Üdv régen írtam már bejegyzést! a tegnapi és mai nap a könyöktengelyt újítottam fel. remélem a munkám sikeres volt, mert az eső nem hagyta h teljesen befejezzem :/ Kicseréltem a felső perselyt, rugót, talpcsapágy, füles perselyt, sajnos tárcsarugót nem kaptam és nem is volt benne mert szerintem egyszer már javították, ezért kapott egy 4mm-es alátét. kicsit szenvedős volt a bal oldali persely kivétele mert istenesen bele volt ragadva de vésés melegítés kalapálás meg kihúzás és kiütés megoldotta. összeraktam kipróbálni. Betonon álló helyzetben hideg motorral elég könnyen kormányozható volt. Sajnos a kerék összetartást nekem is állítani kell úgy nézem h terpeszt, kezdésnek nézünk egy 5mm-es összetartást a könyv amúgy is 2-8-at ír ha jól emlékszem. ha lesz időm jön a szervó felújítás....
Nem mondom hogy nincs igazad, de nekünk még nem sikerült úgy beállítani hogy jó legyen. Ha kevés az összetartás , sétál. Ha nem sétál, egy kicsit eszi a gumit. A 80 asnál a külső széle kopik jobban, a 82 esnél meg olyan furcsa kagylósan kopik. Mi sokat járunk kövön ezért gondoljuk hogy az aszfalt jobban eszi.
mivel balra jobban fordul szerezz egy jobbos violinkulcsot és állíthatószemmérték segítségével addig tekerd a gömbfejet míg a bal és jobb érték azonos nem lesz ha ez kész akkor a jobb kerék hátsó fele 2 mm-re lesz a hátsó kerék nyomtól a bal pedig 8 mm-re ellenőrzéshez kend meg a felnik peremét speciális resszelőzsírral és ha a féklánpafénycsóvavisszahúzórugó nemér hozzá jó munkát végeztél ha kész vagy az állításokkal fixáld le a fluxuskondenzátor helyzetét oszt csapass egyet a szürke sza......ral kincsem
Nagyon rég jártam felétek, nem is olvasgattam vissza, hogy mik a témák/problémák, de egy friss tapasztalásomat meg szeretném osztani veletek, hátha valakinek hasznára válik:
820.2 MTZ-n megszűnt a fűtés. Dugulás sehol, jó termosztát, záró hűtősapka (ez egyébként nem kell), minden jó, mégse fordul meg a víz! A fűtőradiátor elmenő oldalán meg volt lazulva a bilincs, de olyan kis mértékben, hogy éppen, hogy csak nedves volt a csővég (nem folyt ki belőle a hűtővíz), de ez elég volt ahhoz, hogy lelevegősödjön a rendszer! Bilincs meghúzás után, alapjáraton, azonnal jó lett!
Én emiatt egyik éjszaka 6 órát ültem a hideg traktorban! :-(
Üdv!Valaki nemtudja Mtz 920.3-nál mi csinálja azt a lefújó hangot? Esetleg képet küldene róla? Vagy valami információt is elfogadok! ;) Választ köszi előre is!
régen én is pasztáztam de ha utána azon a részen ismét kellet valamit csinálni azt a csirizt letakarítani nem volt leány álom + a legtöbb tömítés ecet savas az meg nem a vas jó barátja normális tömítő anyagból csinálok minden olyan tömítést ami nem kapható készen vagy hirtelen kell. papír betétes szűrő van a hidraulikába szűrő cserekor nem kaptam tömítés hát csináltam csepel motor javításakor szinte minden tömítést le kellet gyártani mtz-én csak a kartertömítés gumi elemeit kenem meg nagyon vékonyan pasztával mert még nem találkoztam normális kialakításúval
motor generál után 100 üzemórával meg adta magát a termosztát kidobta vizet +a hengerbe is került a hiba orvoslása után a hengerfejtömítés kivételével minden tömítést vissza lehetett volna építeni az illeszkedő felületeket letöröltem egy ronggyal és nem vakargattam hosszú percekig
Mi bajod a pasztával?Mondjuk azt én is utálom mikor annyit kennek rá hogy centi vastagon nyomja ki mellette.)),és az ugye befele is megy, motor összerakásnál meg el is lehet dugítani így olajfuratokat, másik meg hogy néz ki. De lemezfedelet mondjuk paszta nélkül nem igen lehet normálisan tömíteni.
Üdv. Kezelési -karbantartási útmutatóban részletesen le van írva, különben az indítókulcs fölött van egy kis műanyag doboz ,fedelét lepattintva lehet 2 gombbal kalibrálni, itt bele lehet vinni a motorkódot(243,245,stb), a végáttétel fogszámát ( esetetben 69), és a keréksugarat mm-ben, ez úgy a legjobb ha megméred.
Sziasztok Végre elkészült a lamellás tlt a 952-eshez már dolgoztam is vele egy hetet folyamatosan, kemény bozótot írtottam olyat amiben a szalagos egy órát sem bírta szoval úgy néz ki beválik. Amint tudok teszek fel képeket is.
én nem vagyok híve a pasztázásnak inkább zsírozni szoktam mert akkor puhább a tömítés jobban illeszkedik ha az illeszkedő felületeken passzol a tömítés nem gond ha a csavar helye kicsit nagyobb