Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

tomm81 Creative Commons License 2011.04.12 0 0 27

Sziasztok!

 

97es Ferozához keresek, bal első lámpabúrát. Léci ha tudtok valahol, írjatok....

Kicsit meg van repedve, nem ázik be meg a fényt se töri meg, de rontja a szépségét....

Látom nem csak én szeretem a ferozákat....

Rakok fel 1 képet én is az én ,,kincsemről,,

 

 

 

 

 

HUTI 4x4 Creative Commons License 2011.04.08 0 0 26

Sziasztok!

Érdekelne pótkeréktakaró... olyan amilyen CAKI kocsiján is van. Ha valakinek van felesleges megvásárolnám.

Valamint van egy eladó vadrácsom, nomeg egy donorkocsim is... bár nem sok minden használható belőle. :D

Surci126 Creative Commons License 2011.03.29 0 0 25

Szia!

 

Ismerem a Subarut,de nagyon sokat esznek,és a motorjuk problémás,ráadásul egyáltalán nem tetszenek,volt Subaru Impreza STI-m,és elég volt a Subaruból.:)

 

Előzmény: HUTI 4x4 (24)
HUTI 4x4 Creative Commons License 2011.03.29 0 0 24

Hali!

Igaz nem kérdeztél, de én figyelmedbe ajánlom a SUBARU Libero névre hallgató kocsikát, ami nagyon hasonló a Daihatsuhoz, DE ezek mindegyike összkerekes. (ha minden igaz)

Előzmény: Surci126 (21)
Surci126 Creative Commons License 2011.03.29 0 0 23

Szia!

 

Te sem panaszkodhatsz,a tied nagyon gyönyörű,szép munka!Grat.!

Nekünk 1 évig volt Samunk,de csak on-road-on használtuk,és az autó nem erre lett építe,nem csak gyárilag,hanem maga a példány sem,pénteken rakokbe képet,akkor megértitek,egyébként 1.6-os Swift moci volt benne,ment.....:)

Feroza és Samu azért sem egy kat. mert a Feroza lengőkaros a Samu merevhídas.:)

Előzmény: HUTI 4x4 (22)
HUTI 4x4 Creative Commons License 2011.03.29 0 0 22

Hali!

Csak-csak sokasodunk! :D

Pofás a verdád! A képek alapján megérte az árát. Az osztrák daraboknál sajnos általános a rohadás, képek alapján nem egyértelmű, de mintha ennek is megkezdte volna a rozsda küszöb hátsó részét no meg a sarkot... ha élőben vizsgálnám, akkor a hátsó kerékdoboknál keresgélném az oxidáció nyomait, mivel ezek az általános Feroza típushibák/rohadások. Ha ezeken a helyeken rendbe van a kasztnid, akkor kifogtál egy mondhatni kivételesen ép OSZTRÁK  kasztnit. (Az olasz "bódék" általában sokkal jobbak.) A műszaki részét illetően nem sok mindent tudok mondani így képek alapján.. :D.

Nekem csak rövid ideig volt Samum, ahogy már előző bejegyzésembe írtam. Ez a típus szerintem többnyire terepre... vagyis inkább csak oda való. A Ferozát a Vitarával raknám egy "ringbe" és ha nem is kiütéssel, de biztosan győzne a Feroza...sok sok szempontból!!! :D A minap sikerült beparkolnom egy Vitara mellé. Fel is dobom a képet a "nagy találkozásról" :D (a Vitara védelmére azért leírom, hogy nagyon kicsi gumit raktak szegényre.. nade a Feroza sokkal inkább terepjáró benyomással bír még ezt leszámítva is... SZERINTEM!!!)

Várom a tapasztalatokat, hibajelenségeket, kérdéseidet, fogyasztási adatokat tőled is... ha lesz rá időd!

 

Előzmény: caki69 (20)
Surci126 Creative Commons License 2011.03.29 0 0 21

Szia!

Nagyon szép állapotban van a Feroza,pláne ennyiért.Honnan sikerült szert tenni rá?Azért kérdezem mert most szeretnénk Ausztriából egy Hijet 4x4-et,és halottam hogy ezeket a szuper vételeket nem hirdetés formályában találnak,hanem bontókban.

Nagyon fontos lenne ha megosztanád velem,akár emailben.

 

Előre is köszi!

