Nem mondom hogy nincs igazad, de nekünk még nem sikerült úgy beállítani hogy jó legyen. Ha kevés az összetartás , sétál. Ha nem sétál, egy kicsit eszi a gumit. A 80 asnál a külső széle kopik jobban, a 82 esnél meg olyan furcsa kagylósan kopik. Mi sokat járunk kövön ezért gondoljuk hogy az aszfalt jobban eszi.
mivel balra jobban fordul szerezz egy jobbos violinkulcsot és állíthatószemmérték segítségével addig tekerd a gömbfejet míg a bal és jobb érték azonos nem lesz ha ez kész akkor a jobb kerék hátsó fele 2 mm-re lesz a hátsó kerék nyomtól a bal pedig 8 mm-re ellenőrzéshez kend meg a felnik peremét speciális resszelőzsírral és ha a féklánpafénycsóvavisszahúzórugó nemér hozzá jó munkát végeztél ha kész vagy az állításokkal fixáld le a fluxuskondenzátor helyzetét oszt csapass egyet a szürke sza......ral kincsem
Nagyon rég jártam felétek, nem is olvasgattam vissza, hogy mik a témák/problémák, de egy friss tapasztalásomat meg szeretném osztani veletek, hátha valakinek hasznára válik:
820.2 MTZ-n megszűnt a fűtés. Dugulás sehol, jó termosztát, záró hűtősapka (ez egyébként nem kell), minden jó, mégse fordul meg a víz! A fűtőradiátor elmenő oldalán meg volt lazulva a bilincs, de olyan kis mértékben, hogy éppen, hogy csak nedves volt a csővég (nem folyt ki belőle a hűtővíz), de ez elég volt ahhoz, hogy lelevegősödjön a rendszer! Bilincs meghúzás után, alapjáraton, azonnal jó lett!
Én emiatt egyik éjszaka 6 órát ültem a hideg traktorban! :-(
Üdv!Valaki nemtudja Mtz 920.3-nál mi csinálja azt a lefújó hangot? Esetleg képet küldene róla? Vagy valami információt is elfogadok! ;) Választ köszi előre is!
régen én is pasztáztam de ha utána azon a részen ismét kellet valamit csinálni azt a csirizt letakarítani nem volt leány álom + a legtöbb tömítés ecet savas az meg nem a vas jó barátja normális tömítő anyagból csinálok minden olyan tömítést ami nem kapható készen vagy hirtelen kell. papír betétes szűrő van a hidraulikába szűrő cserekor nem kaptam tömítés hát csináltam csepel motor javításakor szinte minden tömítést le kellet gyártani mtz-én csak a kartertömítés gumi elemeit kenem meg nagyon vékonyan pasztával mert még nem találkoztam normális kialakításúval
motor generál után 100 üzemórával meg adta magát a termosztát kidobta vizet +a hengerbe is került a hiba orvoslása után a hengerfejtömítés kivételével minden tömítést vissza lehetett volna építeni az illeszkedő felületeket letöröltem egy ronggyal és nem vakargattam hosszú percekig
Mi bajod a pasztával?Mondjuk azt én is utálom mikor annyit kennek rá hogy centi vastagon nyomja ki mellette.)),és az ugye befele is megy, motor összerakásnál meg el is lehet dugítani így olajfuratokat, másik meg hogy néz ki. De lemezfedelet mondjuk paszta nélkül nem igen lehet normálisan tömíteni.
Üdv. Kezelési -karbantartási útmutatóban részletesen le van írva, különben az indítókulcs fölött van egy kis műanyag doboz ,fedelét lepattintva lehet 2 gombbal kalibrálni, itt bele lehet vinni a motorkódot(243,245,stb), a végáttétel fogszámát ( esetetben 69), és a keréksugarat mm-ben, ez úgy a legjobb ha megméred.
Sziasztok Végre elkészült a lamellás tlt a 952-eshez már dolgoztam is vele egy hetet folyamatosan, kemény bozótot írtottam olyat amiben a szalagos egy órát sem bírta szoval úgy néz ki beválik. Amint tudok teszek fel képeket is.
én nem vagyok híve a pasztázásnak inkább zsírozni szoktam mert akkor puhább a tömítés jobban illeszkedik ha az illeszkedő felületeken passzol a tömítés nem gond ha a csavar helye kicsit nagyobb
Én az egyszerűség kedvéért a gumi futófelületénél szoktam mérni (tudom hogy van némi eltérés a felnihez képest) .
Én úgy csinálom hogy először krétával húzok egy csíkot a gumira , és ennél a pontnál mérem meg elöl ,majd ezután hátrább gurulok és ennél a jelnél mérem meg hátul. Így kiküszöbölöm az esetleges felni (gumi) egyenetlenségből eredő pontatlanságot.
Sziasztok Gépészek! :) Első hajtás nélküli MTZ-nken mennyire állításuk be a kerék összetartást? Felni belső részének elején meg a hátulján mértük, a kerékagy magasságába. Per pill elöl 1,5cm-el szűkebb. Kérdésem, hogy így jó-e? Van-e ennek vmilyen előírása? Sajnos amik itthon vannak könyvek azokba nem találtunk róla leírást.
Centrifugálszűrőház tömítést kellene cserélnem mert kikönnyezik az olaj elég szépen! Vettem új tömítést de a tömítésen a felfogató csavar lyukak nagyobbak vagy 2-3mm-rel mint a csavar hogy lehetne beállítani pontosan meg pasztázni? Vagy ilyesmivel nem szoktatok foglalkozni fel a helyére és kész?
Ma be lett fogva a technika szántásra a motorgenerál után, szivárgott még az egyik porlasztóház alól a gázolaj, pont a hengerfejtömítésnél folyt végig, ott pedig azt láttam , hogy pezseg a 3. henger irányában. Érdemes vele foglalkozni? Tömítés hibája lehet? Hengerfej síkköszörülve volt, hüvelykiállás egyforma mindnél.
Ezeknél az újaknál már nem lehet tudni, hogy honnan származik. Mert ugye Szovjetúnió már húszonpár éve nincs, de még most is van Сделано в СССР feliratos vadonat új alkatrész. A tsz raktárban sok volt belőle, meg néha most is lehet találkozni olyan alkatrésszel, ami be van kenve ezzel a viasz-szerű ragaccsal, meg rá van ragadva a barna papír, és csak forró vízzel lehet lemosni, na az még eredeti lehet.
Na én a perkinst se ismerem. Rá kellene szánni egy kis időt, és a régi tsz tuningot megcsinálni rajta, na akkor menne a traktor. Csak a tankolás ne volna ilyen sokba.........
Igazad van most ami rajta van új ,de alapjárat fasza utána 900-1100 -ig hebegős. A felett meg bomba ,mint a doxa óra úgy megy . Érdekes az új mtz meg ,mért nem hebeg semmilyen tartományban? A kúrva orosz azt meg tudja csinálni .Amit meg a polcról veszel dobozban rakoncátlankodik !
"egy biztos sose fog úgy járni ,mint a kör adagolóval ."
A köradagoló minden hengernek ugyanannyi anyagot ad, mivel csak egy elem van, a soros adagolót meg soha nem fogják tudni tökéletesen egyformára állítani. Vagy alapjáraton lesz jó, vagy fordulaton. De mivel munka közben inkább nagyobb fordulatszámon használjuk, ott állítják azonosra a szállított mennyiséget, alapjáraton meg kicsit összevissza jár, azt megszokjuk egy idő után.
Én ugyan köradagolós MTZ-vel nem mentem, de ha ez is olyan, mint az LTZ, akkor hiába van adva neki anyag. Kis gázon erőtlen, elindulni is alig lehet vele, ha megy akkor meg forgatni kell.
Biztos meg valami fekete szutyokkal jártak vele az egész rendszert ki kellett mosatni !Lehet az ölte meg az adagolót ,egy biztos sose fog úgy járni ,mint a kör adagolóval .
Szia, nyár elején lesz egy Farmgép gyártású permetezőnk, aminek nyomkövetős a rúdja és visszaalakítjuk hagyományosra. Ha addig ráér, akkor mi eladjuk mert nem lesz rá szükségünk.
Elég amatőr vagyok, de muszáj hajtani a gépet (MTZ 82) ezértkérnék egy kis segítséget.
Az első hengerhez menő adagoló nyomócső ereszt a menetnél. Vettem helyi boltba 1 db csövet. Amikor ki akartam cserélni akkor látom, hogy kb. 10 cm-rel rövidebb a régi, mint az új. A többi hengerhez menő az olyan hosszú mint az új, csak az első ilyen rövid. Azt hallani, hogy csövek hosszának egyformának kell lenni. Ezen nem az. Igy vettük (kb. már 10 éve) eddig szépen muzsikál a kicsike.
Ilyen rövid csövet nem látok a neten. Be lehet tenni a hosszút, vagy az meghülyíti a rendszert?
Csatolok képet is itt jól látszik hogy miről írtok.
Amilyen képeket látok az interneten ilyen trakikról ott az első hengerhez menő cső is fel van tekerve, nálunk meg nincs.
Szemre keskeny felninek tűnik tényleg. Látszik, hogy behúzza a falcot a futófelülethez képest. Nagy baj nem lesz tőle, hogy ilyen, kicsit hegyre jár a gumi tőle, nekem is így volt egy darabig, mert nem lehett 13,6-os gumit kapni mikor kellett.
Üdvözöllek én is! Semmi "jót" nem tudok mondani. Néha-néha nosztalgiázásból benézek ide is. Itt is csak a vasakról van szó, amik életre kelnek,mert muszáj nekik szolgálni az emberiséget.
