Bádog edénybe 3..4 liter bíz, bele egy jó marék trisó. Kis dolgokat belemerítem, nagyobbakhoz mosogatókefével viszem oda az oldatot. Minél melegebb annál jobban dolgozik, így egy merülő forralót szoktam dugni az edénybe. A végén alapos öblítés, majd legalább egy wd40es befújás mert a tiszta felületet nagyon hamar megkapja a rozsda. Kesztyűben kell dolgozni, és egy szemüveg is nagyon ajánlott.
Aki végzett már trisós-forróvizes lemosást, írja meg kérem hogy hogyan csinálta? Bővíz, sikálás, felitatás, vagy valami spricniből fújta a gépre és nem pacsálva? Teljesen forró víz kell hozzá vagy kézzel elviselhető vízhőmérséklet is elég?
Én már igen, nem is egyszer. Sőt, telefonon is beszéltem velük, nagyon kedves, korrekt tájékoztatást kaptam. Igazából itthon csak gondolom iroda van, az áru meg Csehországban, de 2-3 napon belül a megrendelt cuccok futárral megjönnek.
Üdv , mindenkinek. Én is tanácsot kérnék EMU 250 ékszij cserét csinálnék. 2db 13x1400 -ast ír a gépkönyv, de az sajnos nagyon rövid. Teljesen felemeltem a sebváltót, de ez is kevés. Lehet hogy régen a belső méret volt a névleges?
Ha egyenletes sebességgel menne, akkor ez a percenként 90x200mm mozgás 0,3m/s sebességet jelent, ami kevesebb mint harmada egy kényelmes gyalogtempónak (kb 1m/s)
Ez a hajtókaros mozgatás persze nem egyenletes, de még így is a maximális sebességre mindössze 90/60s*0.1m*π = 0,47m/s adódik.
Kikeresed ami kell a listából. bemásolod a hozzá tartozó linket a böngésző címsorba, kattintasz, és követed az utasításokat a letöltéshez az adott oldalon.
Esetleg e-mailben küldhetek még dokumentumokat a fémmegmunkálással kapcsolatos neten talált szakirodalomról. Manapság alig adnak ki használható szakmai könyveket, így ezek a húsz harminc éves könyvek ma is értékeket képviselnek.
Új vagyok itt, de szerintem az elkövetkezendőkben fogok még jelentkezni 1 x ~ 2x.
Több éve került hozzám műhely felszámolásból, tárolásra (majd rám maradt) EMU-250-es eszterga gép. Adattábláján 1971 gyártási év szerepel. Úgy néz ki szükség lesz rá, kiszabadítottam a kis műhelyem "sarok" alvóhelyéből.
Kérdezem: van-e valakinek esetleg egy gépkönyve a típushoz, vagy javaslat az elérhetőségre?
Pillanatnyilag a tisztító lemosás, leápolás után előre megindul, de a többi elektromos funkció nem működik. Előző tulaj valami miatt megbontotta az elektromos részét, panel - mg.kapcsolók kiszerelve. Külön kapcsolókkal provizórba megy most a helyreállítás idejére. Csak azok a csere / váltó kerekek vannak meg, amivel szerelve volt amikor hozzám került. Fokozat nélküli fő hajtóműve működik, bár terhelést még nem kapott. Lassító áttétel kapcsolható. Mellékhajtóműve kapcsolható és vált is. Vonó - vezérorsó forog, szánszekrény akadozva kapcsolható és nincs kereszt előtolás. Szegnyereg orsó nem mozdítható, be áztattam, hogy mozdítani tudjam. Így egyenlőre csak ennyit tudtam elérni. A továbbiakhoz nagyon jól jönne a gépkönyv, az elektromos megszerelés, olajminőségek, a keresztelőtolás helyreállítása miatt. Később majd a váltókerék sorozatot is pótolnom kell. Nem azt mondom, hogy nem tudok megindulni nélküle, de ha beesne valami infó gyorsítaná a folyamatot. A szegnyereg hüvelyt már próbáltam megkezdeni, de még nem jutottam előbbre. A menetes orsót sem bírtam megmozdítani. Pl. látok a tokmány és a forgató kerék felöli oldalon külön anyagból (nem öv. úgy nézem forgácsoltak) készült idomokat valószínűleg hernyó csavarokkal rögzítve - pozícionálva?? Ha ezeket meg tudom mozdítani, akkor lesz esélyem. Ebben is segítene a gépkönyv, vagy ha valakinek ismerős ez a gép és tudna segíteni, megköszönöm.
Nincs tuti, de ha egy kézi fémfűrészelést veszel alapul, 20-30 löket /perc lehet talán, de minél egyenletesebben, "nyugodtabban" használjuk, annál tovább tart- Ott nincs is hűtés. Ahogy elnézem, lehet ide sem tervezel folyamatos, emulziós hűtést. Azoknál az ipari gépeknél ez adott volt. Annak idején fél napokat fűrészeltünk keretes gépen. Iszonyat lassú volt. De ha nem engedtük túl erősen, egész nap elég volt egy-két lap. A régi gépeket én nem tekinteném etalonnak, hacsak valakinél nincs teljesen gyári kivitel, mert szerintem sokszor mókoltak rajta, elég csak egy áttételt módosítani, nem volt baj ha ette a lapot, csak haladjon. Esetleg a szalagos fémfűrész szalagsebességéből lehetne átszámolni, de ott is sűrű a fogosztás, tehát valószínűleg ez sem adna kielégítő eredményt. Esetleg utána kell nézni m/percben nincs e teljesítmény megadva a fűrészlapoknál, Igaz itt meg képbe jön a fogásmélység. Úgyhogy én maradnék a 30löket/ percnél. -megjegyzem, ezért is kopnak/ koptak ki a keretes gépek, mert nem haladósak, a szalagos sokkal szaporább.
,,A löketszámot, én nem venném 30 felé percenként, mert hogy rövid a lap, hamar meg fog égni, a 95 nagyon soknak tűnik''
Jó volna, ha valaki megmondaná a tutit, nekem semmi tapasztalatom nincs ebben.
Abból indultam ki, hogy megszámoltam az occseb által linkelt csattogós videón a csattogásokat. Az 70RPM-re jött ki, szemre a löket pedig legalább 15cm, de lehet, hogy több.
Sziasztok, adódott egy probléma és érdeklődnék javított e már valaki ilyet. Észrevettem hogy a marógép asztal, az utolsó tíz centin egyre nehezebben mozdul, majd nem lehet szemből nézve a jobb szélsó állásig kitekerni. Egy márkatárs kolléga lefotózta mennyit kellene hogy kitérjen, hát vagy 10 cm hiányzik. Azt hittem az asztal beállítással lesz a probléma, leszedtem és sajnos az a véleményem hogy a menetes orsó kajla az utolsó 10 centi körül. Érdemes egyengetni, pl prizmák között forgatva kézi golyóspréssel? Vagy barátkozzak meg az utolsó 10 cm hiányával és keressek új tengelyt. Köszi az ötleteket.