Ja! Az RT3 kis NAV-is, nekem játszik mp3-at, de a cd tár csak audiot. Gyári konfig cd amit rendeltem csodákattett. Eredetileg csak a nyelvet akartam átállítani.
294ezer? na jó ez még mindég csak a fele mint mikor egy tdi-ből kezdünk dragot faragni :D de kezdhetnénk már kisérletezésbe mit tud a kicsike :D
Szólja ha ráérősen leszel Zolisziszinél, aztán megcsináljuk, de úgy lenne értelme ha a fapot is kiírnánk meg az egr-t is :) a 170le-nek ki kell jönni, csak akkor már fog kelleni kevlár is .D
Annyiból igazat kell adjak a tisztelt fórumtársnak hogy a melegoldali viszkozitásérték (by gugli nem én vagyok ám ilyen okos :) ) azaz a 5W30-40-50-60 adja meg a környezeti hőmérséklet határt aminél még az olajnak nem változik a viszkozitása. a 30-nak 35°C a 40-nek 45°C az 50-nek 55°C satöbbi. Tehát mondhatni hőállóbb....
De mivel nem afrikában lakunk ezért pont jó a 30-as. :)
Ja ez simán megelőzhető ha az olajcsere olyan helyen van elvégezve ahol tudják diagolni, na nem a hibakód olvasni hanem rendesn diagnosztizálni, és átnézik olajcserekor, simán el van csipve még idejében a gond
Sajnos vissza fogod még sírni a dw10es motort, sajnos minél korszerűbb egy dízelmotor mindegy hogy hdi vagy crtdi vagy dci, tele van aggatva környezetvédelmi kacatokkal, a régiken az egr is vákumos, mi baja tud lenni, max egy 15ezer ft-os szolenoid, de pl az 1.6 elektromosáróról pár kép a múlt hétről
Itt ahol korom van na ott egy miligramm sem lehetne, sajnos a motor tengelyéhez is bejut, és darabos lesz a motor működése, és hogy szép kis ok okozat összefüggés kerekedjen ki
egr tárcsa tengelyénél feljön a korom, ettől berakódik a forgó emelő mehanizmus, de még bemegy a motorba is ettől az darabos lesz és nem áll vissza alap azaz zárt állásba, szóval nyitva marad, na ilyenkor a motor állandóan kormot eszik, terhelésen is, viszont ha terhelésen nem levegő jut a motorba hanem füst és levegő, mivel a kipuf gáznak mindenkor nagyobb a nyomása mint a töltő levegőnek, így a motor elkezd füstölni, de mivel a 407ek estében van fap is, így a füstből semmi nem látszik, és szépen megöli magát az autó ügyesen nem véletlenül, hanem szakosan tervezve, és ha már kezd a fap telítődni, az edc16 elkezd meg gajdulni és 50 kmenként regenerálni, amitől szennyeződik a motorolaj, amitől elkopik a vez tengely és görgők jobbik esetben, roszabbikban a felhígult motorolajat felkapja a turbó betolja az égéstérbe és motor kukka.
Ma voltam a szerelonel, kicsereltuk a kormanyszervon a bilincset es kapott uj olajat is! Vegeredmeny.......... Ugyanugy beremeg a kormany mint ezelott. :-( Kezdenek elfogyni az oppciok!!!
Nekem 1.6hdi van és Jena307 rekkelte meg. Nem mentem vele sokat, miután átírattam egy kicsit. Még a fogasztást sem tudom, hogy jobb lett-e, mert gyakorlatilag csak hazajöttem vele a vásárlás után. Érzésre jobb lett, nem fullad ki 3000-es fordulat felett sem, 130 km/h-tól is jobban megy, nem lustul el. Szerintem simán kibírná így a 6. sebességi fokozatot. Persze nem nyüstölöm feleslegesen, ez nem az a motor kategória. Merre laksz egyébként? Én SteelCity-ben.
Köszi, velős és végül ami meg is nyugtat. Jöhet az alkudozás ezek után. ,-)) Finyi hőálló olaj lesz bele és tuti, hogy rendszeresen csere (most is 5-6 ezrenként kivele van, váltóba se megy 25-nél csak ritkán többet). Az üzemanyag tisztaságára majd nagyon vigyázok, hiszen ezt más "magasnyomisok" is említik sűrün. Kopó cuccok meg tök normális ,hogy útviszony ill. kezelőfüggő. Köszi.üdv.
Amit erről én a saját tapasztalatom alapján el tudok mondani, hogy ha megfelelő olajat teszel bele és cseréled rendesen a szűrőket akkor a HDi-k is kimennek a világból. Én az 1.6 HDi előtt egy 90 lovas 2.0 HDi-t hajtottam, sok kilométert tettem bele és semmi de semmi gondom nem volt vele. Nem mentek tönkre a porlasztócsúcsok, nem fingott ki a nagynyomású szivattyú és a turbó sem, gyári volt az EGR és a légtömegmérő is. Ezeknek a motoroknak az a titka szerintem, hogy gondozni kell őket. A 20 ezres csereperiódus szerintem felejtős, 10-15-nél cserélni kell az olajat és a szűrőket, igen a gázolajszűrőt is. Olajból nem a Tesco gazdaságost kell venni és szűrőből sem hiszem hogy az ALCO a jó megoldás. BOSCH vagy Mann Filter, nem véletlenül kerül többe. Tankolni pedig benzinkúton kell. Egyéb esetben rosszul járhatsz. Én kerültem az "olcsó" kutakat is mert nem vagy silányan adalékolnak ami szintén hatással van a "rendszerre". Ja és kérdezd meg Moó-t mennyi "sok" baja volt eddig a kocsijával. Szal szerintem a HDi királyságos :)
Szevasz Rati, a "visszatérés" a márkához részemröl azért fordulhat elő, mert az előzökben vázolva jó tapasztalatom van motortechnikailag a Peugeot gépekről. Most változott a befecskendezési rendszerük és ez lenne az első privi HDi motoros autóm. Sok baromságot is keringettnek ezügyben ,de szeretnék valós képet megtudni tölletek, hogy miket képesek ezek a pl. csúcsok elmenni Persze a vásárlásnál (elhozatalnál) mire figyeljek nagyon is oda. Értem ez alatt a gyengéi, ami többletköltséget okozhat majd. üdv.
Szevasz. Jajj, hát annyira a befecskendezési rendszerre fókuszáltam, hogy még véletlen sem "lenkerék" gondokkal küszködő kollégák igen bosszantó és költséges javításaival. Na meg aztán nehezen feltételeztem volna ,hogy 50 ezer km alatt már figyeljek oda a a dmf ,(ZMS lenkerék zajokra). Ezek szerintem sokkal később jöhetnek elő. Bár tévedni emberi dolog. Tényleg nagyon köszi, hogy erre is felhívtad a figyelmet. Az agályaim inkább a HDi technikára vonatkoztak és fedélzeti "letiltásokra", ugyan is a régiekben ugye semmi ilyen nem volt. Egyszerü dieselmotor ahol csak a szűrö és olajcsere kellet ill a csúcsok kopását figyelni. Jól beállított előtöltéssel indultak hidegben is és 200 ezret futottak nálam mire új gazdira találtak. Ez az elvárás lenne a mostani HDi-töl is részemröl. üdv. és mégegyszer "köhi".