Telefonos segítséggel megoldódott a dolog, 500ftért kaptam bontottat a szomszéd településen lévő adagolós szakitól. :) Újat komplettbe nem szerettem volna, mert most lett csúcs cserélve, azért is voltak kiszedve. Komplikált volt a mai nap: reggel porlasztó berakás, könyv szerint 40-60Nm a porlasztócsavar meghúzási érték, 40-re beállítva lehúztam őket, az utolsó csavar meg beletört tőbe... :S Dél lett mire sikerült kivésnem, olyan kemény ez a ruszki csavar, hogy hss fúró meg se szagolta, hoznom kellett cobaltosat, az vitte belenyomnám a törtcsavar kiszedőt, de nem kapott bele, csak morzsolta a csavart. 8-asig fel kellett fúrnom, majd a 10es metszővel kínlódva tudtam csak kiszedni a darabkát. Hoztam 10-es acél csavart, naná hogy nem tudom meghúzni, mert nem forog el a feje, vissza a boltba, imbuszcsavarért. Felraktam a résolajcsövet, nem áll meg az egyik csavar, újra bolt(15km) hozok csavart, meg is szorult, beindítom, de szivárog, húzok rajta kicsit, rotty, megszakadt a sapka menete is, de szerencsére lett. Reggel folyt. köv...
Azt nem hiszem, hogy lehet külön kapni, de ez miatt megvenni egy komplett porlasztót 5000Ft_ért............. Nincs a közeledben egy tsz, vagy bontó ahol tudsz venni?
Üdv Urak! Ma megszakadt az egyik porlasztó tetején lévő résolajelvezető csavar menete, hoztam bele másik csavart, de úgy látszik, hogy a porlasztóház menete is beteges, mert nem lehet meghúzni. Szerintetek lehet kapni külön "sapkát" a porlasztóházra, vagy komplett meg kell vegyem az egész porlasztó egységet?
Dehogy, jó motorhoz nem szabad nyúlni :D Tegnap torokelzáróval akartam indítani és meglepődtem, hogy egyből kívánta, hogy engedjem rá a levegőt, olyan erővel forgatta az önindító, na meg ez lehet annak az eredménye h az összes kábelcsatlakozást átmozgattam és lefújtam kontaktspray-vel :D Nagyon jól indult. Holnap lesz egy kis meló lehet csinálok egy indításos videót.
Az jó pláne a négy új papucs ,a generált hanyagolnám ,mert a mostani silány alkatrészeket nem lehet überelni!Max mikor már nagyon eszi az olajad ,de ahogy a tied indúl sokan megirigyelhetnék!
Én úgy csináltam a nagyfülkés vezetékelés javítását, hogy először is kinyomtattam a rajzát. A csatlakozóban minden tüske meg van számozva, ezt a rajzon végigkövettem, műszerfaltól a fogyasztókig. A csatlakozó előre menő részét szétszedtem, és a rossz vezetékeket kicseréltem benne, a tüskéből ki kell olvasztani, majd a másik vezetéket beforrasztani. A kisfülkés MTZ-ben nincs gyárilag semmi relézve, csak az indítás.
úgy döntöttem felszívok némi villamossággal kapcsolatos tudást hogyan kell kapcsolót relét biztosítékot visszajelzőt és fogyasztót bekötni így a világítással és indexel nem lesz bajom a töltés és önindító már kicsit rizikósabb téma az én szintemen :D
El lehet vele szórakozni. Én tavaly csináltam meg a hátulját , a csúszósarukat is lecineztem és gégecsőbe fűztem be a zsinórokat. A vontató dugalj bekötésével is el lehet szórakozni.
Nem akarok nagyképűnek tűnni, de villanyszerelő szakmával,rajz alapján, bő fél nap alatt teljesen újra vezetékeltem a fater 50-es gépsasát. Ugyanis meguntam az állandó villamos problémákat.... Azóta semmi gond vele...
Üdv! Volna egy kis villamossági problémám ami bosszant kicsit. A mai nap egész nap a világítással bajlódtam mert rakoncátlankodott minden. Sikerült helyre hoznom a hátsó helyzetjelző, féklámpa index első lámpából a tompított reflektor és index részeket. Valamiért elől nincs helyzetjelzőm, de a műszerfalban lámpázás szerint kap áramot. Sajnos a gép nem rajz szerint van kötve hanem valami kókányolás lehet benne és a világításokon nincs relé :s Miért nem jut el az áram a helyzetjelzőig? Pedig a kábelig elmegy az áram Szakadás lenne a vezetékben? Testet mindenhol külön húztam és az első helyzetjelző kivételével most jelenleg minden működik. Ha jó idő lesz mindent tervezek újrahúzni és berelézni. Ez most csak a szükséges gyors javítás volt
Ha minden körülmény jó, akkor nem kell állítani semmin. A közbenső támasznak (malac.......... kiráz a hideg ettől......) van egy meghúzási értéke, hogy a megfelelő nyomatékot átvigye, ha gyengébb akkor a lamellákat megeszi. Ha normális a foghézag, van kenés (olaj, és nem zsírral kevergetve) akkor nem szabad ledarálnia a fogakat. ((((( persze találkoztam már olyannal, ahol eléggé meg volt erőltetve, és azért tört a fog)))))
felemeled, 4 csavart kiveszed, ami a reduktorházat tartja, az lefelé lejön, utána kiveszed a 2 csavart ami még tartja a peremes hüvelyt, akkor az függőleges tengelyestől lejön, aztán kiveszed a két kúpos csavart ami a nyomtávállító részt tartja, ekkor ki tudod húzatni a nyomtávállító csigával.
Volt benne részem párszor, legutóbb pont egy hete...........
Leveszed a kereket, és leveszed a kormányösszekötő rudat. Azután a reduktorház 4 db csavarját kiveszed,
a piros nyíllal jelzett csavarok. A zölddel jelölt 2 csavart kiveszed, aztán a peremes hüvelyt le tudod húzatni, van neki 2 menetes furat. A kék nyíllal jelölt helyen van a vízszintes tengely rögzítője, azt kiveszed, és kihúzod a tengelyt ( van ami csavarhúzóval is kijön, de van amivel küzdeni kell kicsit)
A függőleges tengelyt is 2 kis csavarral rögzítik a peremes hüvelyben
azért 4 gyűrűs, mert nincs a helye kiszúrva az ötödiknek. Mérd meg őket hajtókarostól, pár gramm lehet az eltérés csak közöttük, különben káros rezgések jönnek létre a motorban.
A 82-es Mtz-m elsőhídjában a baloldali derékszög kúpkerékhajtást ledarálta.
Azt szeretném kérdezni, hogy hogyan tudom kiszedni ezeket a kúpkerék tengelyeket, ahhoz középen is szét kell csavarozni a hidat? Ha valaki csinált már ilyet írja már le legyen szíves, vagy ha van képe róla felrakhatná!
Sziasztok. Lehet hülye kérdés,de azt szertném kérdezni hogy motor felujitáson vagyok és cccp hüvelyt és dugót rakok bele csak 2 dugatyum 5 gyürüs,2 meg 4 gyürüs egyébként ezen kivül minden egyforma szerintetek ösze lehet igy rakni. Köszönöm a válaszokat elöre is.
Valamikor már leirtam,de elmondom mégegyszer.A két csapágy közé bekell egy távtartó perselyt esztergáltatni (mint a komolyabb gépeknél)hogy ne a menet tartson.1óra alatt egy rendes esztergályos betizedeli.Amugy a prés pick-ap rugói 5.5mm s.
Az enyémet még egy öreg szaki csinálta 2000-ben nagygenerálkor, 3m-es csővel húzták le faterék. Hegesztve nem tudom, van-e. Ősszel kezdett halványan mászkálni...kb 3-3500 óra van a váltóban, hiba nélkül(motorolaj kenéssel). A hó végén generál megint... Még van egy kb 5 üzemórás váltóm még eredeti orosz cuccokkal(egy lepukkant 50-es vigyáz rá a hasában), valószínű új csapágyakkal az lesz beépítve...
Viszi a fúró, már próbáltam. A rendsodrófogat is el lehet hajtani szépen, vagy meg kell próbálkozni valamilyen rendfelszedő rugóval. De ha rendesen le van rögzítve az anya, akkor a sasszegnek is elégnek kell lennie.
Rendsodrófog az örök! Nekem leette a menetet, lötyögött az anya, de a rendsodrófog kitartott, nem esett le az anya.
A csőstift az olyan rideg, hogy törik. Más gépben ilyennel volt biztosítva egy lánckerék a tengelyen, se retesz, se csavar, csak egy 8-as csőstift, és amikor nagyot fogott, akkor összeroppantotta és morzsalék lett belőle.
Kétszer cseréltem, harmadszorra nyolcas fúrót ütöttem bele, az bírja azóta is. :D
Szia. Nekem vastagperemes van ,de a kérdésedre nem tudok válaszolni. Más,, váltó kimenőtengely koronás anya biztosítás, nem akarok heftelni, sasszegnél meg biztosabbat akarnék, bár lehet ez utóbbi marad)) Betyár írta múltkorába duplán csőstift, tetszik az ötlet , de a luk 5,5 ös. Fölfúrni 6-ra, viszi egyáltalán a fúró? Rendsodrófog megint nem nagyon tetszik, bár nem lehet rossz az sem.
Jobban jársz, ha együtt cseréled a két akkut. Nekem így maradt egy tartalék, az hajtja a központi fűtés keringető szivattyút áramszünetkor.
A fogyasztók csak akkor tudják lehúzni, ha rajta marad az áram, de akkor sem szabadna semminek, max a generátornak. A fülke alatti testkábelt is nézted?
