Részecskeszűrős 2.o TDI PD (BMM- 2oo8) motorhoz 25oe km-ben, mobil 1 5w3o-as helyett (5o7.oo), milyen olajat ajánlottok. A motor nem fogyaszt egyáltalán olajat, 15e csereperiódust használok.
Valójában mostanában csak olvasgatásra készültem, írtam is, ám megszólítottál. Bár a többiekre is tekintettel kéne lennünk ám!:-)
A C-s olajoknak is van szulfáthamu tartalmuk. Hogy egy hagyományos, nem beszélve egy "felhúzott" motorba ezek megfelelő erősségű, hatékony olajfilmet képeznek-e ...
Maradok annál a teóriámnál, hogy ma a kenőolaj fejlesztőket a környezetvédelmi normák olyan kemény próbák elé állítanak, aminek egyre több járulékos "vesztese" lesz.
Gondolkodásomban viszont megakaszt, hogy részemről(is) mindez csupán feltételezés. Biztosan jó-e a motorunknak, ami jó a kipufogógáz kezelő rendszereknek? Egyáltalán a kipufogógáz kezelő egységek egyre bonyolultabb rendszere nem megy-e a mechanika rovására? (pl. az egyre hatékonyabban működő EGR)
... de hagyjuk!:-)
Szulfáthamu az olajban:
- most is csak a saját megfogalmazásomba tudom adni a választ. Az olajok a különböző igényeknek megfelelő mértékben tartalmaznak fémadalékokat is. Ezek összességének a meghatározására hivatott az a kénsavas eljárás amikor ezeket a fémeket szulfátokká, majd magas hőfokon égetéssel szulfáthamuvá alakítják át. Egy egység szulfáthamu tartalma adja meg az össz. mennyiség %-os szulfáthamu tartalmát.
SLX-350 ezt tökéletesebben össze tudja fogalmazni, én tőlem ennyire futja.:-(
Részemről (is) a lényeg: nem tennék minden feltétel nélkül C-s olajat olyan motorba, amelyhez annak előtte Ax/Bx volt előírva. Ma ennek vagyunk a részesei, sok gyártó évekig esetleg magas szulfáthamu, kén és foszfor tartalmat írt elő. Most a mechanikai rész változatlanul hagyása mellett módosítanak a kipufogógáz kezelő rendszeren - a folyamatosan újuló/változó környezetvédelmi elvárásoknak megfelelni akarván - és ehhez már csökkentett/alacsony SAPS tartalmú olajakat ajánlanak. Mert ugye ezek a szilárd részecskék az égéstermékben károsítják, csökkentik a rendszerek élettartamát.
... de mi van a változatlanul hagyott motorral?
Talán az én egyéni gondom ezzel, hogy mit is áldozunk fel azon a bizonyos oltáron??:-(
... de a lényeg, amit magas labdának véltem, hogy a C-s olajok nem tartalmaznak szulfáthamut. De!:-))
Ebben a megfogalmazásban felkínálod a labdát mantec-nek és ...
Őszintén szólva Mantec magánvéleménye nem nagyon érdekel :-)
Amikor most áprilisban éppen ez a fránya szulfáthamu volt a téma, az volt a konklúzió, hogy a szulfáthamu nem melléktermék, hanem az olaj egyik összetevője.
Te magad ezt írtad (31148):
"Egy Ax/Bx specifikációra tervezett motornál nem biztos, hogy megfelelő egy LOW SAPS motorolaj használata. A Szulfat Ash-Kén-Foszfor (SAPS) jelenléte sok hagyományos dízelnél, jellemző izom-konstrukcióknál az Ax/Bx - nek megfelelő érték, vagy annál magasabb szulfáthamu és fémtartalmú ( pl. cink) adalékolást követelnek meg a megfelelő üzemelés érdekében."
SLX ezt írta (31181):
"a szulfáthamut nyugodtan tekinthetjük a motorolajok "alkatrészének", több-kevesebb (0.50 - 1.50 tömeg %) szulfáthamu minden motorolajban megtalálható (vagyis "gyárilag" kerül bele)."
Igaz, korábban ez is elhangzott, szintén tőled (31146):
"A szulfáthamut nem teszik mint adalékanyag az olajhoz, hanem az a különböző fémtartalmú adalékanyagok szilárd égéstermékei és a motor működése közben keletkeznek."
Én benne vagyok, hogy tovább ragozzuk ezt a témát, mert úgy tűnik, még van benne anyag :-) Jó lenne kiadni a végén egy konszenzussal elfogadott közös nyilatkozatot arról, hogy most akkor mi a franc is az a szulfáthamu :-)
Ebben a megfogalmazásban felkínálod a labdát mantec-nek és ...
