Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

RM 66 Creative Commons License 2013.05.31 0 0 10548

A multkor megkérdeztem a Chip Foose által kevert szineket amit csak az inportőr keverhet.A többség ára /3réteg szett/ több százezer ft. Ha egy autóépítönek van rá,akkor nem olyan nehéz különnegest alkotni.Valószi,hogy futja jó szakemberre és az idő sem számít.              A szinek árairol annyit mondanék,hogy ma kellet volna kevernem egy audi szint és nem ment.A srác volt már mindenhol,mert olcsón kellet volna.Fekete cróm,mint késöbb kiderült,széria szin 1dl kb 60e ft.Van benn egy konponens aminek a liter ára kb 1,5mill ft.Szóval ijen is van.

Előzmény: Jet 4000 (10538)
Jet 4000 Creative Commons License 2013.05.31 0 0 10547

Én 10%-ban szoktam, többet még nem mertem tenni bele:)

A réteg kérdés is érdekes dolog, hogy azt ki, hogy értelmezi.  Valaki azt mondja, ő egyszerre fújja a  két réteget, vagy mint pl. most rm66, hogy kétszer- háromszor fújja az egy réteget. Én eddig úgy voltam vele, hogy az egy réteg mikor telibe fújod az elemet, megvárod az 5 perc szellőztetési időt utánna a második réteget. Az, hogy valaki egyszerre fújja a két réteget nálam leforditva ,hogy egy réteget vastagon fúj.

Ti egy hétköznapi munka esetében hány réteget hordtok fel?

És 1.5 vagy 2.5 sorban fújtok?

Előzmény: Jason88 (10545)
Jason88 Creative Commons License 2013.05.31 0 0 10546

Egy fényező,kasztnis,mosógép,tv,rádió,kőműves,bádogos stb  kókányoló "ismerős" azt mondta ő 50 % ban legalább :)

Jason88 Creative Commons License 2013.05.31 0 0 10545

Amúgy Ti a lakkot hogy hígítjátok? pl: 10-20 % az előírás akkor 40%-ban?

Jason88 Creative Commons License 2013.05.31 0 0 10544

Azért a sőtét színeken jobban látszik a lakk kidolgozottsága. Mindenki másképp csinálja ott is,meg ki ennyi, ki annyi órát szán rá az elő és utó munkákra is.

Előzmény: Jet 4000 (10538)
Jet 4000 Creative Commons License 2013.05.31 0 0 10543

Valóban a szín nagyon meghatározó. A House of Kolor színei nagyon bejönnek.

Előzmény: RM 66 (10541)
Jet 4000 Creative Commons License 2013.05.31 0 0 10542

Az amcsiknál egy átlag fényezés nagyon szar minőségű, ezért nagy becsben tartják azokat a szakembereket akik szépen dolgoznak. Azt viszont jó tudni, hogy a csúcs minőségű lakok csak fűtve terülnek.  Akkor én sose fogok olyat venni :) Nekem marad a közepes minőségű lakk sok rétegben majd a polír.

 

 

Előzmény: RM 66 (10537)
RM 66 Creative Commons License 2013.05.31 0 0 10541

Na és nagyon fontos a szin.

Előzmény: Jet 4000 (10538)
RM 66 Creative Commons License 2013.05.31 0 0 10540

Talán mindkettőt.És sok pénzt.

Előzmény: Jet 4000 (10538)
RM 66 Creative Commons License 2013.05.31 0 0 10539

Szerintem elég,ha 2,3 réteget fujsz és azt csiszolod,polírozod.Én garázsban dolgozok zömében és kicsit jobban higítom a lakkot , vékonyabban fujok,de kétszer,háromszor fujom az egy réteget,nekem igy elég sima a felület.Könnyebb simára csiszolni.Kivüröl nézve biztos vagy benne,hogy földig fog érni a lakk amikor fujom és mégse.Bár sokszor megfolyatom,de szerencsémre csak kicsiket,de inkább a pici folyás legyen mint a narancs,mert azt nem lehet simára csiszolni sehogy.