Jelen állás: vezeték átnézve, összes saru fellazítva, megmozgatva, visszahúzva. Csavarok az önindítól fellazítva, mozgatva a kábelek, csavarok visszahúzva, de keleten a helyzet változatlan. :) Önindító magában lassan forog, bendix beugrik, a motort nem bírja forgatni. Most egyenként töltöm a két akksit, nem párhuzamban és háta így kiderül, hogy mondjuk melyik a rossz, vagy mindkettőből horgászólom lesz... Biztosítékokat is átnéztem. Már arra is gondoltam, hogy nem-e valamelyik fogyasztó lehúzza.
a 2014-es borsfai veterán találkozó óta van benn nekem a boltba azt mondták rögzítés nélkül ne tekergessem meg nyomjam befelé kapcsolás közbe de ha ez tönkre mégy marad a ZST tuning 12-es csavar+ szárnyas anya
az aksi ki van téve az alváz nyúlványra így a vezeték nem sokkal hosszabb mint a bukócsövesbe de ez 50-es motor gyári önindítóval 150Ah-s akuval nagyon keservesen indult reggelenként 210Ah akut tettem bele na az már jó gyárilag az mtz-ék 2 6V-os aksival jöttek aminek a teljesítménye 390Ah
de az is tény,hogy a szalag fűrészes gépen első generációs magneton önindító van 80Ah-s akuval és tökéletesen működik
Vetőgépnél azért mert nem lesz annyira kesze-kusza a csatlakozó sor. :) Meg nem is fog elkószálni, mert a csoroszja egyenesbe tartja. Igy legalább nem kell annyira koncentrálni az egyenesre, meg ha egy fa be hajlik akkor ivesen de kilehet vetőgéppel is kerülni.
Többinél pedig nem feszűl a munkagép. Viszont ha nem akarom, hogy elengedje, akkor elég csak a leghosszabbra engedni a láncot, vagy a rugót kiakasztani és felakasztani a lánc melllé. :)
Meg sok egyéb dologba, nekem személy szerint jobban tetszik mint a lakatos megoldás, csakhát ezen alkatrészeket arany árban mérik.
Nekem melegen mindig beindult már, csak a reggeli első indítás nem ment neki. Csak kicsit bosszantó volt, hogy 25°C-ban el kell zárni a torkát............ Bronzkefék, keferugók és perselyek cseréje és a kommutátor felforrasztása- leszabályzása megoldotta a problémát
Én a "melegen nem akarok tekerni" tünetnél tovább nem szoktam várni önindító problémánál... Így is volt,hogy szántásnál lefulladt este 11.30-kor, aztán Csoppi bácsi üldögélt 5km-re a falutól decemberben a hidegben 40 percet...aztán a Szergej kegyes volt...
Tehát akkor munkahelyzetben kb. 13-15 cm-es oldalirányú mozgása van a munkaeszköznek, ami egy MTZ- nél ha teljesen megfeszítem a lakatokat, akkor elvileg nincs. (Leszámítva a kopásokból származó lógásokat...) Szállítási helyzetben pedig ennél sincs oldalirányú lógás. Na most felvetődik bennem a kérdés, hogy miért jó az nekünk, ha munkahelyzetben van ennyi lógás? :O
Elszórakoztam vele én is. Kábelvégek, csatlakozások, akkusaruk, de nem lett tökéletes. Nyári reggeleken is torokelzárással indult. Aztán vettem a két új akkut, de sokkal jobb nem lett. Önindító felújítás óta (MTZ-hez mérten) tökéletesen indul.
Most elvagyok azzal a 45 tőkével, ami a ,,csodálatos minőségű" abasári 90-ből megmaradt, tavasszal pótolok, de volt már jó kis Oportós hegyem normális borvidéken. Ezek most jórészt rezisztens csemegék.
Nekem 2 100AH van hátul a dobozban. Párhuzamba kötve. Ha szarakszik az indulás, akkor mindig előbb a testeléseket , sarukat nézem át. 2-3 éve megy már így, most lassan meg kéne cserélnem a 2 akksit...
Szia álmodozó kolléga!Nekem ,ha néha kell,akkor a kis tgk 90 Ah-s akkuja is betekeri az Mtz-t.Blokkmelegítővel+benzin/go keverékkel az izzítófáklya tartályba+légtorok csappantyú működtetése indítózás közben.(Izzítás nem tudom jó-e?fehér füst jön.)Egyébiránt én majd 1db 150Aó akkut veszek bele,ha beindul a szezon.Azzal menni kell neki!Szászakku a legolcsóbb.Más:Borászatról ne álmodozz,mert akinek van,az nagyon panaszkodik .Viszonylag drága szőlőből készült borok nem birják az árversenyt a behozott "borokkal".És a kerék lefelé fordul.
Valószínűleg elhalálozott az egyik, vagy mindkét akksi a 82-esen. Bugyog, ha töltöm, de nem bírja tekerni az önindítót. Kérdés: valaki megcsinálta már 1 darab, de nagyobb akksi a baloldali nyulványra szerelését? LTZ-n úgy csináltuk, de MTZ-n nagyobb létjogosultsága lenne, mert lerövidülne a hosszú kábelezés. Ha egy akksi, akkor a 180-as elég lenne nem hajtóműves önindítóhoz? Ha jól emlékszem 50-est 150 Ah működtette.
Van köztünk valakinek olyan szöghajtásos MTZ, amiben a vastag peremes hüvely van az elsőhídban?
múlt héten átépítettem egy 82-es elsőhajtást vékonyperemesről a vastagra, de nem tudom, hogy így marad-e majd rugózás. Kell-e a rugó alá még valamilyen távtartó?
Jó a feltételezés, de mivel a gép mozgásba van, és felemelt állapotba "csapódik" valamennyit akkor is rá tud biztosítani, nem feltétlen kell hozzá vizszintesen lenni.
Igen jól gondolod, de olyan nagy mértékben nem mozog a munkagép, kb 13-15 cm az össz mozgása, teljes bentről, teljesen ki kb ennyi. Ez munkagépen már több.
A rugó csak egy "biztonsági" eszköz, ha netán nem bíztosít ki ne szakadjon a lánc.
Köszönöm szépen a képeket, nem feltételeztem, hogy csak ígérgetnél...! ;-)
Akkor ha jól értelmezem, akkor ennek csak két állása van, amikor felemeled, akkor lerögzíti, nincs oldalra lógás, illetve amikor leengeded, a rugó fenntartja a reteszt, és van oldalra mozgás, lógás. Jól gondolom? Ha igen, akkor munka közben bármennyi mozgása lehet a munkaeszköznek oldalirányba?
Köszi az infókat. Gondolkozom azon is, hogy egy használt MTZ 320-ast vennék tartaléknak, hiszen szinte csak a permetezés az, ami nem tűr halasztást, az összes többi gépi munka várhat.
Látom, Te vagy az Aranysörtés. Rég be vagy likeolva nálam. Álmaim egyik netovábbja egy ilyen borászat, csak jelen állás szerint nem úgy néz ki, mintha majd lenne is belőle valami.
Gép.
A motor fogyasztásban jó, de nem nyomatékos alacsony fordulaton. A gép tömege nem sok. Ha 45 lóerőt kér a tőközművelő, akkor inkább egy 55-60 lóerő körüli gépet vegyél. Én ezt a kicsit homokon, zöldségben használom ültetésre, betakarító gép üzemeltetésre, szállításra, bakhátkészítésre és egyéb könnyű melókra. Inkább néznék a helyedben Deutz, vagy más nyugatit használtan, ha csak nem pályázatra vennéd. Újat sokfélét árulnak jobbnál jobb minőségben. Ha van konkrét kiszemelt azt megírhatnád. Mtz 320-as permetezni jó lenne és a tőközművelőn kívül mindenre. Vagy kisebb erőigényű tőközművelőt kell venni. Létezik 48 lóerős 422-es, vagy 60 lóerős 622-es is, de ezek nem elterjedt gépek és szerintem már az MTZ-hez képest magas az áruk.
Van egy szőlő területem (most fogok telepíteni) 6,5 Ha. Ezek kívül van már telepített szőlőm cca. 1,5 Ha.
Ezek közt vannak 3 m sortávolságúak, 2,8 m és 2,5 méteresek is.
Szeretnék permetezni a traktorral, könnyű talajmunkákat végezni (max 25 cm mély művelés, inkábbb kultivátorral, mint ekével) és tőközművelőzni.
Enyhe lejtő, max 5-10%-os.
Kötött, középkötött talaj (agyagos márga, lejtőtörmelék, agyagos barna erdőtalaj).
Az MTZ 320.4 -es trakira gondoltam, nem tudom, elég erős-e ezekhez a munkákhoz. A tőközművelő vonóerőigényére 45 LE írnak, nem tudom, ez a traki elég-e oda. El nem tudom képzelni, hogy ha 6 cm mélyen húzott vaslap ekkora erőt igényelne.
A monoblokkosok olyanok már, meg a nyugati traktorok. Nem kell a nehéz vonófejet levenni...
Ezt házilag megoldani, traktort kell cserélni. :-))
Viccet félretéve, amit kapni lehet "kis" Mtz-ket, amelyikeknek még a hátsóhídja olyan mint a régieké, de már monoblokkosok, azokra felszerelhető lenne az a konzol a hídra a régi helyett szerintem.
De hát van egy olyan érzésem, hogy annyiba kerül, hogy inkább fel-le teszem a húzót egy darabig még.
