Persze, az is nagyon feltűnő és szép tud lenni. Az én dilemmám az, hogy ha egy kiállításon nézel autókat ahol az összes fényezés így készül, de egy egy darab még is nagyon kitűnik a többi közt, hogy az mitől van. Jobb féle lakkot használnak, vagy csúcs polír anyagot.
Szinte az összes autós müsort nézem.Volt ahol a polírozó ember 80 órát kapott a tökéletes munkára.Gondold végig.Pedig fülkében csucslakkal dolgoznak.Másik adásban repülővel hozzattak fényezőt,mert nem lehetett folyás az autón,mivel nem volt idő az átadásig. Szerinted az átlag fényezők mijen munkát végezhetnek,ha erre áldoztak pénzt,és a műsorban még mondják is.
Sziasztok. Az R-M C. lakja nagyon érdekes,mert csak nagyobb hőfokon terül,de akkor nagyon.Mondhatnám,hogy egyeletesen kell "csak" fujni mert úgyis csunya lesz,de ha ráfűtesz brutális.Garázsba nem müködik,ha csak nem spéci a fényező rész,és tökéletes a szellőzés fűtés közben is. Szerintem közepes lakkokal is nagyon szép fényezést lehet csinálni,de olyan tükröt csak vizszintes felületen.Minden anyagnak van egy kicsi strukturája,ha nagyon elkapod a fonalat akkor is.Tehát marad a csiszolás,polirozás.Türelemmel.
Ezt énis néztem nagyon durva ár. És akkor 2.5 liter edző hozzá 93e ft. Nem tudom, hogy ez nem-e ferrárihoz való vagy ilyesmi. Mert ott is kerámia lakkot használnak de azt utánna nagy hőfokon megsütik.
Igen, biztos fontos a prémium lakk. Amit linkeltél tényleg elég faszák. Mondják is a filmben, hogy 2x3 réteg lakkot fújnak ami 8 liter volt annál a Civicnél. R-M CRYSTALCLEAR CP lakkból 8 liter fújásra készen 136e ft. Aztán ez csak egy oylan kis autóra elég. Mobihelből meg 40e ft sincs ez a mennyiség.
Az akril festékek önmagukban fényesek mindegy,hogy 1k/2k.A metál,/ a fehér szinnél bázis/ festékeket kell lakkozni,mert mattra száradnak, és a lakk védi a felületet.
Szórógitre nem fényezünk csak füllerre.A poliészter lukacsos felületet ad amit az alapozóval zársz le.Szórógittet vizben sem szabad csiszolni, mert átereszti és ha fényezés után szeretne a viz távozni az elég kellemetlen.
A k a komponenst jelenti.1k/egy kom. nincs edző,2k/festék+edző .Ezek álltalában akril-pur-zománc-nitrózom. alapu festékek.2 rétegben szokták használni.2k modjuk 2:1 1l szin+0,5l edző a szett 1,5l,ár 8000-töl 25000-ig. Az 1k 3500-5000ft de ezt személyautóra nem használnám.Mivel fehér az autód egyszerübb egy középkat. 2k akrillal lefujni. Szórógitt ijen jellegü hibához nem kell.Csiszololás után füller,ujracsisz és fényezés.Amennyire tudjátok szedjétek szét,hogy kevés helyen kelljen ragasztani.igy kevesebb a hibalehetőség.
Ne zavarjon meg az 1K az azt jelenti, hogy abban minden benne van ( festék, edző, hígító) ezt összekeverik és megy a felületre 2-3 rétegben. A 2 K azt jelenti először fújnak egy bázist, (szín) majd erre megy egy színtelen lakk ez általában 3-3 rétegben. A felület előkészítését nem írtam mert festékről volt szó. Ez költság kérdése attól függ mennyit akarsz költeni rá, de mivel arról volt szó, hogy ne túl sokat ezért az 1K az megfelelő. Beszélhetünk 3 rétegű gyöngyház metálról is az elmehet lazán 200 ezerig csak az anyag. Természetesen itt a költségek nagyon változnak a gyártótól is. Mobihel vagy Standox nem ugyanaz.
Ez a hámlás csak kilincsmagasságban oldalt, alatta ép, fölötte meg már semmi lakk, matt és érdesebb felület, szóval több a lakkozatlan felület már rajta.
Neked most van egy bázis réteged,ami maga a szín plusz azon van lakk ami hámlik lefele. A bázis az mondhatni 1 komponensű, de magában nem tartos és nem fényes. Erre a bázisra kell a lakk ami 2 komponensű.
Lehet kapni olyan 1 komponensű festéket ,ami magában elég ellenálló és fényes is,de a 2 komponensű közelébe se ér. (pl. Az 1k anyagokat az oldószerek feloldják,megrongálják /hígítók,benzin,stb.../)
Na most összezavartatok, "forcer" azt írta, 1K-hoz nem kell lakk, te meg hogy 2k-hoz , kivéve ha metál. (Alpinweiss2 a szín, ha ez mond valamit).Steven 68: nem látta még, egyelőre még csak tervezés van. Azt hittem olcsóbbak az átlagos minőségű festékek.Egy kép a hámlásról, fényező látatlanba azt mondta, olcsóbb újrafényezni, mint kijavítani.
Ha fémig csiszoltatni akarod az elég sokba fog kerülni :)
1 komponensű festéket szerintem senki nem ajánlja majd,mert elég érzékeny és mivel hámló lakkról írtál valószínűsítem hogy metál,amire kell lakk is. Metál átlagosan 16-tól van litere boltban plusz a lakk(ami szintén 2k) 7-től /liter. Ha 2 komponensű festést szeretnél arra nem kell lakk, de az is 14-től kezdődik átlagosan.
Fémre állapotától és fényező függően gitt,alapozó,füller,szórógitt kerül. Van ahol az üres fém kasztnit lealapozzák,és arra gittelnek,van ahol alapozás után gittelnek,utána füllereznek. A szórógittet (poliészter) nem mindig használnak.
Egy bmw e30-ról lenne szó, és csak kívülről, a gyári színt. (belül, meg a takart részeken teljesen ép a gyári festés).És ez úgy megy, hogy valami alapozó, aztán szórókitt x rétegben, aztán pl. az 1k festék több rétegben, és kész is? (természetesen fémig csiszolás után). Olvastam olyat is, hogy alapozót kihagyták, és csak szórókitt ment rá. Ez szabályos? Pl. 1k-nál mi az a minőség, amire fél méterről nem mondják, hogy ronda?
Van 1k,2k, van 4:1,3:1 és 2:1 keverési arány,de kérdés mekkora az autó, kivül-belül szeretnéd és milyen minőségü anyaggal?Valószinü,hogy alapozni is kell,mert anélkül mindegy, hogy hány réteget füjtok rá nem lessz szép.
1K festékhez nem kell lakk. A mennyiség attól is függ mennyi rajta a javítás hány rétegben kell fújni. Lehet 2, de lehet 4 réteg is. Átlagban kb. 3 kg festékkel le lehet fújni. A Mobihel tökéletesen megfelel, az olyan 8 000 Ft/kg körül van , de majd pontosan megírják.
SziasztokTudna valaki írni nekem egy rövid ismertetőt a festékekről?Egy közepes méretű 20-25 éves autót milyen festékkel érdemes lefújni? (sajnos lehámlott a lakkréteg már szinte mindenhol, matt és ronda az egész, egyébként fehér színű).Létezik olyan festék, amihez nem kell külön lakkozni? Illetve mennyibe kerülnek ezek, és kb. hány liter festék kell? (+lakk..?)Nem én akarok festeni, de érdekel a téma, és az árak.Köszönöm.