Előzmény: Jason88 (10536)
Jet 4000 Creative Commons License 2013.05.31 0 0 10538

Persze, az is nagyon feltűnő és szép tud lenni. Az én dilemmám az, hogy ha egy kiállításon nézel autókat ahol az összes fényezés így készül, de egy egy darab még is nagyon kitűnik a többi közt, hogy az mitől van. Jobb féle lakkot használnak, vagy csúcs polír anyagot.

Előzmény: Jason88 (10536)
RM 66 Creative Commons License 2013.05.31 0 0 10537

Szinte az összes autós müsort nézem.Volt ahol a polírozó ember 80 órát kapott a tökéletes munkára.Gondold végig.Pedig fülkében csucslakkal dolgoznak.Másik adásban repülővel hozzattak fényezőt,mert nem lehetett folyás az autón,mivel nem volt idő az átadásig.   Szerinted az átlag fényezők mijen munkát végezhetnek,ha erre áldoztak pénzt,és a műsorban még mondják is.

Előzmény: Jet 4000 (10527)
Jason88 Creative Commons License 2013.05.31 0 0 10536

Lakkozás majd visszacsiszolod simára,majd megint lakkozás és azt is visszacsizsolod majd polírozod. Elég tükrös lesz :)

RM 66 Creative Commons License 2013.05.31 0 0 10535

  Sziasztok. Az R-M C. lakja nagyon érdekes,mert csak nagyobb hőfokon terül,de akkor nagyon.Mondhatnám,hogy egyeletesen kell "csak" fujni mert úgyis csunya lesz,de ha ráfűtesz brutális.Garázsba nem müködik,ha csak nem spéci a fényező rész,és tökéletes a szellőzés fűtés közben is.                                                                                                                                                                                Szerintem közepes lakkokal is nagyon szép fényezést lehet csinálni,de olyan tükröt csak vizszintes felületen.Minden anyagnak van egy kicsi strukturája,ha nagyon elkapod a fonalat akkor is.Tehát marad a csiszolás,polirozás.Türelemmel.

Előzmény: Jet 4000 (10530)
Mafia05 Creative Commons License 2013.05.31 0 0 10534

Pont most van a tv-ben a rolls royce fényezés azt is kétszer lakkozzák hgy tükör legyen.

Előzmény: Jet 4000 (10532)
Mafia05 Creative Commons License 2013.05.31 0 0 10533

Nem tudom de gondolom ezzel már könnyeb dolgozni.

Előzmény: Jet 4000 (10532)
Jet 4000 Creative Commons License 2013.05.31 0 0 10532

Ezt énis néztem nagyon durva ár. És akkor 2.5 liter edző hozzá 93e ft. Nem tudom, hogy ez nem-e ferrárihoz való vagy ilyesmi. Mert ott is kerámia lakkot használnak de azt utánna nagy hőfokon megsütik.

Előzmény: Mafia05 (10531)
Mafia05 Creative Commons License 2013.05.31 0 0 10531

Hát igen van áruk az anyagoknak ez sem semmi azért 5 liter lakk 181 000ft és ettől még biztos van drágább valamelyik gyártónál : http://www.autocolor.hu/webaruhaz/nexa_autocolor-1/nexa-autocolor-szintelen-lakk-keramia-karcallo/

Előzmény: Jet 4000 (10530)
Jet 4000 Creative Commons License 2013.05.31 0 0 10530

Igen, biztos fontos a prémium lakk. Amit linkeltél tényleg elég faszák. Mondják is a filmben, hogy 2x3 réteg lakkot fújnak ami 8 liter volt annál a Civicnél. R-M CRYSTALCLEAR CP lakkból 8 liter fújásra készen 136e ft. Aztán ez csak egy oylan kis autóra elég. Mobihelből meg 40e ft sincs ez a mennyiség.

Előzmény: Mafia05 (10528)
rain91 Creative Commons License 2013.05.31 0 0 10529

És ha 2k-ból pl. 2 réteget szeretnék, akkor kb. hány liter szükséges? Ill. a füllerből?

Tudtok adni weboldalakat, ahol tudok árakat nézni?

És mennyire fog elütni a gyáritól? Mert ugye csak kívülről lenne újrafényezve, úgyhogy valahol biztos fog találkozni a régi+új festés.