Igen, ezt biztosan könnyebb lehet feltenni, mint a gyári vonólapot, de valami olyan megoldás lenne optimális szerintem, mint amilyen a .4-eken van, hogy rajta van a hasi húzó, a pótkocsihúzó és a függesztőkarok isis, és nem kell átszerelgetni. Na ezt kéne valahogy házilag megoldani. :-)
Igen le kell venni, de szerintem sokkal könyebb feltenni, mint a gyárit. Egy kézzel, könnyen tartható és irányítható.
Helyre emelem, beteszem a karokba a két végét, biztosítás rá, 3. pontot beteszem, megfeszítem az orsókat, aztán kész is.
Nem kell 4 csapot kivenni, karokat félre rakni, azt a nehéz vasat bejátszani a horonyba... És nem mellesleg ezen nem lityeg-lötyög a vonóvilla, mint a gyárin.
Vontatott kardánhajtású eszközöm nincs, minden másra tökéletes amit húzni kell.
Holnapi nap folyamán csinálok neked képeket erről az autómata feszítőről. Itt a cégnél mind a 2 NH TM ilyennel van szerelve, kukorica vetésnél mégha egy kicsit elmélázok se nagyon tűnik ki. :)
Ebben a topicban még új vagyok, viszont igyekszem figyelemmel követni, hátha tanulok belőle!
Erre az automata feszítőre kíváncsi lennék, ha esetleg valaki képet tudna róla mutatni.
A másik kérdésem MTZ Betyár-hoz szólna, az általa képeken bemutatott 3 pontos vonópad miért jobb, mint a gyári? Ha függesztett munkagépet akarsz feltenni, ezt is le kell venni, nem?
Szia...Attól az ellenállástól ne félj, nem fog melegedni semmi gondja nem lesz, viszont sokkal jobb a vastag visszatérő mint a vékony....Igen sima megfelelő átmérőjű olajcső és bilincsnek is tökéletesnek kell lennie, mert a .3-as mtz-ken is úgy van megoldva és az égadta világon semmi gond nincs velük.
Itt egy robbantott ábra ezt még MtzBetyár töltötte fel valamikor!Akkor a kékkel jelölt helyre kötöm vissza az orbit vissza térő ágát!Szerinted jó lessz az úgy is ha csak egy gumi olajtömlőt használok bilincsekkel!??Szerintem a célnak megfelel még ha 9 bar nyomás is van igaz elméletileg itt nem szabadna hogy nagy legyen a nyomás mert itt szabadon áramlik az olaj vissza a tartályba!Csak én azért gondoltam elősször inkább a pirossal jelöltre mert az a tartály tetején van!Itt a kéknél ha normál szinten van az olajtartály olajjal akkor csak lessz némi ellenállása a vissza térő ágnak mivel ahova vissza kötöm az olaj kifelé folyna a tartályból!
én mellsőöntvény cserekor cseréltem szimeringet nem biztos hogy az ékszíj tárcsát ki tudod húzni de ha a mellsőöntvény csavarjait kiszeded meg az első motor tartót felszabadítod kiszeded az illesztő stifteket fel bakolod a darázsderéknál a gépet lehet az elején annyit mozdítani hogy meg tudd csinálni
Üdv!Köszönöm a választ Mindenkinek!Ahoz hogy össze tudjam kötni az Orbitról lejövő csövet a tartályon lévő csővel le kell engedni az olajat,mert amúgy ugyebár folyik az olaj ha meglazítom azt a nagy szemes csavart!Már az olajat le engedtem,36-os kulcs fogja azt az üreges csavart ami a tartály közepe táján van,amit a képen kékkel jelöltem!Akkor a tartály tetején lévő vissza vezetőt nyugodtan le dugózhatom és a vastagra kössem vissza ami a tartály közepén van!Csináltatni kell egy csövet majd hozzá amin olyan nagy hatalmas szem van!És akkor lényegében ennyi!
Ez igaz. Viszont ha nyomkövetős a vonórúd, nem kell a permetezőre figyelni, mert ahol a traktor elfordul, ott már elmegy a permetező is. Pl szőlőben, ha szűken lehet ráfordulni a sorra, a permetezőt sokszor rá lehet húzni a végoszlopkikötőre. Nyomkövetőssel nincs ilyen. És mondjuk egy 2000 literes permetezőnél is max. 3000kg lehet az összsúly, nem lenne szabad, hogy egy 50-60 cm-el hosszabb erőkar miatt ne forduljon el egy 45 mázsás gép. Szerintem!
Most néztem a képeid.. Semmiképp a felső vékony vezetékhez csináld meg a visszavezetést...akkor már inkább az alsó nagyhoz amire azt írtad, hogy ledugozod.
Nyugodtan kidobhatod az egészet. Az a cső ami a tartályr megy engedi vissza a szervoból az olaja hogyha nem használod a difit. Vagy ledugozod vagy az orbitról oda kötöd be a visszatérő ágat és úgyis jó lesz.
Az orbitrol 9bar olajat enged a difi felé,valahol ha nem használod a difizárat akkor az az olaj viszajön.Szerintem elég le vakdúgózni a difi felé menő csövet.
mert a B tengelytől a nagyobb távolság nagyobb erőkart jelent. Az axiálból szőlő-gyümölcsre következtetnék, ami meg leginkább homokon terem és ott jelenthet problémát, ha alászedi a kormányt, és nem akar fordulni csak szánt az eleje.
Üdvözlök Mindenkit!Nemrég érdeklődtem tőlletek a taposós olajos difizárral kapcsolatban ami az orbitról kapja az olajat!Kaptam is rá választ,de még mindíg lenne kérdésem amit két amatőr képpel illusztrálnék!A lényeg az hogy át akarom alakítani levegősre a difizárat és ezt a taposós koloncot megszüntetni!Most az orbitról megy egy cső a taposós difizárra ami ugye a hagyományos Mtz-nél a vissza térő ág ami az olajtartályba megy!Ennél van még egy cső ami rámegy a taposóra mégpedig az olajtartály közepe tájáról,amit a képen kékkel jelöltem!Ez mi lenne?Ha most az elgész rendszert ki iktatom akkor elég úgy megcsinálnom ahogy a második képen le rajzoltam!!??Válaszotokat Köszönöm!
Az, ha jól van beállítva, felemelt állapotban megfeszíti az orsókat, és nem leng a munkagép oldalra, leengedett(munka)helyzetben pedig enged egy kis játékot a feszítőknek. Én csinálnék egy nyomkövetős vonórudat a permetezőre, és simán húznám a függesztőkarokról. Nyilván amivel én dolgozok, azon permetezéshez én is állandóan szerelgetem a vonólapot...
Anno a főiskolán jött hozzánk egy helyettesítő tanár. ELkezdte magát futtatni, hogy ő kitalált egy speckó kardántengelyt ami extrém hajlásszögnél is képes átvinni a hajtást. Példának azzal jött hogy gondoljunk bele milyen jó az ha szántásnál nem kell a föld végén leállítani a kardánhajtást....:)
Csak arra lett figyelmes hogy az egész osztály majd meg pukkan a röhögéstől.
Ide nem jó. Kereszttengellyel kell egyvonalba lennie a feszítőorsó bekötésnek.
Ez már itt túl magas, meg hát a felfogatás sem épp lenne a legjobb.
Több ráfordítás, de akkor már inkább a nyomkövetős vonórészt kéne kialakítani a permetezőn. Most találtam képet, ilyet rajzoltam tegnap Árpi kollégának.
kitalálok valamit már nagyon unom a folytonos átszerelgetést.
Még van időm amíg beindul a munka, de valamit kitalálok.
A mellékelt képen bekarikáztam hogy esetleg oda csak szerintem az megint nem jó mert az bent is van meg fent is lehet beakadna leengedésnél majd élőbe jobban szemügyre veszem hogy is áll az egész.
A 87781. hozzászólásomban írom, teljesen megfeledkeztem a kardánról. :-(
Valóban így hátrébb is kerül fél métert legalább a permetező a géptől és rövid a kardánod.
Így már tényleg nehezebb az ügy.
Viszont a ha mondjuk a kardánod elég hosszú lenne, akkor lehetne kétpontra csinálni húzót, mégpedig a jumz vonópad elvén. Kell a két végére fül és nem billen le a vonóvilla, hanem fixen áll.
Ha maradna az erősített hashúzó terv, akkor menj el valakihez és nézz meg egyet, hogy lehetne-e csinálni oda a feszítőknek bekötési pontot. (én már nem dolgozom ott, nem tudom megnézni miként lehetne megoldani)
Teljesen elsiklottam afelett, hogy van kardán is.... valamiért csak a vontatás járt az eszembe. Hibáztam elismerem.
Viszont amit vontatott permetezőt húztam, annak olyan vonórésze van, mint egy függesztett munkagépnek. Az egy gerenda és a vonórúdhoz egy vízszintes és egy függőleges csuklóval kapcsolódik. Képet nem találtam, de lerajzoltam.
Szövegértési gondom van nekem is...Olvasd el még 1x. Nem permetezőt húzott vele, hanem egytengelyes kocsit... Annyi, hogy a permetezőt bőven kibírná... ha elférne a kardán...
Hallottam, és láttam is már olyat. De nem egy elterjedt módszer permetező hajtásnál. Félreértés ne legyen. Nem kötekedni akarok, csak érdekel hogy valóban egy nem általános meghajtást használ, vagy mi?
Ne problémázz felesleges dolgokon. A sima hídban csak a kerékagyban lévő csapágyakat kell mozgásra bírni, a hajtott hídban forgatni kell a váltóig bezárólag mindent. Ez valamennyi erőt igényel.
Meg az elsőhajtásba is van kb 4-liter olaj ugye azt is megkel neki törni hogy könnyebben guruljon! Most akarom a 80w90-t lecserélni benne 140-sre ez nem fog sokat befolyásolni?