 

 

 

Előzmény: caki69 (20)
caki69 Creative Commons License 2011.03.29 0 0 20

Köszi hogy írtál. Belátom jobban járok ha itthon forgalomba helyeztetem a Feroza-mat.

Az osztrák papírok megvannak, 950 Euro-ért vettem. Elötte egy Samurai-om volt de ég és föld a különbség a kettő között. Igaz a Ferozat még nem használtam igazi nehéz terepen.

Rakok fel pár képet, ha van kedved véleményezd.

Előzmény: HUTI 4x4 (11)
HUTI 4x4 Creative Commons License 2011.03.22 0 0 19

Na igen... a virsli gumik csodákra képesek. A minap beszéltem egy elég jó szakival aki otthon van a terepjárók világában és egyértelműen azt mondta, hogy ha azt akarom, hogy kevesebbet zabáljon, akkor térjek vissza  a gyári mérethez. Ezzel csak az a baj, hogy nagyon elrontaná az összhangot én pedig szabadidőautónak építettem nem pedig haszonautónak. Mindenesetre visszatérek majd a gyári méretre és megnézem mit hoz ki belőle. A másik pedig, hogy visszaállok benzinre, mert ez az etanol nem az igazi. A tapasztalatokat majd leírom.

Mivel a szakdolgozatomat is a kocsiról írtam csináltam pár összehasonlítást az átalakítás előtti és utáni méretekről,  változásokról. Rakok fel erről is képet. Ja igen! Veszprémi vagyok, ha úgy egyszerűbb, akkor Balaton. :D

 

Előzmény: szipusz2 (17)
HUTI 4x4 Creative Commons License 2011.03.22 0 0 18

Hali!!

-A szilentek jók voltak, azt leszámítva, hogy ha tökig alátekerem a  kormányt és fordulok nyekerek (pedig még szilikonzsírral is bekentem), de Pl. a Ford ranger vagy más pick-up ok is nyekeregnek. Lehet nem is a szilentek... de idáig minden szerelő arra tippelt. Magyar beszerzési forrásról nem tudok csak bontókat. EBAY-en láttam egyébként új szilenteket hozzá... ott nézz körül.

-Az első autó (az újabb lámpás) mocskosul szét volt rohadva főleg az alváz és futómű (igazából el nem tudom képzelni mit tettek vele, mivel a belseje nagyon zsír volt). Szóval hosszas vívodás után úgy döntöttem, hogy azt nem szabad foltozgatni. A másik Ferozának már sokkal jobb állapotba volt a "hasa" a homokszóró és a drótkorong után nem kellett más csak kétkomponensű alapozó na meg az a kátrányos alvázfesték.

A futóművel már több problémám volt, ha érdekel írok róla.

-A kasztnival nem lett volna sok munka, de sajnos lett. Kiderült, hogy megnyomták a küszöböt meg egy kicsit feljebb is..és amit az osztrákok taknyoltak rajta.... hát inkább kivágtam  a küszöböt és átraktam a másikról. A bal oldali hátsó sarok is kirohadt (tipushiba). Mindent összevetve kasztnizgattam egy darabig, sok időt elbabráltam vele... azt akartam, hogy fasza legyen...na meg most csináltam először.

-Minden szimeringet cseréltem, mivel az autósboltokba difiszimeringet nem tudtak adni, leméreteztem és a csapágyboltba kaptam is. Egy hátránya, hogy nem forgásirányos, de idáig semmi gondom nem volt velük. A mociba természetesen már tudtam rendelni belevalót.

 

Előzmény: szipusz2 (15)
szipusz2 Creative Commons License 2011.03.20 0 0 17

A fogyasztás nehéz kérdés, mert eleinte 225/75 r15 volt alatta, ekkor 9-10l körül evett. Mióta megkapta a 195/80 r15-öt, szinte csak terepen télen, vagy rövid utakon járt, szintén 9-11l körül. De ugye ez nem mérvadó. Egyébként a virslibb gumira váltás nekem csak pozitiv eredményekkel járt minden szempontból. 

Előzmény: HUTI 4x4 (9)
szipusz2 Creative Commons License 2011.03.20 0 0 16

Ja és főleg, hogy merre laksz, mert szívesen megnézném élőben is :) Mi Bp.