Előzmény: RM 66 (10523)
Mafia05 Creative Commons License 2013.05.31 0 0 10528

Gondolom minőségi lakk és kétszer lakkozzák aztán polír! Nézd meg ezeket a videókat itt is tükörfény minden szinte: http://www.eastblock.hu/

Előzmény: Jet 4000 (10527)
Jet 4000 Creative Commons License 2013.05.31 0 0 10527

Jól emlékszem, hogy a fekete caprira amit csináltatok 6 réteg lakk ment rá? Ez literben kb mennyi volt?

Azon gondolkoztam, hogy az amcsik hogyan csinálnak ilyen tükörfényt?

mint pl. ez:

http://image.customclassictrucks.com/f/26342773/0910cct_13_o+custom_paint_house_of_kolor+fully_restored_paint_job.jpg

Náluk jobb lakkokat lehet kapni? Gondoltam még a polír anyagra, van jobb a 3M-nél? Vagy a waxon múlik ez már?

Előzmény: RM 66 (10523)
forcer Creative Commons License 2013.05.31 0 0 10526

Bocs, rosszul írtam, rétegre gondoltam.

RM 66 Creative Commons License 2013.05.31 0 0 10525

Az akril festékek önmagukban fényesek mindegy,hogy 1k/2k.A metál,/ a fehér szinnél bázis/ festékeket kell lakkozni,mert mattra száradnak, és a lakk védi a felületet.

Előzmény: rain91 (10516)
RM 66 Creative Commons License 2013.05.31 0 0 10524

Szórógitre nem fényezünk csak füllerre.A poliészter lukacsos felületet ad amit az alapozóval zársz le.Szórógittet vizben sem szabad csiszolni, mert átereszti és ha fényezés után szeretne a viz távozni az elég kellemetlen.

Előzmény: rain91 (10513)
RM 66 Creative Commons License 2013.05.31 0 0 10523

A k a komponenst jelenti.1k/egy kom. nincs edző,2k/festék+edző .Ezek álltalában akril-pur-zománc-nitrózom. alapu festékek.2 rétegben szokták használni.2k modjuk 2:1 1l szin+0,5l edző a szett 1,5l,ár 8000-töl 25000-ig. Az 1k 3500-5000ft de ezt személyautóra nem használnám.Mivel fehér az autód egyszerübb egy középkat. 2k akrillal lefujni.                                                                Szórógitt ijen jellegü hibához nem kell.Csiszololás után füller,ujracsisz és fényezés.Amennyire tudjátok szedjétek szét,hogy kevés helyen kelljen ragasztani.igy kevesebb a hibalehetőség.   

Előzmény: rain91 (10520)
keyol Creative Commons License 2013.05.31 0 0 10522

Az 1K azt jelenti,hogy magában az anyag van,nincs hozzá edző.A 2K amihez van a festék  és az edző.Szerintem :-)

Előzmény: forcer (10521)
forcer Creative Commons License 2013.05.31 0 0 10521

Ne zavarjon meg az 1K az azt jelenti, hogy abban minden benne van ( festék, edző, hígító) ezt összekeverik és megy a felületre 2-3 rétegben. A 2 K azt jelenti először fújnak egy bázist, (szín)  majd erre megy egy színtelen lakk ez általában 3-3 rétegben.  A felület előkészítését nem írtam mert festékről volt szó. Ez költság kérdése attól függ mennyit akarsz költeni rá, de mivel arról volt szó, hogy ne túl sokat ezért az 1K az megfelelő. Beszélhetünk 3 rétegű gyöngyház metálról is az elmehet lazán 200 ezerig csak az anyag. Természetesen itt a költségek nagyon változnak a gyártótól is. Mobihel vagy Standox nem ugyanaz.

Előzmény: rain91 (10516)
rain91 Creative Commons License 2013.05.30 0 0 10520

Ez a hámlás csak kilincsmagasságban oldalt, alatta ép, fölötte meg már semmi lakk, matt és érdesebb felület, szóval több a lakkozatlan felület már rajta.

Köszönöm a válaszokat.

Előzmény: Steven 68 (10519)
Steven 68 Creative Commons License 2013.05.30 0 0 10519

Mennyi elemen van ilyen felhámlás?  Ugyanis ha sok elemen van baj, akkor jobb telibe festeni mint javítgatni.

Előzmény: rain91 (10517)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!