Hogyne lenne másabb, hisz a gumi mintázata is más, eleve szélesebb kerék már az nagyobb ellen állást produkál, meg hát lehetne még sorolni.
Majd bekapcsolt első hajtásnál fog még csak reszketni a sárvédő, viszont ez a jelenség meg van a céges New hollandnál is...
Még egy kicsit szokni kell az elsőhajtást hogy alatta van! Nekem olyan mintha kicsit nehezebben megy a gép vele vagy nem lehet ilyen? Meg sárvédő rezgések meg ilyenek! Meg a kormányt kicsit rázza a kezembe valamikor jobban forduláskor!
Miért lenne kevés, nekem még pluszba 160kg van fent elől, plusz a tartó, meg egyebek. Nem látszik 1,5 bárnál lapulás mégsem, és ha jól emlékszem a hátsóba is ennyi van.
Én ha két ilyen automata stabilizálóhoz hozzá jutnék, biztos hogy külső feszítős lenne a gép. nem kéne soha lakatot feszítgetni, csak beállítom lánccal behatárolom és kész, vetőgépnél nagyon jó, leengedett vetőgépnél old a biztosítás, és szabadon jár a vetőgép felemelten rá zár és meg sem tud mozdulni, nem tud rángatózni.
Nem tudom felénk akik vettek gépeket és kívül volt a feszítés azok alakították át azonnal hogy belülre kerüljön.
Jobb ha középre feszít és nem kifelé véleményem szerint véletlen nem jó rakom be a csavar a munkagépbe vagy eltörik és leesik akkor máris megvan a baj.
Én sem szerettem a kívülre feszítést, mindíg csavar kellett a rugós biztosítások helyett.
Hát az a helyzet a feszítéssel, hogy a kereszttengellyel kell egyvonalba lennie a bekötésének. Az emelőkar útja miatt.
Sok furat van az erősített fajtának felül, ahhoz a vonószárhoz, amit te akarsz használni. Azt két oldalról le kell fixálni egy-egy csavarral, hogy oldalra ne menjen el. Meg el is lehet tolni direkt, de gondolom ezt tudod. Na oda talán lehetne fogatni az orsókat egy kis rácsavarozható kengyelekhez.
Csak legyen elég hozzá a hely és persze a bekötés magassága, mert különben letépi ha felemeled teljesen ha meg van feszítve.
Vagy csinálsz egy 3 pontra tehető húzót, mint én. Nagyon régóta nem használok vonópadot... Permetezőt bőven kibírja, én egy tengelyes nyerges pótkocsit is húztam róla.
Igen elég unalmas mindig átszerelni a vonópadot és a feszítés meg belül jobb mint kívülre feszítenie.
És valami átalakítással sem lehetséges hogy belül maradjon?
Mert most olcsón tudnék kompletten egy ilyen alsó felfogatást csak a csavarok helye ugyan ott van nekem is mint az újakon ezért kérdem hogy fel tudnám eleve rakni avagy sem.
A kérdésem a következő lenne az én hashúzóm még a régi kampós fajta a mellékelt képen (első kép)látható és a kérdésem az lenne, hogy le tudnám cserélni az egész alsó felfogatást az új fajtára? (második kép)
Mert a kampó helyére a másik vonót szeretném, de most jön a jó rész valahogy a feszítést belül kellene hagyni.
Szőlőbe gondolkozom MTZ 320-ason. Szerintetek elég oda? Nem szeretnék nehéz talajmunkákat vele, csak permetezni, tőközművelni (saját olajhűtős tőközművelővel) és max könnyű tárcsázni, talajmarózni. Mit gondoltok? Erre szavazzak, vagy valami nyugati gépre? (Kína trakit nem vennék szívesen.)
Nekem igen, sőt egy új irányjelző relét is küldtek ingyen! :-)
Amúgy igazad van, telefon az közvetlenebb. Hát nem tudom meg merném-e kérdezni, hogy mondjuk a szintén lézergravírozott MMZ feliratú termosztát mennyibe kerül.
Fékszlep javítókészletet érdeklődtem náluk. Az új, elég hamar elkezdett ereszteni....
Habinál nem is hallottak róla, hogy lenne. Vegyek új szelepet, azt mondták. Mondom a végén már lesz egy kosárral... :-)
A kormányrudazatban két csukló, kormányrúd bordáshüvely, tengely, Csigatengely, fogasív, fogasléc, munkahengerszár, fogasív csatlakozása, nagy tengely két perselye, kormánykar bordája alul, gömbcsuklók.
Kapásból ennyi helyen lehet litty-lötty.
A kerék "tapsolás" mint sokan így írják a fogasívtől a kerékig terjedő alkatrészek kopsából, kapcsolatából adódik, plusz elsőhajtásnál a szóbanforgó reduktorhüvelytől is.
Csinálni azt lehet, hogy kicseréled ami kopott, és kihazagolod amit kell. Bár csak egyet kell a fogaslécet az ívhez a diffizár adó alatti hézagolókkal. (0,1-0,3mm)
Csigatengely excenterhüvelyt új csigatengelynél kell beállítani, ha marad a régi, akkor végállásfelé megszorul, mert középen kopott.
A reduktor és a peremes hüvelyt is párban illő cserélni? Neked miért kell cserélni mi baja vagy mikor szokták őket? Még ami új nekem hogy elsőhajtás alatta van hogy kicsit nehezebben megy a gép vele reggel kuplungot benyomom elég hamar lelassul a gép!
Értem mire gondolsz így már. Ez nem természetes jelenség!
Ez a kormányműben található alkatrészek kopásából adódik.
Fent a fogasív, fogasléc között 1 milliméter, kint a keréknél már több centiméter az elmozdulás!
Ezért nem szeretem, mert annyi helyen tud littyenni-löttyenni, és egy kalap .... az egész.
Eleve tervezési hibás, hogy nincs végállás ütköző... a rásegítő munkaahengernek kéne megtartania, aztán csuklik be a kerék, meg törik a tengely benne...
Biztos vannak jók is, de valahogy nem bízok bennük. Tavaszra kellene cserélnem reduktor hüvelyeket meg a szöghajtásnál a peremes hüvelyt is, de nem tudom, hogy honnan lehetne venni normális minőséget.
Tegnap javítottam egy 82-es elsőhajtást, kellett volna ez az alkatrész:
felhívjuk a magyarországi kizárólagos MTZ alkatrészforgalmazó céget, cikkszám bemond, túloldalon az eladó:" kb 2 óra kell neki, hogy meg tudja nézni, van-e a raktáron "..............
Én nem erre gondoltam mikor teljesen becsuklik és hátramenetbe mozdulásnál vissza kiugrik!
Hanem mint mikor vasúti átjárón vagy a szántáson keresztbe megyek átfelé és a kerék bicsaklik majd visszaugrik ez természetes mert a kormány ilyenkor se mozdul a kezembe!
A tengely amit vettem, lézergravírozva volt rá a made in belarus felirat avval a jellel, meg a valami számsor, cikkszám talán. Szerintem nem kínai, megütöttem pontozóval igen keménynek mutatkozott.
A kormány nem mozdul, hanem a végállás közel van a kormánykar és a nyomtávrúd párhuzamosságához. Olyankor pedig fogja, és átlöki a másik irányba a gömbfejet a híd felé.
Ez már ilyen kb 20 éve. Már a tsz-ben is így működött, de sok gondot nem okoz. Van új tengely itthon, csigát, fogasívet és fogaslécet kellene vennem, de ezekből a szuper alkatrészekből nincs bátorságom vásárolni.
Az a baj pontosan nem tudom neked el mondani melyik papír mit követett mint mondtam nekem is összeköttető személy csinálta én csak vittem a gépet műszakira ő rendezett mindent és a végén mondta mennyit fizessek!
Vagy az nem lehet hogy alul a kormányra az irányítókar nem pont középső kormány állásba lett feltéve? Úgy értem hogy balra többet lehet kormányozni mint jobbra! Nem ott kellene át tenni egy bordát?
Érdeklődtél a héten az elsőhajtás papírozással kapcsolatban! Nekem a műszaki papírozás műszaki dokumentáció így volt 75000Ft! De úgy hogy más rendezte tehát volt ismerőse bent!
Én elszórakoztam 1,5 órát méregetéssel és állítással, mire belőttem és így mindkét irányba egyforma szögbe fordul a kerék.
Az oka az, hogy valamikor valaki, úgy állított összetartást, hogy csak az egyik oldali nyomtávrudat állította. Akkor ha így tesz, eltolódik egyik oldalra a kormányközép és arra többet is fog elfordulni a kerék.
A bak felülről van becsavarozva az első pajzsba. A tartó előre fele menne ki, de előbb a szíjtárcsa. Talán kifér... de a felső csavarokat még mindíg nem férsz hozzá kivenni.
Nem biztos, hogy fel van szakadva a vulkanizálás, lehet, hogy csak meg van lazulva.
Az a baj, hogy leírni nem igen lehet mennyi a rezonancia. A motorháztető rezeg mindegyiken... hallanád a bátyám koporsósát. :-))
Az irányítókart ha levenném utána a főtengely ékszíjtárcsát utána meg a motortartó vas két csavarját két szélen úgy lefele nem jönne ki? Befolyásol valamit esetleg ha nem tudom kicserélni? Motorháztető rezonál meg amit áthoz a fülkére az is idegesít kicsit!
Érdeklődnék hogy motor tartó gumibakot nehéz cserélni? Mert külön mozog a motor a gumibaktól valószínű el van szakadva vagy a gumi ernyedt! Rezonál a motorháztető és ezt áthozza a fülkére is! Lehet ez a baj?