Előzmény: HUTI 4x4 (10)
szipusz2 Creative Commons License 2011.03.20 0 0 15

Istenem, nem tudom szavakba önteni, hogy mennyire irigyellek, amiért volt ennyi időd és türelmed végig csináln ilyen szinten! :) Rengeteg kérdésem lenne.

- pl honnan szereztél az első futóműbe új szilenteket?

- szét volt rohadva az alváz és kiheggesztetted, vagy eleve jó állapotú volt?

- gondolom a kasztnin is volt mit lemezelni, te csináltad, vagy szaki?

- véletlenül nem cseréltél az első difiben szimeringet? mert mi csak "nehézgép szimeringet" találtunk méretben, de sajnos nem lett jó

 

A vászontetős sinben nem tudok segíteni, mert a barátomé is keménytetős és amit elbontottam is az.

Előzmény: HUTI 4x4 (12)
szipusz2 Creative Commons License 2011.03.20 0 0 14

Sajnos a Hijet-et nem ismerem...

Előzmény: Surci126 (13)
Surci126 Creative Commons License 2011.03.19 0 0 13

Sziasztok márkatársak!

 

Igaz nekem HIJET-em (RWD) van,ami nem hasonlít a Ferozára,de szeretnék venni egy 4X4-es HIJET-et,mint a Feroza,az is elöl lengőkaros hátul merevhidas.Gondolom bizonyos alkatrészek a hajtásláncban egyeznek mindkettőben.

 

Üdv:Surci

 

 

HUTI 4x4 Creative Commons License 2011.03.19 0 0 12

Keresek két alkatrészt... kicsi az esélye, hogy valakinek porosodik a garázsban, de hátha.... A soft top változathoz tartoznak ilyen műanyag sínek, nekem a két sarokidomra lenne szükségem. 

HUTI 4x4 Creative Commons License 2011.03.19 0 0 11

Hali!

Ilyet nehezen fogsz találni, a legolcsóbb rendszámos Ferozát 350.000.- körül láttam egyszer.... (természetesen hulladék volt) Ha van az autódhoz külföldi forgalmi, akkor kb 250.000.- Ft-ért a neveden lehet magyar papírral. Onnan tudom, hogy én végigtapostam ezt az ösvényt.

 

Előzmény: caki69 (7)
HUTI 4x4 Creative Commons License 2011.03.19 0 1 10

HUTI 4x4 Creative Commons License 2011.03.19 0 0 9

Hali! 

Csak-csak összejön valami ezen a fórumon. :D

Igen a képen látható Feroza az enyém, köszönöm az elismerést! Fél év melóm van benne, nem kis túlzással minden hétvégét és majdnem az összes estét vele töltöttem. 

Úgy kezdődött, hogy minden téren azt keresem, aminek köze van a terephez, így ha autóról van szó akkor terepjáró. Régen volt egy samum, amit "felújítva" vettem... hát mondanom sem kell össze volt taknyolva az egész csak az alvázvédő szépen takarta/"összetartotta" :D. Ez után eldöntöttem, hogy ha lehetőségem lesz, inkább saját magam kezdek majd bele egy felújításba. A samu jópofa járgány, na meg terepen tényleg jól teljesít...ezen kívül nem sok mindent tud nyújtani, ezért a vitarákat kezdtem nézegetni...míg véletlenül rábukkantam egy rockyra (Feroza szélesebb amerikai változata). Nem mondom azt, hogy beleszerettem első látásra, mindenesetre felkeltette az érdeklődésem... és minél többet tudtam meg róla, annál inkább billent át a mérleg a Feroza javára. Amikor anyagilag, na meg időben elérkezett az ideje belevágtam... őszintén szólva nem biztos, hogy végigcsinálnám mégegyszer, de a sok melónak, na meg szívásnak csak-csak meglett az eredménye és jó érzés beleülni egy nem mindennapi járgányba. 

A felújítás részleteibe inkább nem megyek bele, de hogy kérdésedre válaszoljak, az előkészítést és az airbrush mintát én fújtam, a lakkot egy szaki. Nem fényező vagyok, ez csak amolyan hobbi. 

Az autóról annyit, hogy 50mm-el megemeltem a kasztnit, így kényelmesen gurulnak alatta a 235/75 gumik.... ja igen és rengeteget eszik! :( (bioetenolból 15 lötyi, mentségére legyen az, hogy szinte csak város alkalmanként terepen használom) Neked/nektek mit fogyaszt??????? Milyenek a tapasztalatok?

