbert, fém benzincsonkot, átlátszó úszóházat is, de akkor is fura dolog. Azaz minden készülhet műanyagból is, ha úgy is megbízhatóan működik.

 

Én a Solo mopedek váltóján voltam sokáig kiakadva, mert abban az áttételezés műanyag fogaskerekekkel történt, valamint a Solo Multimot gépcsaládnál a tengelykapcsoló elemei is műanyagból voltak. Meg sok minden más is. Viszont 30 éve nem gondoltam volna, hogy 30 évet kibírnak... Ha az NDK-ban tudtak ilyen műanyagot vegyészkedni, akkor hátha az olaszok is tudnak.

Előzmény: Kistuci 1977 (163484)
4728ITI Creative Commons License 2018.10.22 0 1 163488

Érthető hogy másképp kever részterhelésnél, de full gáznál csak a főfúvóka mérete számít. Én elsősorban nem a végsebességre gondoltam, hanem a dinamikára, ami városi forgalomban fontosabb, mint a végsebesség. Azért az se baj, ha tudod hogy ki tud pörögni 55-60-ig.

Előzmény: Tóni bácsi (163487)
Tóni bácsi Creative Commons License 2018.10.22 0 1 163487

Nem kísérletezem, mert nekem így tökéletesen megfelel. :-))) Amikor gyorsabban akarok eljutni valahová, előveszem a Suzukit. :-))))

 

Egyébként azt ne feledd, hogy másképp kever a lapsúber, mint a hengeres a részterheléstűvel!

Előzmény: 4728ITI (163486)
4728ITI Creative Commons License 2018.10.22 0 1 163486

Jó hogy írod a dinamikát és a végsebességet, mert szerintem annak csak egy oka lehet hogy a Dellortóban kisebb a főfúvóka. Érdemes lenne 2-3 századdal nagyobbal megpróbálni, hátha megjönne az a hiányzó dinamika.

Előzmény: Tóni bácsi (163482)
Tóni bácsi Creative Commons License 2018.10.22 0 1 163485

Azt nem tudom hová süllyedünk, de az én Dellortomban is műanyag lapsúber van. Mint már írtam, 11 éve. Az viszont igaz, hogy fogalmam sincs milyen állapotban lenne, ha annyit motoroztam volna, mint Te! :-))))

 

Szilágyi Gergő barátunktól kaptam egy kissé hiányos, szintén SHA 14.12L típusú porlasztót tartaléknak, na az fémsúberes. De még szerencsére nem kellett használnom. :-)))))

 

Szóval nem kell a műanyagot mindjárt ledegradálni!

Előzmény: Kistuci 1977 (163484)
Kistuci 1977 Creative Commons License 2018.10.22 -1 1 163484

Valmelyik nap a kezem kőzé került egy műanyag lapsuberes változat. Hova sülyedűnk?

Előzmény: Tóni bácsi (163482)
Tóni bácsi Creative Commons License 2018.10.22 0 1 163483

Igen, ez valóban érdekes.

 

De akkor mondd meg nekem Lacikám, hogy ugyanazzal a gyertyával miért megy tökéletesen, ha nem kap sok üzemanyagot, viszont a kolléga leveszi a levegőszűrőt! Mert ezt eléggé nem értem.

A gyertyaképről ugyan nem írt, pedig az valóban fontos volna. Persze senkit nem akarok megbántani, de voltak már itt olyan kérdezgetők, akik megesküdtek, hogy a benzinszintjük tökéletesen be van állítva, aztán kiderült, hogy mégis magas volt. Vagy átengedett a tűszelep, vagy rossz volt alatta a tömítés, vagy felakadt az úszó. :-(((

 

Ám ha valóban fürkész darazsak lennének a vázban, azokra vigyázni kell, mert azok irtják ahol érik ezt a rengeteg rahedli poloskát!!! :-))))

Előzmény: 53zsiga (163473)
Tóni bácsi Creative Commons License 2018.10.22 0 1 163482

Én is mindig kihangsúlyoztam, hogy a Dellorto nem jobb a Jikovnál, csak igénytelenebb, mert egyszerűbb. Az biztos, hogy dinamikában is, meg végsebességben is kicsit alul marad a Jikovval szemben.