Még kérdésem az elsőhajtás kerekei ha rossz az út ugyan úgy bicsaklanak mint a 80-sé?
Szia. Nem motorpal adagólós és mégis. Az erőszabályzót meg lehet O gyűrűzni, vagy érdemes? Arra gondolok hogy nem kéne így visszarakni mert biztos hogy nemsokára elkezd könnyezni, aztán qrva szar onnan kiszedni, te már javítottad emlékeim szerint.
A múlt évben szeptemberig leesett az évi átlag kétszerese ami a környékre jellemző.
De azóta is folyamatosan van csapadék.
Bokáig süllyedek az udvarban, annyira szét van ázva. Két ásonyomnyira ott a talajvíz...
Jól indulnak ezek az újak. Itt a faluban van motorpal adagolós 820-as, az is nagyon könnyen indul. Legalább annyit menjen el gond nélkül, mint a 952-esed.
Jól bírta, azok a 2000-es évek elejeikre mondják még, hogy ezok még jó szériák.
Jobb megelőzni a bajt, bár nem lesz olcsó csak a csapágycsere sem, de nyugodtan lehet használni tovább legalább.
A helyzet sz@r ,de nem reménytelen! Itt meg belvíz van már elég rendesen, viszont nálunk most nem esik semmi, csak fúj a szél 1000-el. Új gép jó, félelmetes jól indul izzítás nélkül akár milyen hideg van, egy év alatt ment bő 500 órát, és nem csak permetezett)), a 952-es meg bomlik, rendbe kell már vágni a hátulját, váltót-difit meg kell csapágyazni, még nincs vele nagy gond de nem érdemes tovább húzni mert vannak jelek, ha megvárom a reccs-et akkor drágább lesz. Azért szégyenkezni nem kell neki mert 13 évet melózott a gyári váltóval és ő sem csak permetezett:)).
Szeva Az anyagi vonzata változó legfőképpen azért mert minden típus más és más. Mi a tlt-t nettó 260ért vettük ez ugye fix na most az olajellátása az már más kérdés. Van e szivattyú a váltódban vagy nincs , ha nincs hova lehet feltenni, hidraulikus vagy mechanikus működtetésű volt e eredetileg a tlt. Ez mind befolyásolja a végösszeget. Nálunk nem volt szivattyú ezért kell rá, viszont macerás az elhelyezése mert van egy fogaskerekes lassító is a traktoron és azt átalakítva tudom csak elhelyezni. Viszont az eredeti hidraulikus működtetésű volt annak az alkatrészeit fel tudom használni ezáltal spórolunk kicsit. Szerintem átlag 300az anyagár+a marás +az egyéb munka.
Mtz-nél amelyiknél van az E vagy EM-jelölés a típus után az mit jelent? Mert nekem az mtz 550EM elsőhajtás beszerelés után típus módosításból mtz 552 lett!
Üdv Mindenkinek!Ki akarom dobni a 820.2-esből a taposós difizárat,mert levegősre akarnám megcsinálni!Mármost ez a pedál az orbitról kapja az olajat!Elég ha azt a csövet vissza kötöm a tartályba?Mert ugye az orbiton 4 csatlakozás van!Kettő megy a munkahengerhez,egy amin kapja az olajat a szivattyútól a negyedik pedig megy a difizár pedálhoz!Azokban az mtz-ben amiben nem az orbitról kapja a difi az olajat ott a negyedik ág simán csak vissza van kötve a tartályba!Akkor elég nekem is csak ennyit tennem??
Igen a szerszám saját magát vezette az eredeti átmérőn majd amikor az már kezdett elfogynia kkot az új átmérőn vezette magát / lépcsős a marótárcsa/ 10 mm-t kellett kiszedni.
Üdv Tegnap bekerült a lamellás tlt az mtz-be csak előbb ki kellett marni nagyobbra a helyét. Még az olajszivattyút kell felszerelnem a váltóra összekötni és már mehet is:) Pár képet teszek fel a marásról hátha érdekel valakit.
ott szinte nincs veszteség több van akkor ha termosztát alsó illeszkedő felületén nincs tömítés Gyári cikkszám: 037-041-25-2-1 ha minden igaz a régifajta termosztáthoz pedig ez Gyári cikkszám: D-15-004-01
Szevasztok. Egy ferguson 165. tip. traktoron a dinamó helyett generátort szeretnék szerelni.Azt szeretném kérdezni Tőletek hogy ki-hogyan szerelt esetleg ilyet
Hali! Ma termosztátot cseréltem a gépbe! Miután összeraktam a tetejét lefogató csavaroknál szivárog a fagyálló? Létezne hogy ott jön? Meg a termosztáton vagy egy kicsi lyuk azt be lehet szegecselni rajta vagy az minek van?
pá révig használtam mol-os olajakat de azt nagyon szerette megenni meg nagyon kokszolódott most már a régi szívó dízel motorokba (mtz tatra dutra) 20w50 oest olajat öntök minden más motorba fuchs olajból keresek megfelelőt Hidraulikába 68-as olajat öntök jól bírja az igénybe vételt nem könnyezik sehol a rendszer A mogult MINDEN ESETBE NAGY ÍVBE KERÜLÖM
Üdv urak :D bátor emberek hordanak trágyát :D és l is akadnak 100 mázsával betyárul fölázott fölkelt a föld . sajnos képet nem sikerült de holnap ha tudok készítek
Ezt már neked kell tudni.
Látom a másik fórumon érdeklődsz ki hogyan szokta kikapcsolni. Én úgy szoktam, hogy megállok, lassan indulok elfele közben a kapcsoló kart tolom lefele, az enyém ilyenkor nagyon könnyen kikapcsol.
Motorolajat raktam már bele én is, de az új szivattyúnak olyan hangja van mintha köszörülnének benne, csak a kormány végállásában hallgat el, nyomást 80ra állítottam.
Szervószivattyút cseréltem, mert fogyott az olaj, de nem kifelé folyt. Gondolod, hogy reakcióba léptek egymással? Szervóban piros olaj volt, nem tudom milyen fajta lehetett.
Nem hinném, hogy piszkálták, nyilván az olaj lesz a ludas. Ennek le tud járni a szavatossága? Tavaly év elején vettem 50kg-ost, annak került bele az utolja.
Most motorgeneráloztam a haver gépét, engedem lefelé az olajat még le is toltam hogy hány éve cserélt olajat, ebbe is olyan volt mint a szurok, pedig tavaly november elején cserélte kb 10ha őszimunkázott le.
Ebbe is mol dynamic 15-40es volt, valami nem jó azzal az olajjal.
Ilyet még nem pipáltam ,még ha 20w 50 lenne ! Valaki nem barmolt a gépeddel? Itt nálunk volt példa rá ,hogy a gazdának feltöltötték homokkal egy reggelre!
Üdv! Ma indítás után nem mutatott semmit az olajnyomásmérő óra, leállítom gyorsan, nívópálcán az olaj olyan sűrű mint a szurok. Kb 50 üz.órával ezelőtt cseréltem, mol dynamic 15w40-et használok évek óta, de soha ilyet még nem csinált.
A görgős csonk csak ideiglenes lesz. Újból kikopik. Nálunk rendre a bálázó forgatta ki a helyéről 1-2 évente. Meguntam, szét lett szedve és csavaros ment a helyére. Ez már jó pár éve dolgozik gond nélkül. A csavarokat még beszereléskor ki kell venni, menetrögzítőt adni neki és rendesen meghúzni.
mi egy évig nézegettük a gépeket először csak 50-est akarunk olyan 600 körül, de hogy került ez a 80-as és tudtuk h kitől így megérte a 800-at igaz már költettem rá, de a hidraulikája olyan h 1 napig nem ereszti le üresen a 3 pontot :D persze terhelés alatt másabb de nem olyan mint ami rajta volt h percenként rá kellett emelnem most elég óránként :D mivel letudtam az államvizsgát belekezdek ismerőssel a nagygenerálba és rendben lesz benne minden kormánytól hajtáson keresztül a hűtés és a világítással bezárólag minden. ha minden jól megy akkor még egy kis lakatolás mert festést is kap :D nameg új papucsokat :D
Igazad van! 1/2 éve keresek 80 hátsó felnit, de csak szarok vannak.
Eladók mindig dicsérik ezerrel mikor elmész megnézni és meglátod sírva fakad az ember!
Direkt pofáztam a telefonba nem egynek hogy nem érdekel javított, patkolt, hegesztett!!! Mit akartak rámsozni szemetet, sokszor szarabat mint ami a gépen van! Hangsúlyozom hogy műszakira viszem nem duplakeréknek kell drágán!
felemelted már megnézni, hogy nem-e a szervó szívat? mi is gondolkoztunk egy időben h első hajtást tennénk a gép alá, de elvetettük az ötletet mert aki eladja rejtett hibával adja el 90%-ban Egy jótól senki sem válna meg aki MTZ-vel foglalkozik, max ha kupec az meg potom pénzért felvásárol minden szir szart költ rá egy kicsit amiből a filléres dolgokat cseréli majd dupla haszonnal tovább adja egy zöldfülűnek, mert hiszem h van olyan aki annyira ért hozzá h nem verik át. Ezzel nem akartalak megbántani ha véletlen azt éreznéd, csak a mostani használt dolgok piacából indulok ki. Nekünk is azzal volt szerencsénk gépvásárláskor h jó ismerősnek vállt eladóvá a gép nagyobbra váltás miatt. Sejtettük h a hidraulika nem okés, de azt leszámítva nem hagyott még cserben. Fél az ember használt cuccot venni mert az új is lutri főleg ha orosz csodáról van szó :D
Köszi hogy megnézted! De nekem így nem jó ahogy áll mert húz balra fele a gép! Ha jobbra fordítom a kormányt kicsit visszaforgatja balra ha elengedem! Meg a gumi kopás nem lesz jó!