Őszintén szólva Mantec magánvéleménye nem nagyon érdekel :-)
Amikor most áprilisban éppen ez a fránya szulfáthamu volt a téma, az volt a konklúzió, hogy a szulfáthamu nem melléktermék, hanem az olaj egyik összetevője.
Te magad ezt írtad (31148):
"Egy Ax/Bx specifikációra tervezett motornál nem biztos, hogy megfelelő egy LOW SAPS motorolaj használata. A Szulfat Ash-Kén-Foszfor (SAPS) jelenléte sok hagyományos dízelnél, jellemző izom-konstrukcióknál az Ax/Bx - nek megfelelő érték, vagy annál magasabb szulfáthamu és fémtartalmú ( pl. cink) adalékolást követelnek meg a megfelelő üzemelés érdekében."
SLX ezt írta (31181):
"a szulfáthamut nyugodtan tekinthetjük a motorolajok "alkatrészének", több-kevesebb (0.50 - 1.50 tömeg %) szulfáthamu minden motorolajban megtalálható (vagyis "gyárilag" kerül bele)."
Igaz, korábban ez is elhangzott, szintén tőled (31146):
"A szulfáthamut nem teszik mint adalékanyag az olajhoz, hanem az a különböző fémtartalmú adalékanyagok szilárd égéstermékei és a motor működése közben keletkeznek."
Én benne vagyok, hogy tovább ragozzuk ezt a témát, mert úgy tűnik, még van benne anyag :-) Jó lenne kiadni a végén egy konszenzussal elfogadott közös nyilatkozatot arról, hogy most akkor mi a franc is az a szulfáthamu :-)
Mazda 6-osom kézikönyvében minimum SL API szintű, valamint A3 vagy A3/A5 ACEA osztályú olaj az ajánlott. Ezek szerint a Castrol Edge Titanium Fst 0W-30 nem ajánlott, mert ACEA C3 osztályú? A Mobil 1 Fuel Economy 0W-30 ACEA osztálya A5 ami ajánlott, viszont az API szintje "csak" SL, amíg a Castrolé SN. Vajon tényleg a Mobil 1 a jobb választás?
A C-osztályú olajokból hiányzik a szulfáthamu nevű adalék, ezért ezek az olajok csak olyan autóban használhatóak, amik kifejezetten ilyen kenőanyag használatára lettek tervezve.
Ha a Mazdád nem ilyen, akkor a C-s olaj nem lesz jó hozzá.
Én vettem ilyen Titaniumot olajcseréhez, de nincs rajta hologramm. Akkor ez most hamis?
Eddig a csapból is az foly, hogy csak a hologrammos Castrolokban lehet megbízni, bár tavasszal Bécsben vettem utántölteni (jó drágán), és ott is hologramm nélküli volt.
Vagy ezeken nincs is? Mert akkor jól farba rúgta magát, aki ezt az egészet kitalálta.
" ... a termékmegnevezésben sem szerepel egyetlen titanium terméksorba tartozó termék. ... "
Sosem találkoztál még olyan honlappal amelyen nem egészen naprakészek az infók?
Ismétlés a tudás rokona: a Castrol már hónapok óta nem gyártja az érintett termékek titán nélküli változatait így a Bárdi Autó és más forgalmazó sem rendelhet és forgalmazhat régi, titán adalék nélküli terméket.
Amúgy sem a név a fontos: vannak olyan autók is amelyekben vannak titánt tartalmazó alkatrészek de az autó neve mégsem utalt erre.
folyamatosan koptatjuk ki a "régi" Edge-et, és vezetjük be az "új", Titanium FST sorozatot. Az Edge Professional A5 0W-30 és az Edge Turbo Diesel 5W-40 már csak az új verzióban van, mindjárt le is frissítem a termékinfókat.
(Lassan olyan hosszúak lesznek ezek a termékmegnevezések, mint a kínai cuccokon. Nagy Sárga Öblöshangú Sárkány Sárgás Repedezett Lábujjkörmén Megcsillanó Ezüstös Holdfény)
Ne tévesszen meg hogy a Bárdi honlapján nem frissítették a képeket. A korábban kitárgyalt termékek már több hónapja csak titán tartalmú adalékkal vannak gyártásban és forgalomban így a Bárdi Autónak sem tudunk mást szállítani.
" ... a magyar kenőolaj kiskereskedelemben nem vásárolhatók meg. ... "
Rossz helyen keresed. Persze tény hogy a Castrol termékeit csak olyan alig ismert forgalmazóknál találod meg mint pl. a Bárdi Autó, az Unix Autó és a Lavina Kft.
Valóban, így felsorolásod még ki kell egészítenem olyan apróságokkal mint az Edge 0W-40, a 10W-60 és az 5W-40 A3/B4 (nem említve a szinte teljes Edge Professional sorozatot).