Egy Transit Connecttel kapcsolatban szeretnék segítséget kérni,
A jármű 2006-os 1,8TD. Nemrég tönkrement a töltése (>16V). Generátorban ki lett cserélve a feszszabályzó. Rendbe is jött a töltés (~14V), de a műszerfalon a hibajelzője beindítás után kb. 20 masodperccel el kezd világítani s leállításig nem hagyja abba. Következő indításkor ugyanez a jelenség. Feszmérő műszert fixre bekötöttem, az utastérben figyelve a töltés tökéletes.
Ezek már biztos ezek az új szarságok, mint a hidraulikus kuplung, meg bovdenes váltóáttételezés...én a régi tranyómhoz kedvezménnyel 38 ért vettem szettet, de külön se sokkal több 3-4 ezresnél a kinyomó...ne ezért húzom én le a rolót 2000-nél...85-ért inkább már egy jó állapotú komplett váltót veszek;-)
No, ma elhoztam a transitot a szerelőtől. Ki lett cserélve a full hulladék váltótámasztó csapágy, illetve ami még változás volt, hogy fel lett ferodolozva a kuplungtárcsa, illetve ki lett cserélve a váltóolaj. A végeredmény, hogy az a berezonálás ugyan érezhető, de már nem remeg be a kaszni és sokkal de sokkal enyhébb lett, meg egész halk. Szóval éppenhogy, de még hallani, viszont már egyáltalán nem zavaró mértékű. Szóval ajánlom, hogy nézd/nézesd meg a féltengely támcsapágyat, ha nálad is hulladék, akkor valszeg a csere megoldja. Viszont azt nem tudom, hogy hány darab van belőle, de gondolom, hogy csak egy a jobb oldali hosszú féltengelyen, de lehet tévedek.
Bevallom, nem vagyok otthon a Transitban, de szerintem még levenni sem kell a váltót hozzá, csak a féltengelyt kell levenni. Váltó széthúzás itt sem volt, csak le lett véve.
De ne igyunk előre a medve bőrére, mert egyáltalán nem biztos, hogy ez lesz a hiba megoldása... holnap elhozom az autót, úgyhogy este már tudok referálni.
Most hívott egyébként a szerelő srác, hogy már rakja össze a verdát, de az újraferodolozott kuplungtárcsán túl vastag a ferodol, de megoldottál valahogy. El nem tudom képzelni hogyan...
Basszus, gatyámat ráfizetem már erre a Transitra... nem értem, mert egész jó vagyok a jó kocsik kiszúrásában, eddig még sosem fürödtem be. Ez is egy tök penge kinézetű Transit, valósan kevés km-rel, erre rádobtam 100eFt-ot a kisebb ingyombingyomokra, mint fékbetét, olajcsere, gázolajszűrő, bendix, zárjavítás, kasznin a kis hibák kijavítása, egy két egyéb apróság. Oké, ez benne van egy használt gépben. Erre minden előjel nélkül befosik az adagoló elektronika, puff még egy 100-as. Ma vittem szerelőhöz, mert sajna a régi rossz bendixxel sokáig használták a kocsit és szétette a fogaskoszorút a lendkeréken és ki kellett cserélni. Elvileg annyi lett volna, hogy váltó le, fogaskoszorú csere, váltó vissza. Erre szól a szerelő srác, hogy sajna elég kopott már a kuplungtárcsám, ki kéne cserélni, meg szar a kinyomócsapágyam is és a féltengely támcsapágyam meg már eszméletlenül kukás. Mondom neki, hogy oks, semmi baj, cseréljük ki, gondoltam ezt a kb. 20-30eFt-ot kibírom még. Felmegyek a Cromax oldalra és azt hittem, hogy lemegyek hídba! Féltengely támcsapágy 12e, kuplungtárcsa 55e, kinyomó csapágy 85eFt!!!!! Mi a jó büdös kutya kerül enyibe rajta?!?!? És még mondják, hogy a japán autóhoz drága az alkatrész.
Elgurult a gyógyszerem, úgyhogy alternativ --tán nem a legigényesebb-- gyógymódot választottam. Elmentem a szerelőhöz, elhoztam a kuplungtárcsámat, elvittem Szekszárdra a Bodó fékcentrumban, az országban ott vannak a legjobbak között kuplungferodolozásban, kb. 7-8eFt-ból megvan és jók a tapasztalatok velük. A féltengely támcsapágy az tökéletesen hulladék, az kell új, viszont a kinyomó csapágynak csak annyi baja volt, hogy szárazon futott, de semmi játéka nem volt, úgyhogy a szerelők ügyes kis trükkel pótolták a kenőanyagot és láss csodát, gyönyörűen fut. Úgyhogy ez most Tesco gazdaságos megoldás lett, remélem jó lesz.
DeményZs! Megpörgetve a szétment féltengely támcsapágyat, érdekes módon nagyon hasonló hangok jöttek belőle, mint berezonáláskor, szóval esélyes, hogy ez rezonál be. Majd referálok, hogy mi történik csere után...
Tegyük fel megveszem... és csak úgy elmegyek az autószerelőmhöz, a Lucast kiszedetem, ezt meg a helyére? és ennyi?
Amúgy nem tudom mi lehet a baj, nem lett jó az üzemagyagszűrőm, amit vettem, de leszedték ami rajta van most, és nem retkes. Gondolkodtam sokat, ugyan mi lehet, ha nem ez... Ha prolasztó lenne, akkor füstölnie kellene... (nem?), ha meg adagoló, akkor vagy zabálna vagy sz@rul menne, de nem is zbaál és jól is megy...
Én arra gondolok, lehet valahol van valami kosz vagy a tanknál, vagy valahol...
Lehet ha elvinném egy motor és tank kitakarításra, lehte megoldódna a bajom.
Az adagoló csere meg mindenképp érdekel, ha nem most, akkor kicsit később (persze csak ha tényleg nem az a baja), mert inkább legyen egy jobb rajta, mint egy alapból sz@arabb...
Azt szeretném kérdezni, hogy normális, hogy 2002-es Transit lámpa felkapcsolásra figyelmeztető sípolója járó motornál is működik? Mert eddig csak olyan autót láttam, ahol levett gyújtásnál sípolt csak, ha égett a lámpa, de az én Transitom akkor is csinálja ha jár a motor. Kurva idegesítő, ki is húztam a picsába a sípolót, így viszont mindig rajta felejtem a lámpát :-)
Nem lehet. Az indításgátló szerves része a fosch epic adagolónak.Ha nem kommunikál a pats modullal,de jó a kulcs és a pats modul,akkor indítózni fog de gázolaj nyema.A biztos megoldás mint ahogy Rsescort is írja,csere bosch adagolóra.