Ideig óráig meg lehet oldani, de ez csak átmeneti tűzoltás...
Van amit szépen meg lehet javítani, de sajnos ez a hídház ügy nem az.
Én is voltam már hasonlóképp mezítlábassal, de hoztak új hídházat és csak a könyöktengelyházat kellett felhegeszteni és lecsiszolni. Az is fellazult és úgy jártak vele...
Valamikor nyáron vagy tavasszal kérdeztem itt, mi a megoldás a görgős TLT csonk kotyogásra, ajánlották páran hegesszem be. Nem hegesztettem, mert nem is akartam és nem is tartottam jó ötletnek. Vettem újat, meg görgőket és zéger gyűrűt, szépen passzosra megállt a helyén, szerencsére a belső fele nem kopott meg.
Ha begesztem és elkopik a borda cserélni kell, belezhetem ki az egész kihajtásból a közepét, hogy cserélni lehessen...
Köszönöm kérdésed, egyre jobban. Javuló tendenciát mutatok eddig. :-)
Ha típus módosítást csinálsz legalábbis sejtem az 550-ből csinálsz 552-őt viszed műszakira nem fogják szerinted megnézni? Gondolkodj!
Sajnos csapdába estél! :(
Az eredeti tulaj kicsit utána számolt: hídközép, függőcsapok külső-belső, tömítések meg a többi többe van annyiba mintha vesz egy egész ujjat. téged meg jól rászedett hogy félig fel van újítva .
Az biztos, hogy el lehet szórakozni ezekkel, de a vége úgyis a csere lesz új alkatrészre, mert sosem lesz jó. A lehegesztés is nagy divat lett mostanában, de egyszercsak véletlenül csapágyat kell cserélni, és most hogy is jön szét..........
Vagy szétszeditek és megméritek mennyi van a házban kopás, mert szerintem van, és felhegesztitek, aztán visszacsiszoljátok, hogy passzosan menjen bele a reduktorházcső.
De ez nem kis munka, el lehet vele pöcsölni pár napot, mire úgy felrakod és kicsiszolod, hogy visszaállítsd a kopást.
Vagy ház csere.. más megoldás nincs erre.
Jól írta lentebb valamelyik kolléga, zavarni fogja örökké a szemed és addig nem nyugodsz míg meg nincs csinálva rendesen.
Nekem azt tanították , hogy : járó,kormány,fék,váz szerkezeteket NEM stupekolunk életveszélyes magadra és másra is.
a régi hídház 197 ezer elég húzós nem véletlenül nem cserélte az előző gazdája .
De ha az új 3 részes hídközepet 74 ezer 3 régi hídházrövid 40ezer össze hozod ha lehet, sajnos én nem tudom mi a különbség a régi és az új között , van nálam okosabb aki tudja ezt és ha működik akkor olcsóbban megúszhatod. ( tudom sajna így se olcsó ) Én komplett 3 részes hídközepet vettem nem olcsón idén szeretném kicserélni mert a királycsap furata ki van kopva és perselyeztem de a persely elkenődik nem tartós.
De te tudod mi kell neked. hegesztheted de ha gond van akkor nem tudod se állítani se szétszedni. Olyan minta a váltókimenőkupfogaskerék lutri.
Szeva ez nekem is eszembe jutott, két megoldás között gondolkodom az egyik sebességváltó olajjal sebességváltóra épített külső szivattyúval , vagy hidraulikáról , de azt úgy hogy vegyes használatú olajat tennék bele sebváltó és hidraulikaolaj egyben /mint a Zetoroknál/ a sebességváltóban növekedő olajszint a nívócsavaron keresztül egy kis tartályba folyna onnan egy szintkapcsolós időszakos működésű szivattyú juttatná vissza a hidraulikatartályba az olajat.
Emeld fel a gép elejét és járasd kicsit, én is küszködtem a balra húzással már kerékcsapágy tól kezdve gömbcsuklókig minden ki volt cserélve mire rájöttem, hogy álló, felemelt helyzetben is "húz" balra. Volt egy kicsi plusz lógása a csiga tengelynek és rávezérelt a kocka.
Próbáltam már az ékcsavart is felhegeszteni de akár hogy hegesztettem kicsit emeltem a lapolás magasságán akkor is elfordította meg felment az ékcsavar teljesen! nem úgy áll mint a jobbos! Már vagy két napja küszködök ezzel az ékcsavarokat hegesztgettem felfele de nem jó! Már nem tudom hogy csináljam?
Na most egy fényképen bejelölöm, mi van kikopva és miért áll szarul az egész.:
A nyílakkal jelzett helyen a hídház belselye van megkopva oválisra és ezért áll szarul a reduktorház. Erről árulkodik a kikopott ékcsavar furat is, hogy fel volt lazulva és úgy mentek vele... sokat.
Mikor behúzod az ékcsavarokat eltolja egy oldalra a reduktorházat és máris rosszul áll.
A szöghajtáson a lapolás nincs megkopva mert az új! A híd házon alul van egy kicsit a lyuk megnyúlva oválisodva! Az ékcsavar szépen belemegy meg is szorul csak ez az oldalt (bal) nem úgy áll a reduktorház mint jobb oldalt ez közel függőleges! Meg húz balra fele a gép elengedett kormánynál!
Hogy érted hogy egy kicsit meghúzta azt az oldalt? Neked is ha benne ülsz a jobb oldali kicsit előrébb van a bal oldali meg majdnem függőleges? A gumi kopásod most már jó?
A gumi kopást befolyásolta, a balra húzást annyira nem vettem észre, én is a két kúpos csavar cseréjével oldottam meg a gondot, azótta jó nem mozdult meg.
Visszább olvastam a fórumot vagy 2-éve foglalkoztál az elsőhajtással te is hogy a bal oldali reduktor ház közel függőlegesen áll a jobb oldali pedig előrébb! Neked sikerült állítani rajta vagy egyformára? A gép nem sétált tőle hogy nem egyformán volt? Érdekelne hogyan állítottad be vagy hogy sikerült! Köszönöm!
Az eladó tett bele újat! Látszott rajta hogy új! Meg bal oldalt kúpkerék hézagolás miatt szét kellett szedni és látszott a rövid hosszú tengely is új benne!
Most az ékcsavart felütöttem szépen meg is áll a kerék nem kottyan! De a reduktor szögek nem egyformák a bal oldali közelebb van a függőlegeshez mint a jobb! És húz balra fele a gép! Vagy az mitől lehet?
Ma megint szerelgettem! Az ékcsavart felnyomom vagy ütöm teljesen úgy meg se nyikkan a kerék! De a reduktorház szöge nem jól áll! Nem lehet hogy a kúpkerékház lapolása nem jó? Hiába újat tettek bele!
Hidraulika olajjal akarod mükődtetni a lamellás tlt-t? Csak mert tudtommal a dugattyúk átengednek bizonyos mennyiségű olajat és egy idő után csak beletojja a sebváltódba a hidraulika olajat. Nem véletlenül a 1025-s traktoroktól vannak ezek szerelve. Viszont az biztos hogy ez a fajta véglehajtás örökélet :)
A hidraulika szivattyút nem tudom miért ad furcsa hangot!Én egy 820.2-essel dolgozom(jelenleg felújítás alatt áll)visszább találsz rólla képeket!Annak még nem gyorsítós a felezője de a váltója üres helyzetben ilyen zörgő hangot ad ki addig míg be nem nyomod a kuplungot,ha benyomtad megszünik,de ez jobban csak hidegen hallható meg jobban inkább a darázsderéknál hallani nem is igazán a váltó,mert ennek a váltója tavaly tavasszal lett felújítva,mert össze szakadt benne egy csapágy!
Ez a gép évente több mint 1000 üzemórát megy és már 11 éves!Azokat a dolgokat amik már kopottak,meg tönkre mentek így télvíz ideje alatt kicserélem és megcsinálom,hogy a tavaszra rendbe legyen!Szervó munkahenger végeiben halszemek,porvédők,csapok cseréje!Kormány összekötő gömbfejek cseréje!Kompresszort is felújítottam!A közbenső támasz is rendbe lett szedve abba is ki voltak menve a csapágyak,szimeringek(igaz ez direktbe hajt)Nem kuplungos!Akkor az első hídban kicserélem a királycsapokat,meg a perselyeket mert annak is van ám lógása nem kevés!Nagyvonalakba ezeket a dolgokat!A vízpumpa is kottyant már meg csepegett is és így inkább új állta a helyét,meg a műanyag ventilátor lapátból már hiányoztak darabok,ez miatt is döntöttem a lemez lapát mellett meg elméletileg jobb lesz a hűtése is mert a lemezlapáton nagyobbak a lapátok!Nem igazán szerette a nagy meleget a gép,volt olyan hogy terep 1.ben kellett zúzni,mert 100-110 fokos volt a víz!Tárcsázni sem nagyon szeretett nagyobb sebességi fokozatban mert rögtön szökött fölfelé a hűtővíz hőfoka!
értem amit írsz. egyes részek a többi meg a szeméttel egyenlő .
2 választásod van az amit te írsz meg az amit én .
megstupekolod és szenvedsz vele vagy megcsinálod rendesen és tudsz melozni.
probáld meg a másik oldalról az ékcsvarokat ebbe a felébe tenni hogy ugy mit mutat jó-e .