Csatolok még pár képet a felújításról.

 

 

Előzmény: szipusz2 (8)
szipusz2 Creative Commons License 2011.03.05 0 0 8

óóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóó, már teljesen letettem arról, hogy találják márkatársakat, ezért nem is néztem be! Erre tessék!!!!

Ez a Te járgányod? Gyönyörű! Ennyi melót feccöltél bele, vagy már így jutottál hozzá? Elképesztően szép... Netán fényező vagy? :)

Előzmény: HUTI 4x4 (6)
caki69 Creative Commons License 2011.02.02 0 0 7

Totálkáros FEROZA-t keresek 1994-1996-ost magyar papírokkal. Ha tudtok segítsetek!!!

HUTI 4x4 Creative Commons License 2010.11.30 0 0 6

Szevasz!

Úgy látom teljesen döglött a fórum, ha mégis látogatod akkor megpróbálok segíteni. Én is két ferozából raktam össze egyet és hozzád hasonlóan rossz volt a motor, mivel füstölt. Osztrák autó volt a szelepek kb. úgy néztek ki mint a Te régi motorodban. Egyértelműen az olajcsere hiánya okozta, egyébként jó motorok. 

Én totál darabjaira szettem mindkét kocsit ha esetleg lesz rá érdeklődő teszek fel pár képet. A hátsó ablakfűtéstől ne várj sokat, az enyém működik de kb. negyed óra elteltével lehet látni valamit.... szóval elég langyi. A hátsó ablaktörlő szerintem típushiba. Berohadnak, ráadásul sokan még nyomják neki hátha, hátha....egészen addig míg szénné ég a tekercs és szétolvaszt mindent. Ha van donor autód, akkor a kettőből lehet össze tudsz hozni valamit, de szinte biztos, hogy be vannak rohadva. A hátsó ajtókárpit levételével simán hozzáférni, illetve még egy lemezt is le kell csavarozni. Egyébként ha jól emlékszem nyáron láttam ezt a kék ferozát használtautón... talán akkor vetted.

Minden jót! Ha páran csatlakoznának az nem lenne rossz, mert jó kis kocsi ez azt leszámítva, hogy nagy az étvágya.

Ui.: rakok pár képet, hogy legyen arcom is. :)

Előzmény: szipusz2 (1)
szipusz2 Creative Commons License 2010.07.09 0 0 5


Ez pedig egy másik országban karbantartott gép. Látszik a különbség...
szipusz2 Creative Commons License 2010.07.09 0 0 4


Ilyen a kivett, magyarok által szervizelt motor...
szipusz2 Creative Commons License 2010.07.09 0 0 3
szipusz2 Creative Commons License 2010.07.09 0 0 2
szipusz2 Creative Commons License 2010.07.09 0 0 1
Látom nagyon pörög a fórum :)
Nos elkészültem az átültetéssel. A beszerzett angol donor tökéletesnek bizonyult, bár a szívósor minimális kábelköteg különbség miatt inkább a régit tettük át. Természetesen az ilyenkor szokásos tömítéseket kicseréltük és láss csodát, az önindító első fordulatára életre kelt a szörny :). Azóta már 300km-t mentem, érezni az erőt, nincs olajfogyás, nem füstül, semmi aggasztó.

Most viszont van rengetek tartalék alkatrészem, így nagy baj már nem lehet. Az egyetlen bosszantó dolog, hogy még nem jöttem rá miért nem fűt a hátsó ablak és miért nem töröl a hátsó törlő. Spricni van :) és látszólag minden más rendben, de mégsem akar...

A konklúzió, hogy még rengeteg a tennivaló, de majd szép lassan.
szipusz2 Creative Commons License 2010.06.04 0 0 0
Ő az enyém.

Előzmény: szipusz2 (-)
szipusz2 Creative Commons License 2010.06.04 0 0 topiknyitó
Kedves Bekukkantó!

Mivel nem találtam hasonló topicot, így szeretném, ha itt osztanánk meg tapasztalatainkat, alkatrész elérhetőségeket, és minden egyéb olyan dolgot, ami kellemesebbé teheti kedvencükkel töltött napjainkat.

Későbbiekben egy, a témával foglalkozó klub létrejöttét is tervezem, bármi építő segítséget szívesen fogadok.

Le is 0-tam rögtön :)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!