Tökéletesen műxik vele a motorom, amikor feltettem, csak az üresjáratot kellett beállítani.

Csakhogy az én 11 éve vásárolt porlasztóm még eredeti olasz, Tucika meg jól írta, hogy vigyázni kell, mert sok a kalóz példány!

Előzmény: 4728ITI (163480)
53zsiga Creative Commons License 2018.10.22 0 2 163481

nagyon ritka az ha egy motorra csak úgy ráteszünk egy másik karbit és azonnal minden stimmel.

rengeteg tényező befolyásolja a helyes működést és a kompatibilitást. nagy szerencse kell az alternatíva megtalálásához.

A Babetta és a Delorto viszonya egy ritka kivétel, de ez sem eredményez 100% analógiát.

Előzmény: 4728ITI (163480)
4728ITI Creative Commons License 2018.10.21 0 1 163480

Igen, de nem jobb. Sőt! A Dellortónál nincs alapjárati levegő szabályozás. Ettől primitívebb. Persze ez egyáltalán nem hátrány, mert egyszerűbb beállítani.

Előzmény: 53zsiga (163477)
BLaaszloo Creative Commons License 2018.10.21 -1 1 163479

Nálam 2011-ben ugyanez volt a hiba ha még  emlékszel , s csak a teljes felújítás meg szimering csere  és újra karburálás után javult meg.  

Előzmény: Tóni bácsi (163468)
53zsiga Creative Commons License 2018.10.21 0 1 163478

Azért azt ne feledjük, hogy a túl sok és a túl kevés benzintől is fulladhat a motor. Pontosabban a helytelen, hibás keverék aránytól.

Előzmény: 4728ITI (163475)
53zsiga Creative Commons License 2018.10.21 0 2 163477

Tamás!

Egy motoralkatrész akkor jó ha észrevétlen marad, és minél egyszerűbben teszi a dolgát.

A delorto SHA1412 fiatalabb fejlesztés, más generáció.

Előzmény: 4728ITI (163475)
53zsiga Creative Commons License 2018.10.21 0 1 163476

Gratulálok!

Nem semmi AM6 osokkal együtt menni. Tuti volt köztük 70 es és mókolt is a hangokból ítélve.

Előzmény: fgabi62 (163474)
4728ITI Creative Commons License 2018.10.21 0 1 163475

Pontosan így van, ahogy írod. Fórumtársunk jól leírta a kórképet, nem értem miért nem abba az irányba kutakodott tovább, miért kellett a porlasztót belekeverni. Remélem hamar megtalálja a fürkészdarázs fészket, vagy valami hasonlót.

 

Tóni Bácsi:

Szerintem a Dellorto semmivel nem jobb a Jikovnál, igaz, az utóbbit macerásabb beállítani. Én csak Jikovot használtam a Babettáimon, de minegyiket sikerült beállítani.

Előzmény: 53zsiga (163473)
fgabi62 Creative Commons License 2018.10.21 0 1 163474

Sziasztok ! 

A legújabb film ami a szuper jó Babettáról szól ahogy teljesít a 2018 as Őszi Moped Rally - n

https://youtu.be/ZpElyMqGT-E

53zsiga Creative Commons License 2018.10.21 0 1 163473

Mitől lenne már egy Babettán egyik pillanatról a másikra kevesebb a levegő? Talán ha hirtelen belefészkel 5-6 fürkészdarázs. Gyertyaképre kell hagyatkozni, a találgatás az Vakvágány.

 

Előzmény: Tóni bácsi (163468)
53zsiga Creative Commons License 2018.10.21 -1 0 163472

Ha a Baker süt :)

 

Előzmény: Kistuci 1977 (163471)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!