Ha nem jó és megstupekolod és huz a kormány dolgozol vele 8órát és folyamatosan ellent kell tartanod ( "legszívesebben felgyújtanád a gépet" ) majd jusson az eszedbe milyen a stupek munka.
vagy javítod rendesen és kényelmes 8 óra vár rád .
de a szögét a háznak nem tudod belőni és csak szenvedni fogsz vele.
balra fog huzni és a gumik csálén fognak kopni. A te pénzed ! Úgy költöd ahogy jónak látod. Én csak jó tanácsként írtam! Én már szoptam sok mindennel de ha te is akarsz csináld.
Sziasztok elkezdtem a tlt átalakítást lamellás kivitelűre. Tegnap megvettük a lamellás tlt-t. Ma kiszedtem a szalagosat, lesújtóan festett szalag teljesen lekopva dob szétrepedve. A napokban megcsinálom a sebességváltóház kimarásához szükséges készüléket és talán jövő hét elején már mehet is össze.
Azzal az a baj hogy nem tökéletes. az előhajtás miatt elég nagy nyomaték van jelen . Én nem kockáztatnék. egyszer kell csak beruházni rá , ha vigyázol rá akkor örökös lesz mint a szegénység. Én is sokat költöttem a gépre, azért nem viszem erdőre meg oda figyelek rá, nem kínzom. Én csak az elsö hajtást sorolom el neked mit cseréltem (90 a gépem) hídközép, peremeskúpkerékházak, reduktorhüvelyek, reduktorház fogaskerék , tömítések , szimeringek, csapágyak.
Üdv!A váltó visításhoz szokjál hozzá!A 892-ben már gyorsító váltó van és azért visít,de némelyikben elviselhetetlen!Tehát amit te felezőnek hívsz azt már mások gyorsítónak hívják az új traktorokban!Normál módban általában nincs a váltónak hangja,csak akkor mikor a felezőt gyorsítóba rakod akkor sivalkodik minden sebesség fokozatban!Úgyhogy ezeknél a gépeknél ez megszokott!Én dolgoztam 892-essel amiben 500 üzemóra volt és újonnan vette a gazda a gépet!Ugyan úgy csinál a váltója mint ahogy te is meg én is le írtam!
Vannak már jó fajta vas ragasztók! Ha az ékcsavar ház van kikopva a gömbölyű részét felhúzni vasragasztóval utána reszelővel legömbölyíteni? Úgy nem lenne jó?
Sajnállak érte hogy rosszul vásároltál! De sajnos ez ilyen! Én is vettem 3 részes komplett hídközepet mert a csapok helyeit perselyezni kellet , de az nem a legjobb rövid idön belül elkpok megint, meg így legalább orbitozhatom is majd.
Nyomtáv állítás nem oldja meg a baj, nem lesz megfelelő szögben és nem fog szorítani a csavar se . Ki kell húzni kúpkerékházat és megnézni nem-e sérült ahol jelenleg az ékcsavarok szorítoták, ha az ékcsavar ujjak akkor csak a ház lehet a kopott. Csere oldja meg véglegesen a hibát.
Csak az a legrosszabb a dologba hogy ilyet egyik hídon se lehet látni hogy van rajta kopás vagy valami az ékcsavarnál! Mindig megszívja az ember valamivel!
A mezítlábas gépeken, legalább is amit én idáig láttam a hátsó kerék bentebb van mint a 82 eseken. A hatásót az enyémen is ki kellett húzni mikor lecseréltem a csillagot telire.
Nekem is hátra volt fordulva mint neked. elöször lemezelve lett aztán hegesztve , majd mivel hogy nem lett jó a fönök engedélyezte az alkatrész cserét.
Azt ugyan nem tudom, hogy a te gépeden a hátsó kerék hogy van állítva. Ezen a traktoron is telefelni van, a kúpkerékházon 4 nút van kint, és mégis egyenesben egy nyomba megy az eleje és a hátulja
A csillagfelninél ugyanilyen nyomtávval az első kerék belső széle beljebb van a hátsó keréktől.
Az oválisra az erőktől tud! Van nyomaték ott és ha egyszer megmozdul akkor folyamatosan kopogni , mozogni fog. A lemez nincs olyan anyagminőségű hogy ne nyalná el az erőhatás! Tőlem tehetsz oda lemezt én már szívtam vele, jó mulatást hozzá!
Sziasztok.Uj vagyok itt,segitséget kérnék mtz 892-sel kapcsolatban. Sajnos nem nagyon értek a traktorokhoz, meg nem is tul rég ota foglalkozunk fölmüveléssel, szoval a kérdés hogy miért hangos a gép hidraulika pumpája, illetve a velező váltó gyorban elég hangos, menet közben is minden sebességben, illetve álló hejzetben is.Ha benyomom a kuplungot akkor nem hangos.Remélem válaszoltok hogy nagy baj van e? Üdv Robi Vajdaságból
Az ékcsavart egyszer kell beállítani meghúzni és kész nem? Nekem telefelni van rajta így a nyomtáv teljesen össze van húzva! Mitől tud oválisra kopni a csavar helye mikor az ott nem mozog? Lemezt is mitől rágná el ha nem mozogna?
Lemezes megoldás nem jó! ( elnyalja az ék azt beszorul elég lesz kikaparni, megszenvedsz vele. nem kívánom neked ! )
Felhegesztés felesleges, nem biztos hogy eltalálod mennyit kell felraknod és akkor se a megfelelő állásban lesz, veszélyforrás csak! Ha az ékcsavarok ujjak akkor valószinű http://webaruhaz.habi.hu/nyiregyhaza/cikkek/reszletek/pag_cikkreszletek.aspx?CIKKID=382 az ékcsavar helye van oválisra kopva vagy valaki koccant vele és az a része engedett azért van hátrébb! Elég necces igy!
Jobb ha ujja alkatrésszel csinálod, ugyanis akkor a gyári állásban lesz!
Az előző tulaj cserélte látszik rajta hogy új volt! Amúgy a hegesztővel felrakás nekem is eszembe jutott már! A két reduktor ház ha nem teljesen egyformán szimmetrikusan áll az mit befolyásol? Igazság szerint azt nem is lehet annyira mérni meg semmi csak szemre beállítani!
Meg miért húz balra felé a gép ha elengedem a kormányt?
Ha teljesen, ütközésig felhúzatod az éket, akkor is átlátni mellette? A lemezdarabos hézagolás nem a legjobb megoldás, akkor inkább hegesztővel rakd fel az éket vastagabbra, és csiszold le. Azt írtad, hogy cserélve lett a kúpkerékház, te cserélted? És újra lett kicserélve?
Nekem meg azt mondták a Fészbuk mtz traktor oldalon és az agroinform forum oldalon,ha a gép régi a szivatyu akkor a szervóba és a hidrolikába motor olaj tegyek,hogy ne vékonyodjon el!
Eddig orosz olaj volt benne ,csak nem tudom betenni a képeit
Akkor ezek után faszán bekevered a most beleöntött motorolajat az eszközökben vagy pótkocsikban vagy egyéb más hidraulikus eszközben lévő hidraulika olajjal! Az lesz ám az igazi!
Inkább esztergályossal kellene csináltatni megfelelő anyagból, kormány környékén nem szabad tákolni mert abból baj lehet. Kérdés, hogy mi van megkopva, ami ezt okozza.
Ha mozog ha össze van húzva a ékcsavarral elég nagy baj. Az ékcsavarok vagy http://webaruhaz.habi.hu/nyiregyhaza/termekek/1214/kupkerekhaz.html meg van kopva húzd szét a nyomtáv állítót addig még az ékcsavar helye nem látszik és kiderül mi a helyzet. Ha meg van kopva akkor csak a csere segít! Ha nem egyforma szögben van a kerék geometriája nem jó és a gumi csálén fog kopni, nem fog egyformán fordulni se.
Bal oldalt az ékcsavart kézzel simán benyomom a helyére teljesen felmegy! Mit lehetne vele csinálni? Ha a jobb és bal reduktorház nem egyforma szögbe áll az mit eredményezhet?
Ez eléggé összetett dolog ahhoz hogy beletaláljon az ember egyből, de lehet olyan oka is hogy az egyik eke elkap egy gyökeret vagy egy kötöttebb talajrészt és már tekeri is. Ez ellen úgy tudsz némileg védekezni, hogy sekélyebbre állítod.(mind a kettőt)
Szoktál e kukoricát húzatni? Ezt azért kérdem mert akkor biztos jártál már úgy hogy az egyik kapa fellazul és mélyen jár, na az is tekeri a kultivátort. (olyankor egy "kicsit" bele is vág a sorba)
Olyan gondom van hogy elsőhajtás nyomtávállítónál az ékcsavarokat ki kellett cserélni! A jobb oldali az jó! A bal oldalin állítani kellett hogy a reduktorház egyforma dőlésbe álljon mind a két oldalt mert húzott balra fele!
De az ékcsavart teljesen behúztam és mégis mozog a baloldali kerék! Mit lehetne vele csinálni vagy hogy állítjátok be teljesen egyformára?
Azt hogy nem középen jár okozhatja az is hogy egyik mélyebben jár ment a másik , vagy a lakattal nincs középre állítva. Vagy az ekék nem teljesen egyformák.Vagy a hossz-vízszint nincs jól beállítva.Ekenád, szántóvas egyforma?
Pár hónapja kérdeztem tőletek h miért húzza el a szőlő takaróekét egyik irányba és raktam be egy képet hogy hátul középen van két kerék de ennek ellenére elhúzza és mondtátok h messze van a kerék az ekétől.
Most két kerék van a két oldalon az alábbi kép szerint szerintetek így jó lesz és most nem fogja elhúzni egyik oldalra?