A multkor megkérdeztem a Chip Foose által kevert szineket amit csak az inportőr keverhet.A többség ára /3réteg szett/ több százezer ft. Ha egy autóépítönek van rá,akkor nem olyan nehéz különnegest alkotni.Valószi,hogy futja jó szakemberre és az idő sem számít. A szinek árairol annyit mondanék,hogy ma kellet volna kevernem egy audi szint és nem ment.A srác volt már mindenhol,mert olcsón kellet volna.Fekete cróm,mint késöbb kiderült,széria szin 1dl kb 60e ft.Van benn egy konponens aminek a liter ára kb 1,5mill ft.Szóval ijen is van.
Én 10%-ban szoktam, többet még nem mertem tenni bele:)
A réteg kérdés is érdekes dolog, hogy azt ki, hogy értelmezi. Valaki azt mondja, ő egyszerre fújja a két réteget, vagy mint pl. most rm66, hogy kétszer- háromszor fújja az egy réteget. Én eddig úgy voltam vele, hogy az egy réteg mikor telibe fújod az elemet, megvárod az 5 perc szellőztetési időt utánna a második réteget. Az, hogy valaki egyszerre fújja a két réteget nálam leforditva ,hogy egy réteget vastagon fúj.
Ti egy hétköznapi munka esetében hány réteget hordtok fel?
Azért a sőtét színeken jobban látszik a lakk kidolgozottsága. Mindenki másképp csinálja ott is,meg ki ennyi, ki annyi órát szán rá az elő és utó munkákra is.
Az amcsiknál egy átlag fényezés nagyon szar minőségű, ezért nagy becsben tartják azokat a szakembereket akik szépen dolgoznak. Azt viszont jó tudni, hogy a csúcs minőségű lakok csak fűtve terülnek. Akkor én sose fogok olyat venni :) Nekem marad a közepes minőségű lakk sok rétegben majd a polír.
Szerintem elég,ha 2,3 réteget fujsz és azt csiszolod,polírozod.Én garázsban dolgozok zömében és kicsit jobban higítom a lakkot , vékonyabban fujok,de kétszer,háromszor fujom az egy réteget,nekem igy elég sima a felület.Könnyebb simára csiszolni.Kivüröl nézve biztos vagy benne,hogy földig fog érni a lakk amikor fujom és mégse.Bár sokszor megfolyatom,de szerencsémre csak kicsiket,de inkább a pici folyás legyen mint a narancs,mert azt nem lehet simára csiszolni sehogy.
Persze, az is nagyon feltűnő és szép tud lenni. Az én dilemmám az, hogy ha egy kiállításon nézel autókat ahol az összes fényezés így készül, de egy egy darab még is nagyon kitűnik a többi közt, hogy az mitől van. Jobb féle lakkot használnak, vagy csúcs polír anyagot.
Szinte az összes autós müsort nézem.Volt ahol a polírozó ember 80 órát kapott a tökéletes munkára.Gondold végig.Pedig fülkében csucslakkal dolgoznak.Másik adásban repülővel hozzattak fényezőt,mert nem lehetett folyás az autón,mivel nem volt idő az átadásig. Szerinted az átlag fényezők mijen munkát végezhetnek,ha erre áldoztak pénzt,és a műsorban még mondják is.
Sziasztok. Az R-M C. lakja nagyon érdekes,mert csak nagyobb hőfokon terül,de akkor nagyon.Mondhatnám,hogy egyeletesen kell "csak" fujni mert úgyis csunya lesz,de ha ráfűtesz brutális.Garázsba nem müködik,ha csak nem spéci a fényező rész,és tökéletes a szellőzés fűtés közben is. Szerintem közepes lakkokal is nagyon szép fényezést lehet csinálni,de olyan tükröt csak vizszintes felületen.Minden anyagnak van egy kicsi strukturája,ha nagyon elkapod a fonalat akkor is.Tehát marad a csiszolás,polirozás.Türelemmel.
Ezt énis néztem nagyon durva ár. És akkor 2.5 liter edző hozzá 93e ft. Nem tudom, hogy ez nem-e ferrárihoz való vagy ilyesmi. Mert ott is kerámia lakkot használnak de azt utánna nagy hőfokon megsütik.
Igen, biztos fontos a prémium lakk. Amit linkeltél tényleg elég faszák. Mondják is a filmben, hogy 2x3 réteg lakkot fújnak ami 8 liter volt annál a Civicnél. R-M CRYSTALCLEAR CP lakkból 8 liter fújásra készen 136e ft. Aztán ez csak egy oylan kis autóra elég. Mobihelből meg 40e ft sincs ez a mennyiség.
Az akril festékek önmagukban fényesek mindegy,hogy 1k/2k.A metál,/ a fehér szinnél bázis/ festékeket kell lakkozni,mert mattra száradnak, és a lakk védi a felületet.
Szórógitre nem fényezünk csak füllerre.A poliészter lukacsos felületet ad amit az alapozóval zársz le.Szórógittet vizben sem szabad csiszolni, mert átereszti és ha fényezés után szeretne a viz távozni az elég kellemetlen.
A k a komponenst jelenti.1k/egy kom. nincs edző,2k/festék+edző .Ezek álltalában akril-pur-zománc-nitrózom. alapu festékek.2 rétegben szokták használni.2k modjuk 2:1 1l szin+0,5l edző a szett 1,5l,ár 8000-töl 25000-ig. Az 1k 3500-5000ft de ezt személyautóra nem használnám.Mivel fehér az autód egyszerübb egy középkat. 2k akrillal lefujni. Szórógitt ijen jellegü hibához nem kell.Csiszololás után füller,ujracsisz és fényezés.Amennyire tudjátok szedjétek szét,hogy kevés helyen kelljen ragasztani.igy kevesebb a hibalehetőség.
Ne zavarjon meg az 1K az azt jelenti, hogy abban minden benne van ( festék, edző, hígító) ezt összekeverik és megy a felületre 2-3 rétegben. A 2 K azt jelenti először fújnak egy bázist, (szín) majd erre megy egy színtelen lakk ez általában 3-3 rétegben. A felület előkészítését nem írtam mert festékről volt szó. Ez költság kérdése attól függ mennyit akarsz költeni rá, de mivel arról volt szó, hogy ne túl sokat ezért az 1K az megfelelő. Beszélhetünk 3 rétegű gyöngyház metálról is az elmehet lazán 200 ezerig csak az anyag. Természetesen itt a költségek nagyon változnak a gyártótól is. Mobihel vagy Standox nem ugyanaz.
Ez a hámlás csak kilincsmagasságban oldalt, alatta ép, fölötte meg már semmi lakk, matt és érdesebb felület, szóval több a lakkozatlan felület már rajta.