Szerintem favázas fővonali kéttengelyesek is, lévén univerzális mozdonynak épült, így személyvonatokhoz is alkalmas volt. Meg a fene tudja, hogy csak 4 tengelyesekből álltak-e az akkori gyorsok. Ismerve a MÁV Trianon utáni kirablását, valószínűleg ugyanaz volt a helyzet, mint ma: amilyen kocsit be tudtak állítani a vonatba, olyan ment.
(Ha nem ismernéd a trükköt: a (kis) képre jobb gombbal rákattintasz, majd kiválasztod a "kép címének másolása" funkciót. Azt egy új lapra bemásolod, majd az internetcímben a THM-et átírod IMG-vé, majd ENTER. Így megkapod teljes nagyságban a képet - ahogy fel lett töltve.)
Ha már elkezdtem tegnap teleszemetelni a topikokat mindenféle régi képpel, akkor itt folytatom egy 1964-essel, amit édesapám készített a zirci vonalon:
A Magyar Királyi Államvasutak I.sz.a közelmúltban korlátozott példányban megjelentetett jellegrajz albumra az utolsó elkelt 2 példány után is intenzív érdeklődés mutatkozott.
Azonban ahhoz, hogy esetlegesen egy újabb szériát lehessen készíteni belőle szükség van még 10 jelentkezőre. Amennyiben még 10 megrendelés összejön akkor lehetőség van változatlan kiváló minőségben a korábbi áron 10.000 Ft/db az album második kiadására.
Jelentkezéseket az itt található publikus e-mail címemre kérném.
A jelentkezés szövegébe kérek pontos nevet és elérhetőséget megadni.
Tudomásom szerint 4 darab 220-ast építettek át túlhevítősre és körtolattyúsra, ezekből mindössze egy, azaz a 220.193-as maradt itthon Trianon után, a többi a románokhoz került.
Az itthon maradt egyke (tehát a 220.193-as) a '30-as években az Északi fűtőház állagába tartozott, tehát kizárásos alapon ez a mozdony látható az archív felvételen.
Tobbszor voltam Tokioba, de csak par oracskat, most viszont lesz durvan egy napom, igy ha sikerul elugrok Osakaba meglesni a 375ost.
Tavaly voltam ott ev elejen. Egy etterem mogotti parkoloba behajtva lattam a telepen a gozost, de pont ele volt rakva egy treler egy nagy ladaval. Annyit sikerult kivennem, hogy sin talapzaton al, rudazat nelkul, de tarva nyitva. Ha eljutok oda akkor megprobalok bejutni a telephelyre es felmaszni fotozni.
Jogos a kritika, nem nagyítottam fel rendesen a képet, és az álló alakok mögötti légtartályt néztem második hengernek... Felnagyított képen látszik, h légtartály.
Azt lehet tudni, hogy az Északiban milyen pályaszámú gép volt? A wikipédia szerint a húszas években egy 220-as volt ott, 33-ban került oda még egy. Ill. ezek túlhevítősek voltak?
Mivel nagyapám oda tartozott, logikus feltételezés lenne, hogy saját gépükkel készült a fotó.